روحانی در نامه‌ای به تعدادی از سران کشورهای جهان: مقابله با کرونا مستلزم اقدامات هماهنگ منطقه‌ای و بین‌الملی است

گروه جهان الف،   3981224140 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور در نامه‌ای به تعدادی از سران کشورهای جهان تاکید کرد: مقابله با کرونا مستلزم اقدامات هماهنگ و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

روحانی در نامه‌ای به تعدادی از سران کشورهای جهان: مقابله با کرونا مستلزم اقدامات هماهنگ منطقه‌ای و بین‌الملی است

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه با ارسال نامه‌ای به سران تعدادی از کشورها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، گفت: این ویروس مرز نمی‌شناسد و قربانیان خود را بدون ملاحظات سیاسی، اعتقادی، قومی و نژادی انتخاب می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مقابله با این ویروس مستلزم اقدامات هماهنگ و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از یکسو و اتخاذ تدابیر سخت، تأمین نیازمندی‌های اساسی مردم، حمایت مالی از اقشار آسیب دیده از تعلیق کسب و کارهای اقتصادی، هزینه‌های هنگفت بهداشتی و درمانی و… از سوی دیگر است؛ اجرای این تدابیر مستلزم برخورداری از یک بنیه و توان قوی اقتصادی و تأمین ده‌ها میلیاردها دلار بودجه است.

روحانی در این نامه، به سران کشورهای مخاطب متذکر شده که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران- برخلاف سایر کشورهای درگیر- با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحمل دو سال تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا می‌باشد. رژیم ایالات متحده طی سال‌های اخیر، بیش از ۱۰۰ اقدام تحریمی علیه ملت و دولت ایران اعمال کرده و در حدود ۱۲۰۰ شخص و موجودیت ایرانی را به فهرست‌های تحریمی خود افزوده است.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه این تحریم‌ها ظرف کمتر از دو سال گذشته در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایران خسارت مستقیم وارده آورده است، افزود: اکثر اتباع و شرکت‌های خارجی، حتی اتباع و شرکت‌های دولت‌های باقی مانده در برجام عملاً از این تحریم‌ها پیروی کرده‌اند، حال اینکه اقدامات در مغایرت آشکار با اصول انسانی، مقررات بینالمللی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌باشند.

روحانی با بیان اینکه دولت آمریکا حتی در اوج این بحران فراگیر همچنان از فشارهای غیرقانونی و کارشکنی برای مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های ایران دست برنداشته است، گفت: وزیر خارجه آن کشور در کمال وقاحت از سایر کشورها خواسته است تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران را منوط به تحقق خواسته‌های نامعقول و ضدبشری آمریکا نمایند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با کمال شفافیت پس از شناسایی اولین فرد مبتلا به ویروس آن را اعلام و مواجهه با آن را آغاز نمود و به اذعان نماینده سازمان بهداشت جهانی پیشرفت فوق‌العاده‌ای در مبارزه و مهار بیماری کرونا از سوی دولت ایران صورت گرفته است، تاکید کرده است مدیریت این بحران عظیم و خطرناک توسط هیچ کشوری به تنهایی میسر نیست چه رسد به اینکه آن کشور در دسترسی به بازارهای مالی بین‌المللی و تأمین کالاهای مورد نیاز خود با مشکلات فراوان مواجه باشد.

روحانی ادامه داد: تردیدی نیست که در شرایط یک اپیدمی خطرناک جهانی، تهران و قم با پاریس و لندن و نیویورک فاصله چندانی ندارند و هر سیاستی که موجب تضعیف ساختار اقتصادی، تضعیف نظام پزشکی و محدودیت منابع مالی در مدیریت بحران شود، تأثیرات مستقیم بر مبارزه با اپیدمی در سایر کشورها خواهد داشت.

رئیس جمهور با یادآوری این مطلب که شکست کرونا یک وظیفه «بین‌المللی» است، به سران مخاطب در این نامه اظهار داشته که از شما انتظار می‌رود تدابیری بیندیشید که در اجرای تعهدات همه کشورها در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و وظایف عام انسانی، تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده علیه مردم ایران بلااثر شده و با تروریسم اقتصادی آمریکا که امروز چهره زشت و غیرانسانی خود را بیش از هر زمان نشان داده است، مقابله گردد.

روحانی تاکید کرد: زمان آن است که جامعه بین‌الملل در برابر قلدری‌های ضدقانونی وضدانسانی آمریکا ایستادگی نماید و اجازه ندهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران رویارویی با این ویروس مهلک را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران – و تن دادن به رعایت آنها توسط سایر کشورها – نه تنها غیرقانونی و خلاف قطعنامه شورای امنیت است، بلکه غیراخلاقی و غیرانسانی هم هست و ابعاد غیرانسانی آن امروز دیگر فقط شامل مردم ایران نیست بلکه مردم منطقه و سایر کشورها را نیز در بر می‌گیرد؛ این نه یک مجازات دسته جمعیِ مردم ایران، که مجازات دسته جمعی علیه کلِ بشریت است.

دیدگاه کاربران

بهرام۱۳۷۳۵۴۵۱۹:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اقای روحانی شما هم شدید احمدی نژاد بجای نامه نوشتن کاری برای مردم انجام دهید قبلا میشد گفت 3قلم اجناس ضروری گیر نمی آید حالا هیچ چیز پیدا نمیشه اصلا از بازار خبر دارید خیر ماشاالله ملت ایران هم .. .. تا خبر میرسد کرونا امد همه بازاری میشوند ناگهان اقلام ضروری ناپدید میشود عجب مردم ..ی شدیم همان بهتر کرونا همه را راهی .. کند آقایی که اجناس را انبار کردی فکر کردی همه می میرند فقط تو زنده می مانی خیر نوبت تو و خانواده شما هم بزودی می رسد
ناشناس۱۳۷۳۵۵۲۱۹:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ایران با دولتمردان نالایق طرف هست نه تحریم های ناجوانمردانه! به جای نامه نویسی مدیریت درست انجام بدهید .
ناشناس۱۳۷۳۵۶۰۲۰:۰۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مگر چیزی مهمتر از جان مردم هم هست پس اقای روحانی و مسئولان با امریکا مذاکره کنند ادعا .. را کنار بگذارند چون وقتش نیست
ناشناس۱۳۷۳۵۶۴۲۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جناب آقای پرزیدنت روحانی ، سران دیگران کشورهای دنیا تکالیف و مسئولیتهای خود را به خوبی می شناسند و به آنها عمل میکنند ، اما درمورد جنابعالی ..اینگونه نیست
ناشناس۱۳۷۳۶۰۳۲۱:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
الان دارم ۲۰:۳۰ نگاه میکنم ی جور اخبار کرونا را میگه انگار مملکت گل و بلبل است و ی سرماخوردگی ساده است. به جای اینکه ملت را ترغیب کنه که تو خونه بمونن رفته با کسبه صحبت میکنه که از نبود مشتری مینالن!!!! جالبه هیچ مصاحبه ای هم با متخصصان نداره و صرفا با عوام مصاحبه میکنه! قبول کنیم که چین با رفتار کمونیستی خود مدتها کرونا را پنهان کرده و ما هم .. در اثر ایاب و‌ذهاب های مکرر تجار و توریست و مسوول و.. کرونا را قبلتر از تاریخهای اعلام شده وارد مملکت کرده ایم اما پزشکان ما بیماری را با آنفلوآنزا و ذات الریه و.. اشتباه میگرفتند و بعد از لو رفتن کرونا در چین و البته تعلل و غفلت مدیران مملکت .. .. پزشکان وطنی فهمیدند ذات الریه و آنفولآنزا نبوده و کرونا بوده!!! اپیدمی فرآگیر پاییز را به یاد بیاورید که حتی وزیر هم میگفت اچ وان ان وان است!!!!
ناشناس۱۳۷۳۶۱۷۲۱:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
.. آقای روحانی. غذا و دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی هیچوقت تحریم نبوده و نیست و با یک هماهنگی ساده با سازمانهای بین المللی قابل حل است. شما دنبال پول نقد هستی که خرج ..
ناشناس۱۳۷۳۶۱۹۲۱:۲۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اون اقلام بهداشتی که سازمان جهانی بهداشت و اروپا برامون فرستاد رو چکارش کردن؟
ناشناس۱۳۷۳۷۰۹۲۳:۰۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
شما تو کشور خودت هماهنگ کن بین الملل پیشکش
ناشناس۱۳۷۳۸۹۲۰۶:۱۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
روحاني در داخل كشور براي مبارزه با كرونا هماهنگي لازم را بين قواي داخلي بوجود نياورده آنوقت نسخه خارجي مي نويسد
ناشناس۱۳۷۳۹۹۶۰۹:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
الان موقع نصیحت و نامه نگاری نیست کار عملی کنید فعلا همه درگیر کشور خودشان هستند
ناشناس۱۳۷۴۰۴۲۰۹:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
حسن روحانی با ارسال نامه از سران کشور ها در مقابله با ویروس کرونا تقاضای کمک فوری کرد. تقاضای بسیار بیجا و اعتراف به خسارات وحشتناک تحریم ها و ویروس کرونا دقیقا همان چیزی ایست که غربی ها بدنبال آن هستند تا مطمئن شوند ما داریم به نقطه تسلیم نزدیک میشویم. واقعا جای تاسف است که ایشان هنوز دست از ..بر نداشته ویا اینکه داره اونا رو با افشای واقعیت ها جری و جری تر میکنه. افشای بعضی شواهد نشان میدهد که شاید این ویروس عملا جنگ بیولوژیک آمریکا بر علیه دشمنان درجه یکش باشه. ایشان هم بهتره بجای اینجور تقاضاهای بیجا بفکر ملتش باشه. اجبار سی ان ان، آن بی سی نیوز، فاکس نیوز و .. همه بیانگر آنست که رییس جمهور آمریکا فعلا کارش برنامه ریزی و مبارزه با این ویروسه. ماست مالی کردن آقای ربیعی هم در مورد وقت گزاری رییس جمهور فقط پاک کردن صورت مسئله است. البته شاید مثل بقیه امور کشوری ، حقیقتا کاری از دستش بر نمیاد که دنبال اینجور کار ها افتاده. امیدوارم ایثار کادر پزشکی کشور ، پرسنل جان بر کف سپاهی و نظامی کمی تاثیر گزار در نگاه صد در صد غلط ایشان باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین