پاسخ رئیسی به روحانی درباره ستاد مقابله با کرونا/ وزارت بهداشت آمار افراد مشکوک به کرونا را  اعلام کند/ برای مشکلات درخانه ماندن هم فکری کنید

گروه سیاسی الف،   3981221116 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

پاسخ رئیسی به روحانی درباره ستاد مقابله با کرونا/ وزارت بهداشت آمار افراد مشکوک به کرونا را  اعلام کند/ برای مشکلات درخانه ماندن هم فکری کنید

وزارت بهداشت آمار افراد مشکوک به کرونا را  اعلام کند

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «يكي از مسائلي كه اين روزها ذهن خيلي‌ها را درگير خود كرده، عدم تطابق آمارهاي رسمي از كرونا با مشاهدات غيررسمي و نيمه‌رسمي از مناطق گوناگون كشور است. فرماندار كاشان آماري را مي‌گويد كه با آمار رسمي تفاوت بسيار زيادي دارد. مشاهدات مردم در گيلان بسيار متفاوت از آمار رسمي است. واقعيت چيست؟ آيا مسوولان واقعيت را نمي‌گويند؟ ...اگر نهاد يا فردي سه عنصر را در اطلاع‌رساني رعايت نكند، باز هم به دروغگويي متهم مي‌شود: دروغ نگويد، همه حقيقت را بگويد، جز حقيقت نگويد.

اگر آمار رسمي مربوط به كرونا دروغ نباشد، قطعا دو مورد ديگر در اين آمار رعايت نشده است. چرا؟

آمار رسمي چيست؟ كساني كه تست كرونا مي‌دهند و تست آنان مثبت مي‌شود، جزو آمار رسمي مبتلايان به كرونا محسوب مي‌شوند. آنان يا درمان شده و مرخص مي‌شوند يا فوت مي‌كنند يا كماكان در حال درمان و گذراندن دوران درمان و نقاهت هستند.

احتمالا تعداد كرونايي‌هاي كشور چندين برابر اين رقم است. مرگ و مير نيز قطعا بيشتر است. چون خيلي‌ها كرونا گرفته‌اند پزشك معالج گفته استراحت كنند، نيازي به تست هم نيست. يا اصولا امكان گرفتن تست هم نيست. حالا اگر اين فرد فوت كند، از نظر آمار رسمي جزو فوتي‌هاي كرونايي محسوب نمي‌شود ولي بسياري از اينها از نظر پزشكان معالج و با توجه به شواهد باليني و عكس سي.تي.اسكن مبتلا به كرونا محسوب مي‌شوند، در حالي كه به دليل فقدان كيت‌هاي آزمايش، آنها در آمار رسمي كرونايي‌ها محسوب و وارد نمي‌شوند. حالا فرض كنيم كه تعداد زيادي از آنان كه تست نداده‌اند خوب شدند در اين صورت مساله حل شد، كسي هم اهميت نمي‌دهد كه آنان را به آمار مبتلايان اضافه كند يا خير؟ ولي اگر برخي از آنان فوت كردند، چه؟ اينجا قضيه فرق مي‌كند. از نظر آمار رسمي چون فوت كرده‌اند، احتمالا زحمت آزمايش او را به خود نمي‌دهند. اگر پزشك معالج بگويد آن متوفا مبتلا به كرونا است ، مردم هم همين باور را دارند، ولي چون او قبلا به عنوان بيمار كرونايي شناسايي رسمي و ثبت نشده، پس مرگ و مير او را هم كرونايي نمي‌دانند!!...

وزارت بهداشت به‌شدت مي‌ترسد كه آمار مرگ و مير غير ثبت رسمي بيمار را اضافه كند، درست هم هست ولي از سوي ديگر نمي‌تواند مخرج كسر كه مبتلايان به بيماري هستند را تخميني اعلام كند. به علاوه مي‌ترسد بگويد كه كيت‌هاي تشخيص به اندازه كافي در دسترس ندارد. در نتيجه سكوت مي‌كند و به انتشار آمار رسمي قناعت مي‌كند؛ آماري كه خودشان هم مي‌دانند با واقعيت تطبيق ندارد. اينجاست كه نظام اطلاع‌رساني هم چوب را مي‌خورد و هم پياز را. به نظرم بهتر است كه يك كارشناس مسلط بر امور پزشكي و آماري از طرف ستاد ناتوان مبارزه با كرونا دل را به دريا بزند و همه واقعيت‌ها را به روشني بيان كند. اين طوري حداقل بخشي از ابهامات برطرف مي‌شود. در حالي كه با سياست كنوني جز ابهام و شايعه هيچ‌چيز ديگري اثبات نمي‌شود. مي‌توان دو نوع آمار رسمي و تخميني داد. گمان نكنيم كه اگر آمار واقعي گفته شود وضع بدتر خواهد شد.»

در همین زمینه رضا شیران، نماینده مردم مشهد درباره تعداد آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در خراسان، به ایلنا گفت: بحث آمار فوتی‌ها متاسفانه مانند نرخ تورم در کشور شده است هنگامی که می‌خواستیم تورم را مشخص کنیم کالاهایی که تورم‌شان بالا بود را حذف می‌کردیم امروز هم کسانی هستند که قاطعانه نمی‌توانیم بگویم بر اثر کرونا فوت شده‌اند و این افراد را از این دایره بیرون می‌کنند. 

وی ادامه داد: فوتی‌های کرونا آن‌هایی هستند که از همان ابتدا جواب تست‌شان مثبت شود، در غیر این صورت اگر کسی از قبل تست نداده باشد و جواب تست‌شان بعد از فوت نیاید، مرگشان بر اثر آنفولانزا ثبت می‌شود.

شیران خراسانی درباره اهمیت آموزش گفت :مردم برای زندگی کردن باید بدانند و بترسند اگر آمار واقعی بدانند تصمیم می‌گیرند در رفتار و کردارشان تغییر دهند. امروز مشاهده می‌شود مردم رفت و آمد عادی دارند، این عادی‌سازی بعدها برای ما خطرزا خواهد شد چراکه فردا همین افراد ناقل بیماری خواهند شد. 

سیداحسان خاندوزی نماینده منتخب نهران در مجلس یازدهم در توییتی نوشت: 

***

حاکمیت در برابر کرونا یکپارچه خواهد شد

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران با اشاره به اقدام مردم برخی از شهرها در ممانعت از ورود مسافران در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

«در این گونه رخدادها، قبل از اینکه به دنبال مقصر بگردیم که آیا مردم کار غیر‌قانونی کرده‌اند یا خیر، باید به خود بحران توجه کنیم. توجه داشته باشید که ناگهان یک ویروس در سطح جهانی از چین به هشتاد کشور رخنه کرده و روی سر جامعه ایران هم هوار شده است. در چنین شرایطی، طبیعی است که تا دولت و مردم خودشان را باشرایط این بحران کم‌نظیر وفق بدهند، طول خواهد کشید...

در چنین شرایطی، ناگهان بخشی از جمعیت «نامسئولانه» از تهران، روانه شهرهای شمالی شده و تعدادی از جوانان نیز در شمال کشور به مسافرت این افراد اعتراض کردند، اقدامی که در واقع، غیرقانونی ولی قابل درک بود. بعد هم که با رعایت بیشتر مردم  از میزان مسافرت‌ها کاسته و فشار ترافیک کنترل شد. پس ببینید! زلزله سیاسی که نداشتیم، این اتفاقات پیامد بحران کم‌نظیر کرونا بود.

به نظر من در این میان، اتفاقی برای اقتدار حکومت نیفتاده و اتفاقا، بحران کرونا حاکمیت را یکپارچه می‌کند. چراکه کرونا، هم دشمن مردم و هم دشمن حکومت بوده و پس از ناهماهنگی‌های اولیه، اتفاقا اقتدار جدیدی شکل می‌گیرد. چه بسا اگر در دو هفته آینده، منحنی سرایت ویروس آهسته نشود، نیروهای امنیتی به مانند چین و ایتالیا، کنترل بیشتری را بر رفت‌آمدها اعمال کنند.

اقداماتی نظیر بستن جاده‌ها توسط جوانان اقدامی مقطعی است این مسئله به بحران کرونا مرتبط بوده و اگر بحران، مهار شود از این عواقب نیز کاسته خواهد شد. این‌ها امور «اقتضایی» است به سرایت ویروس و نگرانی مردم مرتبط است، نه امور ساختاری و تکرار شونده.»

***

شورای عالی امنیت ملی درباره قرنطینه هیچ استانی نظر نداده است

یک منبع مطلع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گفت: کلیه تصمیم‌گیریها در مورد اقدامات لازم‌الاجرا برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود و سایر نهادهای کشور موظف به اجرا و پشتیبانی از مصوبات هستند.

وی افزود: همان‌گونه که امروز جناب آقای دکتر روحانی اعلام کردند، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا  همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و تصمیمات آن لازم الاجراست.

این مقام مطلع با تکذیب مداخله این شورا در موضوع قرنطینه یا عدم قرنطینه استانها و شهرهای کشور در گفت‌وگو با نورنیوز، بیان مطالبی از این دست را غیر دقیق و موجب شکل‌گیری شبهه در افکار عمومی عنوان کرد.

این در حالی است که محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان روز گذشته به تسنیم گفته بود: «طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.»

***

مطهری: شهرهای آلوده باید قرنطینه شوند

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره ضرورت قرنطینه کانون‌های آلوده به ویروس کرونا گفت: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین انجام شد قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که وقتی ویروس کرونا در قم پیدا شد، همان زمان قرنطینه قم را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر اینکه «باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است» بیان کرد: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده است یا مقاومت‌هایی براساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است!

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند. مثلا آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنها است و حتما باید پیگرد قضایی داشته باشد که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

مطهری در عین حال به لازمه قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. الان هم قرنطینه شهرهای آلوده لازم است. البته همکاری مردم نقش اول را دارد. 

***

برای مشکلات درخانه ماندن هم فکری کنید

سيدعلي ‌ميرفتاح در روزنامه اعتماد نوشت: «به دليل شيوع كرونا اهل فن توصيه كرده‌اند كه در خانه بمانيد. سلمنا. حداقل 15 روز يا يك ماه بايد در آپارتمان‌هاي كوچكمان بست بنشينيم بلكه هر چه زودتر شر اين ويروس شرور كم شود. اما آيا اين كار ساده است و ما مي‌دانيم در اين مدت چطور وقتمان را پر كنيم؟ ما كه معمولا در روزهاي تعطيل گرفتار دعواهاي خانوادگي مي‌شويم و خيلي زود حوصله‌مان سر مي‌رود چطور چنين مدت نسبتا زيادي را تاب بياوريم؟...

اجازه بدهيد صريح‌تر مساله مهم در خانه ماندن را مطرح كنم. ويروس كرونا مشكلي جدي است كه اگر بحرانش بناميم، مبالغه نكرده‌ايم. اما آيا اين خانه‌نشيني طولاني نمي‌تواند خودش قوز و بالاقوز شود و تبديل به يك معضل بلكه يك بحران اجتماعي شود؟ آيا در اين مدت نسبتا طولاني ما گرفتار دعواهاي جدي خانوادگي نمي‌شويم؟ آيا محتواي ماهواره و موبايل ذهن مردم را مشوب نمي‌كند و در معرض خطرشان قرار نمي‌دهد؟

در خانه ماندن آدم‌ها را عصباني مي‌كند و آستانه تحملشان را پايين مي‌آورد. به خصوص به‌سر بردن در يك آپارتمان كوچك مي‌تواند شرايط وخيم محبس را بازسازي كند و ذهن مرد و زن و بچه در خانه مانده را به هم بريزد. در اين وسط تلويزيون خودمان هم انصافا اعصاب خرد كن است. بقيه هم بدند اما بنا به دلايلي كه فعلا جاي طرحشان نيست، تماشاي مداوم شبكه‌هاي داخلي بيننده را از كوره به در مي‌برد و وادار به ناسزاگويي‌اش مي‌كند.

مشكل اينجاست كه ما براي در خانه ماندن تربيت نشده‌ايم و اين راهكارهاي متعارف هم بعيد است كمك چنداني بكند. شايد لازم است، متخصصان در اين حوزه وارد ميدان شوند و به بهترين وجه مردم را بسته به سنخ رواني‌شان راهنمايي كنند.

امكانات دنياي مجازي مي‌تواند، دورافتادگي از دوستان و آشنايان را جبران كند و يك‌جور دورهمي ديجيتال تدارك ببيند يا بشود، نوعي مشاركت مدني از دور تعريف كرد. من متخصص اين امر نيستم و چيزي را هم به كسي توصيه نمي‌كنم اما از بزرگان قوم مي‌خواهم تا براي اين معضل جدي راه‌حل بينديشند و آداب در خانه ماندن را آموزش بدهند. اين معضل را دست‌كم نگيريد.»

***

پاسخ رئیسی به روحانی درباره ستاد مقابله با کرونا

بیش از یک هفته است که رسانه ها، فعالان پزشکی و اجتماعی و برخی از نمایندگان مجلس با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور تاکید می‌کنند که شخص رئیس جمهور باید ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده گیرد تا وزیر بهداشت فقط به حوزه بهداشت و درمان بپردازد و مسائل فرابخشی توسط مقام بالاتر یعنی رئیس جمهور مدیریت شود.

بیشتر بخوانید:

آب هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا به یک جوی نمی رود ...

آقای روحانی! فرمانده میدان باشید...

پس از یک هفته که رسانه ها این درخواست را مطرح کردند روز چهارشنبه حسن روحانی در جلسه هیئت دولت به این درخواست پاسخ منفی داد.

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: «اخیراً بعضی از دوستان نامه نوشتند، بعضی از نمایندگان محترم مجلس و دیگران که من ستاد را به عهده داشته باشم؛ دوستان بدانند حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود؛ در هفته‌ای که الان رو به پایان است، از شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده هم جلسه داریم؛ در ایام تعطیلات عید هم باز جلسه خواهیم داشت؛ خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم؛ اگر مشکلی داشتم معاون اول می‌گذارد و خود ستاد ملی به ریاست خود آقای دکتر نمکی به طور منظم در هفته هر چند بار لازم باشد جلساتش گذاشته می‌شود.»

بیشتر بخوانید: 

روحانی: مشکل کرونا را باید جدی بگیریم/ نوروز نباید به فرصتی برای شیوع بیشتر کرونا تبدیل شود

اما ساعتی پس از این سخنان، سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به خبرنگاران گفت: «با توجه به پیشنهادات و خواسته‌های وزارت بهداشت و درمان که در جلسه شورای امنیت ملی مطرح شد و تنفیذی که مقام معظم رهبری نسبت به مصوبات داشتند، این موضوع برای همه ما اتمام حجت است که در این میدان اختیار کم نداریم و باید کار متفاوتی انجام دهیم...

نسبت به نکته‌ای که در این جلسه نیاز آن مورد تاکید قرار گرفت، باید بگویم این موضوع در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست که ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین جایگاه در کشور شکل بگیرد که دستوراتش برای همه اجزا نظام اجرایی لازم الاجرا باشد و همه مسئولین در رابطه با اجرای این دستورات به خط شوند...

خواسته بنده این است که این جلسات نه فقط هفته ای یکبار، بلکه اگر لازم شد روزی یکبار تشکیل شود تا این امر دچار توقف نشود و هر مشکل لجستیک و پشتیبانی که عزیزان ما در وزارت بهداشت و درمان دارند، باید مورد پیگیری قرار گیرد... وزارت بهداشت و جامعه پزشکی کشور سربازان در وسط میدان و در خط مقدم هستند و نباید مشکل تدارکات، کمبود اعتبارات و لوازم پزشکی داشته باشند. لازمه این کار این است که وزارت بهداشت و درمان فقط به موضوع بهداشت و درمان فکر کند و دغدغه اش مسائل بهداشتی و درمانی باشد و تدارک و پشتیبانی به عهده بخش هایی باشد که در کشور مسئولیت دارند.»

بیشتر بخوانید:

رئیسی: ‌اختیاراتی که شورای امنیت ملی با تنفیذ رهبر انقلاب برای مدیریت بیماری کرونا به مسئولان داده اتمام حجت است

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۹۳۵۲۲۰:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
باید مشخص شود چه کسی یا چه کسانی مانع قرنطینه قم شدند .
ناشناس۱۳۶۹۸۵۵۰۹:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
باش تا مشخص شود
ناشناس۱۳۶۹۹۲۷۱۰:۴۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با توجه به بحران اقتصادی برای اقشار زیادی از جامعه دولت بایستی صراحتا به مسله حقوق ها ورود و حقوق ها بالای 5 میلیون تومان ورود و مازاد انرا به نفع اقشار اسیب دیده هزینه کند والا شبی آتش خلق بر فروخت در خرمن دولت
ناشناس۱۳۶۹۳۶۱۲۰:۴۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
به این در زبان عامیانه میگویند دعوا زرگری .
ناشناس۱۳۶۹۳۶۲۲۰:۴۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عمار عمار یاسر ! عمار عمار یاسر ! عمار جان ! تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای جنگ با کرونا برامون بفرستید بیمارستان اینجا اقلام کم یاب و نایابه داریم تلفات میدیم
ناشناس۱۳۶۹۳۷۹۲۱:۰۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
جناب آقای مطهری چه کس یا کسانی 20 روز مانع اعلام آن شدند مقصر اصلی این ها است .
ناشناس۱۳۶۹۹۴۰۱۰:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
علی مطهری چرا در 3 هفته اخیر که درگیر کرونا هستیم ساکت بود ؟!
ناشناس۱۳۶۹۴۰۷۲۱:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دولت در مقابله با کرونا عاجز است . و متاسفانه از اعتماد به نفس کاذب بالایی برخوردار است . ۴ تا آدم حسابی پیدا شن و از مجامع جهانی طلب استمداد کنند .
ناشناس۱۳۶۹۴۱۰۲۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بحران كرونا نه از طرف دولت جدي گرفته ميشود ونه از طرف مردم واين موضوع كشور را دچار مشكلات بيشتر ميشود
ناشناس۱۳۶۹۹۳۵۱۰:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مشکل اصلی کشور دولت ضعیف و ناکارآمد روحانی است.
ناشناس۱۳۶۹۴۱۲۲۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ماسک و دستکش و الکل حق مسلم ماست
ناشناس۱۳۶۹۸۸۸۱۰:۱۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
نه فقط انرژی هسته ای!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۶۹۹۳۴۱۰:۴۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
تاسیسات هسته ای که با برجام تخریب و نابود شد.
امید۱۳۶۹۴۱۴۲۱:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم یعنی با تمام کم کاری های عمدی و غیر عمدی معلوم نیست روحانی دارد با کشور چه کار می کند ؟
ناشناس۱۳۶۹۴۱۵۲۱:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اگر قم قرنطینه شده بود الان این بیماری با این شدت و گستردگی به سایر نقاط کشور سرایت نکرده بود .
ناشناس۱۳۶۹۴۱۹۲۱:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
کرونا حالیمون کرد که چقدر عقب افتاده ایم پر ادعا !
ناشناس۱۳۶۹۹۲۹۱۰:۴۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با این حساب ایتالیا و کره جنوبی از ما عقب افتاده ترند.
ناشناس۱۳۶۹۴۲۲۲۱:۳۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خوبه باز کرونا یک چیزی شد اینا سرشون گرم بشه و دعوا کنن به جای رسیدگی به مردم
ناشناس۱۳۶۹۸۵۹۰۹:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
البته دعوای زرگری
ف.خ۱۳۶۹۴۳۹۲۱:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خوب گيرم تعداد فوت شده ها هزار برابر تعداد اعلام شده باشد خوب كه چه؟ چه دردى را دوا مى كند بجز اين كه دلهره مردم را بيشتر كند؟ الف خواهشا اينقدر مطلب از عباس عبدى منتشر نكنيد ايشان شده صاحب نظر اصلى در تمام زمينه ها.
ناشناس۱۳۶۹۴۷۱۲۲:۲۸:۳۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
وقتی آمار کمتر اعلام بشه این باعث میشه مردم موضوع رو کمتر جدی بگیرن و مشکل بزرگتر بشه و بیشتر هم به کشور ضربه بزنه.
ناشناس۱۳۶۹۵۲۰۲۳:۱۱:۰۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
روحانی داره از زیر مسئولیت در میره،میترسه کرونا بگیره اینهمه مشکل و معضل با هفته ای یک جلسه ی سخنرانی حل نمیشه برای مردمی که بهت رای دادن حداقل ارزش قائل باش جناب
ناشناس۱۳۶۹۵۲۳۲۳:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
چرا عاقل كند كاري كه باز آرد پشيماني ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۳۶۹۵۲۹۲۳:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
از روز اول هشدار و اخطار و آماده باش كرونايي ، كه متاسفانه مصداق " گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من، آنچه البته به جايي نرسد فرياد است " گرديد ، سنگي به چاه انداخته شد كه اينك صد ، بلكه هزار عاقل و فرزانه از در آوردن آن عاجز اند !!!
ناشناس۱۳۶۹۵۶۸۲۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد قرنطینه نشدن شهر قم و شیوع شدید کرونا در کشور پاسخگو باشد.
ناشناس۱۳۶۹۵۹۲۰۰:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
روحانی نگرانه خودش کرونا بگیره کاش همه اونایی که بهش رای دادن کرونا بگیرن و بمیرن مرگ یه بار شیون یه بار
ناشناس۱۳۶۹۶۳۳۰۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
واقعا آقای رئیسی منطقی صحبت کرده ای کاش رئیس جمهور می شد
ناشناس۱۳۶۹۶۵۰۰۱:۲۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جلسات ستاد مبارزه با کرونا باید همه روزه برگزار بشود هفته ای یک روز کم است.
ناشناس۱۳۶۹۸۶۳۰۹:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با حضور و وجود این آقایان اصلاً برگزار نشود به نفع مملکت و ملت است
ناشناس۱۳۶۹۶۵۳۰۱:۲۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
بنظر ميرسد رهبرى خود بايد سكان اين امر را در دست بگيرند زيرا همه اجزا قوه مجريه و قضاييه و مقننه و ساير نهادهاى مهم مانند ارتش ، سپاه ، پليس ، بنيادها ، نهادها ، ستادها ، آستان ها و و و از دستورات ايشان پيروى و اطاعت نموده و جوابگو نيز خواهند بود
ناشناس۱۳۶۹۶۵۴۰۱:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آقای روحانی! هفته ای یکبار؟! خسته نباشید واقعا
ناشناس۱۳۶۹۶۸۷۰۳:۳۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
به رئیسی بگید اون‌موقع که وزیر درخواست قرنطینه قم را داد و رئیس پدافند غیر عامل اعلام خطر کرد کجا بودند ایشان؟ چه کسانی جلوی قرنطینه را گرفتند و بعد به لیسیدن حرم پرداختند؟ اگر صداقت دارند چرا اعلام جرم نمی کنند؟
ناشناس۱۳۶۹۶۹۱۰۴:۱۹:۰۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
روزی هزار نفر کرونا میگیرند و 50 نفر از کرونا میمیرند و این فقط 1/4 آمار واقعیه!! اونوقت این هفته ای یک بار میاد جلسه میذاره؟؟!!!!
ناشناس۱۳۶۹۷۴۰۰۷:۲۱:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
این عین بی عدالتی است که آقایون وزرا کاملا مجهز با ماسک و دستکش لاتکس در جلسه و با فاصله ۳ متری از یکدیگر حضور یابند آنوقت مدافعان سلامت در بیمارستان ها بر بالین بیماران و بدون امکانات اولیه حاضر شوند !
ناشناس۱۳۶۹۷۶۱۰۸:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مسئولان توانایی مقابله با این ویروس مهلک را ندارند . از دنیا کمک بخواهید
ناشناس۱۳۶۹۷۶۳۰۸:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آقایون خودشون قایم شدن و صحبت از شکست کرونا میدهند !!!!!!!
ناشناس۱۳۶۹۷۶۴۰۸:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
این بی خیالی حسن کفر آدم را در میاره
ناشناس۱۳۶۹۸۵۱۰۹:۴۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خنده هاش خنده هاشو بگو که نشان از بی خیالی و دهن کجی به مردم دارد
ناشناس۱۳۶۹۷۶۷۰۸:۱۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
یه عده به درد نخور چینی ؛ ویروس رو منتقل کردن به قم حالا که کرونا کل ایران رو درگیر کرده باید ۴ تا از اون آدم حسابیروشن از چین با تجهیزاتشون بیان ایران و ایران رو نجات بدن وظایفشونه . همینجوری که چین رو نجات دادن
ناشناس۱۳۶۹۷۸۴۰۸:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مسئولان عالیرتبه سایر کشورهای درگیر کرونا از چین و کره و ژاپن گرفته تا انگلیس و فرانسه و آلمان و ایتالیا و .... دارن از مراکز درمانی و پیشگیری این بیماری بازدید و سفارش به انجام کار سریع میکنند چرا در ایران خبری از این سرکشی ها نیست ؟! و فقط حضرت بصورت ضبط شده میگن : مردم کرونا رو گنده اش نکنن !!!!!
ناشناس۱۳۶۹۷۹۱۰۸:۵۳:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با کرونا تا ۱۴۰۰ !
ناشناس۱۳۶۹۸۴۷۰۹:۴۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با خطرناکتر از کرونا تا ۱۴۰۰ .
ناشناس۱۳۶۹۷۹۲۰۸:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
روحانی از طریق دورکاری برکنار گردد
ناشناس۱۳۶۹۸۵۸۰۹:۵۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
روحانی + نمکی . آنقدر ماسک در بازار بریزیم که ماسک رایگان گردد !!!
ناشناس۱۳۶۹۷۹۳۰۸:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
آمار وزارت بهداشت در مورد فوتی های ناشی از کرونا ؛ صحیح است
ناشناس۱۳۶۹۷۹۶۰۹:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
رتبه کشور ما از لحاظ دسترسی به اطلاعات صحیح و شفاف بعد از کشور کره شمالی است .
ناشناس۱۳۶۹۸۰۳۰۹:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قرنطینه فقط توقف تردد بین شهری نیست که اقای روحانی می‌گوید قرنطینه یعنی تعطیلی کامل بجز خدمات و مواد غذایی است حرکت در شهر یعنی شیوع
ناشناس۱۳۶۹۸۰۵۰۹:۰۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
بار الها تو خود ؛ خوب میدانی که ما در ایران فقط شعار هستیم و ادعا و دیگر هیچ ! خدایا بر ما ببخش و خودت این مردم مظلوم را از شر این بیماری مهلک نجات ده
ناشناس۱۳۶۹۸۰۸۰۹:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خداوند این مملکت را از شر ریا و بیماری و دروغ نجات دهد
ناشناس۱۳۶۹۸۱۳۰۹:۱۶:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مسئولان بی خیال بی تخصص ! برای سلامتی و در امان ماندن خودتان و اطرافیانتان از مرگ ناشی از این بیماری ؛ از کشورهای مترقی استمداد کمک کنید حالا مردم به کنار !
ناشناس۱۳۶۹۸۱۶۰۹:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
روحانی و اقوامش در مدیریت بحران تا الان در هیچ زمینه ای موفق نبودند و با چه بصیرتی دوباره مدیریت امر به این بزرگی به ایشان سپرده شود جای سوال دارد!!!
ناشناس۱۳۶۹۸۱۹۰۹:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مشکل کرونا مربوط به تشکیل جلسات هفتگی و روزانه و حضور یا عدم حضور رئیس جمهور در جلسات نیست. مشکل آنجایست که بروز کرونا به موقع گزارش نمی شود ، اجازه قرنطینه شهر قم داده نمی شود ، مردمی که اصلاً رعایت نمی کنند و ...
ناشناس۱۳۶۹۸۳۷۰۹:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با توجه به حضور چینی ها در قم ؛ میبایست بلافاصله پس از مشاهده موارد مشکوک به ابتلا در این شهر ؛ قرنطینه میشد
ناشناس۱۳۶۹۸۴۳۰۹:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قرنطینه یک شهر ، قرون وسطایی است و یا مسئولان ما مسئول نیستند و صرفا نجومی بگیر ؟؟؟ کدامیک ؟ چطور در ایتالیا و چین شهرها رو قرنطینه میکنند و اتفاقا خوب هم جواب میگیرن ولی در ایران که صحبت از قرنطینه قم میشود عده ای سخن از قرون وسطی و تفکرات قبل از جنگ جهانی میکنند ؟! شهر سوهان میبایست به مانند شهر ووهان قرنطینه میشد .
ناشناس۱۳۶۹۸۸۹۱۰:۱۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
وقتی دین رو با همه چی قاطی میکنین باعث این اتفاق و جنایات میشوید که الان روز به روز انسانهای بی شماری به دلیل شیوع کرونا دارن میمیرن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین