رایزنی عارف با شورای نگهبان، لاریجانی، رئیسی و واعظی

گروه انتخابات ۹۸ الف،   3981105111

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از رایزنی رئیس این شورا با شورای نگهبان، سران دو قوه مقننه و قضاییه و همچنین رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای موضوع صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب خبر داد.

رایزنی عارف با شورای نگهبان، لاریجانی، رئیسی و واعظی

به گزارش فارس، تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط 27 روز دیگر زمان باقی مانده است و دو جناح اصلی کشور مشغول بستن لیست‌های انتخاباتی و رایزنی با مجموعه‌های مختلف هستند.

اصلاح‌طلبان اما می گویند که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس افراد شاخص خود را از دست داده اند و نمی توانند در سطح لایه نخست، کاندیدا معرفی کنند.

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی (هدا) و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌و گو با فارس، در همین باره از رایزنی محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با علی لاریجانی رئیس مجلس فعلی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد.

وی افزود: آقای عارف درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید وارد رایزنی شده تا بتوان برای انتخابات 2 اسفند کاری صورت داد چرا که با این شرایط قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.

شریف در پاسخ به این پرسش که آیا کواکبیان و محجوب (دبیران کل حزب مردم سالاری و خانه کارگر) نیز مشغول رایزنی با شورای نگهبان هستند، گفت: خیر، خود شخص آقای عارف ورود پیدا کرده بلکه بتواند کاری کند.

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: همه چشم‌ها را به 11 بهمن دوخته‌ایم که نتایج بررسی ها به اعتراضات اعلام و مشخص شود. 

وی یادآور شد: راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان  حضور در انتخابات با نیروهای اصلی و شاخص خود بود و در حوزه‌های انتخابیه از افراد شاخص و توانمند خود برای ثبت نام دعوت کردیم تا بتوان در مجلس یازدهم از توانایی و کارآمدی لازم برای تصویب قوانین راهگشا و توانمند در حوزه نظارتی برخوردار باشیم.

شریف ادامه داد: هرچند عده‌ای علی‌رغم این دعوت حاضر به ثبت نام نشدند چون احساس می کردند فضا برای حضور فراهم نیست، اما ما امیدوار بودیم که به اندازه کافی در حوزه های انتخابیه نامزد داشته باشیم. اکنون شرایط به گونه ای پیش رفته که حجم رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان به گونه‌ای است که قادر به ارائه لیست انتخابات نیستیم و اساسا در این شرایط رقابتی بین دو جناح اصلی کشور شکل نخواهد گرفت

وی با تاکید بر اینکه نفس برگزاری پرشور انتخابات اهمیت بالاتری نسبت به نتایج آن خواهد داشت، افزود: هر دو جریان سیاسی انتخابات باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند، اما وقتی شما نامزدی ندارید در نهایت می توانید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنید؛ ما که نمی توانیم برای رقیب خودمان تبلیغ کنیم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان گفت: انتخابات فرآیندی است که از چندین ماه قبل از برگزاری شروع می‌شود اما با این شوک انگیزه شروع این فرآیند گرفته شده است و هنوز ستادهای ما در خیلی از استان‌ها بلاتکلیف هستند چون کاندیدایی نداریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین