احتمال حذف میلیونی یارانه نقدی پردرآمدها در پایان آبان

گروه اقتصادی الف،   3980807028 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

برخی خبرها از آمادگی حذف میلیونی یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد در دوره آبان ماه حکایت دارد.

احتمال حذف میلیونی یارانه نقدی پردرآمدها در پایان آبان

به گزارش تسنیم، با الزام دولت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت، در ماه های شهریور و مهر مجموعا یک  میلیون و یک صد هزار نفر از افراد متمکن از جمع یارانه بگیران حذف شده‌اند.  گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تبصره 14 قانون بودجه در پایان سال جاری دولت مکلف به حذف سه دهک بالایی درآمدی شده است.

بررسی ها نشان می‌دهد، با حذف 24 میلیون نفر از افراد متمکن در نهایت رقمی نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان در پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی صورت می‌گیرد. بر اساس قانون بودجه سالیانه رقمی بیش از 40 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی حدود 75 میلیون ایرانی می‌شود.

همانطور که اشاره شد در 2 دوره اخیر پرداخت یارانه نقدی نزدیک به 1.1 میلیون نفر از جمع یارانه بگیران متوقف شده و دولت برای حذف 23 میلیون نفر باقی مانده نزدیک به 5 ماه فرصت دارد.

در حال حاضر نیز کمتر از 20 روز به دوره پرداخت یارانه نقدی در آبان ماه مانده و هنوز اطلاعات دقیقی از سوی سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه درباره نحوه حذف یارانه افراد پردرآمد در این ماه ارائه نشده و پیگیرهای تسنیم از  ستاد حذف یارانه نیز منجر به نتیجه رسمی نشده است. نکته مهم اینکه بر اساس مصاحبه‌‌های مسئولان، حذف های صورت گرفته درماه های اخیر به صورت پایلوت انجام شده و دولت بایستی به سمت حذف انبوه یارانه نقدی ثروتمندان حرکت کند.

در این بین برخی خبرها از آمادگی حذف میلیونی خانوارهای پردرآمد در دوره آبان ماهِ پرداخت یارانه نقدی حکایت دارد.

گفتنی است، اخیرا اختلاف نظرهای جدی میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد تبصره 14 قانون بودجه در خصوص حذف یارانه نقدی جمعیتی نزدیک به 10 هزار نفر ایجاد شده بود که در نهایت با بیانه سازمان هدفمندی مشخص شد قرار نیست یارانه نقدی خانوارهای غیر متمولی که در شهریور ماه به علت ردحساب یارانه آنها قطع شده بود پرداخت شود.

دیدگاه کاربران

یک بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری۱۱۴۶۷۷۶۱۱:۱۷:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۷
من از اول برای کمک به دولت برای دریافت یارانه اقدام نکردم و البته در انتخابات هم به روحانی رای ندادم ، ولی از 20 و چندمیلیون نفری که به او رای دادند چند نفر برای کمک به او از یارانه گذشت . همان اول این آمار عدم محبوبیت روحانی شاخص بود و نشان داد رای به روحانی بخاطر دوست داشتنش نبوده .
آریابان۱۱۴۶۷۸۹۱۱:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۷
واقعا چرا باید این پروسه شناسایی و حذف از میان اَبَر-پولداران کشور اینهمه سال و حالا هم تا پایان آبان طول بکشه ؟!؟!؟!؟!؟ یعنی اینقدر غیر ممکن و یا دست کم اینقدر دشوار بوده که تا هنوز هم و تا حالا هم محقق نشده ؟!؟!؟!؟!؟!؟  امروزه که دیگه همۀ انواع و اقسام دارائی های افراد .. در بانک های مختلف، همه و همه اگر برای همه آشکار نباشه، حداقل باید موقع مالیات-بگیری برای وزارت اقتصاد و دارائی آشکار باشه، که اگر نباشه وای به اون جامعه !!!!! ؛ دولت بعیده که نتونه پولدار ها رو شناسائی کنه ، پس گره کار در کجا بوده و هنوز هم هست ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۱۴۶۷۹۵۱۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۸/۷
این همه امکانات به ثروتمندان میدین حالا این 4 دلار هم روش
امین۱۱۴۷۳۳۴۲۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۷
چیزیکه خیلی جالبه مرحله ای شدن موارد در جامعه است مرحله مرحله قطع کردن یارانه مرحله مرحله کم کردن سهم بنزین جایگاه تا برسیم به سهمیه بندی و قیمت چند نرخی شدید بالا
ناشناس۱۱۴۶۸۴۱۱۲:۰۳:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۷
مدیران نجومی بگیر شب و روز در فکر یارانه پرداختی به مردم هستند ؟؟؟؟
ناشناس۱۱۴۶۹۰۴۱۲:۵۹:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۷
یارانه در کانادا فقط به کودکان برای تشویق به فرزند اوری داده می شود. والبته به افراد ناتوان و معلول.
ساقرچی۱۱۴۷۳۴۶۰۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۸
اونجا کاناداست عزیز اینجا مملکت و‌ به جایی رسوندن که بیشتر از ۶۰درصد محتاج یارانه باشند اونم نه این عدد اندک بلکه باید ماهی ۷۰۰-۸۰۰هزار تومن یارانه بدن تا ملت فقط بتونن نفس بکشن
مهدی۱۱۴۶۹۲۴۱۳:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۷
بنام خدا. کمک مردم به کمیته امداد بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان، کمک به سیل زدگان صدها میلیارد تومان، جشن عاطفه ها، بوی ماه مهر، خیریه های محلی وو دهها و صدها میلیارد تومان ،باور کنید یارانه بگیران اینها را میدهند به دولت بدون هیچ منتی
کریم۱۱۴۷۰۰۱۱۵:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۸/۷
از روز اولی که یارانه رو پرداخت شد تا به امروز ، هر روز یکی از آقایون تو تریبون و یا مصاحبه اعلام میکنه که یارانه رو قطع میکنیم .اول اینکه یارانه حق همه افراد چه ثروتمند وچه فقیر هست .البته افراد دارای استطاعت مالی میتونن از حق خودشون بگذرند. دوم اینکه این همه تو بوق وکرنا کردید یارانه میدیم یارانه میدیم.آیا خجالت نمیکشید با این مبلغی که پرداخت میکنید واین درصد تورم وگرانی که تو مملکت بوجود آوردید، بازهم ادعا میکنید که یارانه میدهید؟؟؟!!!! واقعا خجالت داره، با یارانه ای که به هرنفر برای یکماه پرداخت میکنیدچه چیزی میتوان خرید؟؟؟ اینقدر منت سر مردم نگذارید .مردم سر شما منت دارند که دارند شماها را تحمل میکنند.
ناشناس۱۱۴۷۰۸۶۱۷:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۷
آن افرادی که چند دهنه مغازه دارند و اجاه کلان دریافت می کنند و هیچ اسم و رسمی هم در اسناد ثبتی ندارند با کدام اشل سنجیده می شوند. یا چند واحد اجاره ای دارند و اجاره میگیرند ؟ مانند خاک سفید رودهن بومهن شهرستانهای اطراف تهران دلالهای میادین میوه و تره بار که درآمدهای ملیاردی در سال دارند و..
ربیعی۱۱۴۷۰۹۱۱۷:۲۳:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۷
این خبر که قراره یارانه ی بعضی ها حذف بشه من نشنیدم و خبر ندارم. تکذیب میکنم!
ناشناس۱۱۴۷۱۵۱۱۸:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۷
اولین نفر خودتی
ناشناس۱۱۴۷۱۶۳۱۹:۰۴:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۷
مرسی. خوشحالمون کردی با تکذیبت. خدا خیرت بدهد
سلامعلی غلامعلیکمپور۱۱۴۷۱۳۵۱۸:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۷
با توجه به اینکه قیمت گوشت کیلویی یکصد و سی هزار تومان است , دولت محترم روزانه یازده و نیم گرم گوشت بابت یارانه به مردم می دهد و هر روز آنها را تهدید به قطع یارانه کرده و یازده و نیم کیلو گوشت از بدنشان کم می کند . تو را به جدتان هر چه زودتر قطعش کنید و این همه مردم را نترسانید .
ناشناس۱۱۴۷۱۳۶۱۸:۴۳:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۷
کسری بودجه داریم میفهمییی چی میگمم ،،،،
ناشناس۱۱۴۷۱۳۹۱۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۸/۷
یارانه حق همه است اگر به حکومت علی اعتقاد دارید. این طرح هدفمندی یارانه بود نه قطع آن. حرفهای سال 85 احمدی نژاد را بازخوانی کنید.
ناشناس۱۱۴۷۱۵۷۱۸:۵۷:۰۴ ۱۳۹۸/۸/۷
والله قبل از یارانه ها هم هیچ شاخ غولی شکسته نشده بود .چشم طماعان ونجومی بگیران ..ی به این چندر غاز مردم بینوا دوخته شده.خداوند از شما نگذرد.
کلانتری۱۱۴۷۲۱۶۲۰:۲۹:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۷
یارانه بنده در شهریور پرداخت نشد و هیچگاه پیامک قطع یارانه برایم ارسال نگردید .در عوض پیامکی برایم از سازمان هدفمندی یارانه ارسال شد که در متن آن نوشته شده بود دارنده کد ملی " فلان " با مراجعه به بانک حسابی که مربوط به یارانه شما است را مجددا فعال کنید.بنده هم این کار را کردم. ولی در مهر ماه یارانه شهریور و مهر به حساب من واریز نشد و و پیامک قطع یارانه هم در این مرحله مجددا برایم ارسال نگردید.معلوم نیست چه خبر است . به باجه پلیس 10+ نمی توانیم جهت اعتراض مراجعه کنیم چون کدی که باید طی پیامک ارسال می کردند ،که نکردند را نداریم.تمام این موضوعاتی که عرض کردم نشانگر به هم ریختگی است که می تواند سوء استفاده هایی را نیز در پی داشته باشد.یارانه من با شواهدی که گفتم قطع نشده و پرداخت هم نشده .پس الان این یارانه در چه محلی و در اختیار چه کسانی است؟
ناشناس۱۱۴۷۲۲۲۲۰:۳۴:۴۰ ۱۳۹۸/۸/۷
این کار خلاف قانون و حق الناس هست ، اما زور وقتی زیاد باشه کاری نمیشه کرد
بهرنگ۱۱۴۷۲۳۸۲۱:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۸/۷
کاش از روز اول این طرح اشتباه و ویرانگر اجرا نمیشد کاش دولت به جای این کار همین پول را تبدیل به کارخانه های سود آور میکرد یا صرف ارتقا فرهنگ مردم میکرد
ناشناس۱۱۴۷۲۴۰۲۱:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۷
روحانی مچکریم
ناشناس۱۱۴۷۲۷۵۲۲:۰۳:۴۷ ۱۳۹۸/۸/۷
چندین ساله این بحث هست ولی 45 تومن پوله تو این زمونه ؟ که دولت هر روز منت میزاره یارانه میدم . قیمت ها را کنترل کنید یارانه ندید
Ft۱۱۴۷۳۸۴۰۱:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۸/۸
يارانه سطح ضعيف جامعه بايد افزايش پيدا كنه كه بيشتر از پانزده ميليون نميشن بقيه بايد حذف بشن شش سال مانور ميدن حذف نميكنند خب مال اونهاييكه احتياج ندارن حذف كنيد به اونها ييكه احتياج دارن بيشتر بدين
ناشناس۱۱۴۷۴۹۹۰۹:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۸
چرا برای قطع یارانه این دست و آن دست می کنند یارانه 75 میلیون نفر باید قطع شود و یارانه را برای جوان بیکار و به کمیته امداد می دهند نه برای همه
ناشناس۱۱۴۷۵۱۵۰۹:۲۶:۰۵ ۱۳۹۸/۸/۸
خانمی رو می شناسم مقیم کانادا، به صرف اینکه خواهر شهیده سالهاست داره یارانه می گیره. برادر من که کارمند یک فروشگاهه و هر روز صبح کارهای بانکی اون واحد صنفی رو انجام میده و با شماره ملی اش پول به حساب های مختلف میریزه سالهاست یارانه اش قطع شده. وقتی در سایت اعتراض کرد بهش گفتن با این شماره ملی هر روز مبالغ قابل توجهی پول جابجا میشه بنابراین بهش یارانه تعلق نمی گیره. نمی دونم سازمان هدفمندی یارانه ها شماره ملی از ما بهتران رو نداره؟ انشالله یارانه کسانی رو که قطع کردید که حقشون بود و دادین به حرام خورها، درد و بلا بشه براشون و برای اونهایی که مسبب این قضیه بودن.
اعتمادیان (اصلاح طلب)۱۱۴۷۵۳۶۰۹:۵۸:۱۷ ۱۳۹۸/۸/۸
مدیران نجومی بگیر , به دنبال حذف یارانه کارمندان مظلوم هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین