انتقاد حناچی به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر

گروه اجتماعی الف،   3980720134 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز دیگر کودکان برج میلاد را نماد تهران تصور نمی‌کنند، گفت: زمانی مدیران شهری تصمیم به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر گرفتند که این بزرگراه‌ها در برخی کشورها در حال برچیده‌شدن بود.

انتقاد حناچی به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر

به گزارش فارس، پیروز حناچی در سومین نشست TOD پهنه‌های حمل و نقلی که با حضور متخصصان حوزه شهرسازی و حمل و نقل به میزبانی شورای اسلامی شهر تهران و کمیته TOD شورا برگزار شد، اظهارداشت: شهر فقط برای خودروها نیست بلکه برای انسان‌هایی است که در آن زندگی می کنند.

حناچی در اشاره به الگوهای مبتنی بر رویکرد انسان محوری در دیگر شهرهای جهان گفت: در توسعه شهری باید سه سطح کلان (منطقه شهری)، میانی(ناحیه) و خرد که در مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در تجربه جدید که در تهران صورت می‌گیرد هیچ شکی نیست که باید پیاده راه را توسعه بدهیم و از حرکت خودرو کم کنیم اما  اگر این توسعه بدون مطالعه باشد و همه جوانب را نبینیم راه گذشتگان را رفته‌ایم.

حناچی در ادامه با اشاره به الگو های شهر های لندن و سئول در اجرای رویکرد انسان محوری گفت: در لندن منطقه فرسوده و خالی از سکنه با سرمایه گذاری و ایجاد مناطق مسکونی و تجاری تبدیل به یک مرکز پر رونق می‌شود که بدون اتصال به شبکه حمل و نقل شهری امکان چنین تحولی صورت نمی گرفت.

وی در ادامه افزود: سئول هم تجربه موفقی در ایجاد شهر جدید مبتنی بر توسعه حمل و نقل و  قطار شهری و عدم تمرکز دارد که بد نیست به این تجربه نیز اشاره کنیم.

شهردار تهران گفت: زمانی در اتوبوس های شهری سئول که برای ۶۰ تا ۷۰  مسافر طراحی شده بود  ۲۰۰ نفر سوار می شدند لذا مدیران این شهر تصمیم گرفتند این شرایط را  تغییر دهند. تغییر این شرایط هم با ایجاد و توسعه پیاده راه ها و پیوستگی بیشتر آنها همراه بود. حذف بزرگراه‌ها و تجدید حیات فضا به کمک جریان آب از جمله رویکرد های مدیران شهری سئول برای تغییر وضعیت بود. دقیقا در چنین زمانی مدیران شهری سئول تصمیم بر برچیدن بزرگراه‌های طبقاتی گرفتند و در همین زمان بود که ما تصمیم به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر گرفتیم.

شهردار تهران گفت: این در حالی است که اجرای پروژه هایی از این دست (رویکرد های انسان محوری) بر شدت گرامایش  محیط هم تاثیر گذار بوده و سبب کاهش آن شده است.

حناچی در ادامه افزود: در سئول اتفاق دیگری هم افتاده و آن اجرای خط اتوبوس های تندرو است. در اجرای این سیستم آنها توانستند عدم تمرکز در شهر را اجرا کنند و به واسطه ی اینکه حجم زیادی از ترافیک به تردد دانش آموزان و دانشجویان بر می گشت مشوق های خوبی برای این قشر در نظر گرفتند تا از سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرای این سیستم توانست تاثیر خود را بر ناملایمات شهر گذاشته و حتی سبب ارزش افزوده بر زمین های تجاری شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: در تهران نیزما سیستم اتوبوس های تندرو را پیاده کردیم اما باید در نظر داشت الگوی رویکرد انسان محوری باید برنامه ریزی شده و همه جانبه باشد.  

حناچی تصریح کرد: در اجرای این الگو ها باید اولوی‌ های تهران برای توسعه پیاده راه ها را تعریف کرد که میدان امام حسین (ع)جز این اولویت‌ها است. متأسفانه در هنگامی که تصمیم به تغییر میدان امام حسین (ع) گرفته شد شتابزده عمل کردیم  و آن پیاده محوری و انسان محوری که مد نظر بود محقق نشد. بلکه به شکل سلیقه‌ای نه مطالعه‌ای اجرا شد.

شهردار تهران گفت: ما می‌توانیم با تجربه‌ای که داشتیم و کیفیتی که داریم تلاش کنیم از پایلوت موفق این پروژه‌ها در شهرهای دیگر استفاده کنیم و باید در این مسیر، مراجع تصویبی طرح‌ها  و الگو را مصوب کنند.

حناچی نیز با اشاره به نقاشی های کودکان و تصویری که از تهران داشته‌اند،گفت: امروز دیگر کودکان برج میلاد را نماد تهران تصویر نمی‌کنند بلکه شهری انسان محور را تصویر می‌کنند و ما باید در این مسیر گام برداریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۸۷۱۶۱۶:۵۷:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
لا اقل یکصدم قالیباف پروژه های اشتباه کار کنید تا دلمان خوش شود که در شهرداری کار میشود.
میلاد حمیدی۱۱۲۹۳۳۲۰۸:۳۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما که چسبیدید به دوچرخه اونم بدون مسیرهای تردد و ایمنی و زیرساخت، هیچ فکری هم برای ترافیک نمی کنید و بزرگراه های طبقاتی هم میگید خوب نیست. مردم پشت ترافیک بمیرن؟!!! کشورهای پهناور مثل آمریکا مملو از بزرگراه های طبقاتی است. باید به جای این همه چراغ زیرگذر و پل و بزرگراه طبقاتی درست بشه. شما اگر خیلی به فکر مردم هستید پل های عابر پیاده داری رو توسعه بدید. بخصوص که پله برقی هم داشته باشن.
سید۱۱۲۸۷۴۶۱۷:۲۸:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یک کار بزرگ اما ظریف را اول آغاز نمایید لطفا. ترتیبی اتخاذ کنید که جلو بیمارستانها و ادارات بزرگ از دادسراها و کلیه مکانهایی که ارباب رجوع روزانه دارند . کارمندان آن خودرو خود را در جایی دیگر پارک کنند و وقتی برای امور مربوطه میرویم چندین بار دور خیابانها برای پارک خودرو نگردیدم و آخر سر هم دوبله پارک و درون خودرو راننده بنشیند
ناشناس۱۱۲۹۰۷۸۲۲:۳۳:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خودت فهمیدی چی گفتی خوب برای اینکه اینقدر نگردی و خیابان را شلوغ و الوده نکنی با وسیله عمومی بیا وقتی خودرو سازها روزی چند هزار خودرو تولید میکنند خیابونها شده مملو از ماشین امام هم بیاد کاری ازش ساخته نیست تو شهر و شلوغ میکنی توقع داری یکی بیاد اشتباه تو رو درست کنه
اكبر۱۱۲۸۷۵۳۱۷:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نشانه اي از سخنراني يك شهردار باتجربه براي تهران در اين سخنان نبود. اين سطح از مديران مواظب مباشند براحتي توسط كارشناسان خبره بازي خواهند خورد. ببخشيد.
ناشناس۱۱۲۹۰۷۹۲۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بله شهردار سابق سر من تو تهران با سخنرانی هاش کلاه بزرگی گذاشت و به هیچ کس بابت خرابی هاش و بدهی شهرداری پاسخ گو نیست حقتونه که اون ادم ها برای من و تو سخرانی و کیسه بدوزنند
ناشناس۱۱۲۸۷۷۷۱۷:۵۱:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
همش حرف
حنا۱۱۲۸۷۸۷۱۷:۵۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جناب آقای حناچی بفرمایند در دوره مسئولیت ایشان جز حاضری خوری و ایجاد راه های مختلف پول گرفتن از مردم، کدام پروژه قابل مقایسه با پروژه های شهردار اسبق، اجرا شده؟ ایشان که در ابتدای حضورشان می خواستند برای تردد از همین پل صدر عوارض بگیرند!!! عزیزان اگر حاضری خوری می کنند، لا اقل دیگر غر نزنند. کمی انصاف، چیز بدی نیست
ناشناس۱۱۲۸۷۹۹۱۸:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کارهای خبطی که قالیباف در حق مردم کرد به مرور روشن خواهد شد. اتوبان صدر که در مقابل آنها چیزی نیست.
ناشناس۱۱۲۹۰۱۹۲۱:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چرت نگو
ناشناس۱۱۲۹۰۸۷۲۲:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قالیباف ساخت که اقایون عوراضشو بگیرن این اقایون کار دیگه ای بلد نیستن همیشه املای نانوشته غلط نداره برای همین این اقایون هیچ املایی ننوشتن
ناشناس۱۱۲۸۸۳۸۱۸:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
هرکی ناراحته ازش رد نشه
ناشناس۱۱۲۸۹۳۷۲۰:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما اتوبان صدرو ولش کن بیا این سطل زباله سر کوچه ما رو ببین که تعفنش همه رو به خصوص کسبه و رهگذرها رو آزار می ده و محل برگزاری جشن و پایکوبی موش ها شده
ناشناس۱۱۲۹۰۴۲۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چرا این حرف ها را زمانی که نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون ماده 5 بود نزد. احتمالا ایشان بسیار شجاع می باشد!!!!
ناشناس۱۱۲۹۱۷۶۰۰:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شما هم از این اشتباهات بکن
علی۱۱۲۹۱۹۷۰۱:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
قالیباف کم خیانت نکرده، یکیش پل صدره تکمیل برج میلاد ، اتوبان امام علی، پل طبیعت، پردیس های سینمایی، چند برابر کردن خطوط مترو، بوستان ولایت، بازم از خیانتاش بگم؟ اما شهردارای بعدی همش خدمت کردن، دوچرخه سواری، صحبتهای زیبا، یک پرونده زیر بغل از این ور به اون ور برای روکردن خیانتهای قالیباف، و از همه مهمتر جمع آوری زباله راس ساعت ۲۱ تا ۸ صبح
ناشناس۱۱۲۹۲۳۲۰۴:۲۶:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
به عملکردش کار ندارم، ولی اصل حرفش درسته. دوران بزرگراه سازی در شهرها تمام شده چون فقط سبب آلودگی هوا و ترافیک بیشتر و از بین رفتن محیط شهری می شود و نمونه اش همین بزرگراه صدر که ترافیک بدتر شد. الان در ونکوور یک اتوبان بیشتر ندارند و دولت هم اجازه ساخت اتوبان نمی دهد و تمام هزینه صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود.
علی۱۱۲۹۲۴۲۰۶:۱۳:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
بزرگترین پروژه شهردار و همفکرانش حذف نام و فرهنگ شهداست.. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد شهدا رو میزنند تا ایران را ..
ناشناس۱۱۲۹۲۷۷۰۷:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
الحمدالله کارتون فقط حرف زدنه خوبه اون شهردار قبلی از شما نبود وگرنه این کار هم نمی تونستین انجام بدین و بیکار می شدین
محمد۱۱۲۹۲۸۰۰۷:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
لطف بفرمایید بگویید که تجربه اجرایی واقعی ایشان کجا بوده است که اینچنین بدون عمق و درک علت ایجاد پروژه ها اظهار نظر می‌کند ، و ایشان ایجاد کننده چه پروژه ای بوده است، ایشان هنوز نمیداند کسانی که برج میلاد را ساختند با چه انگیزه ای بوده است، کسانی بودند که جهاد توسعه سیلوها، برج های خنک کننده، مخازن استراتژیک بتنی و سد سازی را در ایران ایجاد کردند و نامی از آنها در بین نیست، ایشان فقط مسئولیت هایی دارند که قابل رویت در بیوگرافی ایشان است
ناشناس۱۱۲۹۲۸۱۰۷:۳۹:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۱
شماها یادتان نمیاد یا نمی خواهید یادتان بیاید یا نبودید که یادتان باشد یک روزی شهردار سئول حسرت داشتن شهری چون تهران را داشت و الگوبرداری می کردند از این شهر و کشور. چرا چون مدیرانی کاردان و لایق بر سر کارها بودند.
ناشناس۱۱۲۹۲۹۱۰۷:۵۸:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۱
مشکلاتی که پروژه شکست خورده پیاده راه سازی میدان امام حسین به میدان شهدا برای ساکنان محلات اطراف ایجاد کرد هنوز دامنگیر ساکنان اون‌ مناطقه.آقای شهردار لطفا فکری به حال برگرداندن بافت این میدان به وضعیت سابق بکنید.
سعید۱۱۲۹۲۹۲۰۸:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۱
عمر شهردار بودنتون زیاد طول نمیکشه برنامه ریزی کوتاه مدت کنید. ضمناً نمونه کارتونم تو خیابون ایرانشهر دیدیم
سرام۱۱۲۹۲۹۵۰۸:۰۵:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۱
حرف ایشون درست است البته ایشان اشاره نکردند که در کشورهای که گفتند دوچرخه و بکارگیری از آن نهادینه شده است. ما نباید راه المان را برویم و بزرگراه سازی افراطی کنیم بلکه تجربیات کانادا به سود شهرداری های ما خواهد بود
ناشناس۱۱۲۹۳۱۴۰۸:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
هر وقت هر روز مثل مردم با همین مترو و بی آر تی ، رفت و آمد کردی معلوم می شود چقدر صداقت دارید.این حرفها از روی..سیری است. آدمی که هر روز با اسکورت این ور آنور برود ، چه می فهمد از درد مردم موقع سوار شدن و پیاده شدن و شب و صبح اول وقت دنبال تاکسی گشتن و آخر مجبور شدن به پیاده روی یا سوار شدن ماشینهای مسافر کش که امنیت آنها معلوم نیست. هوا که تاریک می شود بسیاری از تاکسیها نیستند.روزها در شرکتها دربستی کار می کنند. کجای کاری آقا. شهردار شدن وقتی معنی می دهد که همدرد شهروند باشی. این حرفها نشان می دهد که چیزی از شهروندی نمی دانید
ناشناس۱۱۲۹۳۱۸۰۸:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خلاصه مطلب اینه که در دولت تدبیر و امید هیچ کاری نباید بشه و فقط مذاکره و دادن ایده های غربی برای زمین های شرقی است .
ناشناس۱۱۲۹۴۸۵۱۰:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
فقط خرده گرفتن و نمیذارن و مقصر قبلیها هستن. شما درستشو انجام بده بعد نقد کن .ضمنا در هر طرحی بحث قابلیت اجرا هم مهمه. شما الان میتونی موتورسواران رو از سطح شهر تهران جمع کنی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین