درس‌هایی که باید از ماجرای روح الله زم گرفت

امیرحسین رحمانی،   3980722179 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
درس‌هایی که باید از ماجرای روح الله زم گرفت

دیروز سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد روح الله زم، مدیر آمدنیوز را در جریان یک عملیات پیچیده دستگیر کرده است.  

روح الله زم در سال های اخیر به یکی از نام های پر سرو صدا در فضای مجازی تبدیل شده بود، کانال خبری که در اختیار داشت تعداد زیادی عضو داشت و توانسته بود در برخی وقایع و اتفاقات سیاسی نیز نقش داشته باشد. تقریباً همگان اذعان داشتند آمدنیوز اکثریت قریب به اتفاق اخباری که منتشر می کند معتبر نسیت و دروغ های بسیاری در آنها وجود دارد. همچنین بخشی از اسنادی که در سایت یا کانال خود قرار می داد اعتباری نداشتند و با کمی تامل مشخص بود  واقعیت ندارند.

اما آمدنیوز فراتر از یک رسانه، در اتفاقات سال 96 بدنبال آموزش انفجار، بمب گذاری، آتش سوزی، شورش و ...  بود و مشخص بود تحت نفوذ دولت های خارجی پیگیر شورش و آشوب در ایران است.

اما چرا کانال و سایتی که تقریباً همه مطلع بودیم اخبار دروغ آن گاه نیز به حرف راست آغشته می شود به عنوان منبعی برای آگاهی و کسب اطلاع برای بخشی از شهروندان تبدیل می شود؟ درباره این که چرا چنین موضوعی رخ می دهد می توان به دلایل مختلفی اشاره کرد. ممکن است برخی کارشناسان رسانه ای نسبت به گزاره ها و استدلالاتی که در ادامه می آید نقدهایی داشته باشند اما آنچه مسلم است اهمیت این مسئله و نیاز به واکاوی و بررسی آن است.

- باید قبول کرد بسیاری از رسانه های داخلی در فضایی با محدودیت های اغلب نانوشته و بعضا سلیقه ای و گاه نیز اساسا خودساخته کار می کنند که جرات نوآوری و جسارت ابتکار را در زمینه خبررسانی و ارائه تحلیل از آن ها ستانده. البته سابقه برخوردهای عجولانه با رسانه ها نیز در این امر بی تاثیر نبوده . بدون شک اگر رسانه های شناسنامه دار، با هویت و رسمی بتوانند در فضای داخلی به انتشار اخبار واقعی و درست فارغ از ملاحظات مختلف یاد شده بپردازند هیچ گاه رسانه های مجعولی چون آمدنیوز نمی توانند جولان دهد. بنابر قاعده همیشگی رسانه ای شایعات جایی رشد می کنند که خبری منتشر نمی شود.

- در راستای دلیل بالا می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که یکی دیگر از دلایل گرایش به آمدنیوز، روحیه نقدناپذیری و کم تحملی برخی سیاسیون است که بلافاصله بعد از خبری که به مذاقشان خوش نیاید از آن رسانه شاکی می شوند و شکایت به دادگاه می برند. همین مسئله موجب می شود بسیاری از رسانه ها روحیه جسارت و پرسشگری خود را کنار بگذارند و ترجیح دهند در چنین فضایی نقشی خنثی یا حداکثر کم اثر داشته باشند.

-آمدنیوز مدعی بود به اخبار پشت پرده مقامات و مسئولان دسترسی دارد و بر این اساس اخباری در این حوزه منتشر می کرد. تصور کنید اگر برخی مسئولان بعد از تنش های اولیه انقلاب اسلامی و پایان جنگ تحمیلی  از مردم فاصله نمی گرفتند، دارای چندین بادیگارد و محافظ نمی شدند و از خط ویژه رفت و آمد نمی کردند و  به طور کلی مشی زندگی شان به گونه ای نبود که چیزی برای پنهان کردن از مردم داشته باشند، شاید هرگز رسانه ای چون آمدنیوز نمی توانست تا این اندازه جولان دهد. اگر مردم از اعمال و اقدامات مسئولان بی اطلاع باشند یا شفافیت لازم در این زمینه وجود نداشته باشد طبیعی است مدعیان داشتن این اطلاعات حتی اگر دروغ بگویند یا در این زمینه غلو کنند به سرعت مورد اقبال قرار می گیرد و برایشان مخاطب چند صدهزار نفری پیدا می شود.  اصولاً محل رشد چنین رسانه هایی که مدعی داشتن اطلاعات خاص هستند، فضای غبارآلود و پر از ابهام است که به آنها قدرت می دهد با سوء استفاده از عدم اطلاع دیگران، مدعی انحصار و داشتن اخبار خاص باشند. بنابراین تا زمانی که چنین فضایی وجود داشته باشد حتماً چنین افراد می توانند بوجود آیند.

- در این میان نباید از فرهنگ سیاسی نادرست و روحیه دایی جان ناپلئونی حاکم بر جامعه غافل بود. در این روحیه معمولا چنین تصور می شود که پشت هر اتفاق یا موضوعی حتماً کسی یا کسانی مرموز و توطئه گر نشسته اند که با برنامه ریزی و هدایت همه جانبه موضوع، چونان قادری مطلق اوضاع را همیشه بر وفق خواست و اراده خود تنظیم می‌کنند . بدون شک وقتی چنین روحیه ای بر اکثریت مستولی شود حتماً عده ای نیز پیدا می شوند که با شارلاتانیسم رسانه ای در پی سوء استفاده از این نقطه ضعف باشند.

 ماجرای آمدنیوز می تواند درس های خوبی برای همه داشته باشد به شرط آن که زمینه های رشد چنین رسانه هایی را شناسایی و اجازه ندهیم مدتی بعد، افراد دیگری با سوءاستفاده از چنین فضایی مثل روح الله زم رشد کنند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۲۸۵۱۰:۲۶:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
منتظر موج دستگیری اسلاحتلبان و فاسدان هستیم
ناشناس۱۱۳۲۴۲۴۱۱:۵۱:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اگر شما پیرو رهبر انقلاب هستی که ایشان معتقدند به جذب حداکثری. انسان های صالح و ناصالح بین هم اصول گرایان و هم اصلاح طلبان و ... هستش.
ناشناس۱۱۳۲۵۰۷۱۲:۳۵:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این کامنت خیلی شبیه جملات دیکتاتورهاست.
ناشناس۱۱۳۲۵۶۹۱۳:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
جانم صدای قدم‌های مختار میاد خودتونو آماده کنید برای انتقام
معلم۱۱۳۳۵۰۳۰۹:۳۸:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
به نظر شما اگر کسی در اروپا یه کانال تلگرامی علیه دولتهای اروپایی درست کنه.. کل ارتش و ... وقت میذارن دستگیرش کنن؟؟؟ به نظر من چنین فردی اگر داخل کشور اروپایی هم علیه دولت همون کشور کانال درست کنه کاریش ندارن
ناشناس۱۱۳۳۶۵۹۱۱:۳۳:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
اگر قرار بر گرفتن فاسدان باشد که اصلاح طلب و اصول گرا ندارد و اکثرا هم بدلیل فساد اقتصادی باید گرفته شوند !
ناشناس۱۱۳۲۲۸۷۱۰:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آفرین بنظر تا زمانی که نظام از رسانه های آزاد اما پاسخگو استقبال نکند رسانه های مثل آمدنیوز در بین مردم رخنه میکند و مردم هم تشنه اخبار استقبال خواهند کرد
ناشناس۱۱۳۲۴۶۴۱۲:۱۰:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
من نمیفهمم اگر یک رسانه ای یک دروغی را نسبت به مسئولی گفت و آبروی او را برد این مسئول حق نداشته باشد از این رسانه شکایت کند؟ چه حرف مزخرفی هست شما اگه خودت مسئول بودی بعد یه رسانه به دروغ گفت تو دزدی، نمیری ازش شکایت کنی؟ مطبوعات بااااید آزاد باشند اما در قبال دروغ گویی هاشون باید پاسخگو باشند
K.k۱۱۳۲۶۰۷۱۳:۴۰:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دلیل اقبال این گونه کانال ها عدم شفافیت در کل سیستم است که ولع مردم را برای شنیدن اخبار پشت پرده زیاد میکند تا وقتی شفافیت نباشد همین است، امروز آمد نیوز فردا یک چیز دیگه
ناشناس۱۱۳۲۷۴۱۱۵:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
همه جای دنیا همینطور است برادر. رسانه ای هم که به دیگران تهمت دروغ بزند کسی به حرفش اعتنا نمی‌کند،
ناشناس۱۱۳۲۲۹۷۱۰:۳۳:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
چرا روح الله زم و آمد نیوز و سایت های مشابه بوجود آمدند؟ دلیلش چه بود؟
ناشناس۱۱۳۲۳۰۱۱۰:۳۴:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
چرا یک روایت درست از نحوه دستگیریش گفته نمیشه؟!
ناشناس۱۱۳۲۴۳۲۱۱:۵۵:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
توی مصاحبه اش میگفت اشتباه کردم به دولت فرانسه اعتماد کردم. نکنه معامله اش کردند؟
عابد۱۱۳۳۴۳۵۰۸:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
تو مصاحبه ضبط شده، میزارن همچین چیزی بگه.. گرفتنش ولی معلوم نیست کجا... قطعاً خارج از کشور بوده
مهران۱۱۳۲۴۴۸۱۲:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مثلا توقع دارید سپاه بیاد اعلام کنه به صورت رسمی ما رفتیم تو یه کشور دیگه عملیات انجام دادیم و طرف رو کردیم تو گونی اوردیم و اون موقع روابط دیپلماتیک با اون کشور بهم بریزه؟
ناشناس۱۱۳۲۵۴۶۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مثلا چطوری از فرانسه تا ایران توی گونی اورده باشنش؟ خودمون رو گیج نکنیم، غیر از تبادل دیگه چه راهی ممکنه وجود داشته باشه؟
ناشناس۱۱۳۲۶۳۸۱۴:۰۳:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
چقدر سطح سواد شما پایین هست اولا درایران دستگیرشد دوما هیچ کشوری گفتم هیچ کشوری هرچقدر اطلاعات بالایی داشته باشند نمیتوانند مجرم را ازکشوری بدون دخالت پلیس دستگیر وبه کشورشان برگردونند لطفا مثل بچه ده سال حرف نزنید
ناشناس۱۱۳۲۳۰۷۱۰:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
حالا که می شود روح الله زم را دستگیر کرد، توقعات مردم بالاتر رفته است. باید تمام اختلاس گران فراری اعم از خاوری، شیخ الاسلامی، ......... دستگیر و به مجازات برسند.
ناشناس۱۱۳۲۳۱۶۱۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
بي خردي اين است که فکر مي کنيم در اين جامعه زم و زمها به همين يک زم ختم مي گردد. اين رويه اي که مسئولين در دست گرفته اند هر روز شاهد زم و زمسازي در اين کشوريم.
ناشناس۱۱۳۲۷۰۶۱۴:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
زم-اصلاحات
ناشناس۱۱۳۲۳۱۸۱۰:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
بعضی ها می گن چرا سپاه فلان مفسد اقتصادی رو نمی گیره..؟ اینا همونایی هستند که در ازای چند مشوق جنسیتی و وعده کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه ، برای مفسدان « تکرار» می کنند و برای انها حاشیه امن ایجاد کرده اند..
ناشناس۱۱۳۲۴۷۱۱۲:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آفرین دمت گرم واقعا بعضی ها چقدر پرو هستند شب انتخابات گند میزنن بعد انتظار دارن سپاه بیاد اختلاسگرها رو بگیره میگن حالا که اینهمه توی موشک و پهباد و نظامط جلو افتادیم چرا از لحاظ اقتصادی اینهنه عقبیم خب بنده خدا خودت اینجوری رای دادی حالا هم چوبش رو میخوری
پدرام۱۱۳۲۵۴۵۱۳:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
هر جریانی که بعد از انقلاب سرکار بوده از اصلاح طلب و کارگزاران و موتلفه و راستگرا و... همگی با رای مردم بودن و هیچ کدوم سابقه خوبی در مدیریت مملکت نداشتن و هر دولت مملکت رو خرابتر از قبل به بعدی تحویل داد . تا وقتی که انتخابها و تایید صلاحیتها معیار منطقی و علمی نداشته باشه در روی همین پاشنه میچرخه
ناشناس۱۱۳۲۸۶۳۱۶:۴۸:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اولا که از اول انقلاب هر کی سر کار اومده تقریبا همه اصلاح طلب بودن و وضعیت موجود هنرنمایی اصلاحات هست بازرگان بنی صدر میرحسین موسوی هاشمی خاتمی روحانی دوما که با سنگر گرفتن پشت نظارت استصوابی خواستی مسئولیت اصلاح طلب ها رو در گند زدن کاهش بدی درحالی که انتخابات شورای شهر انتخاباتی بدون نظارت شورای نگهبان هست و غالبا هم اصلاح طلب هستند تهران که بعد از آوردن چهار پنج تاشهردار تعطیل شده از بقیه شهر ها هم دارن دست بند میزن اعضای بعضی شورای شهرهای اصلاحاتی رو به جرم های جنسی یا اختلاس میگیرن میبرن زندان
ناشناس۱۱۳۲۳۱۹۱۰:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقا زاده ها یکی پس از دیگری در زمینه های مالی سیاسی اقتصادی اخلاقی رسوا میشوند ثمرات پول کثیف همینه
ناشناس۱۱۳۲۳۲۵۱۰:۴۹:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تمام دروغ پردازی این شبکه علیه سپاه و رییسی و علم الهدی و امثالهم بود ..اما در برابر توزیع ۱۸ میلیارد دلار رانت ارزی که بین جریان اشرافی توزیع شد ، ساکت بود !! چون ن جریان غربگرا اشرافی ، بزرگترین سرمایه این ضد انقلاب برای سیاه نمایی علیه نظام اند..
ناشناس۱۱۳۲۷۸۰۱۵:۲۷:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
گاهی بعضی رسانه ها مثل همین آمد نیوز برای این شکل می گیرند تا در مواقع لزوم مثلا نزدیک شدن به انتخابات به بهانه حمایت جناح رقیب از آن ها به یک پاکسازی گسترده دست بزنند وبه زعم خود رقیب را از میدان بدر کنند !!!
ناشناس۱۱۳۲۳۲۸۱۰:۵۱:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
خدا خیرت بده. ما که سالهاست عجز و لابه میکنیم و همینهارو میگیم. بخصوص به صدا و سیما
ناشناس۱۱۳۲۳۲۹۱۰:۵۱:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
حیف نام روح الله که بر او نهاده شده. روح الشیطان برازنده اش است.
فرهاد۱۱۳۲۳۳۵۱۰:۵۵:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
براي اينكه امثال آمدنيوزها رشد نكنند بايد فضاي آزاد رسانه اي ايجاد شود و انحصار تلويزيون از دست يك اقليت خاص جدا شود و حداقل تفكرات بيشتري بتوانند به ارائه نظر خود بپردازند
ناشناس۱۱۳۲۳۳۸۱۰:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اره واقعن به مسیولین بگویید شفاف شن و پاسخگو مردم هم بعدش شفاف میشن
ناشناس۱۱۳۲۳۵۶۱۱:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تلویزیون ایران چند ماه پیش برنامه ای پخش کرده بود که نشان می داد آقای زم بدون اینکه بداند توسط اطلاعاتی های ایران هدایت می شده، بی چون و چرا به آنها اعتماد داشته، آنها هم هر مزخرفی که می خواستند به او می دادند تا منتشر کند و حتی برای خنده وتفریح اخبار عجیب و غریبی را از طریق او منتشر می کردند. حالا اگر ما حرف آن برنامه را باور کنیم، در این صورت آقای زم یک فرد کند ذهن، ساده لوح بوده که دستگیر کردنش هیچ فایده ای ندارد، زیرا پیدا کردن فرد کند ذهن، ساده لوح و بی ارزشی که بجای او بنشیند و کارش را ادامه دهد کار آسانی است.
ناشناس۱۱۳۲۳۵۸۱۱:۰۸:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
درسی که من گرفتم این است که اگر در ایران می ماندم و چاپوسی میکردم سهمیه دانشگاه داشتم، سهمیه کار داشتم و به راحتی هم اختلاس میکردم
نخود هر آش !!!۱۱۳۲۳۶۲۱۱:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
درس هايي كه بايد از ماجراي روح الله زم گرفت !! ... تيتر قابل توجه همه آقا زاده ها ... !! ... چرا ؟ ! ... خب معلومه قربونتم ا ربطي به طبقه ما نداره ، ما كجا و درس خواندن و درس ياد گرفتن و درس از حفظ كردن تو فرنگ و ينگه دنيا كجا ؟!! ......... ........... ....................... ... آره مش غلام !! ... دستگير شده ... نا اهل شده ... ميگن اونور دنيا بوده ...تو فرنگ !! ... شهر پاريص !! ... اختلاس ؟ !! ... نه ! گمون نكنم پول مولي برده باشه !! نه ! ...نون حلال خورده !! ... گفتم كه نا اهل شده !! ميگن دستش تو دست مملكت فرانثه بوده !!! ... خدا همه ما را به راه راست هدايت كنه مش غلام !! ... راست ميگي ، ... اتفاقاً پدرش را هم مي شناسم ...عسكر ديشب عكسش را نشونم داد !! .... اي داد و بيداد !! ...از پسر نوح بالاتر كه نداريم مش غلام !... خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خير كنه !! ... راستي پاهات چه طوره ؟ ... همين طور مي لنگوني مش غلام ؟!!! .....
ناشناس۱۱۳۲۳۶۴۱۱:۱۰:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اعدام آن ملعون در ملا عام.....
ناشناس۱۱۳۲۴۲۸۱۱:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
قاضی باید حکم کنه و نه من و شما.
ناشناس۱۱۳۲۵۰۰۱۲:۳۱:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
قاضی نه و هیأت منصفه ‌
ناشناس۱۱۳۲۵۴۱۱۲:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
هیات منصفه برای رسانه های رسمی کشور هستش و نه یک رسانه برانداز در خارج از کشور.
ناشناس۱۱۳۲۵۵۳۱۳:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دقیقا قاضی حکم میکنه، هیئت منصفه واسه خارجی هاست
ناشناس۱۱۳۲۳۶۵۱۱:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
تمام این توضیحات به کنار ما ایرانی ها و مخصوصا روشنفکران و فعالین این جامعه باید همواره در ذهن داشته باشیم که در هیچ شرایطی هرگز توجیهی برای خیانت به امنیت، استقلال و وحدت میان مردم کشور در هیچ سرزمینی وجود نداره. خیلی ساده انگارانه نباید نگاه کرد. هر حرف و رفتاری باید با حد اقل اصول تعریف شده هماهنگ باشد.
ناشناس۱۱۳۲۳۹۵۱۱:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
نبود مطبوعات ازاد
ناشناس۱۱۳۲۴۵۰۱۲:۰۳:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
در غرب پر از نشریه های زرد است که دروغ های شاخ دار میگن و ازادن حالا این بنده خدا چهار تا دروغ گفته و نشر داده گویا شمر را گرفتند و چنان بزرگ و پلیسی و اتهام های عجیب غریب بهش میزنند انسان فکر میکند به زمان قرون وسطی برگشته ایم .
ناشناس۱۱۳۲۵۷۷۱۳:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آخه این توهمات رو از کجا در میارید شما در غرب یه نقد ساده نمیتونید به یهود بکنید خانم اورسولا هافربک پیرزن 87 ساله، فقط به خاطر انکار هلوکاست به زندان افتاد فردریک توبن تا حالا 5 بار زندان افتاده فقط به خاطر اظهار نظر در مورد هلوکاست و همچنین دیوید ایروینگ یه تحقیق جزئی بکن تا خیل عظیم زندانیان اروپا به خاطر ابراز نظر رو لیست کنی
ناشناس۱۱۳۲۹۵۴۱۸:۴۸:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
بی خود مهمل نباف اولا این خانم و شوهرش نازی هستند و همیشه حرفهای نژاد پرستانه و شعارهای نازی های المان رو میدن دوما این قانون فقط در المان وجود داره اونهم بخاطر حرکات نازی ها در اون زمان و.. شما حتی بخاطر سلام نازی ممکنه بازداشت بشین سوما این خانم ۲ سال زندان داشته که باز هم نرفته در اخر تاکید می کنم انکار هولوکاست فقط در المان امکان داره باعث دادگاهی شدن بشه و حتی تا ۵ سال زندان داره
حیدر۱۱۳۲۴۵۸۱۲:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
الف محترم. با سلام. دلسوزان ایران و اسلام اهل بیت، نگران اعمال امثال زم نیستند. آنها نگران نفوذ و دست اندازی نااهلان و خلاف کاران به مقامات و مناصبی هستند که نتیجه آنها غارت بیت المال و گسترش بی عدالتی و ... است.
ناشناس۱۱۳۲۷۰۲۱۴:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اسلام اهل البیت خوب امدی چون مسلمانان که اعتقاد به امامان و ال بیت ندارن مسلمان نیست اند کافر اند
ناشناس۱۱۳۲۷۴۷۱۵:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این حرف شما بر خلاف سیره اهل بیت هست و بر خلاف وحدت اسلامی.
ناشناس۱۱۳۲۹۵۷۱۸:۴۹:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
عجب اعتقاد به خدا هم دیگه برای امثال شما کافی نیست! کاری ندارن همه پیامبران و امامان برای فقط خدا اومدن
رضا۱۱۳۲۴۷۲۱۲:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
زم کیه یکی ازهمین آقازادهاس تونازنعمت بزرگ شده ازامکانات همین کشوربهره برده بعدخوشی زده زیردلش شده مخالف نظام بعددوباره کلی بایدسرمایه این کشورهزینه بشه تاسرکوب بشه یابه طرقی دستگیربشه کلی هزینه بایدبشه بعدنگاه می کنی متوجه میشی پسریک روحانی سرشناساین مملکته
م۱۱۳۲۴۷۷۱۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
وقتی که وارد این کار میشی باید خطر رو هم قبول کنی فرقی نمیکنه چه کسی باشی.امثال خاوری،شیخ الاسلامی و...هم باید مراقب باشن چون امکان داره تو زد و بند های سیاسی به فروش برن و شب تو کانادا بخوابن و صبح تو ایران پشت میله های زندان باشن.زم ادم ترسو و بی اعتقادی هست هنوز هیچی نشده به غلط کردن افتاد
ناشناس۱۱۳۲۵۴۹۱۳:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دستگیری زم پایان ماجرا نیست باید بستر رشد زم ها خشک بشه که متاسفانه اراده ای برای خشکاندن این بستر وجود نداره
ناشناس۱۱۳۲۵۵۰۱۳:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
شیطان اصلی معصومه علینژاده اون رو بگیرید بهتره
ناشناس۱۱۳۲۵۷۸۱۳:۲۳:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
با یک نگاه به خیابانهای ایران هر فردی متوجه میشه که ایران به لحاظ صنعت خودرو مستعمره فرانسه است. و نباید به فرانسه اعتماد کرد
ناشناس۱۱۳۲۶۶۰۱۴:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اصلن متوجه نمیشم چرا این یارو انقدر مهم بوده که سپاه 6 ماه برنامه ریزی برای دستگیری اون کنه؟
ناشناس۱۱۳۲۹۵۹۱۸:۵۱:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
یا رفته ترکیه و ارمنستان یا اینکه فرانسه اینو معاوضه کرده، که اگر اینکارو کرده باشه مطمئن باش در عوضش چیزی که گرفته می ارزیده
ناشناس۱۱۳۲۷۳۹۱۵:۰۹:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
یه باندی هم بودن که اختلاس ۱۵ هزار میلیاردی تومنی کرده بودن و ماجراش بعد از مدتی مسکوت شد. لطفا پیگیری کنید. آقای زم درسته که دروغ پردازی و توهین در کانالش می کرده و شاید بشه ازش چشم پوشی کرد ولی خیانت به کشور و مردم کرد که براش به مجازات اعدام راضی هستم چون حتی یکی از دلایلی بود که باعث ایجاد توهم پولی و در نتیجه برهم خوردن شدید تعادل عرضه و تقاضای ارز و طلا در بازار شد.
مهدی۱۱۳۲۷۴۰۱۵:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
یه آقازاده قهر کرد رفت خارج از کشور و "اپوزیسیون" شد و البته اینو داد زد و بالاخره هم گیر افتاد ؛ دست سپاه هم درد نکنه ولی یه عده زیادی آقازاده هم هستن که دقیقا از همین جنسن ها ولی خود واقعیشون رو نشون نمیدن و در کشور میمونن و رانتخواری و اختلاس یواشکی میکنن ؛ اونارو کی میگیرید؟؟؟ به نظر من اصلاً همونا باعث به وجود اومدن شکاف بین مردم و مسئولین هستن.
ناشناس۱۱۳۲۸۳۸۱۶:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
توجه داشته باشید که "مردم خوب می فهمند" . خودتان را گول نزنید . ما به صدق گفته خداوند در مورد عاقبت ظالمین ستمگر فاسق فاجر غاصب ایمان داریم.
علیرضا۱۱۳۳۱۳۳۲۲:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
سلام ما دست جانبرکفان امام زمان رو میبوسیم ولی چرا اجازه نمیدند این عزیزان جناب خاوری رو چشم بسته بیارندخیلی ابهام برانگیزه.
ناشناس۱۱۳۳۴۲۷۰۸:۴۵:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
فیگارو گفته توی نجف دستگیر شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین