گران فروشی خودروسازان/سراتو کارخانه ۱۴ میلیون تومان گران‌تر از بازار

گروه اقتصادی الف،   3980727001

عدم اجرای کامل مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار از سوی خودروسازان باعث شده قیمت برخی خودروها در کارخانه گران‌تر از بازار باشد.

به گزارش  فارس، اجرایی نشدن مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار از سوی شرکت‌های خودروساز باعث شده تا قیمت برخی خودروها در کارخانه بالاتر از نرخ بازار باشد، در این خصوص در واقع دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار اعمال نمی‌شود. 

در این مورد می‌توانیم به سراتو سایپا  اشاره کنیم که از سوی کارخانه 14 میلیون تومان گران‌تر عرضه می‌شود به طوری که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 281 میلیون تومان است ولی کارخانه، آن را با قیمت 295 میلیون تومان عرضه می‌‌کند. همچنین می‌توان به خودروی جک S5 کرمان موتور نیز اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت 301 میلیون تومان از سوی کارخانه عرضه می‌شود ولی در بازار با قیمت 260 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. 

برخی محصولات شرکت مدیران خودرو نیز دارای چنین شرایطی هستند به طوری کهMVM315 هاچ بک در بازار با قیمت 123 میلیون تومان معامله می‌شود اما قیمت کارخانه برای این خودور 140 میلیون تومان است. 

همچنین  چری تیگو5 نیز در بازار با قیمت 275 میلیون تومان عرضه می‌شود اما قیمت کارخانه‌ای این خودرو 313 میلیون تومان است. در مورد ایکس 22 اتومات نیز باید به نرخ 195 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و قیمت 180 میلیون تومانی آن در بازار اشاره کنیم. در حال حاضر ایکس 22 اتومات فول نیز با قیمت 188 میلیون تومان در بازار و 203 میلیون تومان در کارخانه عرضه می‌شود. 

این اختلاف قیمت در خصوص تیگو7 نیز وجود دارد به طوری که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 430 میلیون تومان تعیین شده اما در بازار با قیمت 380 میلیون تومان عرضه می‌شود.

* مردم مراقب فروش‌های اقساطی بلندمدت باشند

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد به فارس گفت: قیمت‌ها در بازار روند کاهشی دارد و نبود خریدار برای برخی خودروها باعث شده که قیمت این خودروها در بازار کاهش یابد اما خودروسازان حاضر به کاهش قیمت تولیداتشان نیستند و همین مساله باعث شده تا اختلاف قیمت بازار و کارخانه در مورد برخی محصولات رقم بالایی باشد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو با کمبود مشتری روبرو است و در این شرایط حتی اگر در سایت‌های فروش اینترنتی نیز قیمت برخی خودروها بالا اعلام شود ولی نبود مشتری باعث می‌شود تا قیمت‌ها در بازار پایین بیاید. 

وی پیش‌بینی کرد در بازار خودرو نوسان قیمتی خاصی اتفاق نیفتد و ثبات قیمت‌ها وجود داشته باشد. 

وی در مورد فروش شرایطی برخی خودروها نیز به مشتریان بازار خودرو هشدار داد و گفت: ممکن است برخی خودروها با اقساط بلند مدت عرضه شوند ولی در واقع سود زیادی از خریداران دریافت می‌شود و همین مساله باعث ضرر و زیان برخی مشتریان خواهد شد. 

به گزارش فارس،‌ نظارت بر بازار خودرو و قیمت‌گذاری خودروها از سوی خودروسازان یکی از وظایف مهم وزارت صنعت است که مردم نیز در این مورد مطالبه جدی را از دولت دارند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین