چگونه آلودگی ناشی از ویروس کرونا را به خانه نبریم؟

گروه سلامت الف،   3981224042

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: خانه، امن‌ترین و بهداشتی‌ترین مکان برای حفاظت از خود و خانواده در برابر بیماری کرونا است و نباید آلودگی را وارد منازل خود کنیم تا شاهد گردش ویروس کرونا در آن نباشیم.

چگونه آلودگی ناشی از ویروس کرونا را به خانه نبریم؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا صائینی روز گذشته (۲۳ اسفند) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به حساس بودن شرایط کشور و استان از لحاظ بهداشتی، در رابطه با بیشترین دغدغه و نگرانی موجود در مورد ویروس کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر نگران گردش ویروس در منازل هماستانی‌ها هستیم که اگر نتوانیم این دغدغه‌ها را به جامعه انتقال دهیم، کنترل امور از دستمان خارج خواهد شد. هم‌استانی‌ها برای جلوگیری از چرخش ویروس در منازل خود، باید نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۸ نفر در استان به طور قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و ۸ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند، افزود: خانه، امن‌ترین و بهداشتی‌ترین مکان برای حفاظت از خود و خانواده در برابر بیماری کرونا است. مردم باید از رفت و آمدهای غیرضروری به خارج از خانه بپرهیزند، زیرا ویروس کرونا از هر تجمعی ممکن است به فرد منتقل شود و فردی در ظاهر علائم بیماری را نداشته باشد ولی در حال گذراندن دوران نهفتگی بیماری باشد که این امر بسیار خطرناک است.

این مسئول با تاکید بر اینکه افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کرده و به طور مرتبط هر یک و نیم ساعت یک بار دستان خود را با آب و صابون بشویند، حتی افرادی که در منزل کل روز را سپری کردند، تصریح کرد: افرادی که با بیرون ارتباط دارند باید مراقب خود باشند تا خود و خانواده را درگیر این بیماری نکنند. این افراد باید قبل از ورود به خانه دست‌های خود را به صورت صحیح بشویند؛ لباس‌های خود را وارد خانه نکنند و در همان درب ورودی، کمدی را برای آویز لباس قرار دهند تا ویروس انتشار پیدا نکند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در پاسخ به این سئوال که افراد چگونه می‌توانند آلودگی را به داخل منزل خود نبرند، ادامه داد: به افرادی که در کارخانه‌های بزرگ مشغول به کار بوده و لباس کار دارند، توصیه می‌شود قبل از خروج از کارخانه با توجه به امکانات موجود، استحمام کنند و در صورت نبود حمام، حتما دست‌ها، صورت و سر خود را بشویند. افراد سعی کنند آداب ارتباط عمومی را رعایت کنند، زیرا فرد تنها متعلق به خود نبوده، بلکه متعلق به خانواده و جامعه نیز هست؛ بنابراین باید از خود مراقبت کنند تا سلامت روانی خانواده و سلامت جامعه را به خطر نیاندازد.

صائینی با اشاره به اینکه پول وسیله ارتباطی بین مردم است که آلودگی بسیار زیادی دارد و مردم باید بهداشت آن را مدنظر قرار داده و برای پیشگیری از آلودگی، از پرداخت نقدی بپرهیزند، اظهار کرد: هر فرد اکنون باید برای پیشگیری از بیماری کرونا از وسایل شخصی خود استفاده کند. نگرانی موجود در بحث تاکسی‌ها و نانوایی‌ها همچنان ادامه دارد و نشستن سه فرد در صندلی‌های پشت تاکسی بسیار خطرناک است، هر چند که نشستن دو نفر نیز توصیه نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در رابطه با سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir ادامه داد: هم‌استانی‌ها برای پیشگیری، شناسایی و مراقبت از خود و اطرافیان در مقابل بیماری کرونا، خواهشمند است نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند تا قبل از عمیق شدن بیماری فرد اقدامات درمانی توسط کادر درمانی برای این افراد انجام خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین