گزارش اختصاصی الف/ آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ تیر تروریست‌ها برای تامین امنیت شهر «ادلب» به سنگ خورد + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981202157
گزارش اختصاصی الف/  آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ تیر تروریست‌ها برای تامین امنیت شهر «ادلب» به سنگ خورد + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی استان های حلب و ادلب حاکیست، سرعت عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از پیروزی های گسترده در هفته های اخیر تا حدودی کاهش یافته است.

نیروهای سوری و مقاومت در روزهای گذشته پس از درگیری های سنگین و نفس گیر دهها شهرک را در مناطق غربی حلب از اشغال تروریست ها خارج کردند و امنیت و آرامش را پس از 8 سال جنگ به این شهر بازگردانند و بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» را امن کردند.

در محور جنوب شرق و شرق استان ادلب نیز دهها منطقه از جمله شهرهای مهم و راهبردی « معره نعمان و سراقب» پاکسازی شدند و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به 7 کیلومتری شهر ادلب ( مرکز استان ادلب) رسیدند.

با نزدیک شدن نیروهای سوری و مقاومت به شهر ادلب، گروهک های تروریستی با حمایت نیروهای ارتش ترکیه عملیاتی را برای اشغال دوباره برخی از مناطق از دست رفته ترتیب دادند تا حاشیه امنی را برای خود ایجاد کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی حملات گسترده را با پشتیبانی یگان توپخانه ارتش ترکیه از محور روستای «قمیناس» در حومه جنوبی شهر ادلب علیه نیروهای ارتش سوریه با هدف اشغال شهرک «نیرب» انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف با بیان این که گروهی از نظامیان ارتش ترکیه همراه با تروریست ها در خط مقدم درگیری ها حضور داشتند، گفت: نیروهای سوری در همان گام نخست تحرکات عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه را رصد کردند و به سرعت وارد عمل شدند.

این منبع میدانی با توضیح این که رسانه های گروهک های تروریستی در شروع درگیری ها از اشغال بخش هایی از شهرک «نیرب» خبر دادند، افزود: این خبر دروغ بود و نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه موفق شدند تروریست ها را در ورودی این شهرک زمین گیر کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر با کشته و زخمی کردن دهها تن از تروریست ها و شماری از نظامیان ارتش ترکیه توانستند حملات را برای اشغال شهرک « نیرب» ناکام بگذارند و دفع کنند.

وی با بیان این مطلب که 50 تن از عناصر تروریستی در حومه شهرک «نیرب» به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند، افزود: 7 تن از نیروهای ارتش ترکیه در جریان درگیری های سنگین در این محور کشته و زخمی شدند .

این منبع میدانی از حملات هوایی جنگنده های روسی به مواضع گروهک های تروریستی همزمان با درگیری ها در حومه شهرک « نیرب» خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از نظامیان ارتش ترکیه در حملات جنگنده های روسی در حومه روستای « قمیناس» زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی تروریست ها وارد کردند و موفق شدند 6 خودروی نظامی و 2 تانک گروهک های تروریستی را در حومه شهرک «نیرب» منهدم کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه تلاش کردند با اشغال شهرک «نیرب»، نیروهای ارتش سوریه را از حومه جنوبی شهر ادلب دورتر کنند که با واکنش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

در حال حاضر، نیروهای سوری با شهر ادلب مرکز اصلی تجمع گروهک های تروریستی در شمال سوریه حدود 7 کیلومتر فاصله دارند و همین مسئله تروریست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان را به وحشت و هراس انداخته است.

شهرک «نیرب» همچنین دروازه غربی شهر مهم و راهبردی سراقب هم به شمار می آید و اگر تروریست ها این شهرک را دوباره به اشغال در می آوردند، ورودی شهر سراقب از محور غربی در معرض خطر جدی قرار می گرفت.

شهر «سراقب» پیشتر مهم ترین پایگاه گروهک های تروریستی در جنوب شرق استان ادلب بود که در سلسله عملیات های اخیر از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمد.

به گزارش گروه بین الملل الف، تروریست ها درصدد بودند با اشغال شهرک «نیرب»، بخش هایی از جاده «اریحا - سراقب» را هم از کنترل نیروهای سوری خارج کنند که به نتیجه نرسیدند و با شکست سنگین در این محور مهم و حساس مواجه شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین