آیا «کرونا» جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین است؟

  3981127066 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به علائم و چگونگی شیوع ویروس «کرونا» و شباهت آن با بیماریهای میکروبی گذشته٬ ظن و گمان‌هایی مبنی بر اینکه آن یک ویروس عادی نیست مطرح شده است.

آیا «کرونا» جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین است؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری المیادین٬ وحشت٬ واقعی‌ترین تعبیری است که می توان با آن احساس مردم جهان را از صحنه‌های خیابان‌های خالی از مردم در چین به دلیل انتشار ویروس «کرونا» توصیف کرد.این صحنه‌ها ذهن‌ها را به سمت کشتار میلیون‌ها انسان در دوره‌های گذشته برده و بار دیگر صحبت از «جنگ بیولوژیک» یا «جنگ میکروبی» و احتمال مداخله انسان در گسترش این فاجعه به میان آمده است.

المیادین می‌نویسد که با آغاز سال جاری میلادی٬ وحشت از انتشار اخبار ابتلای روزافزون افراد به ویروس کرونا در چین که تا این لحظه در ده‌ها کشور دیگر نیز اتفاق افتاده٬ همه‌گیر شده است. همه کشورها در حالت هشدار نسبت به ورود این ویروس از طریق مسافرانی که از چین می‌آیند و یا از راه‌های دیگر٬ قرار دارند. کلیپ‌های ویدئویی که از خیابان‌های خالی در شهر ووهان چین (مرکز انتشار ویروس کرونا) منتشر می‌شود٬ به معنای واقعی کلمه ترسناک است. این وضعیت بحرانی موجب شده تا این فکر به ذهن همه خطور کند که ویروس کرونا نمی‌تواند یک ویروس عادی باشد و بحث یک «جنگ بیولوژیک» در میان است.

سابقه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سالهای اخیر

به گزارش المیادین٬ در جنگ کثیف سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد٬ چندین مورد از استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی ثابت شد و پس از آن ظن و گمان‌‌هایی مبنی بر اینکه این مواد به خارج از سوریه منتقل و در سطح گسترده‌ای ضد غیرنظامیان استفاده می‌شود مطرح شد.

المیادین خاطرنشان می کند که جنگ بیولوژیک به معنای استفاده عمدی از میکروب‌ها و و یا ویروس‌ها و یا سایر موجودات زنده و سموم آنها با هدف انتشار بیماری‌های و «وبائیات» میان انسان و حیوانات و گیاهان است. این نوع از جنگ‌ها برای انسان تازگی ندارد و بسیاری از ملت ها در گذشته برای ضربه زدن به اقتصاد و تولیدات یک کشور و اهداف دیگر٬ به سمی کردن منابع غذایی و نوشیدنی‌ها روی می‌آوردند.

طبق اطلاعات پایگاه خبری المیادین٬در چارچوب جنگ بیولوژیک می‌توان بسیاری از گونه‌ها را مورد استفاده قرار داد (باکتری‌ها٬ قارچ‌ها٬ ویروس‌ها٬ سموم گیاهی و حیوانی٬ گیاهان مضر و یا حیوان‌های ناقل عفونت). این عفونت‌ها از طریق لمس کردن و خوراکی و آب و هوا و یا ناقلان پیشرفته مانند راکت‌ها و موشک‌ها و..منتقل می‌شوند.

المیادین می‌افزاید که از آنجایی که کنترل و محدود کردن سلاح‌های شیمیایی بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است؛ این سلاح‌ها و یا سلاح‌های بیولوژیک و میکروبی به سرعت از کنترل سازندگان و استفاده کنندگان آن خارج شده و به سلاحی ضد خودشان تبدیل می‌شود؛ زیرا این سلاح‌ها برعکس سلاح‌های سنتی٬ میان مبدا انتشار و مقصدشان تفکیک قائل نمی‌شوند. هرچند بسیاری از کشورها به خطرناک بودن این مواد اقرار و معاهداتی به منظور مقابله با انتشار آن را امضا کرده‌اند؛ اما آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان از پیوستن به توافق «ژنو» که به منظور ممنوعیت استفاده از این سلاح‌‌ها تنظیم شده٬ خودداری می‌کنند.

آمریکا و جنگ بیولوژیک

به نوشته المیادین٬ در مطبوعات بین‌المللی اخبار زیادی درباره کشورهایی که به گسترش سلاح‌های بیولوژیک برای استفاده از آنها ضد دشمنانشان روی ‌آورده‌اند منتشر شده است. رژیم صهیونیستی در محور این اخبار قرار دارد. در سال ۱۹۹۸ روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» گزارشی از یک پروژه اسرائیلی برای تولید یک بمب ژنتیکی نژادپرستانه برای کشتار اعراب منتشر کرد. در این گزارش آمده که این پروژه رژیم صهیونیستی بسیار سری بوده و بر مبنای مباحث پزشکی است که می‌تواند ژن‌های اعراب را تفکیک دهد. کار این پروژه در موسسه تحقیقات بیولوژیک در «نیس تزیونا» معتبرترین مرکز اصلی تحقیقات متعلق به زرادخانه  سری از سلاح‌‌های شیمیایی ومیکروبی اسرائیل انجام شد.

به گزارش المیادین٬ انتشار بیماری‌های کشنده‌ای مانند ایدز و سارس و ابولا و آنفولانزای مرغی و آنفولانزای خوکی و آنتراکس (سیاه زخم) موجب شد تا جهان بار دیگر در برابر احتمالاتی مبنی بر مداخله انسان درانتشار این بیماری‌ها قرار بگیرد؛ به ویژه اینکه این بیماری‌ها پیش از این و زمانی که بیماری‌هایی همچون سل و طاعون میلیون‌ها انسان را می‌کشت٬ شناخته شده نبودند.

المیادن تصریح می کند که اما استفاده رژیم صهیونیستی از مواد بیولوژ‌یکی مربوط به زمان اخیر نیست و گزارش ها نشان می‌دهد که اسرائیل این ابزار کشنده را از زمان پیدایش آن استفاده می‌کرد. روزنامه «الحیاه» لندن در ۱۶ ژانویه ۲۰۰۳ مقاله‌ای منتشر کردکه نشان می‌داد رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و قبل از پیدایش سلاح‌های میکروبی به منظور نابود کردن فلسطینیان و جلوگیری از بازگشت آنها به کشورشان٬ از این سلاح‌ها استفاده می‌کرد. اسناد بین‌المللی صلیب سرخ نشان می‌دهد که پس از سقوط شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ و سرازیر شدن هزاران نفر از آوارگان این شهر به عکا٬ باندهای صهیونیستی مواد بیولوژیکی را در کانال‌‌های آبی منتهی به این شهر ریختند تا ساکنان و آوارگان این شهر به بیماری تب حصبه آلوده شوند.

المیادین اضافه می کند که «دیلیانا پتروفا» روزنامه‌نگار بلغارستانی در مستندی که شبکه المیادین تحت عنوان «ویروس‌های دیپلماتیک» ساخته است٬ مستندات محرمانه‌ای از سفارت آمریکا در «تفلیس» پایتخت گرجستان درباره فعالیت‌های « مركز آزمايشات بيولوژيكي ريچار لوگار آمريكا» در این منطقه ارائه داده که نشان می‌دهد ایالات متحده چگونه بیماری‌ها را به صورت «بارهای دیپلماتیک» منتشر می‌کند.

آیا کرونا یک جنگ بیولوژیک ضد چین است؟

طبق گزارش پایگاه خبری المیادین روزنامه «دیلی میل» انگلیس گزارش داد که کارشناسان بهداشت آمریکایی ۳ ماه قبل از انتشار ویروس کرونا در چین برای شناخت راه برخورد مقامات چینی با شیوع این ویروس در سراسر جهان٬ یک شبیه‌ساز طراحی و پیش بینی کردند که این ویروس ۶۵ میلیون نفر را می‌کشد؛ اما آنچه که موجب شد تا ظن و گمان‌ها به این سو برود که آمریکا عامل انتشار کرونا است٬ اظهارات ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه بود که معتقد است کرونا یک «تحریک آمریکایی» ضد چین است.

به نوشته المیادین٬ ژیرینوفسکی ویروس کرونا را در چارچوب جنگ اقتصادی کنونی میان ایالات متحده و چین دانسته و تصریح کرد که آمریکایی‌ها می ترسند که نتوانند چین را دور بزنند و یا حداقل در یک موقعیت مساوی با آن باقی بمانند. او با یادآوری آنفولانزای مرغی و جنون گاوی معتقد است که همه چیز در طول یک ماه پایان می‌یابد.

دیدگاه کاربران

امریکا۱۳۳۳۱۶۷۱۱:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اگر هم کار امریکا باشه مشخص میشه آنقدر قدرتمنده که چین رو اینطور زمین میزنه پس کجا هستند اونهایی که میگن امریکا هر روز ضعیف تر میشه
ناشناس۱۳۳۳۱۷۹۱۱:۵۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نزدیک ووهان چین بزرگترین آزمایشگاهای ویروس شناسی چین وجود داره! احتمال اینکه از این ازمایشگاه به عمد یا غیر عمد درز کرده باشه بیشتره، چین روی سلاحهای بیولوژیک کار میکرده!
ناشناس۱۳۳۳۱۹۸۱۲:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
انسانيت در دنياي غرب مرده وكشتن إنسانها بخاطر اعمال سياست هاوتسلط هاي گسترده تر در جهان صورت ميگيرد
ناشناس۱۳۳۳۲۰۰۱۲:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
نه ناشی از مذاکرات تجاری بود.
ناشناس۱۳۳۳۲۶۹۱۳:۱۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
تردید نباید کرد که این کار کار امریکا است و به هر شکل ممکن تلاش دارد مانع طرح جاده ابریشم چینی شود. و این ابتدای کار است.
ناشناس۱۳۳۳۲۹۹۱۳:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ساخت پراید و آمار کشته شدگان مردم بی گناه ایران گردن کیه؟
ناشناس۱۳۳۳۳۶۲۱۴:۱۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چین خودش ویروس است
مهران۱۳۳۳۴۸۹۱۶:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
یک سوال ساده آیا چینی ها تو این چند ماه روی به خوردن خفاش آوردن که بگیم این ویروس از خوردن خفاش هست؟ در گذشته خفاش نمیخوردند؟یا خفاش های گذشته جنس بهتری داشته که خفاش های جدید باعث بیماری شدند؟
ناشناس۱۳۳۳۵۱۲۱۷:۰۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
پست‌ترین در دنیای فعلی هستند این امریکایی ها
ناشناس۱۳۳۳۶۲۳۱۹:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چین و علما چین همچین ادعا نکردن شبکه ایرانی عربی زبان المیادین ثابت کرد
پیری که درون خشت خام را میبیند۱۳۳۳۶۴۲۲۰:۰۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
یکی از یکی پرسید روباه بچه میزاد یا تخم میزاره اون یکی گفت از این دم بریده هر کاری بگی بر میاد حالا بعید هم نیست ویروس توی آزمایشگاه تولید و شیوع داده شده باشد برای فلج کردن اقتصاد چین و به تبع آن سایر کشورها که با چین مراوده زیاد دارند
ناشناس۱۳۳۳۷۱۸۲۲:۰۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
بعید نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین