نیویورک تایمز: مقامات آمریکایی از حملات ایران شگفت زده شدند؛ ایران سلاح های قویتری دارد

گروه ترجمه الف،   3981019052 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیوروک تایمز با اشاره به حملات موشکی اخیر ایران به پایگاه های نظامیان آمریکایی در عراق، آن را مایه "بهت زدگی" واشنگتن خواند و نوشت ایران سلاح هایی بسیار قوی تر از موشک هایی دارد که در این حملات به کار گرفته شدند. 

نیویورک تایمز: مقامات آمریکایی از حملات ایران شگفت زده شدند؛ ایران سلاح های قویتری دارد

به گزارش الف نیویورک تایمز، از زاردخانه های موشکی، گروه های نیابتی، قابلیت های سایبری و همچنین پهباد به عنوان سلاح های پیشرفته ایران یاد کرده است.

"مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا از میزان دقت، شدت و قوت حملات موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در شمال عراق، شگفت زده شدند. چهار ماه پیش هم موشک های کروز و پهبادهایی در ارتفاع کم، تاسیاست نفتی عربستان را هدف قرار دادند و واشنگتن را در بهت فروبردند. تقریبا هیچ کشوری در منطقه – شاید به غیر از اسرائیل – نمی توانست مقابل آن حملات بایستد. حملات ماه سپتامبر یادآوری قوی است از آنکه تهران در زرادخانه های خود سلاح هایی در اختیار ارد که در صورت تشدید خصومت بین ایران و آمریکا، قادرند بسیار فراتر از صرفا تهدید عمل کنند. گرچه ایران هرگونه دخالت را در این حملات تکذیب می کند، مقامات آمریکایی می گویند ایران پشت آن حملات قرار دارد." 

نیویورک تایمز با بیان آنکه "قابلیت های کمتر متعارف ایران در میان قوی ترین های دنیا" است، افزود این توانایی، مناسبِ جنگ های نامتقارن با ابرقدرتی مانند آمریکا است. " ایران یکی از بزرگ ترین زرادخانه های موشک بالستیک و کروز را در منطقه در اختیار داشته، از گروه های متحد شبه نظامی با حدود 250 هزار رزمنده بهره برده، تیم هایی از هکرهای رایانه ای دارد که مقامات آمریکایی آنها را در میان خطرناک ترین در دنیا رتبه بندی می کنند. پهبادهای پیچیده مسلح و شناسایی هم در منطقه مستقر و با استفاده از ناوگانی از قایق های تندرو و مین های زیرسطحی، راه های دیگری را برای مسدود کردن جریان نفت در خلیج فارس، جست و جو کرده است." 

"جک واتلینگ" تحلیلگر موسسه خدمات متحد سلطنتی در لندن، که یک نهاد تحقیقات امنیتی است، می گوید: "توانایی تهاجمی آنها بسیار بیشتر از قابلیت دفاعی است که علیه شان آرایش گرفته. توانمدی ایران برای وارد کردن خسارت گسترده، هزینه جنگ با ایران را بسیار شدید می کند."  

نیویورک تایمز افزیوید حمله روز چهارشنبه نشانگر بُرد موشک های بالستیک ایران بود – که در برخی بیش از 600 مایل است- و مدعی شد این حمله همچنین بیانگر دقت کم موشک ها است. 

به نوشته این روزنامه، تهران و متحدانش احتمالا همچنان در حال طراحی اشکال دیگر انتقام از آمریکایی ها هستند تا به ترور سردار قاسلم سلیمانی پاسخ دهند. بسیاری از تحلیل گران معتقدند ایران و شبه نظامیان متحدش درحال بازگشت به الگوی حملات مخفیانه و یا غیرمستقیم هستند که در آن هیچ گونه نقش ایران به صورت آشکار، مشخص نیست. کارشناسانی زیادی هم هستند که می گویند کشته شدن یک مقام آمریکایی، احتمالا در منطقه، شاید انتقامی باشد که تهران دنبال می کند.

نیویورک تایمز افزود حملات سپتامبر گذشته به تاسیسات نفتی عربستان نشان داد سیستم های دفاع موشکی سعودی ها آسیب پذیر هستند و این که فناوری ایران، پیشرفته تر از سازمان های اطلاعاتی آمریکا عمل می کند. 

نیویورک تایمز با اشاره به توانمندی ایران در زمینه پهباد نوشت برخلاف پهبادهای پیشرفته آمریکایی یا چینی، پهبادهای ایران نمی توانند از آسمان موشک شلیک کنند اما می توان مواد منفجره در آنها جا داد، یعنی همان گونه که در حمله به تاسیاست نفتی عربستان صورت گرفت."موشک های دوربرد کروز ایران نیز قادرند به اهدافی در بیش از 1500 مایل دورتر از مرزهای ایران اصابت کنند، یعنی در هر مکانی در خلیج فارس." 

نیویورک تایمز از حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و حوثی های یمن به عنوان گروه های نیابتی ایران یاد کرد و نوشت برخی از این گروه ها نظیر حزب الله یا نیروهای حشدالشعبی عراق آنقدر گسترده، مجهز  و سازمان یافته هستند که بیشتر شبیه شبه نظامیان حرفه ای به نظر می رسند تا غیرحرفه ای. 

به نوشته نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی، با وجود تمام تلاش های آمریکا و اسرائیل، ایران همچنان به انتقال موشک با بردها و قابلیت های مختلف به گروه های نیابتی خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن ادامه می دهد. 

این روزنامه در خصوص قابلیت های ایران در عرصه حملات سایبری می نویسد کارشناسان و مقامات دولتی اخیرا شاهد گسترش فعالیت هکرهای طرفدار ایران و همچنین کاربرهای رسانه ای بوده اند. به گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان مستقل امنیت سایبری، حملات سایبری ایران به عربستان سعودی یکی از خسارت بارترین حملات سایبری در تاریخ بوده و دستکم دهها میلیون دلار خسارت به بار آورده است. 

"دن کوتس" مدیر سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا، ایران را همراه روسیه، چین و کره شمالی، در بین چهار منبع بسیار خطرناک حملات سایبری جهان در سال گذشته معرفی کرده است. 

وی گفت: "ایران قادر است اقدامات مخرب موقت در محیط محلی ایجاد کند؛ مثلا اختلال در شبکه های به هم پیوسته شرکت های بزرگ که چند روز یا چند هفته ادامه دارد؛ دقیقا شبیه حملاتی که به ده ها شبکه دولتی و خصوص عربستان انجام داد و داده های آنها را پاک کرد." 

به نوشته نیویورک تایمز، یکی از حملات سطح پایین ایران به تلافی ترور سردار سلیمانی به تازگی صورت گرفته است که در آن هکرهای ایرانی موقتا وب سایت "برنامه مخزن کتابخانه‌های فدرال آمریکا" را که یک سایت دولتی است هک و جملاتی در مدح سردار سلیمانی را جایگزین آن کردند.

در این وب سایت نوشته شده بود :" هک شده توسط هکرهای گروه امنیت سایبری ایران. این تنها بخشی کوچک از توانایی سایبری ایران است." 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۷۸۰۵۶۱۶:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
ناشناس۱۲۷۸۱۸۴۱۸:۴۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
تماس تلفنی مکرون با روحانی توافقات پشت پرده داشت والسلام
ناشناس۱۲۷۸۰۸۰۱۶:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مقامات آمریکایی از حملات پشیمان کننده و تمام کننده ما حیرت زده شدن .
ناشناس۱۲۷۸۲۱۶۱۹:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
لطفا میگی چی تموم شد ؟
ناشناس۱۲۷۸۳۴۳۲۱:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
داستان
حسین۱۲۷۸۲۶۲۱۹:۵۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مردم هم شگفت زده شدن بارک الله پهلوون آفرین قهرمان..
ناسیونالیست۱۲۷۹۴۸۴۱۷:۰۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
انتقام سختی در راه است این فقط یه سیلی بود
ناشناس۱۲۷۸۰۸۴۱۶:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ولی به نظر من ، بازی با نتیجه برد - باخت به پایان رسید .
ناشناس۱۲۷۸۲۱۷۱۹:۱۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
من ایرانی نیستم ولی تو این چند روز جز اتحاد داخلی وقدرت نظامی ومنطقه ای از ایران ندیدم. فقط تعجب می کنم از برخی ایرانی ها که چرا این قدر خودشون رو تو موضع ضعف می بینند. شما به قوی ترین و مجهز ترین ارتش دنیا حمله کردید. کاری که بعد جنگ جهانی دوم بی سابقه است . امیدوارم خداوند این استقلال و شهامت رو به کشور من اعطا کند.
ناشناس۱۲۷۸۳۴۷۲۱:۰۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
مسایل اخیر نباید باعث شود که دولت در قبال فسادها و مسایل بنزینی و سامانه های شفاف سازی و حقوق و مزایا و سامانه لیست اموال و دارایی ها و اجرای قانون از کجا اورده ای فراموش شود
ناشناس۱۲۷۸۳۷۷۲۱:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به نظر من اگه آمریکا کشته میداد ، ترامپ حمله میکرد
ناشناس۱۲۷۸۰۸۸۱۶:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دقت کم,از چند صد کیلومتر رادرشونو که نهایتا ابعاد ده در پنج متر داره رو زدن بعد میگن دقت کم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عیبی نداره وقتی جنگ شد و برای هر سرباز یه موشک فرستادیم و وسط فرق سرشونو هدف گرفتیم اون موقع به اینم اعتراف میکنن
ناشناس۱۲۷۸۱۰۰۱۶:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم به نظر بنده حقیر سروپا تقصیر اگه ما از طریق فضای مجازی انتقام میگرفتیم ، بهتر بود . صدق الله العلی العظیم
ناشناس۱۲۷۸۳۸۵۲۱:۳۳:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
در فضای مجازی هزینه ها هم پائین تره
ناشناس۱۲۷۸۷۶۰۰۶:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خسارتشم بیشتر بود
ناشناس۱۲۷۸۹۱۴۱۰:۲۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
برو بخواب. خسته ای
ناشناس۱۲۷۸۱۱۰۱۷:۰۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ما دنبال کشتن نبودیم
ناشناس۱۲۷۸۳۸۶۲۱:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
قطعا موشک نمیزنن که زنده بگیرن
ناشناس۱۲۷۸۳۸۹۲۱:۳۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
اونا کشتن اونوقت شما دنبال کشتن نبودی ؟!
ناشناس۱۲۷۸۱۱۲۱۷:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بابت چی شگفت زده شدند ؟؟؟؟
ناشناس۱۲۷۸۲۲۲۱۹:۲۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بابت اینکه ایمن ترین موشکهای جهان را ساخته ایم که از بنز هم ایمن تر است و هیچ آسیبی وارد نمیکند
ناشناس۱۲۷۸۳۹۱۲۱:۳۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بابت سقوط هواپیما
ناشناس۱۲۷۸۱۹۲۱۸:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
سامانه موشکی ایران فوق العاده عمل کرد غربی ها هنوز بهت زده هستند ومیخوان با بیان ابنکه خسارت چندانی ندیده اند یا پایگاه خالی بوده ،قضیه رو ماست مالی کنن .حتی یه دونه ازموشکهای ما رو ردیابی نکردن پس این سامانه دفاع ضدموشکی امریکا کجا بود ؟اینجاست که توان نظامی ما خودش رو نشون میده
ناشناس۱۲۷۸۵۰۴۲۲:۵۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دوست عزیز وزودباور کلا مازدیم عین الاسد را ویران کردیم وبه تلی ازخاک تبدیل کردیم ایا خسارتی که امریکا به مقاومت وایران زد بالاتر بود یا خسارتی که ما به امریکا زدیم؟ خسارت مادی را با دوسه سال میشه جبران کرد ولی برای ساختن فردی تا به سردار سلیمانی تبدیل شود سالیان سال کارمیبرد قدری فهم خودرا بالاببرید انتقام سطحی خواست امریکابود وامریکا هم ازاین امرخوشنود هستند
امیر۱۲۷۸۶۰۲۰۰:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تو که اینقدر دانشمندی از خودت بپرس چرا هیچ سامانه پدافندی شلیک نکرد! اگر شلیک میکردن و هیچی نمیزدن حرفت درست! حتما آمریکاییها یک چیزی میدونستن که هیچ عکس العملی نشون ندادن و حاضر نشدن حتی یک دلار خرج شلیک موشک پدافندی بکنن!!!
ناشناس۱۲۷۸۷۱۶۰۳:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
خوب وقتی هماهنگی باشه همه چیز عالیه
ناشناس۱۲۷۸۹۰۹۱۰:۲۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
درودبرنیروهای نظامی شجاع ووطن دوست کشور ، شجاعت ومعرفت ایرانی برازنده ایرانیان بوده وهست .افرادبزدل وفاقدعزت نفس ومعرفت جدای ازایرانیان دلیرند .
امل۱۲۷۸۴۰۷۲۱:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
منم بودم شگفت زده میشدم زدن سردار مارا خیمه مقاومت رااوردند پایین اگه ده تا پایگاهش را میزدیم بازهم امریکا چیزی نمیگفت چون عمود خیمه مقاومت رازده بالاترین پیروزی ترامپ وبدترین شکست ایران دربرابر شعارهای انتقام سخت بود متاسفانه مصلحت اندیشی یاترس بهرحال برنده این کشمکش امریکا برنده شد
ناشناس۱۲۷۸۴۰۹۲۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
باز آمریکا چیزی میخواد به عربا بفروشه
ناشناس۱۲۷۸۴۸۳۲۲:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
ولی بدجوری پوز ه ترامپ به خاک مالیده شد البته امیدوارم در نهایت به اختلافات با امریکا بمنظور تامین منافع ملت وکشور پایان دهید
ناشناس۱۲۷۸۵۰۶۲۲:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
جوگیر این مقالات هدف دار نشوید
ناشناس۱۲۷۸۵۱۸۲۳:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انچه که اتفاق افتاد تحقیر آمریکا بود
ناشناس۱۲۷۸۵۲۰۲۳:۰۴:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
همین الان فیلمی دیدم از صحبت های آقای ظریف در خبر نامه گویا که گفتند قبل از حمله به پایگاه آمریکا ایران به ارتش و دولت عراق خبر دادن که به آن پایگاها حمله میکند ایران! البته صد در صد که آنها دولت و ارتش عراق هم فوری به امریکایها خبر دادن بخاطر همین چپ و راست خبرگزاری ها و تلویزیون اروپا در خبرهایش میگوید و مینویسند که هیچ آمریکایی نه کشته شده نه زخمی!یعنی همش از قبل نقشه و هماهنگی بوده!؟حسابی حالم را گرفت!حیف است بخدا سردار دلها شهید شود ظریف بدنبالش این حرفها را بزند.یعنی تبانی شده.........
ناشناس۱۲۷۸۵۲۳۲۳:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
انشاء الله این جسارت ایران و این حمله شروعی باشه برای اینکه سایر کشورهای آسیایی مثل ژاپن و ... در مقابل آمریکا بایستند و این بادکنک غرور رو بترکونند. آمریکا اگر باد غرورش خالی بشه، جهان روی خوشی را خواهد دید.
ناشناس۱۲۷۸۵۴۳۲۳:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بزرگترین موضوعی که باید توجه شود شکسته شدن هیمنه آمریکاست نه تعداد کشته ها. هیچ دولتی شجاعت پرت کردن یک سنگ رو به پایگاههای آمریکایی رو نداشت. بزودی آثار این کار مهم در منطقه خودش رو نشون می ده و اونهم جسارت ضربه زدن به منافع آمریکا و پایگاههای آمریکایی است.
معلم تاریخ۱۲۷۸۷۰۳۰۳:۱۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ارزوی منافقین و دشمنان انقلاب برای کشانیدن ایران به دام جنگ با امریکا با درایت رهبری و دولت خنثی شد.حرکت بعدی خنثی کردن جنگ اقتصادی به نفع مردم است.
معلم تاریخ۱۲۷۸۷۱۰۰۳:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
جنگ جز ویرانی و بدبختی نتیجه ای ندارد. چه جنگ نظامی یا اقتصادی.
رضامیرزایی۱۲۷۹۰۱۸۱۱:۱۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
تاریخ دانان بی طرف هستندولی بی تامل نیستندوعبرت میگیرند.جنگ را ما شروع نکردیم آمریکا وداعش است که به من وتو حمله کرده است
صف۱۲۷۸۸۹۱۱۰:۰۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
اینکه چرا آمریکا نتوانست حتی یکی از موشکهای ما را ردیابی و بزند این بود که اولین موشک به سایت راداری آنها اصابت کرد.و اینکه عده ای همراه با آمریکا میخواهند کار بزرگ ما را کوچک جلوه دهند منتظر اخبار کشته شده های آمریکایی باشند که آرام آرام درز خواهد کرد..
رضامیرزایی۱۲۷۹۰۱۱۱۱:۰۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
سلاح قویتر ایران ((مردم)) هستند نه ((کدخدا)).
ناشناس۱۲۷۹۱۰۰۱۱:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
ژاپن در جنگ جهانی متفقین رو به چالش کشید.اما در پایان کار آمریکا قدرت خودش رو نشان داد...مواظب اون کار باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین