آب هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا به یک جوی نمی رود ...

محمدعلی حبیبی،   3981217097 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
 آب هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا به یک جوی نمی رود ...

حدود سه هفته از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای برخی از شهروندان به ویروس کرونا می گذرد. اکنون و پس از گذشت این مدت، تمامی کشور درگیر این بیماری مسری شده است که برخی از استانها مانند تهران،قم، گیلان و مازندران وضعیت بدتری دارند.

چند مسئله باعث می‌شود شیوع این بیماری را بحرانی ملی بدانیم: 

۱- در چند روز اخیر سیر صعودی آمار مبتلایان سرعت زیادی گرفته است. مطابق آماری که هر روز توسط وزارت بهداشت ارائه می‌شود هر روز تعداد بسیار بیشتری نسبت به روز قبل از آن به کرونا مبتلا می‌شوند. آمار مبتلایان جدید در چند روز گذشته حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بود اما در دو روز اخیر این آمار به بیش از هزار نفر رسیده است. همین آمار نشان‌دهنده سرعت بالای گسترش این ویروس است.

۲- از روز ۱۶ اسفند همه استان‌های کشور درگیر این بیماری هستند و در همه آنها موارد قطعی ابتلا به کرونا گزارش شده است.

۳- قدرت انتقال این بیماری از بیماری‌های مشابه بسیار بیشتر است و به‌سرعت به افراد دیگر انتقال پیدا می‌کند. اگر شیوع این بیماری در کشور کنترل نشود شاهد تعداد بسیار بالای مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود.

این عوامل باعث می‌شود شیوع کرونا را یک بحران ملی بدانیم. اما بحران ملی نیازمند مدیریت ملی است. مدیریت ملی به‌معنای تمرکز تصمیم‌گیری و مدیریت واحد است که در پی آن اطلاع‌رسانی واحد باید صورت پذیرد. از زمانی‌که ماجرای کرونا در کشور ما جدی گرفته شد (که کاش زودتر جدی گرفته می‌شد) ستادی با عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شد که ریاست این ستاد بر عهده وزیر بهداشت گذاشته شد.

علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهور و بقیه مسئولان عالی‌رتبه مرتب بر تبعیت همه دستگاه‌ها از وزارت بهداشت سخن گفته‌اند اما اتفاقات این روزها نشان داده  وزارت بهداشت قدرت و اختیار کافی برای مدیریت این بحران ندارد. چند اتفاق را با هم مرور کنیم:

۱- وزیر بهداشت برای تامین اقلام پزشکی مانند ماسک و دستکش مجبور به نامه‌نگاری عمومی با رئیس‌جمهور و وزیر صمت می‌شود و علی‌رغم نامه‌نگاری عمومی تجهیزات پزشکی نه‌تنها برای عموم مردم نایاب است برخی بیمارستان‌ها هم همچنان با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه‌اند.

۲- در ماجرای تعطیلی روز ۱۷ اسفند در شهر قم مشاهده شد که ستاد بحران ابتدا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این روز همه ادارات، مدارس، دانشگاه ها، بانک ها تعطیل هستند تا با استفاده از تعطیلی یکشنبه همه شهر را ضدعفونی کنند اما ساعاتی بعد در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد ادارات دایر هستند.

مشابه این اتفاق درباره ساعات کاری تهران صورت گرفت. علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا در تهران تاکید کرد تصمیم این ستاد، کاهش ساعت اداری است اما استاندار تهران گفت که بنا به توصیه دولت ساعت اداری به حالت عادی بازمی‌گردد.

کار اینقدر بیخ پیدا کرد که زالی در رسانه‌ها از این تصمیم انتقاد کرد. جالب اینجاست که  استاندار تهران هم بازگشت به روال عادی را مصوبه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است! مشابه این رفتار در میان مسئولان دولتی استان‌هایی مانند خوزستان و خراسان رضوی هم دیده شده است.

۳- اتفاق دیگری که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری واحد و تبعیت نکردن از تصمیمات واحد است تبلیغات تلویزیونی است. در زمانی که به دلیل حضور بیشتر مردم در خانه‌ها احتمالا مخاطبان تلویزیون بیشتر می‌شود مدام تبلیغاتی از تلویزیون پخش می‌شود که هیچ تناسبی با شرایط کنونی ندارد. تبلیغ آزادراه تهران-شمال، نوروزی رویایی در فلان مجموعه، حراجستون طلایی در یک فروشگاه زنجیره‌ای از تبلیغاتی است که به دفعات در این روزها از تلویزیون پخش می‌شود و هیچ‌کدام متناسب با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نیست.

۴- این چندگانگی مرجع تصمیم‌گیری طبیعتا به چندگانگی در مراجع اطلاع‌رسانی می‌انجامد. در همین ماجرای تغییر ساعت کاری دیدیم خبرهای ضد و نقیض در این زمینه منتشر شد و شهروندان را بیش از گذشته سرگردان کرد.

با عنایت به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد ستاد ملی مقابله با کرونا باید بازآفرینی شود و ریاست آن به یک مقام عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی سپرده شود. شاید بهتر باشد معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس این ستاد باشد؛ هرچند قاعدتا باید رئیس‌جمهور در میانه میدان می‌بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۶۲۸۸۱۱۶:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
معاون اول رئیس جمهور رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود فقط یک نفر بگوید ایشان در مبارزه با فساد چه کردند که امیدی به ایشان در مبارزه با کرونا باشد ؟ .....
ناشناس۱۳۶۲۹۲۱۱۶:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مملکت داری مدیریت تخصصی میخواهد که اینها ندارند
ناشناس۱۳۶۲۹۵۰۱۷:۰۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شاهد خودی و غیر خودی در بحران کرونا هم هستیم. خودی ها حتی بدون داشتن علایم کرونا، آزمایش داده و در مراحل اولیه مورد معالجه قرار گرفتند. به غیر خودی ها گفته اند هر وقت به مرحله تب و سرفه رسیدی، زنگ بزن به 115 !!!
ناشناس۱۳۶۳۱۹۹۱۹:۳۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
از جمله پسر حداد عادل!!!!
ناشناس۱۳۶۳۳۳۸۲۱:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
واقعا از آن جوانهایی که جونشون رو کف دست گذاشتند و فدای این کشور کردند خجالت می کشم. زیرا ما اجازه دادیم در چنین کشوری چنین کسانی آقا و آقازاده شوند.
ناشناس۱۳۶۳۲۰۲۱۹:۳۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عجب است که این خودی ها خبر ابتلا به کرونای خود را با توییت کردن، اعلام هم می کنند!!! انگار که به چه افتخاری نایل شده اند!!!
ناشناس۱۳۶۳۲۱۰۱۹:۳۸:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
کشوری با این امکانات ضعیف تدارکاتی، اگر خدای نکرده جنگی صورت بگیرد چه کار خواهد کرد؟
ناشناس۱۳۶۳۴۸۰۲۳:۴۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ملت ایران با جان و مال خود همواره مسئول جبران این
ناشناس۱۳۶۲۸۸۷۱۶:۲۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
امروز که به قول دولت شرایط عادی بود 1047 نفر به جمع چند هزار نفری کرونایی ها اضافه شد از این اضطراری تر دیگه میخواست چه اتفاقی بیفته آقای استاندار تهران؟
ناشناس۱۳۶۲۸۹۴۱۶:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
باید از دخالت عده ای که ادعای طب سنتی، اسلامی و ایرانی دارند در کار ستاد مبارزه با کرونا جلوگیری شود. فایل های صوتی و تصویری از ادعاهای این افراد که در فضای مجازی بطور گشترده منتشر شده است، باعث عصبانیت مردم شده است.
ناشناس۱۳۶۳۱۶۶۱۹:۱۴:۲۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
ما که نه تنها عصبی نیستیم، بلکه از توصیه های معقول، حالا به هر اسمی، استقبال و استفاده می کنیم و الحمدلله هنوز هم سالمیم
ناشناس۱۳۶۴۶۵۷۲۱:۳۴:۴۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
بگذارید بگوید ! حالا مگر چه کسی به این حرف ها عمل کرده؟!
ناشناس۱۳۶۲۹۰۴۱۶:۳۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
تا چند هفته پیش صدا و سیماو بسیاری از سایت ها به پزشکان حمله کرده و انواع انتقادها را به آنها وارد می کردند. از موقعی که داستان کرونا آغاز شد، همه آنها با چرخش 180 درجه شروع به تمجید از کار پزشکان کردند!!! اینها و آدمهایی نظیر مهران مدیری بهتر است خودشان را اصلاح کنند. نه زنگی زنگی، نه رومی روم.
ناشناس۱۳۶۵۰۵۶۰۹:۰۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
دوست عزیز انتقاد به جراحان یا متخصصان محترمی بود که حاضر به پرداخت مالیات نیستند. هنوز هم این انتقاد وجود دارد. الان متخصصان بیماری های عفونی و پرستاران و کادر آزمایشگاه وسایرین در خط مقدم این مبارزه هستند. لطفا مسائل را با هم خلط نکنید.
ناشناس۱۳۶۲۹۰۶۱۶:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نباید بلندگو دست آدمهایی نظیر روازاده و تبریزیان داده شود.
ناشناس۱۳۶۲۹۴۱۱۶:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
چرا برخورد جدی با این افراد نمی شود؟ حامیان اینها چه کسانی هستند؟
عجایب شهر۱۳۶۳۰۸۳۱۸:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
آنها هم نظات خودشون را دارند اما آنکه تصمیم گیرنده است باید بتواند از بین نظرات مختلف نظر صحیح را اعمال کند
ناشناس۱۳۶۳۶۰۱۰۲:۴۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
چقدر روشنفکر در مورد خودیها فکر میکنید
ناشناس۱۳۶۳۱۶۷۱۹:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
شنونده عاقل بود ...
ناشناس۱۳۶۲۹۱۳۱۶:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
اگر این ستاد همان موقع که در چین کرونا شیوع پیدا کرده بود، تشکیل می شد و پرواز ها به چین و ورود اتباع چین را به ایران ممنوع می کرد، اکنون ایران مانند ترکیه عاری از کرونا بود. سوال این است: چه کسانی مسئول این اهمال و قصور هستند؟؟؟
ناشناس۱۳۶۲۹۵۱۱۷:۰۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
مملکت داری تخصص و دانش می خواهد.
ناشناس۱۳۶۳۱۱۹۱۸:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
جالب این این سوال باشند ، همه گناهها را بر سر آمریکا انداخته اند که جنگ بیولوژیک راه انداخته!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۳۶۳۱۵۳۱۹:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
آمریکا !!!!!!!!!
ناشناس۱۳۶۳۲۳۳۲۰:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
امروز ۱۷ اسفند در خبر گزاریهای جهان اعلام شد که در چبن بک مورد هم به مبتلایان اضافه نشد! چگونه کنترل کردند ودر ابنجا چه مبکنند؟
ناشناس۱۳۶۳۴۱۴۲۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
یعنی شما ترکیه عاری از کرونا رو باور میکنی؟ ببین با کیا شدیم ۸۵میلیون
ناشناس۱۳۶۳۵۰۴۰۰:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
همان هایی که پیشگیری بهتر از درمان هست را قبول ندارند.
ناشناس۱۳۶۲۹۲۲۱۶:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
باید ستاد ملی مقابله با کرونا کمک های بین المللی از تمام کشورها از جمله آمریکا را خواستار شود. با این اوضاع گسترش روز افزون تعداد مبتلایان، کمبود تجهیزات پزشکی، ماسک و الکل و..... اوضاع روز به روز وخیم تر می شود. آمریکا بعد از زلزله بم چندین و چند فروند هواپیما حاوی کمک های اساسی با ایران کرد. چرا حالا مسئولان موافق قبول کمک از آمریکا نیستند؟
ناشناس۱۳۶۲۹۲۳۱۶:۴۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
واقعا اشفتگی در تصمیم گیری مخصوصا جهت اعلام تعطیلی وجود داره الان آموزش و‌پرورش کل همدان بخشنامه کرده مدیرو معاونان مدارس در مدرسه حضور یابند..پنج شنبه ی قبل گفتن این هفته ادارات باید از ساعت ۹/۳۰شروع بشه جمعه اخر وقت پیام دادن همه ادارات به حالت عادی برن سر کار واقعا این تصمیمات کنار شایعات مردم و به اینجا می رسونه که خطر رفع شده...وموجب دست کم گرفتن خطر می شه...از طرفی اعلام خطر و از طرفی برگشت ساعات ادارات به حالت عادی ایا کارمندان ادارات جانشان در خطر نیست؟؟!! و داروی ضد کرونا دارن؟؟؟
صمصام۱۳۶۲۹۳۰۱۶:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بله متاسفانه در کشور ما همه تصممیم گیر و مدعی اند ! وقتی در هر موضوعی هرکسی میتواند تریبون به دست میگیرد و هرچه میخواهد میگوید همین میشود.....
ح۱۳۶۳۳۲۳۲۱:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
صمصام عزیز این دوگانه تصمیم گیری فقط مربوط به تریبونها نیست بلکه کل امورات ما به این شکل مدیریت میشود
ناشناس۱۳۶۲۹۳۱۱۶:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
باید نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش نقش مهمتری در قضیه کرونا بازی کنند. باید همه شهرها برای 14 روز قرنطینه و مقرارت منع عبور و مرور اعمال شود تا کرونا مهار شود. تاخیر در اجرای این کار، اشتباهی بزرگ است.
کامکار۱۳۶۲۹۴۲۱۶:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وقتی گفتن شهر قم قرنطینه بشه برخی گفتند اینکار قرون وسطاییه الان که ویروس بجای یه مرکز پنح نقطه ی مرکزی فعال داره تازه به این نتیجه رسیدن ای کاش....در مورد تناقض تصمیم گیری های این ستاد در روزهای اخیر میشه متوجه شد که دولتی ها فشار می اورند که وضعیت عادی نمایش داده بشه و معاون وزارت بهداشت و..اصرار دارند که تعطیلات و محدودیت های اغاز فعالیت ادارات حفظ بشه
دلارام۱۳۶۲۹۴۳۱۶:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
وقتی وزیر بهداشت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا تصمیمی میگیره نباید دولت عوضش کنه اگه مخالفه همون موقع بگه و اختلاف حل بشه و خروجی یکی باشه .نه اینکه تتمه اعتماد را هم دولت ازبین ببره.فکرمیکنم ویروس ندانم کاری دولت از کووید ۱۹ نظرش بیشتراست
عابد۱۳۶۲۹۹۹۱۷:۳۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
حالا ویروس کرونا داره انسانهای بیشتری رو مریض میکنه دولت ساعت اداری رو ب روال قبل برگردونده واقعا مسخره است
ناشناس۱۳۶۳۰۴۳۱۸:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
بالاخره و با هزینه بسیار ، همه اعم از خواص و عوام فهمیدند که در کشور باید یک دولت باشد ، مگرنه اینکه بسیاری از نابسامانی های امروز ناشی از حرف نشنوی ها از دولت است ، می توانم بپرسم چطور می شود یک نفر در مدتی کوتاه بتواند میلیونها دستکش و ماسک را احتکار کند ؟ و حال که این موضوع را فهمیده اند چرا آن میلیونها دست کش و ماسک بین مردم توضیع نمی شود ؟ چرا مردم به چشم می بینند که پرسنل بیمارستانها هم تجهیزات ایمنی ندارند ، چرا کیت تشخیص کرونا کم است و خبر مرگ افراد زودتر از تست آنها می رسد ؟
ناشناس۱۳۶۳۰۴۷۱۸:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
دستهای الوده!!! هم در اقتصاد هم در بهداشت! هیچکدام هم حذف نمی شوند
دکتر س م ا. کارشناس بهداشتی دانشگاه۱۳۶۳۰۶۵۱۸:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سلام و تبریک میلاد امام علی(ع)، روز پدر و روز مرد. ما نیازمندیم که ضمن توکل به خدا و توجه به موازین بهداشتی، با حفظ آرامش و انجام ورزش های ساده خانگی و تغذیه مناسب و به دور از استرس های بیجا و دیدن و شنیدن برنامه های شاد؛ در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خود اقدام نماییم و این ها بهترین راههای افزایش مقاومت ما در برابر کرونا است. یادمان نرود "شستن مکرر و کامل دست ها با آب و صابون به مدت بیست ثانیه و ... از همه چیز در جهت کنترل انتقال و پیشگیری از کرونا موثرتر است. در ضمن کشورهایی مانند ترکیه حتما آلوده شده اند ولی احتمالا به دلایل اقتصادی و حفظ توان گردشگری اعلام نمی نمایند.
حمید۱۳۶۵۱۷۰۱۰:۳۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
حتی وقتی حرف از کرونا هم می شود گیر میدیم به ترکیه و آمریکا و دشمن و ... بابا از خودمون حرف بزنیم
ناشناس۱۳۶۳۰۷۱۱۸:۲۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فقط محاکمه و اعدام مسببین ورود ویروس کرونا به کشور باید انجام شود. گره ای که با دست باز میشد حالا با دندان هم باز نمیشه.
ناشناس۱۳۶۳۱۲۷۱۸:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
برای هرکاری که قرار است انجام نشود در ایران ستاد تعریف می کنند
ناشناس۱۳۶۳۱۴۴۱۹:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
13 استان ورود مسافران و گردشگران ممنوع شده راه قم همچنان باز است
ناشناس۱۳۶۳۱۶۳۱۹:۱۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
نمیدونم مگه همه اینها یک رییس (رییس جمهور) ندارند؟!!!! پس او چکاره است که ۴ نفر رو نمیتونه جمع کنه؟ ترو بخدا اگه نمیخواد کار کنه بفرستیدش برود و هر کس دیگه ای پیدا شد جاش بگذارید. ما الان احتیاج به وجود رییس جمهور داریم و ایشان اصلا معلوم نیست کجاست. از شنبه ای که قرار شد همه چیز عادی شود دیگر دیده نشده!!!!
ناشناس۱۳۶۳۵۳۱۰۰:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
به نظرتون اگه روحانی یا جهانگیری رئیس این ستاد بودن، کسی حرف اونارو گوش می کردن حتی تا این حد؟ فکر نمی کنم!!!!!
ناشناس۱۳۶۳۵۴۳۰۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
جالب است که چین اعلام میکند پرواز مسافری از تهران انجام میشود و ایران تکذیب میکند که پروازها باری میباشند؟ کدام یک واقعیت را می گویند؟
ناشناس۱۳۶۳۵۹۷۰۲:۳۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
کل دولت را یکماه به چین بسپارند کرونا ریشه کن میشود
ناشناس۱۳۶۳۶۳۱۰۷:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
متاسفانه از دیشب مسیر را برای مسافران به شهر شمالی کشور باز کرند و این نشان از خوشنودی مسولین از همه گیر شدن آن در همه استانها دارد..
ناشناس۱۳۶۴۴۹۶۱۹:۳۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
كي داروي كرونا درست ميشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. وحدت ملی با وعده صادق

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    25. یک سیلی برای تنبیه

    آخرین عناوین