آزادی خواهی دیکتاتورها در کانادا

مهدی حبیبی، گروه تعاملی الف،   3980801017 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
آزادی خواهی دیکتاتورها در کانادا

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، وب سایت‌ها و کانال‌های خبری مخالف نظام از آزادی می‌گویند، آزادی زنان و مردان، از نبودن فضای نقد و گفتگو در داخل کشور، آنها با وجود زندگی گاهی بالاتر از ده و بیست سال در خارج همچنان نگران هموطنان خود هستند. اما خوش بود گر محک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

نمونه‌های زیادی هست که نشان می‌دهند همین افراد و گروه‌های به ظاهر روشن فکر و آزادی طلب، رفتاری به شدت سرکوب کننده دارند. از جمله در برخورد با مراسم سنتی روز عاشورا که امسال برای پنجمین سال در شهر تورنتو برگزار شد. عده‌ای از ایشان با توهین‌های شدید، صدای بلند دستگاه‌های صوتی، پوشیدن لباس قرمز سعی در تحریک عزاداران داشتند. ایشان منتظر بودند تا کوچکترین واکنش یک عزادار را با ده‌ها دوربین موبایل در حال ضبط ثبت کرده و بعد با جنجال آن‌ها را گروهی خشن معرفی و مانع از برگزاری چنین مراسمی در آینده شوند. آن هم در شهری که هر دین و آیین و مسلکی، حتی نیمه برهنگان کارائیبی به راحتی مراسم خود را برگزار می‌کنند. فرقی بین مجاهد خلق و کمونیست کارگری و سلطنت طلب نیست، همه در این که هر که با ما نیست حق حیات ندارد، مشترک هستند.

در یکی دو هفته گذشته با داغ شدن رقابت های انتخاباتی در کانادا، یکی از کاندیداهای با اصالت ایرانی که حامی برقراری ارتباط سیاسی بین ایران کانادا است، ضمن هو شدن در جلسه پرسش و پاسخ، در چند روز مانده به انتخابات  مورد ترور شخصیت توسط اکانت‌های ساختگی از طرف مخالفان برقراری روابط قرار گرفت. جالب اینجاست که شخصی به اسم رضا مریدی که خود زمانی از طرف حزب لیبرال در مجلس استانی حضور داشته به علت تفکر ضد نظام، در اقدامی خلاف عرف اعلام کرد که در انتخابات در منطقه ریچموند هیل (تورنتو) به جای این کاندیدای هموطن و هم حزب، به کاندیدای حزب رقیب (لیبرال) رای می‌دهد.

در حرکتی دیگر، وقتی گروه‌های مخالف متوجه شدند یکی از تشکل‌ها به نام کنگره ایرانیان کانادا به جای دشمنی و بدگویی به نظام ایران، خواستار برقراری روابط سیاسی بین دو کشور شده و جدای از دفاع از این اقدام در کمیسیون مربوطه در مجلس کانادا، توانسته تایید شانزده هزار نفر را به دست بیاورد، اقدامات خود را برای تخریب و ناتوان سازی آن آغاز کردند. در حالی که در غرب هر گونه مخارج مالی با دقت و خساست انجام می‌شود و کسی حتی به آشنایان نیازمند خود کمک نمی‌کند، چند نفر به نمایندگی از همان گروه‌های به اصطلاح آزادی خواه، ده‌ها هزار دلار خرج وکیل کردند تا بتوانند با کشاندن اعضای هیات مدیره کنگره به دادگاه به بهانه لزوم انتشار اسامی اعضا کاری کنند تا حامیان از ترس برخورد و ارعاب همین تشکل‌ها از عضویت انصراف داده یا وارد آن نشوند.

این افراد و گروه‌ها هیچ صحنه‌ای را در جهت تخریب وجهه دولت خالی نکرده و همواره مدافع جنگ و تحریم بوده‌اند. از یک طرف با سیل تبلیغات فریبنده در رسانه‌ها به سیاه نمایی اوضاع داخلی کشور مشغولند و از سوی دیگر با فشار بر سیاست مداران و طرفداران صلح در خارج از کشور تلاش دارند راه هر نوع مفاهمه و دیپلماسی را مسدود کنند. کسانی که راضی و امیدوار هستند صدها هزار و بلکه میلیون‌ها نفر در چنگال فقر بیافتند و از شدت گرفتاری و ناچاری شورش کنند تا آنها بتوانند به نان و نوای مخالفت یا قدرت مورد نظر خود برسند. وای به حال فردای آن روزی که چنین افرادی دستشان به قدرت برسد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۴۰۹۳۸۰۷:۵۶:۴۵ ۱۳۹۸/۸/۱
اينها بايد شناساي بهشن وتابعيت ايراني رو از شون گرفت اينها مايه شرمساري ايرانهاي مقيم كانادا هستن
ناشناس۱۱۴۱۴۲۱۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۱
بنظرت ارزش شناسایی شدن دارن؟
ناشناس۱۱۴۱۶۷۷۱۷:۰۱:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱
البته طبق قانون اساسی ایران هیچکسی حق سلب تابعیّت (مگر به درخواست خود شخص) رو نداره.
ناشناس۱۱۴۱۷۰۹۱۷:۳۴:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱
تعداد منفی ها نشون دهنده تعداد افرادیه که از خارج ایران در سایتهای ایرانی نظر میذارن . هیچ ایرانی مقیم ایران و هیچ ایرانی وطن دوستی در خارج ایران ، هرگز علیه ایران اقدامی نمیکنه و نظری نمیده .
ناشناس۱۱۴۰۹۸۱۰۸:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۸/۱
بزرگترین دستاورد غربی ها به نظر من آزادی بیان است که ما میبینیم چه حجم زیادی از انتقادات رسانه ای به رییس جمهور و نمایندگان آمریکا می شود ولی آب از آب تکان نمی خورد اما در ایران حتی یک تجمع ساده کارگری که صرفا به خاطر نیاز های اولیه شان هست میشود تبلیغ علیه نظام و یا اقدام علیه امنیت ملی.
ناشناس۱۱۴۱۲۲۷۱۱:۴۴:۵۴ ۱۳۹۸/۸/۱
آیا این میزان از آزادی بیان جلوی فساد سیاستمداران آمریکایی رو گرفته؟ ترامپ با دوز و کلک میلیاردر شد و بعد هم رییس جمهور شد.
ناشناس۱۱۴۱۳۰۹۱۲:۵۵:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱
بله گرفته. مشکل شما این است که افکارتان توسط رسانه های خاص شکل میگیرد و برای اندیشیدن آزاد نیستید!
ناشناس۱۱۴۱۷۱۰۱۷:۳۴:۵۱ ۱۳۹۸/۸/۱
الان تو خیلی آزاداندیشی ؟
ناشناس۱۱۴۱۳۵۴۱۳:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۸/۱
شما از دوز و کلک ترامپ اسناد دارید؟ بس کن مسلمان! در کشورهای غربی از راه خلاف پول درآوردن هزار بار مشکلتر از راه درستشه.
ناشناس۱۱۴۲۱۹۹۰۹:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۸/۲
خسته نشدید غربی غربی کردید؟اقازاده هاتان کجا هستند؟ غرب یا شرق؟
ناشناس۱۱۴۱۴۶۹۱۴:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۸/۱
ترامپ ثروتش ارث پدری است، قبل از ریاست جمهوری هم در فهرست ثروتمندان آمریکا بود و املاکش بی شمار. کمی تحقیق کنید قبل از حرف زدن.
ناشناس۱۱۴۱۶۰۷۱۶:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱
شما هم تحقیق کن پدربزرگش بعد از مهاجرت از آلمان به چه شیوه هایی پولدار شده.
ناشناس۱۱۴۱۴۷۵۱۴:۴۰:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۱
همینطور دلبخواهی دروغ پرت میکنی؟ ترامپ قبل از رئیس جمهور شدنش یک بساز بفروش موفق بود، اینهمه برجها با برند ترامپ میدونی چند سال قدمت دارن؟
ناشناس۱۱۴۱۴۸۴۱۴:۴۷:۴۸ ۱۳۹۸/۸/۱
چگونگی میلیاردر شدن ترامپ که آیا با دوز و کلک بوده یا خیر را من اطلاعی ندارم اما نکته مهم اینست که آیا او پیش از میلیارد شدن پست دولتی داشته و یا از رانت دولتی استفاده کرده ؟؟؟
ناشناس۱۱۴۰۹۸۲۰۸:۳۶:۵۸ ۱۳۹۸/۸/۱
همیشه کشور ما ضربه خورده که هم در خارج از کشور هستند و داخل کشور این افراد همیشه ترمز توسعه و روابط با دنیا هستند. چه کسی می تواند هزینه قطع رابطه با کشور کانادا رو محاسبه و اعلام کنه. ایرانیان زیادی در کشور کانادا زندگی می کنند که اغلب ثروتمند هستند که مطمئنا اگر شرایط سرمایه گذاری فراهم شود مایلند در کشور خود سرمایه گذاری کنند.
ناشناس۱۱۴۰۹۹۸۰۸:۴۵:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱
تروریستن، از نوع ملکه ایش و تروریست که شاخ و دم نداره :))
رضا۱۱۴۱۰۱۴۰۹:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱
آيا پيروان اديان رسمي ايران هم اجازه دارند مراسم خود را در خيابانهاي ايران انجام دهند ؟
هوشیار۱۱۴۱۱۵۰۱۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۸/۱
پیروان ادیان در ایران صاحب کلیسا و تجمعات خاص خودشون هستن لطفا تحقیق کنید
ناشناس۱۱۴۱۱۵۶۱۰:۵۴:۱۱ ۱۳۹۸/۸/۱
اگر آئین خیابانی داشته باشند بله... ولی ندارن
ناشناس۱۱۴۱۰۴۰۰۹:۲۰:۱۴ ۱۳۹۸/۸/۱
ایرانیانی که به خارج مهاجرت کرده اند، دلایلی برای این کار خود دارند. اصلی ترین دلیل آنها ، داشتن زندگی بهتر در کشوری دیگر است. باید شرایط در داخل کشور طوری رقم بخورد که نه تنها مهاجرت ایرانیان به خارج کم شود، بلکه آمار بازگشت ایرانیان خارج از ایران به میهن افزایش یابد.
ناشناس۱۱۴۱۱۱۰۱۰:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۸/۱
یک تناقضی وجود داره ! کانادا و کشورهای غربی نسبت به بی خانمانهای خود بی توجه هستند ولی مهاجر در انجا ازاد هستند هر دینی داشته باشند ! طرف بچه خودش رو سقط می کنه بعد ادعای این رو داره که عاشق مهاجران هست! نخیر اون کانادایی هم بهتر از ایرانی جماعت نیست اگر کسی با فضای رسانه های غربی اشنا باشه می فهمه که ازادی درجت منافع ثروتمندان و چند دسته کردن مردم و اختلاف بین انهاست . توهم نزنید که انها بهتر از ایرانیها هستند . اگر مردم ایران تمامیت خواه هستند انها پول پرست هستند ودوست دارند هرچه بیشتر به پول برسند و تا میتوانند پول کمتری به کارگر پرداخت کنند. اسم یک چنین چیزی رو نمیشه گذاشت دمکراسی!
هوشیار۱۱۴۱۱۷۲۱۱:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۸/۱
کانادا یکی از مراکز تجمع منافقین هستش خیلی جدی نگیرین اینا رو
ناشناس۱۱۴۱۲۷۷۱۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۸/۱
آقای نویسنده برای اولین بار در تاریخ بیشتر از چهار میلیون ایرانی از ایران مهاجرت کردند البته آنهایی که توانستند لطف کنید دلایل آنرا مرقوم بفرمایید
ناشناس۱۱۴۱۵۲۵۱۵:۲۶:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱
این آمار رو از کجا آوردی؟! از چه سالی تا چه سالی این مقدار مهاجرت رخ داده؟
ناشناس۱۱۴۱۳۰۸۱۲:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۸/۱
به نظر دوستان گویا همه کشورها و‌مردمش بد ند فقط ما خوبیم ما بهشت می رویم بهترین مملکت داری را ما داریم کشور ما گل و بلبل است اما حقیقت چیست ؟
ناشناس۱۱۴۱۳۹۳۱۴:۰۰:۵۵ ۱۳۹۸/۸/۱
خداییش شما اصلا متن را خواندید؟
ناشناس۱۱۴۱۸۹۸۲۱:۳۰:۰۲ ۱۳۹۸/۸/۱
واقعیت: ژاپنیها، فنلاندیها ، نروژیها ، سوئیسیها، .. لا مذهب تربن جوامع بشری هستند ولی پیشرفته ترین، کم جرم ترین و مرفه ترین جوامع امروزی هستند.
ناشناس۱۱۴۱۳۹۵۱۴:۰۱:۱۹ ۱۳۹۸/۸/۱
بعضی ها از ایرانی بودن فقط اسمش را دارند و دیگرهیچ!
کاوه۱۱۴۱۴۹۱۱۴:۵۷:۳۵ ۱۳۹۸/۸/۱
در کشورهای غربی دیکتاتوری پول است . تمام احزاب و دستجات سیاسی برای گرفتن امتیاز و کسب کرسی های مجلس تلاش می کنند تا از این طریق حامی شرکت هایی که از آنها حمایت مالی کرده اند و آنها خودشان را وام دار آنها می دانند باشند .
جل الخالق۱۱۴۱۵۷۹۱۶:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۸/۱
درست میگی! در کشورهای شرقی همه محض رضای خدا کار می کنند. تمام احزاب سیاسی هم برای عبور از پل صراط در کمال رهبانیت و ریاضت مشغول تسبیح گفتن هستند.
ناشناس۱۱۴۲۱۸۴۰۸:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۸/۲
کاوه تو ایران همه مسخره بازیهای جناهها سرپوله مجلس دولت مدیران دولت ووووووو کجاش برا مردم قدم درست و بزرگ برداشتند????اینهمه فساد باهمکاری حزبومدیر صورت گرفته.واقعیت تلخه
ناشناس۱۱۴۲۰۸۷۰۶:۱۹:۳۰ ۱۳۹۸/۸/۲
بدترین ایرانیان دنیا را ایرانیان مقیم کانادا تشکیل می دهند که عناد شدیدی با ملت ایران دارند.
حمید۱۱۴۲۲۴۶۰۹:۴۶:۴۴ ۱۳۹۸/۸/۲
ترامپ یک شیطان مفسد ویک زنباره ی معروف است که جای دفاع ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین