حدادعادل: بانک‌ها تبدیل به طاعون اقتصاد کشور شده‌اند

گروه اقتصادی الف،   3981020028 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
حدادعادل: بانک‌ها تبدیل به طاعون اقتصاد کشور شده‌اند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما در شورای ائتلاف سعی داریم به مساله اقتصاد بیشترین اهمیت را بدهیم و قصد داریم یک تیم اقتصادی عالم، واقع بین و پاک وارد مجلس کنیم.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در جلسه هم اندیشی صنعتگران استان تهران، با اشاره به اهمیت تشکیل مجلسی با شاخص های کارآمدی و مسلط به وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: دولت تابع مجلس است و قطعا تشکیل مجلس خوب می تواند دولت خوبی را ایجاد کند.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به برخی لابی های خارج از عرف در موضوع استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه اشکال و درد ما این است شایسته گزینی وجود ندارد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه، فرستادن یک فرد به مجلس در اختیار من و شما نیست و مردم باید به افراد رای بدهند، خطاب به صنعتگران گفت: اگر دیدید فهرستی که در شورای ائتلاف نهایی شد، بدرد کشور می خورد شما نیز وارد شده و به لیست رای دهید.

حدادعادل هدف آمریکا و غرب از تحریم ایران را نابودی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: دشمنان ما را تحریم کردند تا کارخانه های ما تعطیل و صنعت دچار اشکال شود و در ادامه آن بیکاری، گرسنگی و ناامنی ایجاد و با ورود برخی افراد اجیرشده به میان مردم، چیزی شبیه کودتا در کشور ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که باید با ایران وارد جنگ اقتصادی شوند و صنعت ما را از کار بیندازند.

حدادعادل ادامه داد: جنگ اقتصادی باعث شده که رهبری طی چندسال گذشته شعار سال را اقتصادی انتخاب کنند در حالی که ایشان چهره ای فرهنگی هستند، ولی چون واقعیت کشور را درک می کنند چنین شعارهایی انتخاب می شود و نشان می دهد که رهبری به حقیقت جنگ اقتصادی معتقدند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه های برخی صنعتگران مبنی بر کم بودن سهم صنعت در گفتمان جاری کشور و همچنین نیروهای سیاسی، گفت: در ابتدای انقلاب کسی جرات نداشت درباره صنعت و سرمایه دار حرف بزند ولی امروز می بینید رهبر انقلاب با صنعتگران دیدار می کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات صنعت کشور پس از تحریم های غرب، اظهار کرد: صنعت ما صنعتی بود که دلار را از بانک دریافت می کرد و مواد خام از خارج وارد و نهایتا در کشور سرهم می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه صنعت در واقعیت به دلارهای نفتی وابسته بود، افزود: پس از تحریم ها و کمبود ارز، صنعت ما با مشکل مواجه شد که این موضوع هم فرصت بود و هم تهدید؛ البته هنر ما باید این باشد که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این سوال که «نقش تولید کنندگان صنعتی در تشکیل مجلس طی ۱۰ دوره قبل چه بوده است؟» گفت: تا پیش از این وقتی در مجلس صحبت از صنعت می شد، نماینده کارگران حضور داشته به عنوان قشری شریف حضور داشت ولی تولید کنندگان و صنعت گران جایگاهی نداشتند.

حدادعادل با بیان اینکه بیشتر مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان با دولت ها است، تصریح کرد: آیا با مدیرانی که ساعت ۲ کار را تعطیل کرده و به خانه می روند، می شود جنگ اقتصادی را مدیریت کرد؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر لزوم حضور مدیران جهادی میدانی و دارای دیدگاه جهادی در عرصه اقتصادی و صنعتی کشور، گفت: باید مانند شهید حاج قاسم سلیمانی ها در جنگ اقتصادی حضور حضور داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی، گفت: یکی از مشکلات مهم شما مساله ارز و واردات است که می تواند لطمه زیادی به شما بزند و در واقع واردات بی رویه باعث می شود که جنس های تولیدی روی دست شما بماند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به مشکلات صنعتگران با بانک ها، افزود: بانک ها طاعونی بر اقتصاد کشور شده اند و در واقع بنگاه داری می کنند؛ همین بانک ها کارخانه شما را به عنوان وثیقه می گیرد و بعد با روش های مختلف چندین میلیارد شما را بدهکار کرده و کارخانه تان را قفل می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مالیات، نوسازی صنعت، بهره وری، اشتغال، رابطه صنعت و دانشگاه و ... از جمله مسائل مهم صنعت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حدادعادل در همچنین با تشریح رویکرد شورای ائتلاف در زمینه اقتصاد گفت: ما در شورای ائتلاف سعی داریم به مساله اقتصاد بیشترین اهمیت را بدهیم و قصد داریم یک تیم اقتصادی عالم، واقع بین و پاک وارد مجلس کنیم.

وی با بیان اینکه ما اقتصاد را از صنعت جدا نمی دانیم و در واقع جلوه و پیشانی اقتصاد صنعت است، اظهار کرد: باید کسانی در مجلس باشند که صنعت را بشناسند و در واقع راهروهای مجلس محل تردد صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

حداد عادل با بیان اینکه کسانی به مجلس ورود پیدا کنند که حرف صنعتگران را بزنند، تصریح کرد: سعی می کنیم مجلسی بهتر برای یک دولت بهتر و صنعت بهتر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به گلایه های به حق صنعتگران از بانک ها، در پیشنهادی به جامعه صنعتی کشور، گفت: شما که به درستی می گویید بانک ها با شما بدرفتاری می کنند، برای تاسیس بانک برای خودتان اقدام کنید تا با شما خوب رفتار کند و حتی هیات مدیره و رئیس آن را نیز جامعه صنعتگران انتخاب کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش گفت: درک من از اتفاقی که در نیمه شب جمعه افتاد این است که شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی نه فقط در داخل کشور، بلکه در تاریخ منطقه خواهد بود.

وی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی را یادآور شد و افزود: در واقع حرف مردم این بود بگویند «نه به آمریکا و آری به قاسم سلیمانی به عنوان مظهر جمهوری اسلامی.»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان با بیان اینکه سردار سلیمانی فرزند ایران اسلامی است، گفت: باید راز ماندگاری ایران را در وجود همین چهره ها دانست و این معجزه انقلاب است که فردی مانند این شهید را از روستا به جایی می رساند که در خیابان های کانادا نیز مردم به احترام او شمع روشن می کنند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه ۱۵ نفر از صنعتگران به نمایندگی از حاضران در جلسه، نقطه نظرات خود درباره مشکلات صنعت و تولید، انتخابات پیش رو و خواسته های بخش صنعت از مجلس آینده را با رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در میان گذاشتند.

دیدگاه کاربران

رضا۱۲۷۹۲۹۹۱۴:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
جناب حداد خدا وکیلی چقدر از این بانکهای طاعون وام .. برداشتید.. ؟؟!!!!
اشکان۱۲۷۹۳۰۰۱۴:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
بازم خدا رو شکر یکنفر قبول کرد بانک ها اموال عمومی نیستند بلکه طاعون اقتصادی هستند
ناشناس۱۲۷۹۳۰۴۱۴:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
یکی نیست به این آقا بگه که شخص خودت یک عمر نماینده مجلس و در مقطعی رئیس مجلس بودی فکری به حال این بانک ها نکردی؟ حالا که ..
ناشناس۱۲۷۹۸۸۶۰۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
تصمیمات آن مجلس گریبان اقتصاد را گرفته است. از مردم پوزش بخواهید
ناشناس۱۲۷۹۳۰۶۱۴:۲۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شما رو بخدا به اقتصاد بیشتر اهمیت ندین.این همه سال اهمیت دادین نتیجه اش اینه.بیخیال سر جدت.
رشید۱۲۷۹۳۱۴۱۴:۳۱:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
مخصوصا بانک .. شعبات خرم اباد با معوق شدن دو قسط بصورت غیر قانونی وبدون اطلاع جلوی حساب ضامن ووام گیرنده را مسدود مکند
ناشناس۱۲۷۹۳۲۴۱۴:۳۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ای کاش فقط بانک ها بودند .
ناشناس۱۲۷۹۳۳۲۱۴:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
و نجومی بگیرا تبدیل به سرطان شده اند
بانام۱۲۷۹۳۷۲۱۵:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آقای حداد عادل میشه بفرمائید شما چند واحد دروس مالی و پولی پاس کردید؟
حمید۱۲۷۹۴۹۵۱۷:۱۴:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اون موقع که بانک خصوصی راه انداختین باید فکر اینجاشو میکردین. و عجیب این که ..
ناشناس۱۲۷۹۴۹۶۱۷:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سیستم اقتصادی ما بیمار است وقتی آقازاده ها و رانتخوران یقه سفید منابع بانکی را دریافت و پس نمی دهند بانک ها مجبورن دست به هر کار ی بزنند
مجید۱۲۷۹۵۰۳۱۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خدا رو شاهد می‌گیرم که یکی بانک‌ها ،بخصوص بانک‌های خصوصی و یکی هم دانشگاه‌های علمی کاربردی از طاعون هم برای این مملکت بدترند
ناشناس۱۲۷۹۵۲۱۱۷:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خب ۴سال رییس مجلس و ۱۲سال نماینده بودی اصلاحش میکردی. همه انتقاد میکنن نمیدونم از کی انتقاد میکنن و کی قراره کاری انجام بده!!!
ناشناس۱۲۷۹۵۲۷۱۷:۵۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
"بانک‌ها تبدیل به طاعون اقتصاد کشور شده‌اند" اینو همه میدونند خوب بانکها که آمریکایی نیستند ایرانی هستند راه حل چی هست حلش کنید!
ناشناس۱۲۷۹۵۲۸۱۷:۵۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
چند تا بانکم شما بزن بلکم از اون به بعد مثل مدارس همه چی درست بشه ..
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۲۷۹۵۳۵۱۸:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
جناب دکتر حدادعادل لطفا پیگیری فرمایید چرا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که در صحن مجلس هم تصویب شده است اجرایی نشده است چه اشخاصی متضرر می گردند که نمی گذارند این تفحص صورت بگیرد
نمری۱۲۷۹۵۵۷۱۸:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
شکسته نفسی نفرمایید سرطان ..درست تره
ناشناس۱۲۷۹۵۶۱۱۸:۲۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
.. مرگ بر مافیا مرگ بر تفکر لیبرالی مرگ بر تفکر سرمایه‌داری مرگ بر رانتخواران و نجومی خواران
هموطن۱۲۷۹۶۰۲۱۹:۰۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
دقیقا مثل سیستم آموزشی کشور ..
ناشناس۱۲۷۹۶۳۰۱۹:۳۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
حاج اقا؟کی ایران ژاپن اسلامی میشه؟
ناشناس۱۲۷۹۶۳۸۱۹:۴۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تنها جایی که اظهار نظر نکرده بود همین بخش بود که ..
داور۱۲۷۹۶۸۱۲۰:۴۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
انتخابات كه نزديكه ميشه از اين جور افاضات هم بِه وفور توليد ميشوند. البته..
ناشناس۱۲۷۹۷۲۵۲۱:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
آقای حداد عادل عزیز. به خاطر خدا دیگر در مسائل اقتصادی دخالت نکنید. در هر چه دخالت کردید، آثارش را دیدیم. مردم در مرحله ای هستند که دعا می کنند وضعیت بدتر از این نشود. لطفا وضعیت را از این بدتر نکنید.
ناشناس۱۲۷۹۷۵۰۲۱:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اینها از برکات خصوصی شدن بانکها ..است. ریشه مشکل باید حل بشه
ناشناس۱۲۷۹۸۰۸۲۳:۲۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
بیشترین بانک های خصوصی زمان ریاست شما و توسط دولت .. عزیزت احمدی نژاد تاسیس شد
ناشناس۱۲۷۹۹۰۲۰۰:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خب شما که مدتها بر سر کار بودید. رئیس مجلس بودید، نماینده بودید، به مقامات وصل بودید. چرا شما کاری نکردید و طوری صحبت میکنید که انگار اپوزیسیون هستید. شما تا امروز چه کار کردید آقای حداد عادل
ناشناس۱۲۷۹۹۷۸۰۴:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
همه از همه سازمانها و موسسات کشور ایراد می گیرن. پس اینا رو کی اداره میکنه؟ حتما یه سری از مریخ اومدن.
ناشناس۱۲۸۰۱۳۳۰۷:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
البته احداث مدارس غیر انتفاعی با شهریه های نجومی احتمالا راه نجات .. است
ناشناس۱۲۸۰۳۴۶۰۸:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
.. و آقازاده ها تبدیل به طاعون اقتصاد کشور شده‌اند
ناشناس۱۲۸۱۱۸۱۰۹:۴۸:۳۵ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
سخنرانی بس هست. حالمون بهم میریزه دیگه
ناشناس۱۲۸۴۰۸۴۱۸:۲۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خدا پدرتو بیامرزه حرف حق جواب نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  24. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  25. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

آخرین عناوین