اتحادیه اروپا: پایبندی ما به برجام به پایبندی کامل ایران بستگی دارد

گروه جهان الف،   3980813150 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک سخنگوی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفته پایبندی این اتحادیه به «برجام» به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای حاصل‌شده در سال ۲۰۱۵ بستگی دارد.

اتحادیه اروپا: پایبندی ما به برجام به پایبندی کامل ایران بستگی دارد

به گزارش فارس، یک سخنگوی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه (۱۳ آبان/۴ اکتبر) اعلام کرد این اتحادیه هنوز به توافق هسته‌ای با ایران (موسوم به برجام) پایبند است. 

«ماجا کوچیانیک»، سخنگوی کمیسیون اروپا گفته که برجام «مربوط به امنیت ما است و توافقی نیست که فقط برای امنیت منطقه و اروپا اهمیت داشته باشد، بلکه برای امنیت کل دنیا است.»

به نوشته آسوشیتدپرس، این سخنگوی کمیسیون اروپا در بخش دیگری از سخنانش گفت که پایبندی اتحادیه اروپا به توافق به «پایبندی کامل ایران» وابسته است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، کوچیانیک درباره اقدام جدید ایران برای کاستن از تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام که امروز توسط «علی‌ اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام شد هم اظهارنظر کرد. او گفت از اعلانیه ایران «مطلع است» اما برای اظهارنظر درباره آن منتظر تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد ماند.»

او که در جمع خبرنگاران در بروکسل حضور داشت گفت: «ما از ایران خواسته‌ایم بدون تأخیر این گام‌ها را به عقب برگردانده و از برداشتن گام‌های دیگری که به تضعیف توافق هسته‌ای منجر می‌شود خودداری کند.» 

این سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن بیان اینکه اتحادیه اروپا کماکان به توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود گفت: «اما ما همواره تأکید کرده‌ایم که تعهد ما به توافق هسته‌ای به پایبندی کامل ایران [به این توافق] وابسته است.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به وعده‌های خود برای جبران خروج واشنگتن و برخوردار کردن ایران از مزایای این توافق عمل نکرده‌اند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری (در سالگرد خروج آمریکا) به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.  

از آن زمان به بعد ایران در سه گام از تعهدات خود در توافق هسته‌ای کاسته است.

اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده  بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد. گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۶۷ درصد اجرا شد.

گام سوم ایران برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از شهریور شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۵۵۰۸۱۱۸:۴۶:۳۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
پایبندی ما هم کاملا به شما بستگی داره. این برجام افتاده تو دور باطل
ناشناس۱۱۵۵۸۴۲۰۹:۵۵:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اروپایی ها چه وقیح اند
علی۱۱۵۵۱۳۱۱۹:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
به جهنم که متعهد نمی مونید ..
ناشناس۱۱۵۵۱۶۹۱۹:۴۰:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۳
چرا کلمه کامل را فقط برای ایران استفاده میکنند؟ چرا نمیگن پایبندی کامل ما به برجام به پایبندی کامل ایران به برجام بستگی دارد؟!
ناشناس۱۱۵۵۲۰۰۱۹:۵۶:۵۰ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اروپا دقیقا به کدام تعهدات خودش در برجام پایبنده؟!
اشکان.بهبهان۱۱۵۵۲۳۵۲۰:۱۸:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این کشوهار اروپایی و‌ امریکا واقعا بی شرمی ازشون میباره. آخه نامردا کدام توافق و‌قرارداد هستش که بصورت یکطرفه باید اجرا بشه ، ایران به همه چی پایبند بود و این شما بودید که خارج شدید و‌عملا اروپا هم مثل امریکا خارج شده فقط اسمشو گذاشته پایبندی. وگرنه حقوق طرف قرارداد رو‌که اجرا نکردی بدیهی است که خروج شده ای از آن عقد و پیمان و تعهد. تازه ایران داره مرحله به مرحله برمیگرده در صورتیکه شما هیچ تعهدی رو اجرا نکردید. به حق که مردم دنیا و‌اروپا میدونن که حق با ایرانه و امریکا و اروپا خیانت میکنن. این وعده خداست ریشه ظلم برچیده خواهد شد.خدا هرگز خلف وعده نمیکنه. پس بعضی مسئولین داخل هم در نظر داشته باشن اگر‌بمردم خدمت مطلوب نکنن و آسایش مردم را فراهم نکنن و‌به دزدی و اختلاس ادامه دهند و شکم اقازاده ها رو لبزیز کنن ظالمند ومشمول همین آیه میشوند. وسلام
ناشناس۱۱۵۵۲۴۲۲۰:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۳
یا اروپایی ها کلا دیوانه اند و نفهم یا این که ایرانیان رو ساده لوح و بچه تصور کرده اند
ناشناس۱۱۵۵۳۲۳۲۱:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این خانم سخنگو هنوز نمی داند ایران هم به شیوه اروپائیان هنوز کاملا به برجام پای بند است واقعا مسلمان نیستند که بدانند رطب خورده نمی تواند منع رطب کند دیگه یک بی عقل هم می فهمد که ایران به برجام پایبند تر از همه طرفها بوده
ناشناس۱۱۵۵۳۷۰۲۲:۰۶:۲۳ ۱۳۹۸/۸/۱۳
این تازه اومده از هیچی خبر نداره
ناشناس۱۱۵۵۴۶۸۲۳:۳۶:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۳
اروپا و امریکا به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده اند. تنها مورد عملی آنها سرکار گذاشتن دولت روحانی و غربگرایان و وعده دروغین بوده است.
ناشناس۱۱۵۵۵۱۴۰۰:۳۲:۲۴ ۱۳۹۸/۸/۱۴
الان شما به برجام پایبندی؟ آهان یادم نبود، شما به اونجاش پایبندی که حق هسته ای ایران رو محدود کرده، بقیش دیگه مهم نیست...
روزبه۱۱۵۵۵۵۱۰۱:۵۸:۲۸ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اگر معنی کارهای اروپائیان پایبندی به برجام است که ما خیلی پایبند تریم.باز دم‌آمریکا گرم که مثل اینها دو دوزه بازی نمیکنه و در دشمنی صداقت داره .
Ft۱۱۵۵۵۶۴۰۲:۱۶:۵۲ ۱۳۹۸/۸/۱۴
حرفهاشون در مورد اجراى برجام كاملامستخره است
ناشناس۱۱۵۵۵۹۵۰۵:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
پایبندی شما یعنی چه ؟ میشه یکی از مواردی که برای حفظ منافع ایران که در برجام آمده ، انجام داده اید ، ذکر کنید . پایبندی که به حرف نیست . اگر شماها پایبندی به روش امروزتان را رها کنید و از برجام خارج شوید چه اتفاقی می افتد ؟
ناشناس۱۱۵۵۶۰۰۰۶:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۱۴
البته اینا از همون اول فقط به اسم برجام پایبند بودن!!!! بهتره که ما بگیم پایبندی ما به برجام به پایبندی واقعی اروپا به اون بستگی داره
ناشناس۱۱۵۵۶۳۴۰۷:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
دروغ اپیدمی شده است . چرا باید آنگونه با بیگانگان سخن شود که بخود اجازه بدهند ایران را احمق فرض کنند ؟ مگر ما پایبند نبودیم و همین اروپا بعد از بهم خوردن برجام چند سال ایران را در حالت معلق نگه داشت ؟ چرا آنموقع آنها به تعهداتشان عمل نکردند ؟ از طرفی ایران به همه تعهدات خود به برجام پایبند است . همین راه اندازی مجدد هسته ای هم جزئی از مفاد نیست ؟
ناشناس۱۱۵۵۶۳۹۰۷:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۱۴
با چه رویی از پایبندی حرف میزنه؟
ناشناس۱۱۵۵۶۴۰۰۷:۳۷:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱۴
پایبندی ما هم تازمانی است که آمریکا و شما پایبند باشید.
ناشناس۱۱۵۵۶۵۲۰۷:۴۷:۵۳ ۱۳۹۸/۸/۱۴
تو سرتون بخوره با اين پايبندي !!!
ناشناس۱۱۵۵۶۵۳۰۷:۵۰:۰۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
خوب مگه شماپایبند بودید؟
ناشناس۱۱۵۵۷۱۱۰۸:۴۰:۵۹ ۱۳۹۸/۸/۱۴
عدم پایبندی اکنون ما به برجام نتیجه عدم پایبندی اروپا از گذشته تا کنون است. این کلک ها قدیمی شده.
شهروند۱۱۵۵۷۶۲۰۹:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۸/۱۴
اتحادیه پیر اروپا در جریان 1+5 عملا نشان داد که فاقد اراده و استقلال در عمل به تعهدات برجامی خود بوده و هست .ما هم نباید در زندان برجامی بدون فرجام آنها خود را زندانی کنیم.باید در موضع قدرت گام به گام از تعهدات بی حاصل برجام کاسته و آن را از درون خالی کنیم.و با صلاحدید هر آنچه که عامل خیر و صلاح واقتدار ملی کشورمان بخصوص در حوزه دفاعی انجام دهیم .والسلام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین