علت عجیب ردصلاحیت علی مطهری/ جلسه خاتمی و ناطق با روحانی؛ از تکذیب تا تایید/کرباسچی: مردم و تاریخ درباره زندگی بدون تشریفات مرحوم هاشمی قضاوت خواهند کرد

گروه سیاسی الف،   3981105142 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

علت عجیب ردصلاحیت علی مطهری/ جلسه خاتمی و ناطق با روحانی؛ از تکذیب تا تایید/کرباسچی: مردم و تاریخ درباره زندگی بدون تشریفات مرحوم هاشمی قضاوت خواهند کرد

روایت مجید انصاری از موافقت رهبری با نقش مجلس در قانون انتخابات

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در میانه گفت‌وگو با ایران، موضوع جالبی را شاید برای اولین بار رسانه‌ای کرد: «بعد از انتخابات دوره هشتم وزیر اطلاعات آقای اژه‌ای و وزیر کشور آقای‌ پورمحمدی نامه‌ای به رهبری نوشتند و هر کدام دلایلی آوردند که قانون انتخابات مجلس نقایصی دارد و این مجلس چون منافع خودشان مطرح است هر روز قانون را دستکاری می‌کنند و شما اجازه دهید قانون انتخاب مجلس از دست مجلس خارج شود و بیاید در مجمع تشخیص قانونگذاری شود به استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی.

اگر این اتفاق می‌افتاد به این معنا بود که قانون انتخابات به عنوان یکی از قوانین مادر کشور که ابزار اعمال حاکمیت مردم است   در کل از مجلس خارج می‌شد و تا ابد به دست مجمع تشخیص که یک نهاد انتصابی است می‌افتاد. رهبری اصل درخواست را نپذیرفتند اما فرمودند در خود مجمع بحث کنید که آیا این مصداق «معضل» است یا نه و به من مشورت دهید.

موضوع به مجمع آمد و بحث‌های زیادی انجام شد. در آن زمان مهندس موسوی هم عضو مجمع بودند. من و ایشان بشدت با این موضوع مخالف بودیم. گفتم اولاً این معضل نیست که مجمع بخواهد درباره آن تصمیم بگیرد، ثانیاً این یک قانون مادر است و درست نیست انجام شود. اما فضای آن زمان به گونه‌ای بود که وقتی رأی‌گیری انجام شد غیر از من و مهندس موسوی بقیه اعضا رأی دادند که این معضل است.

مرحوم آقای هاشمی هم موافق بودند که این موضوع یک معضل است. مصوبه مجمع به رهبری اعلام شد و ایشان فرمودند نوار مشروح مذاکرات را برای من بیاورید. در آخر با بررسی گفت وگوها ایشان نظر اقلیت مجمع که ۲ نفر بودیم را بر نظر اکثریت ترجیح دادند.»

***

عارف برای تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان رایزنی می‌کند

شرق نوشت: «رایزنی‌های غیررسمی اصلاح‌طلبان ادامه دارد؛ این آخرین خبر از یازدهمین انتخابات مجلس است؛ در‌حالی‌که جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حضور دبیرکل‌های احزاب اصلاح‌‌طلب برگزار شده و بحث‌های زیادی درباره آن شکل گرفته است.

رد‌صلاحیت‌های گسترده اما اصلاح‌طلبان را به سوی رایزنی‌های غیررسمی کشانده؛ جلساتی غیر‌رسمی که البته انتقادهای علنی اخیر به شورای نگهبان نیز در آن مطرح شده است. طبق اخبار رسیده، محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی، در همین راستا جلساتی با نهادها و افراد ذی‌ربط داشته است؛ از فقها و حقوق‌دان‌های شورای نگهبان گرفته تا رئیس دستگاه قضا. تلاش‌ها برای تغییر فضای انتخابات حتی تا پاستور هم پیش رفته است. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که در جلسات عارف، انتقادهای اصلاح‌طلبان به عملکرد شورای نگهبان مطرح شده است. این دیدارها با رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس نیز ادامه داشته است. علی لاریجانی نیز گویا بعد از این جلسات بود که به عملکرد شورای نگهبان انتقاد کرد.

شنیده‌ها حاکی از ایجاد بارقه‌هایی برای تأیید صلاحیت چهره‌های شناخته‌شده اصلاح‌طلب بعد از اعتراض‌ها است. طبق اخبار موثق، شورای عالی سیاست‌گذاری اتخاذ تصمیم نهایی درباره انتخابات را به دوازدهمین روز ماه جاری موکول کرده است و تا آن روز باید صبر کرد. هرچند احتمال تحریم انتخابات منتفی دانسته شده، اما احتمال ارائه‌ندادن لیست انتخاباتی در بسیاری از حوزه‌ها بسیار بالاست.»

بیشتر بخوانید:

رایزنی عارف با شورای نگهبان، لاریجانی، رئیسی و واعظی

***

علت عجیب ردصلاحیت علی مطهری

مدتی پیش علی مطهری علت ردصلاحیتش توسط شورای نگهبان را عدم التزام عملی به نظام اعلام کرد. این اعلام رسانه‌ای باعث شد معاون پژوهشکده شورای نگهبان در یادداشتی تفاسیر عجیبی از عدم التزام عملی به نظام ارائه دهد. روز شنبه علی مطهری در یادداشتی یکی از مصادیق عدم التزام عملی به نظام را از نگاه شورای نگهبان روایت کرده است.

مطهری نوشته است: «به درخواست آن شورا روز جمعه چهارم بهمن به محل آن شورا آمدم و به حضور یکی از حقوقدان‌های آن شورا رسیدم. بعد از بحث کلی درباره روش بررسی صلاحیت‌ها، ایشان سه مورد را به عنوان نمونه برای عدم التزام عملی اینجانب به نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد که هیچ‌کدام وارد نبود. مثلاً گفت شما در نطق خود گفته‌اید «نهم دی اگر بنا باشد موجب تفرقه شود، دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است». گفتم درست است، الآن هم همین را می‌گویم. گفت شما باید همان جمله آقا را بگویید. گفتم من جمله خودم را گفته‌ام، جمله ایشان هم به جای خود. و البته از اینکه چنین نگاهی در یک عضو شورای نگهبان وجود دارد متأسف شدم.»

قاعدتا آموخته ایم که با روایتهای یکسویه  با احتیاط مواجه شویم . کما اینکه روز گذشته آقای واعظی رییس دفتر رییس جمهور ادعا کرد : نماینده‌ای را به خاطر حمایت از دولت و برجام رد صلاحیت کرده اند . از وی پرسیده شد آیا برای این ادعا سندی هم دارید ؟ پاسخ داد بروید از نماینده رشت بپرسید . وقتی خبرنگار الف با نماینده رشت تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد او گفت: در این باره سخنی نخواهد گفت.

بیشتر بخوانید:

توضیحات مطهری درباره حضور در شورای نگهبان

 

جلسه خاتمی و ناطق با روحانی؛ از تکذیب تا تایید

چند روزی است خبر جلسه‌ای درباره انتخابات با حضور حسن روحانی، ناطق نوری و سیدمحمدخاتمی در برخی رسانه‌ها منتشر شده است. برخی رسانه‌ها هم جزئیاتی از این دیدار منتشر کردند. انتشار این خبر با وتکنش‌های مختلفی همراه شد. نزدیکان دولت تلاش کردند اصل دیدار را تکذیب کنند. برگزاری چنین دیداری از سوی علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور تلویحا تکذیب شد.

معزی در توییتی نوشت: «تنور انتخابات را از جای دیگر و به طریق دیگر باید گرم کرد؛ از توسل به فیک نیوز، آبی گرم نخواهد شد. رییس‌جمهور نه امروز صبح و نه هیچ زمان دیگری، جلسه‌ انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت. گرچه روحانی وظیفه‌ خود می‌داند که همه‌ ارکان را برای خلق انتخاباتی رقابتی و پرشور متقاعد سازد.»

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور هم در توییتی نوشت: «آقایان در ذهنشان برای رئیس جمهور جلسه انتخاباتی طراحی‌می‌کنند. مکان را هم تعیین می‌کنند. شرکت‌کنندگان را هم مشخص می‌کنند. روز و ساعت را هم اعلام می‌کنند. دستور جلسه را هم تهیه می‌کنند. در پایان صورت مذاکرات را هم منتشر می‌کنند. آفرین به این همه خلاقیت!»

دفتر ناطق‌نوری با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات منتشرشده در برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد اما درباره اصل جلسه سخنی به میان نیاورده است. در این اطلاعیه آمده است: «دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری داستان‌سرایی اخیر انتخاباتی برخی محافل دروغ‌پرداز و شایعه‌پراکن در خصوص محتوای جلسه‌ای با حضور برخی شخصیت‌ها را اقدامی ناشایست، غیر حرفه‌ای و قابل پیگرد قانونی می‌داند که هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد.»

اما جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان سیدمحمد خاتمی رویه‌ دیگری انتخاب کرد. اما اصل دیدار را تایید اما محتوای انتخاباتی را تکذیب کرد. جواد امام به ایرنا گفت: «آقای خاتمی با آقای روحانی دیدار داشتند اما این دیدار ارتباطی با موضوعات اخیر نداشته‌است. درواقع این جلسه، دیداری برای صرف شام بوده که از قبل هم این دیدارها اتفاق می‌افتاده‌است.»

بیشتر بخوانید:

رئیس دولت اصلاحات و رئیس‌جمهور دیدار کردند

***

کرباسچی: مردم و تاریخ درباره زندگی بدون تشریفات مرحوم هاشمی قضاوت خواهند کرد

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران درباره اینکه برخی عنوان می‌کنند مرحوم هاشمی زندگی اشرافی داشت به جماران گفت: «زندگی آقای هاشمی مشخص بود و آنچه از خود برجای گذاشته نیز مشخص است. اینکه برخی با تبلیغات دروغ و جوسازی چنین القاء می‌کنند دلیل دیگری دارد. یک زمانی از من سوال می‌کردند چرا آقای هاشمی با این حجم از تبلیغات و دروغ مقابله نکرد؟ گفتم به نظرم ایشان هیچ‌گاه نمی‌خواست وقت خود را برای دفاع در برابر این گونه تخریب‌ها تلف کند و یا اینکه بخواهد جواب حرف باطلی را دهد. فکر می‌کرد این مسائل سرانجام در طول زمان و با عملکرد اشخاص روشن خواهد شد.

امروز هم که دیگر آقای هاشمی در میان ما نیست، آنچه به عنوان میراث از ایشان باقی مانده، روشن است. آنقدر راجع به کاخ نشینی آقای هاشمی صحبت کردند ولی امروز همان به زعم برخی‌ها کاخ، تبدیل به موزه شده و کافی است یک بار از آن بازدید کنید تا ببینید چه بُعدی از کاخ نشینی در آنجا وجود داشته است؟ اگر وضعیت زندگی آقای هاشمی با برخی افرادی که شعار کاخ نشینی ایشان را می‌دهند، مقایسه کنید معلوم خواهد شد که خود آنها در چه شرایط و موقعیتی زندگی می‌کنند.

به نظرم در تقوا، پرهیزکاری، فرهیختگی و زندگی بدون تشریفات آقای هاشمی، قضاوت عموم مردم و تاریخ مشابه تبلیغات و جوسازی‌های این چنینی نیست.»

***

برنده انتخابات مجلس از نظر زیباکلام

صادق زیباکلام درباره نحوه شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند و شاید تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند. اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد. رقابت دو قطبی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد و جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد برنده واقعی این انتخابات هستند.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان تاثیر گذار نیستند و بحث ترکیب مجلس بعدی درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه بحث اصلی این است که تندروها ۱۵۰ کرسی بدست می‌ آورند یا ۲۰۰ کرسی؟ اصولگرایان سنتی هم در اقلیت خواهند بود. جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت جریان قالیباف در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها. اتحاد اصلی بین پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها شکل گرفته است. قالیباف خیلی مورد اعتماد و تایید پایداری‌ها نیست. او سعی می‌کند خود را نواصولگرا و متفاوت معرفی کند، اما نه پایداری ها او را قبول دارند و نه احمدی‌نژادی‌ها. من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۶۶۸۵۲۰:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۵
من به علی مطهری انتقاد دارم، اما دلیل رد صلاحیتش بسیار بی منطق هستش. تاییدش کنید.
ناشناس۱۳۰۷۱۹۱۰۹:۳۶:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
نمایندگانی که التزام عملی به نظام ندارند و یا شائبه فساد در مورد آنها وجود دارد باید رد صلاحیت می شدند.
ناشناس۱۳۰۷۱۹۶۰۹:۳۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
نمایندگان اصلاح طلبی که مخالف شفافیت مجلس بودند و به آن رای ندادند همان بهتر که رد صلاحیت بشوند.
میلاد حمیدی۱۳۰۷۲۳۷۱۰:۰۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
خیلی خوشحالم که بالاخره شورای نگهبان هم مانند رییس محترم قوه قضاییه با جدیت و دقت و بدون تردید در حال پیش رفتن است. از شورای نگهبان متشکریم. هر چند در بین بسیاری از تایید صلاحیت شده ها هم افرادی پیدا می شوند که ... ولی باید گفت واقعا عملکردشان در این دوره بهتر است و به لطف خدا مردم برکات آن را در زندگیشان خواهند دید.
ناشناس۱۳۰۶۶۹۲۲۰:۴۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۵
آقای کرباسچی میشه کلا اظهار نظر نکنی و دل ما را کباب نکنی
ناشناس۱۳۰۷۴۴۷۱۲:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
تاریخ هم راجع به کاخ نشینی رفسنجانی و هم تراکم فروشی کرباسچی قضاوت میکنه .
ناشناس۱۳۰۶۶۹۷۲۰:۴۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۵
چرا آقای صادق زیباکلام نظرات فضایی در رابطه با مسائل سیاسی میدن؟!
ناشناس۱۳۰۶۶۹۸۲۰:۴۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۵
اگر هاشمی با تشریفات زندگی میکرد پیکرش ساعتها در استخر نمی ماند تا کسی پیدایش کند، اگر تشریفات داشت دور و برش خدم و حشمی بود که تا احوالش بد شد به بیمارستان میرساندنش تا زنده بماند.
ناشناس۱۳۰۷۱۸۹۰۹:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
یعنی استخر لاکچری و اختصاصی و قرق شده فرح بدون تشریفات بود ؟!
ناشناس۱۳۰۷۲۷۰۱۰:۲۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
تنها کلامی که می توان به تو گفت تاسف است که نمی دانی مرگ در استخر خصوصی را با خدم و حشم نمی توان مانع شد
ناشناس۱۳۰۶۷۰۴۲۰:۵۰:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
گیرم پدر تو بود فاضل که قطعا فاضل بودند از بهر پدر تو را چه حاصل در این چند دوره مردم به اعتبار و اعتماد به اقای مرتضی مطهری به فرزند ایشان رای میدادند
ناشناس۱۳۰۷۳۳۱۱۰:۵۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اقای مطهری غالبا نظرات معقول ومنطقی ای را مطرح میکنند وجسارت بیان دیدگاههای به روز را دارند متاسفم از ردصلاحیت ایشون
ناشناس۱۳۰۶۷۲۱۲۱:۰۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۵
هاشمی با الوده کردن نیرو های نظامی به فساد. واقعا بدون تشریفات به چپاول ثروت ملت پرداخت.
ناشناس۱۳۰۶۷۲۹۲۱:۰۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۵
آقای روحانی هر جا در تبلیغات ربیس جمهوری میرفت مدال اوری کیمیا را از افتخارات دولت اعلام میکرد حالا کیمیا پناهنده شده و کشف حجاب هم کرده
ناشناس۱۳۰۶۷۳۳۲۱:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
چرا بقیه دلایل را نگفتی جناب مطهری؟ نکند روسوا می شدی!!!
ناشناس۱۳۰۶۷۳۸۲۱:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۵
اتفاقا تنها کسی که نمی بایست در مجلس باشد خود شما اقای مطهری در مجلس است چون با دولت .....داری و کار نمایندگی نمی کنی
ناشناس۱۳۰۶۷۷۶۲۲:۰۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۵
شما اصلاح طلبان خودتان یک مساله ایجاد می کنید بعد بزرگش می کنید بعد می گویید طرف مقابل اینکار را کرده تا اصلاح طلبان را تخریب کند ...همینطور مردم را سرکار می گذارید...
ناشناس۱۳۰۶۷۸۱۲۲:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۵
آقای کرباسچی! استخر را چه می گویید.
ناشناس۱۳۰۷۱۶۴۰۹:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
استخر چیه؟ یه حوض کوچولو درحد یه تنگ ماهی بوده. خخخخخ
ناشناس۱۳۰۶۷۸۳۲۲:۱۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱۱/۵
خاطرات مرحوم هاشمی را که بخوانید میبینید در زمان ریاست جمهوری خود بچه هاشون پست های دولتی دارند و دیدار با سران خارجی می کنند و .... این آغاز پدیده آقازادگی در ایران بود.
ناشناس۱۳۰۶۸۰۲۲۲:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۵
آقای کرباسچی بهتر است در مورد شرکت رشت الکتریک و ثروت میلیاردی خودشون توضیح بدهند.
ناشناس۱۳۰۶۸۰۴۲۲:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۵
پیشنهاد می کنم استخر فرح را هم به موزه تبدیل کنند و بر سر در آن آیه معروف فاعتبروا یا اولی ابصار را بنویسند.
ناشناس۱۳۰۶۸۰۵۲۲:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
درباره زندگی بدون تشریفات مرحوم هاشمی؟؟؟!!!
ناشناس۱۳۰۶۸۰۹۲۲:۴۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۵
کاخ مرمر از سال 55 تا 57 موزه بود اما مورد استفاده شخصی رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت که مغایر با آرمان های انقلاب بود.
حسین۱۳۰۶۸۱۳۲۲:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
کاش تو یکی از هاشمی دفاع نمیکردی هرچند که تو دفاع نکنی کی دفاع کنه هنوز مجوزهایی که بهت داده بود یادمون هست.جناب شهردار
ناشناس۱۳۰۶۸۱۵۲۲:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۵
ویلای سد لتیان و اسکی روی آب در روز تاسوعا و کاخ مرمر و استخر فرح فقط بخشی از تشریفات زندگی حجت الاسلام هاشمی بود.
ناشناس۱۳۰۶۸۲۱۲۲:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۳۰۶۸۲۵۲۲:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۵
مردم انقلاب کردند که اشرافیگری و کاخ نشینی نداشته باشیم کاخ نشینی برخی مسئولان نظام به هیچ وجهی قابل توجیه و دفاع نیست.
شهاب۱۳۰۶۸۳۳۲۲:۵۲:۴۶ ۱۳۹۸/۱۱/۵
مردم بر اساس واقعیات قضاوت می کنند نه توهمات!اهمیت زندگی یک مقام جمهوری اسلامی در کاخ به کیفیت کاخ بستگی ندارد بلکه نفس وجلوه عمل بسیار ناثواب است.
ناشناس۱۳۰۶۸۳۵۲۲:۵۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۱/۵
کرباسچی تاریخ و مردم ایران به اشرافی گری و تشریفاتی زندگی کردن رفسنجانی در طول زندگی اش اشراف کامل دارد .
ناشناس۱۳۰۶۸۴۵۲۳:۰۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۵
با صحبت آقای مطهری رو در این خصوص، هم عقیده هستم مشکل کشور ما عدم تعقل که متاسفانه اداره کشور را در اختیار دارند حالا در هر جایگاهی که باشند.. یک مناظره حقوقی و علمی که بگذارید متوجه عمق فاجعه می شوید...
ناشناس۱۳۰۶۸۵۶۲۳:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۵
امام خمینی(ره): روزی که مسئولان اشرافی شوند و خوی اشرافی پیدا کنند به درد مردم نمی رسند و در مقابل سفارت خانه های اجنبی سر خم می کنند.
ناشناس۱۳۰۶۸۵۹۲۳:۳۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۵
صادق زیباکلام . ما عمری به این خائنین به وطن رای دادیم (البته خودم را عرض میکنم) دو بار به هاشمی دو بار به خاتمی یکبار به احمدی نژاد و دو بار هم به روحانی و در همه این ادوار بجر احمدی نژاد اشتباه کردم و اسیر تبلیغات دروغین این جماعت فریبکار شدم دیگر تمام شد. لطفا چاپ کن الف
محسن۱۳۰۶۸۸۹۲۳:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۵
مهم نیست کی رای بیاورد
ناشناس۱۳۰۶۹۲۲۰۰:۳۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
بزرگان نظام باید مداخله کنند تا افرادی مثل دکتر مطهری تأیید صلاحیت شود. حیف است که با دست خود افراد شایسته را گوشه نشین کنیم.
ناشناس۱۳۰۷۳۲۹۱۰:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۶
پسر نوح با بدان بنشست / خاندان نبوتش گم شد
ناشناس۱۳۰۶۹۲۶۰۰:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
چند نماينده شجاع مدرس گونه مجلس فعلي داشت كه رد صلاحيت شدند مجلس اينده معلوم نيست كه ديگر امثال مطهري،صادقي ،حيدري و...داسته باشد چون ترس از رد صلاحيت هاي بعدي شجاعت را از نمايندگان مجلس اينده خواهد گرفت
ناشناس۱۳۰۷۳۲۶۱۰:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
نمایندگانی که شما نام بردید همه حتی یکبار هم از دولت درباره تورم افسارگسیخته و مشکلات اقتصادی و معیشتی شدید مردم انتقاد نکردند فراموش نکنید که علی مطهری چند ماه قبل از افزایش نرخ بنزین حمایت کرده بود.
حسین ف۱۳۰۶۹۴۰۰۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
در خصوص قرص ضدبارداری مطهری هم توضیح میفرمایید ؟ آیا شایسته بود که یک نماینده مجلس و فرزند شهید که مطهری همیشه از مقام فرزند شهید بهره ها برده اند این حرف را بزنند البته مطهریی بادیسم بوده اند و هر لحظه بنا به اقتصای شرایط با باد چرخیده اند . زمانی هاشیمی را منتقد سخت بودند بعد شدند از طرفداران هاشمی . زمانی از احمدی نژاد تعریف و تمجید میکردند بعد همان احمدی نژاد را حتی زمان قبلش را هم منتقد بودند .
ناشناس۱۳۰۶۹۷۹۰۳:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
رد صلاحیت آقای علی مطهری به نظر من هم صحیح است؟نباید گذاشت کسانی که بخاطر منافع شخصی و یا عقاید سیاسی خود هم صدا میشوند با دشمنان و بد خواهان کشور دیگر به مجلس راه یابند.همه بیاد داریم که چقدر این آقا گاهی با حرفها و رفتار غیر سیاسی خود مشگل درست کرده برای مجلس و نظام.من که موافق رد صلاحیت او هستم.
رضا۱۳۰۶۹۸۳۰۳:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
با پیروزی اصول گرایان در مجلس و دولت اینده و حذف برجام شاهد شکوفایی اقتصادی در اینده خواهیم بود.
ناشناس۱۳۰۷۴۴۹۱۲:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۶
مجلس هفتم هم همین کار را کرد و دیدیم که چه فلاکت اقتصادی آمد!!
ناشناس۱۳۰۷۰۲۶۰۷:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
قضاوت در زندگی جناب کرباسچی چطور؟
نجیب۱۳۰۷۰۸۶۰۸:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
تا اونجایی که ما یادمون میاد ایشان در کاخ مرمر سکنی گزیده بودند. اگر این نوع زندگی بدون تشریفات حساب می شود پس چرا مردم در دوره پهلوی به همین دلایل قیام کردند؟؟؟؟
علی۱۳۰۷۱۰۴۰۸:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
اقای کرباسچی که پرونده اختلاس دارد نمی تواند در مورد زندگی تجملاتی هاشمی رفسنجانی در کاخ غصبی مرمر وویلاهای لاکچری شمال اظهار نظر کند
ناشناس۱۳۰۷۱۳۰۰۸:۵۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
استخر اختصاصی و قرق شده زندگی بدون تشریفات بود !
ناشناس۱۳۰۷۱۹۰۰۹:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱۱/۶
خدا اجر همشون رو بده ایشالا..
علی۱۳۰۷۱۴۲۰۹:۰۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
رد صلاخیت علی مطهری کاملا صحیح است
میثم۱۳۰۷۱۷۱۰۹:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱۱/۶
سرطان اصلاحات و اصولگرا بهتر نیست برید کنار و کشور رو به دست جوان های ولائی و انقلابی و شجاع و کار آمد و به دردبخور بدید تا کشور رو از این وضیعت فشل در بیارن برید کنار محترمانه قبل از اینکه نا محترمانه کنارتون بزاریم
ناشناس۱۳۰۷۱۸۷۰۹:۳۲:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بجز تورم و بیکاری و فاصله طبقاتی چیزی در پی نداشت اما برای کارگزارانی ها از جمله کرباسچی نون و آب فراوان داشت.
ناشناس۱۳۰۷۱۹۳۰۹:۳۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۶
برخی نمایندگان التزام عملی به نظام ندارند و این مسئله در سخنان و حرکات شون مشهود است.
ناشناس۱۳۰۷۱۹۹۰۹:۴۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هاشمی با اشرافی گری و کاخ نشینی عجین شده بود و این مسئله قابل کتمان نیست.
ناشناس۱۳۰۷۲۳۶۱۰:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۶
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات مجلس ششم سال 78 و انتخابات سال 84 ریاست جمهوری با دست رد مردم مواجه نمی شد.
علی۱۳۰۷۶۶۴۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هاشمی رفسنجانی بدترین زمامداردرطول تاریخ ایران زمین بوده اند.هیچیک ازفرزندانش حتی یکروزدرجبهه وجنگ هم نبودند.
آنا۱۳۰۷۶۹۸۱۴:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۱۱/۶
هر چه مشکل داریم از خانواده رفسنجانی است‌ نمی دانم چرا هنوز پسرش در مترو سرکار است؟ فکر کنم بد نیست خطبه های نماز جمعه ایشان گوش داده شود تا عده ای بفهمند اشرافی گری را چطور وارد نظام انقلابی کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین