نوبخت وعده داد؛ یارانه معیشت دهم و یارانه نقدی بیستم هر ماه واریز می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3980905151 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه لایحه بودجه کل کشور تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شود، گفت: یارانه مربوط به حمایت معیشتی دهم هر ماه در حساب خانوار واریز می‌شود.

نوبخت وعده داد؛ یارانه معیشت دهم و یارانه نقدی بیستم هر ماه واریز می‌شود

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت امروز پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پرداخت کمک هزینه معیشتی به مردم، گفت: براساس گزارشات رسیده تاکنون حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار حمایت معیشتی دریافت کردند که مبلغی حدود ۲هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح تاکنون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که تاکنون حمایت معیشتی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند، اضافه کرد: هر لیستی که این وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه دهد، سازمان هزینه معیشتی را به خانوار درون لیست  پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون در پرداخت حمایت معیشتی مسئول هستند، ادامه داد: ۲۴ تا ۲۵ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی تنها ۱۸ میلیون خانوار مشمول دریافت حمایت معیشتی می‌شوند بنابراین حدود ۶ میلیون خانوار هزینه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

نوبخت ادامه داد: وزارت رفاه موظف است درخواست همه افراد متقاضی دریافت هزینه معیشتی را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه نتیجه را اعلام کنند. در صورت شناسایی خانواده‌ای که مشمول دریافت هزینه معیشتی می‌شود تا ماه آینده و حتّی زودتر این مبلغ به آنها پرداخت خواهد شد.

یارانه نقدی از ماه جاری بیستم هرماه پرداخت می‌شود

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه ۳ پرداختی مهم در قالب حمایت معیشتی، یارانه نقدی و حقوق و دستمزد کارکنان در هر ماه دارد، گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود.

پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان در قالب حمایت معیشتی

وی ادامه داد: تعداد خانواده‌های دریافت کننده حمایت معیشتی ۱۸ میلیون است که مبلغی حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود، یارانه نقدی مربوط به هدفمندی یارانه به ۷۸ میلیون نفر پرداخت شده که مبلغی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است و حدود ۲۰ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: اگرچه به دلیل بدخواهی دشمنان روزهای سختی سپری می‌کنیم اما منابع ما اندازه‌ای است که بتوان سال‌ها کشور را اداره کرد حتی دشمنان به این نتیجه رسیدند که تحریم موجب شد ایران از زمره کشورهای متّکی به درآمد نفتی خارج شود.

نوبخت اضافه کرد: علاوه بر اینکه در آمد سالانه کشور از فروش نفت حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری و آینده پیش‌بینی شده است اما کشور ۴۵ میلیارد دلار نیز درآمد غیرنفتی دارد. به رغم آن که اصلاح ساختار بودجه به منظور مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی انجام می‌گیرد تا اقتصاد بتواند بدون نفت نیز اداره شود اما در حال حاضر کشور می‌تواند از طریق فروش فرآورده‌های نفتی و ...نیز درآمد کسب کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حمایت معیشتی در نظر گرفته شده، افزود: حدود ۳۰۲ هزار میلیارد تومان یارانه آشکار برای سال آینده پیش‌بینی شده است که ۱۸۶ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و غیرنقدی میان خانواده‌ها توزیع می‌شود.

احتمال تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای دارو

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه برای تولید، اشتغال و گندم یارانه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای دارو در نظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری طی یک ابلاغیه‌ای خواستار اصلاح ساختار بودجه ۹۹ شدند، در این ابلاغیه تصریح شد اصلاحات در چارچوب و برنامه ویژه‌ای که به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی می‌رسد، انجام گیرد و تا تیر ماه سال ۹۸ برای اجرای آن مهلت در نظر گرفته شد.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت مأمور آماده کردن برنامه اصلاح ساختار بودجه شد و برای این منظور از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... استفاده کرد. این برنامه تهیه شد و در وقت مقرر به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تقدیم و بخشی از آن تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه پیش از تصویب برنامه اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تلاش کرد تا اقدامات لازم برای اصلاحات مورد نظر در تدوین بودجه ۹۹ اعمال شود.

نوبخت با بیان اینکه هیأت وزیران از فردا رسیدگی به پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ را شروع می‌کند تا لایحه در ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شود، اضافه کرد: ۴ محور اصلاح ساختار در لایحه بودجه سال ۹۹ مورد توجه قرار گرفت؛ نخست آن که مشخص شد جایگزین نفت در لایحه بودجه ۹۹ چیست، دوم آن که بررسی شد آیا نمی‌توان هزینه‌های کشور را با اصلاح دستگاه‌ها، تغییر نظام اداری و تقلیل ردیف‌های بودجه و محدود کردن برخی مأموریت‌ها کاهش داد؟

وی به محور سوم اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: باید مشخص شود چگونه در اقتصاد ثبات ایجاد و عدالت با توسعه همراه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: چهارمین محور اصلاح ساختار در نحوه تهیه، تنظیم و تصویب بودجه است، در سنوات گذشته دولت ابتدا بودجه را تهیه و تنظیم و به مجلس می‌فرستاد، مجلس پس از بررسی آن را تصویب می‌کرد سپس بودجه اجرا می‌شد و در آخرین مرحله دولت، مجلس و قوه قضائیه بر نحوه اجرای آن نظارت می‌کردند.

تغییر نظام بودجه‌ریزی، یکی از محورهای اصلاح ساختار بودجه

نوبخت با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از سوی قوه قضائیه، دیوان محاسبات، از سوی مجلس و سازمان برنامه و بودجه، از سوی دولت بر اجرای قانون بودجه نظارت می‌کنند، افزود: چهارمین محور اصلاح ساختار بودجه تغییر در شیوه بودجه‌ریزی و اجرا است که اگر مجلس آن را تأیید کند علیرغم اصلاح ساختار بودجه، نظام بودجه‌ریزی نیز تغییر خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۰۸۲۷۷۱۸:۲۶:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۵
انگار مردم بچه کوچیک هستن با این وعده های بی ارزش و.. ارزش مردم از یک.. هم کمتر شده.
ناشناس۱۲۰۸۳۲۴۱۸:۵۱:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۵
خداییش این آمارها از کجا میاد یعنی فقط 5 میلیون یارانه نقدی دریافت نمیکنند.
ناشناس۱۲۰۸۶۷۷۲۱:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۵
حتی به 30 میلیون نفر هم یارانه بنزینی داده نشده..
ناشناس۱۲۰۸۷۱۱۲۲:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۵
هزار وعده خُنکان یکی وفا نشود
ناشناس۱۲۰۸۷۱۷۲۲:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۵
کشور چین ٤٠‌سال قبل در زمره فقیرترین کشورهای جهان بود اما در‌ سال ٢٠١٣ دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از ایالات متحده نام گرفت.درآمد سرانه چینی‌ها در طول ١٠سال، از ‌سال ٢٠٠٠ تا ٢٠١٠، از حدود ١٠٠٠ به ٥هزار دلار افزایش پیدا کرد آقای نوبخت شما چه کردید
ناشناس۱۲۰۸۷۲۱۲۲:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۵
مگر ما ایرانی نیستیم.این حق ماست و باید پرداخت کنند.
ناشناس۱۲۰۸۷۵۴۲۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۵
کم کم هم یارانه قطع میشه و هم کمک معیشت علی برکت ..
ناشناس۱۲۰۸۷۶۰۲۲:۳۱:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۵
ذوق مرگمون کرد!!! مملکتی که یک تکه الماس بی نظیر و گرانقیمت است در اثر سوء مدیریت شما،مردمش باید گرسنه بخوابند خجالت بکشید
ناشناس۱۲۰۸۷۷۰۲۲:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۵
خدایی در این وسط چقدر.. یاران 60میلیونو در نظرگرفتید به 40میلیون نفر دادید بقیش کو
ناشناس۱۲۰۸۸۰۱۲۲:۵۵:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۵
مردم دروغ میگویند یا دولت؟ مردم بسته معیشتی دریافت نکرده اند دولت میگوید پرداخته ایم!!!!!
ناشناس۱۲۰۸۸۲۴۲۳:۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۵
آقا یارانه معیشت خانواده من واریز نشد به کی اعلام کنم ، نه اون سایت جواب من رو میده به سازمان یارانه رفتن کسی جوابگو نیست
ناشناس۱۲۰۸۸۵۷۲۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۵
ايشالا دولت بعد هم واسه ٣٠ ام هر ماه يه يارانه اي تحت عنوان ((يارانه كرامت)) اختصاص بده !!!! فقط واي بر مسوولي كه از گذشته درس نميگيره!!!! اين قطره قطره هاي پول رو به جاي اينكه جمع كنند و دريا كنند يه اشتغال اساسي تو كشور ايجاد كنند دارند به بدترين شكل بين مردم تقسيم ميكنند و مردم سطحي نگر هم خوشحال ميشن، غافل از اينكه چندين برابر مبلغ يارانه داره از جيب ديگشون برداشته ميشه.
ناشناس۱۲۰۸۹۱۷۰۰:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۶
واقعا مجموعه دولت به بی صداقتی گفتند ..
ناشناس۱۲۰۸۹۲۷۰۰:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۶
چقدر این اصلاح طلبان احمدی نژاد را تخریب کردند خدایا ما را از دست این اصلاح طلبان نجات بده
ناشناس۱۲۰۹۰۶۱۰۵:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۶
آيا سازمان ديگري به جز سازمان هدفمندي مثلا سازمان حمايت معیشتي تشكيل خواهد شد وعده اي به نان ونوا وپست ومقام خواهند رسيد؟
ناشناس۱۲۰۹۰۷۱۰۵:۵۰:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۶
افزايش قيمت بنزين براي كسري بودجه يارانه بنزين حد اكثر به بيست ميليون داده شده دولت دروغ .. به كارگران ،بازنشسته ها وكارمندان نداده بازاريان و مشاغل آزاد هم كه وضعشان از اين سه رويه بهتره فقط ميماندكميته امداد وبهزيستي
ناشناس۱۲۰۹۰۷۷۰۶:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۶
این احمدی نژاد پوپولیست بود که گداپروری می کرد!!!!!
ناشناس۱۲۰۹۱۲۸۰۷:۱۸:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۶
فقط خجالت بکش و ..
ناشناس۱۲۰۹۲۲۸۰۸:۲۸:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۶
کاش میشد نوبخت رو هم استیضاح کرد!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۰۹۲۶۰۰۸:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۶
وعده دروغ.. انسان را افسرده میکند
ناشناس۱۲۰۹۳۰۵۰۹:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۶
چیزی از،عمر این دولت تدبیر و امید!!! باقی نمونده تا حالا که همش دورغ گفتی سعی کن در این دوره کوتاه باقیمانده .. جمله راست بگی
ناشناس۱۲۰۹۳۵۳۰۹:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۶
واقعا خیلی باحالیم. دولت ادعا میکند دارد به 60 میلیون نفر یارانه می دهد! کجای دنیا نظام اقتصادی طوری طراحی شده است که به مردم به جای ایجاد شغل پول نقد بدهند. این کار پوپولیستی که احمدی نژاد پایه گذار آن بود را متاسفانه آقای روحانی دارد شاخ و برگ می دهد. فردا هم یک تغییر اقتصادی و یک پرداخت نقدی احتمالا چند وقت دیگر هر هفته بین مردم پول توزیع می شود.
ناشناس۱۲۰۹۳۷۰۰۹:۳۴:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۶
یارانه معیشت خانواده ما واریز نشد در حالی که هم مستاجر هستم و حقوق من ۳ تومان هست
ناشناس۱۲۰۹۳۷۵۰۹:۳۷:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۶
خدایا‌بعضی‌راچه‌قدر ..،..،..خجالت‌ نمیکشد‌ و میگوید‌ به‌ ۶۰‌ میلیون‌ یارانه‌ معیشتی‌ دادیم
ناشناس۱۲۰۹۴۶۹۱۰:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۶
اعتراض مردم که از بی لیاقتی دولت و کارگزاران ..ه چرا قبول نمی کنید که مردم خسته هستند و بیکار و فقیر و گرانی بیداد می کند و درامدها بسیار پایین؟چرا همه چیز سالی چند بار باید گرون بشه؟چرا وقتی به گفته نماینده مجلس 60 در صده حقوق کارمند و کارگر باید 18 و 15 در صد افزایش یابد؟چرا 60 در صد اضافه نمی شود؟چرا نتوانستید جلو افزایش قیمت ها بعد گرانی بنزین همانطور که قول داده بودید بگیرید؟مردم خسته هستند و اگر توجه نکنید دفعه بعد و بعد و بعد دیگری هم خواهد بود،پس ضمن افزایش حقوق ها ،افزایش قیمت ها را هم کنترل کنید و بدانید حذف 4 صفر که هیچ دهها صفر هم کم کنید با این برنامه ره به ترکستان است. ترکیه زمان تورم شدید با افزایش قیمت ها هر سه ماه برابر افزایش تورم حقوق هم افزایش میداد تا مردم گرانی را حس نکنند و بعد آزاد سازی صادرات و واردات و سرمایه گذاری خارجی و تضمین آن صفر ها را حذف کرد. اما اینجا چیزی که ارزش ندارد..
ناشناس۱۲۰۹۴۷۸۱۰:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۶
دولت ..ریا
ناشناس۱۲۰۹۷۷۵۱۱:۵۳:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۶
محمدباقر نوبخت ..ترین فرد دولت روحانی
ناشناس۱۲۰۹۷۸۰۱۱:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۶
به نظر من نباید این اتفاق میافتاد و این پول جز تورم چیزی دیگه ای واسه مردم هدیه نمیاره حالا که بنزین گرون شد و این پول دادنی شد پس این پول حق همه مردم هست نه عده ای خاص بنده خودکارگر هستم و این پول به حساب بنده واریز نشد هنوز برای من سواله حقوق 1500000 من بیشتره یا اونی که 10000000 میلیون حقوق میگیره عدالت شما اینه که 10 میلیونی این پول وباید بگیره ولی کارگر 1500000تومنی نباید بگیره این چیزهاست که شماها رو به عنوان دروغگو.. میشناسم
ناشناس۱۲۰۹۸۱۸۱۲:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۶
والله دروغ میگید تمام وعده هاتون دقیقا عکسش انجام دادید . آدم شک میکنه این دولت برخی نفوذی یا..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین