شبنم نعمت‌زاده چگونه آزاد می‌شود؟

گروه اجتماعی الف،   3980814022 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس گفته‌های قاضی مسعودی مقام قرار بازداشت موقت شبنم نعمت‌زاده تا تاریخ ۱۶ آبان است. وکیل متهم نعمت‌زاده می‌گوید «به دلیل آن که بیش از یک سال از بازداشت و قرار موقت شبنم نعمت‌زاده گذشته است، حتی اگر بیم فرار او هم وجود داشته باشد باز قاضی نمی‌تواند قرار بازداشت موکل بنده را تمدید کند.»

شبنم نعمت‌زاده چگونه آزاد می‌شود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهم شهریور امسال بود که شبنم نعمت‌زاده فرزند وزیر اسبق صنعت دستگیر شد و نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات او ۲۵ شهریور برگزار شد.

شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا متهم ردیف اول پرونده به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سوء استفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق بازداشت است و  از نیمه دوم شهریور تاکنون به دستور قاضی در بازداشت به سر می‌برد.

پیش از هفدهم شهریور امسال شبنم نعمت زاده یکبار دیگر هم بازداشت شد که با وثیقه ۲۰۰ میلیارد تومانی آزاد شد، اما از آنجایی که مشخص نبود چرا یک جوان متولد ۷۳ توانسته است وثیقه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای شبنم نعمت زاده بگذارد و به دلیل آن که بیم فرار این متهم وجود داشت، قاضی مسعودی مقام قرار وثیقه نعمت زاده را تبدیل به قرار بازداشت موقت کرد.

 

از هفدهم شهریور ماه تاکنون و پس از شش جلسه رسیدگی به دادگاه و در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده قاضی مسعودی مقام از تمدید بازداشت موقت شبنم نعمت‌زاده تا ۱۶ آبان خبر داد.

پس از آخرین جلسه دادگاه که در تاریخ ششم آبان ماه  برگزار شد قاضی مسعودی مقام از صدور حکم این پرونده در مدت حداکثر ۲۵ روز خبر داد و البته تأکید کرد که درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه باتوجه به قوانین اکنون ممکن نیست.

چرا شبنم نعمت زاده ۳ روز دیگر آزاد می‌شود؟

امکان تمدید بازداشت موقت شبنم نعمت‌زاده وجود ندارد

اما زمان ۲۵ روزه‌ای که قاضی مسعودی مقام از آن برای صدور حکم خبر داد از تاریخ اتمام تمدید بازداشت متهمه نعمت‌زاده می‌گذرد و به همین دلیل قاضی یا باید حکم دادگاه را صادر کند یا شبنم نعمت‌زاده آزاد می‌شود.

امیرمسعود مظاهری وکیل متهم شبنم نعمت‌زاده، اظهار کرد: امکان تمدید بازداشت موقت شبنم نعمت‌زاده برای دادگاه وجود ندارد.

او ادامه داد: به دلیل آن که بیش از یک سال از بازداشت و قرار موقت شبنم نعمت‌زاده گذشته است، حتی اگر بیم فرار او هم وجود داشته باشد باز قاضی نمی‌تواند قرار بازداشت موکل بنده را تمدید کند.

نعمت‌زاده چگونه آزاد می‌شود؟

مظاهری با بیان اینکه ممکن است قرار وثیقه سنگین‌تری برای شبنم نعمت‌زاده صادر شود، گفت: البته اگر قاضی قرار وثیقه سنگین‌تر از ۲۰۰ میلیارد تومان را برای موکل بنده قرار دهد و به گونه‌ای که او نتواند این وثیقه را تأمین کند، موکل بنده در بازداشت می‌ماند.

چرا شبنم نعمت زاده ۳ روز دیگر آزاد می‌شود؟

وکیل متهم نعمت‌زاده ادامه داد: در صورتی که حکم دادگاه صادر شود و موکل بنده به حبس محکوم شود، آنگاه دیگر قرار بازداشت موقت و وثیقه معنایی ندارد و حکم باید اجرایی شود.

بر اساس قانون و به گفته وکیل نعمت‌زاده یا باید حکم نهایی تا ۱۶ آبان صادر شود و یا باید قرار وثیقه سنگین‌تری توسط قاضی صادر شود تا متهم شبنم نعمت‌زاده باز هم در حبس بماند، در غیر این صورت آزاد خواهد شد.

دیدگاه کاربران

هاشم۱۱۵۵۷۲۰۰۸:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۴
..آخر پدر این مجرم از کجا اورده که 200 میلیارد وثیقه میگذارد . چرا من و امثال من نداریم زندگی راحتی داشته باشیم . این مدیر و وزیر پیشین مگر نه با رانت و دانش به .. پول بهم زده .. چرا فقط ادعای مسلمانی داریم . ای مدیران ای نمایندگان سکوت شما بر ظالم شراکت در ظلم و فساد است .
محمدی۱۱۵۶۵۷۷۱۶:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
آزاد بشه مثل خاوری وصاحبی باید در کانادا پیدایش کنید.
ناشناس۱۱۵۶۷۱۱۱۸:۲۵:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۴
به جناب دکتر توکلی پیشنهاد میکنم به جای کشف فسادهای پنهان فعلا در مقابل همین فسادهای کشف شده با حکم های کم اعتراض کنند..
من۱۱۵۵۷۲۳۰۸:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۴
آزاد کنید بره. مطمئن باشید دوسوته بیشترازدویست میلیارد درمیاره. ایناکه پول نیست.
ناشناس۱۱۵۶۰۳۵۱۱:۳۹:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
بقول معروف این پول ها پول خوردشون هم نمیشه باید دید این پول ها از کجا آمده آیا نزدیکان وی که چنین پول هایی دارند از راه حلال بدست آمده باید به منشاء آن رفت تا مشخص شود
ناشناس۱۱۵۵۷۳۶۰۸:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اگر آزاد بشه باید توکانادا دنبالش بگردند.کانادا= بهشت رانت خواران
ناشناس۱۱۵۵۷۵۵۰۹:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اینا 10 برابرش رو هم جور می کنند، که برن به وظایف خانوادگی برسند!
محمد۱۱۵۵۷۷۳۰۹:۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
فقط اعدام کار سازه
ناشناس۱۱۵۶۱۶۹۱۳:۱۸:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
احسنت
ناشناس۱۱۵۵۹۱۴۱۰:۳۳:۳۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اگه بعد گذاشتن وثیقه فرار کرد رفت خارج کشور و بعد معلوم شد بدهیش بیش از اینه، کی جوابگوست؟
ناشناس۱۱۵۶۰۴۰۱۱:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۱۴
شما شوخیتان گرفته 200 میلیار د پولی نیست برای ایشان و خانواده .. باید دید هزاران میلیاردی که نزدیکان دارند از کجا آمده.
رضا۱۱۵۶۰۸۹۱۲:۱۴:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اشتباه ایشان ساختندویلا و علنی کردن ثروتمندی بود. باید مثل بعضی ها در خانه اجارهای زندگی میکرد .
ناشناس۱۱۵۶۱۷۱۱۳:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۴
این خانم رانت خورده اختلاس کرده احتکار کرده با جون ملت بازی کرده معلوم نیست چند نفر بخاطر جنایتهای ایشان گوشه بیمارستانها مردن بعد آزاد شه بره اعدام کمترین مجازات برای ایشان هست
ناشناس۱۱۵۶۲۰۱۱۳:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
بل اخره يك راه قانوني براي ازادي اش پيدا مي كنند
مهدی۱۱۵۶۲۵۰۱۳:۵۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
نمیدانم چرا اینقدر طول میدهید، آیا هرگز به آنانی که احتمالا جان خود را بدلیل طمع ورزی شبنم خانم در کسب مال حرام از دست داده اند، فکر کرده اید؟؟؟؟ آیا آن شهروندان حقی دارند؟؟؟؟ آن بندگان خدا که بسبب احتکار داروها بوسیله شبنم خانم درد و رنج کشیده اند حقی دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ..از زیر صفر به هزاران میلیارد تومان رسیده اند( با دزدی و دغلکاری و خیانت) و باز هم طمع دارند که بیشتر بدزدند با مماشات رفتار میکیند؟؟؟؟؟؟ اول مصادره اموال او و خانواده اش و بعد اعدام . کشور را از شر ابر خیانتکاران و ابر دزدان که هیچ ارزشی برای جان مردم قایل نیستند و حتی دارو را احتکار میکنند راحت کنید. فقط اعدام فقط اعدام فقط اعدام
ناشناس۱۱۵۶۵۲۵۱۵:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
من نمی فهمم چرا باید یک داعشی داخلی که با جان مردم از کودک گرفته تا سالمند بازی کرده ، حالا آزاد شود حتی با هر وثیقه ای . با کدام وثیقه می شود برای جان انسانها وثیقه گرفت ؟؟!! واقعا یک عده ای انسان نما چگونه دارند برای به دست آوردن پول با جان و مال انسانهای بازی می کنند ؟؟!!! چرا همه مفسدان اقتصادی فقط زندانی می شوند ؟؟؟؟!!!! .. !!!!!!!! اگر یکی از این ژن های خوب به دار مکافات آویزان شوند ، همه ماستها را کیسه می کنند !!!!
ناشناس۱۱۵۶۶۱۶۱۷:۰۳:۰۰ ۱۳۹۸/۸/۱۴
آخه باباش وزیر بوده مگه میشه .
ناشناس۱۱۵۶۷۴۹۱۹:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
همانطور که از رانت و فساد و دزدی مسئولین به شدت متنفرم اما معتقدم که نباید ظلم شود حتی به این مجرمان هرچه که در قانون است برایشان اجرا شود اگر قانون اشکال دارد، آنرا درست کنید و مجازات های سنگین بگذارید که بازدارنده باشند! اگر میترسید فرار کنند خوب ازین پابندها به پایشان ببیندید! 100 راه دیگر هست که نگذارد فرار کند مهمتر اینه که این بستر و ساختار فسادزا را باید ازبین برد وگرنه شبنمشون هم محکوم و مجازات بشه ۱۰۰تا آقازاده دیگه در کنارش در میاند و قضایا تکرار میشه و هر دفعه مثل خنجری در قلب ملت بیچاره ای که این همه شهید دادند و سختی کشیدند میشینه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین