اروپایی‌ها چگونه کرونا را مهار می‌کنند؟

گروه جهان الف،   3981209087

سرعت انتشار کرونا در اروپا زیاد شده است تنها ظرف دو روز آخر هفته گذشته ویروس کووید ۱۹ به سرعت در بخش‌های زیادی از شمال و مناطقی از جنوب ایتالیا شیوع پیدا کرد. 

به گزارش تابناک، یورونیوز، گزارشی از شیوه برخورد کشورهای اروپایی با کرونا منتشر کرد. در این گزارش آمده است:

بالا رفتن آمار فوتی‌ها در ایتالیا و گزارش مرگ دومین فرد مبتلا به کرونا در فرانسه باعث تشدید نگرانی‌ها و وحشت از این بیماری در تمام کشورهای اروپایی شده است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد هنوز توصیه‌ای برای بستن مرزها در میان کشورهای عضو این اتحادیه ندارد. با این حال تقریبا تمام کشورهای اروپایی تدابیری را برای پیشگیری و مهار کرونا به کار بسته یا پیش‌بینی کرده‌اند.

ایتالیا
ایتالیا با ۳۵۷ مورد ابتلا و ۱۱ فوتی، بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در اروپا را دارد.

دولت ایتالیا از بیم گسترش بیشتر کرونا از روز یک‌شنبه گذشته ۱۱ شهر این کشور را قرنطینه کرده و مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و بسیاری از اماکن عمومی در این شهرها و برخی شهرهای دیگر بسته شده است. بر اساس بخشنامه دولت، ورود به شهرهایی که کانون شیوع کرونا هستند و خروج از آن‌ها تا اطلاع ثانوی و بدون مجوز ممنوع است.

فعالیت‌های بزرگ ورزشی و فرهنگی از جمله مسابقات لیگ فوتبال و کارناوال ونیز هم تعطیل شدند و یکی از بازی‌های تیم اینتر میلان نیز قرار است روز پنجشنبه بدون بازیگر برگزار شود.

وزرای بهداشت کشورهای همسایه ایتالیا یعنی فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی، کرواسی و نیز وزیر بهداشت آلمان و کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای هماهنگی اقدام‌های خود در زمینه مبارزه با شیوع کرونا در رم نشست فوری برگزار کردند.

توصیه پارلمان اروپا
کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای همسایه ایتالیا کمابیش نظارت و کنترل رفت و آمد با این کشور را بیشتر کرده‌اند.

پارلمان اروپا به کلیه شهروندان اتحادیه اروپا که به تازگی به ایتالیا سفر کرده‌اند توصیه کرده‌ که برای احتیاط تا دو هفته در خانه بمانند. برابر این توصیه، بوسنی و چند کشور اروپایی دیگر رسما از شهروندانی که اخیراً به ایتالیا یا چین سفر کرده‌اند، خواسته‌اند که در خانه بمانند.

بریتانیا و فرانسه
دولت بریتانیا از این حد فراتر رفته و به تمام مسافرانی که از چین، ایتالیا، کره جنوبی و ایران یا حتی از مناطقی در نزدیکی این کشورها آمده‌اند، توصیه کرده تا در خانه بمانند و ضمن مطلع ساختن مقام‌های رسمی، از هر گونه تماس مستقیم انسانی نیز بپرهیزند.

دولت فرانسه نیز از افرادی که از مناطق شیوع کرونا باز می‌گردند خواسته است تا به مدت دو هفته از خروج از منزل برای «کارهای غیر ضروری» پرهیز کنند و کودکان را هم در خانه نگه‌ دارند چون اگر به کرونا مبتلا باشند، ممکن است کودکان دیگری هم بیماری را در مدرسه از آنها وا بگیرند.

یونان؛ دولت اعلام آمادگی کرد
ساعاتی پیش از آنکه وجود نخستین مورد ابتلا به کرونا در یونان تأیید شود، مسئولان این کشور از تدابیر پیشگیرانه در برابر این بیماری خطرناک خبر دادند.

استلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان روز چهارشنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) اعلام کرد که در صورت شیوع کرونا در این کشور، مجموعه‌ای از تدابیر حفاظتی از جمله بستن فضاهای همگانی مانند مکان‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی و نیز محدودیت‌های مسافرتی در نظر گرفته شده است.

در برنامه‌ای که دولت یونان با جزئیات نسبتا مفصل برای پیشگیری کرونا تهیه کرده، لغو موقت پروازها به مقصد و از مبدأ کشورهای کانون شیوع این بیماری پیش‌بینی شده است. آماده کردن تخت‌های اضافی در هتل‌ها و درمانگاه‌های خصوصی از دیگر تدابیری است که در برنامه پیشگیرانه دولت آتن اندیشیده شده است.

به گفته سخنگوی دولت یونان، دست کم ۱۳ بیمارستان در این کشور برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا آمادگی دارند.

رومانی؛ یکی از محتاط‌ترین کشورها
چندین کشور اروپایی دیگر از جمله اتریش، مجارستان، اوکراین و رومانی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که به مناطق آسیب دیده ایتالیا سفر نکنند.

در میان کشورهای اروپایی، رومانی یکی از محتاط‌ترین کشورها در برخورد با کروناست. در فرودگاه‌های این کشور برای مسافرانی که از کشورهای محل شیوع کرونا می‌آیند راهروهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده و دمای بدن آن‌ها در آنجا اندازه گرفته می‌شود.

تاکنون ده‌ها نفر از افرادی که از ۱۱ شهر قرنطینه شده ایتالیا به رومانی رفته‌اند، برای انجام آزمایش پزشکی در این کشور قرنطینه شده‌اند.

مجارستان، چک، کرواسی؛ کنترل دمای بدن مسافران
دمای بدن مسافران ایتالیا در فرودگاه‌های بوداپست و دبرچن مجارستان نیز اندازه گرفته می‌شود.

اوکراین نیز به نوبه خود در فرودگاه کیف و نیز در مرز زمینی خود با مجارستان که اتوبوس‌های از مبدأ ایتالیا از آنجا به این کشور وارد می‌شوند، کنترل دمای بدن مسافران را آغاز کرده است.

در جمهوری چک، مسئولان فرودگاه پراگ «افزایش تدابیر بهداشتی» را مد نظر قرار داده و در ورشو، پایتخت لهستان، کادر پزشکی مستقیماً وارد هواپیماهایی می‌شوند که از ایتالیا آمده‌اند. مسافران این هواپیماها تنها پس از آزمایش و کنترل دمای بدن شان اجازه می یابند از هواپیما خارج شوند.

کرواسی نیز اعلام کرده افرادی که از مناطق شیوع کرونا در ایتالیا آمده‌اند باید به دست پلیس مرزی و اپیدمیولوژیست‌ها کنترل شوند. تمام اردوهای دانش آموزی در سراسر کرواسی نیز برای ۳۰ روز آینده لغو شده است.

فنلاند، دانمارک و سوئد؛ احتیاط و کمک مالی
فنلاند و دانمارک بدون اینکه اقدام خاصی انجام دهند، توصیه‌های سفر خود را به روز کرده اند. آنها از شهروندان خود خواسته اند هنگام سفر به ایتالیا «احتیاط شدید» به خرج داده و کنسولگری کشور خود در ایتالیا را در جریان سفر خود قرار دهند.

دانمارک علاوه بر این مبلغ ۸ میلیون کرون (۱۰۷ هزار یورو) را برای مقابله با کرونا در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار داده است.

دولت سوئد با این توضیح که افراد آلوده به ویروس کووید ۱۹ الزاماً نشانه‌های بیماری را ندارند، کنترل فرودگاهی را بی‌ثمر دانسته و آن را انجام نمی‌دهد. سوئد در عوض گفته است تا ۳.۸ میلیون یورو برای پیشگیری و مهار کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند تا این سازمان بین‌المللی پول داده شده را صرف یاری رساندن به کشورهای فقیر برای مقابله با این بیماری کند.

بلغارستان، اتریش: محدودیت‌های مسافرتی
برخی کشورهای اروپایی با آگاهی از خطرات کرونا، ترجیح داده‌اند که به جای صرف وقت و پول خود برای کنترل رفت و آمدها، پیوندهای خود با ایتالیا را موقتاً قطع کنند.

در همین راستا، شرکت هواپیمایی ملی بلغارستان تمام پروازهای میان صوفیه و میلان را تا ۲۷ مارس لغو کرده است. این شرکت با این حال تعداد پروازهای مورد نظر را فاش نکرده است.

اتریش نیز که این هفته به ظن وجود یک مورد ابتلا در یک قطار، حرکت کلیه قطارها از ایتالیا را برای ساعاتی متوقف کرده بود، از احتمال محدودیت بیشتر سفرهای ریلی میان دو کشور همسایه خبر داده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین