فناوری این موشک ایرانی را نه آمریکا دارد و نه روسیه + تصاویر

گروه سیاسی الف،   3980713058 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

موشک خلیج فارس قادر است در صورت وقوع تهدیدات دریایی، بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات سختی را به دشمن وارد کند.

فناوری این موشک ایرانی را نه آمریکا دارد و نه روسیه + تصاویر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

۱۸ بهمن سال ۱۳۸۹ بود که سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک نشست خبری از تولید انبوه جدیدترین موشک بالستیک و هوشمند سپاه ضد اهداف دریایی خبر داد و تاکید کرد که دشمن توانایی ردگیری و خنثی کردن این موشک را ندارد. موشکی که توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تولید شده و خلیج فارس نام دارد.

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

خلیج فارس موشکی بالستیک ،ضدکشتی با سوخت جامد تک مرحله‌ای، مافوق صوت و با برد ۳۰۰ کیلومتر بوده که بر اساس موشک فاتح ۱۱۰ طراحی و ساخته شده است. این موشک با یک کلاهک انفجاری ۶۵۰ کیلوگرمی تجهیز شده که از سیستم‌های بهره برده و از رهگیری آن جلوگیری می‌کند.

تفاوت خلیج فارس با موشک‌های قبلی در این است که دیگرِ موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیرصوت و به صورت کروز عمل می‌کردند، اما موشک "خلیج فارس" با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

این موشک همچنین در مرحله نهایی خود روی هدف قفل می‌کند، به این معنا که این موشک از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار بوده و می‌تواند از هر یک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت‌تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می‌رسد. علاوه بر این سامانه‌ای که قابلیت عمل قفل داشته و به پردازشگر هوشمند (دارای هوش مصنوعی) مجهز باشد قطعاً و یقیناً توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است. همچنین برد ۳۰۰ کیلومتری موشک خلیج فارس، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

کلاهکی که معادل چندین بمب است

با توجه به شکل طراحی دماغه موشک خلیج فارس می‌توان به تفاوت بین این موشک و فاتح پی برد. موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خویش از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می‌جوید که این امکان را به موشک می‌دهد تا در زمان حمله مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند؛ این موشک ایرانی حجم سرجنگی بسیار قوی دارد.

برای درک بهتر توانایی دماغه این موشک باید در مقام مقایسه در آمد. برای مثال موشک‌های کروز مانند نور، تنها ۱۶۰ کیلوگرم سرجنگی دارند، اما کلاهک خلیج فارس معادل ۷ بمب معمولی مارک ۸۲ یا سه بمب مارک ۸۳ خرج انفجاری در خود جای داده است. انفجار یک بمب معمولی سه حالت برخورد، شوک و موج و نیز اثر حرارتی بوجود می‌آورد و تفاوت عمده بین موشک و بمب، در برخورد با سرعت بالا در موشک‌ها است؛ لذا با سرعت برخورد بالایی که موشک خلیج فارس دارد، به مقدار نامعلومی بسته به نوع فیوز و طراحی سرجنگی در سطح عرشه ناو نفوذ می‌کند. در حالت عمومی قدرت انفجاری ناشی از برخورد چنین بمبی حدود ۱.۲ تا ۸ متر در عمق زمین نفوذ می‌کند و دایره‌ای به قطر ۷ تا ۱۸ متر بوجود می‌آورد.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

کلاهک بارانی دیگر ویژگی موشک خلیج فارس است که می‌تواند تا ۳هزار قطعه انفجاری با سرعت متغیر بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متر بر ثانیه به اطراف خود پرتاب کند که شوک ناشی از انفجار با سرعت متغیر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر بر ثانیه از محدوده انفجار به بیرون خارج می‌شود و جریانی برابر با ۱.۸ تا ۲.۵ برابر صوت بوجود می‌آورد. موج انفجار تولید شده در نوع بارانی به تنهایی قادر است سطح کل ناو را از هر جسم متحرکی تخلیه کند.

وحشت غرب از توانایی خلیج فارس

همان زمان سپاه پاسداران موشک خلیج فارسِ خود را آزمایش کرد، سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی، دقت این موشک ضدکشتی را زیر ۱۰ متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج‌فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پیشرفت‌های شگرف صورت گرفته در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری و دفاعی در ۴ دهه اخیر، گفت: «ما امروز موشکی را پرتاب می‌کنیم که می‌تواند شناور‌های متحرک را در دریا با دقت ۱۰۰ مورد اصابت قرار دهد؛ آن هم نه موشک کروز بلکه بالستیک که با ۸ برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود؛ به جرات می‌توانم بگویم که این فناوری نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه؛ البته روسیه موشک اسکندر را دارد که دقیق است، اما برای اهداف ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرد».

پس از این اظهارات که از زبان یکی از مسئولان بلندپایه نظامی کشور مطرح می‌شد، افکار عمومی کنجکاو شدند که بدانند این کدام موشک است که فناوری‌اش در اختیار ایران است و آمریکا با ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی و روسیه با دارا بودن زرادخانه‌های پیشرفته، از آن بی بهره‌اند.

خلیج فارس پاسخگوی هرگونه تهدی دریایی

اما پس از گفتن و نوشتن از توانایی های بی شمار خلیج فارس باید یاد آور شد تنها کشورهایی که از توان مقابله موشک های ضد کشتی بهره می‌برند چین و ایران هستند (چین با موشک میانبرد دانگ فنگ ۲۱ و ایران با تغییر در گونه‌های زمینی موشک فاتح ).

باید گفت موشک خلیج فارس اگرچه در کنار بسیاری دیگر از تسحیلات نظامی ایران قرار گرفته اما به تنهایی نیز قادر است درصورت وقوع حتی سخت ترین تهدیدات دریایی بدون داشتن هرگونه پشتیبانی هوایی و دریایی ضربات بسیار سختی را به دشمن متجاوز وارد کند.

مقام معظم رهبری بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ طی بیاناتی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) فرمودند: «قدرت نظامی، مایه‌ی اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ی مسائل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد. بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم]داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ی چند هزار کیلومتری با فاصله‌ی چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ می کنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله. با این هم، چون مایه‌ی اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند. می‌بینید چه می کنند در دنیا».

موشک خلیج فارس، فناوری‌ای که نه در اختیار آمریکا است و نه روسیه + تصاویر

موشک خلیج فارس در کنار انبوهی از تسلیحات دیگر ضد کشتی ساخت ایران قادر به پوشش سخت ترین شرایط درگیری های دریایی هستند و میتوان با استفاده ترکیبی و هوشمندانه از تکنیک ها و ابزار های تولید داخل با اتکا به نفس و توان ملی مدت بسیار طولانی نبرد های دریایی را بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی مدیریت و ضربات سختی به دشمن متجاوز وارد کرد .

ناوگان متجاوز مجبور است تا ناوهای هواپیمابر خود را بجای درگیری از منطقه خطر دور کند که این امر نیز به نوبه خود باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار بر سر راه نبرد هوایی از طریق دریا با ایران میشود .

بعنوان نمونه ساده ترین راه ممکن قرار گیری هواپیمابر دشمن در فاصله امن در محدوده فرضی 350 کیلومتری سبب می شود تا جنگنده های دشمن مجبور باشند 700 کیلومتر مسیر اضافه تر را برای دستیابی با آسمان ایران طی کند ! چنین عملیاتی نیازمند نسب پادهای سوخت زیر بال جنگنده هاست که آنها را سنگین تر کرده و امکان حمل تسلیحات و انجام مانورهای چرخش و سرعت را از آنان میگیرد و برای هر ماموریت نیاز به تعداد بیشتری جنگنده بوجود می آورد که این امر کار را برای پدافند هوایی ما ساده تر کرده و ریسک عملیات هوایی را برای دشمن بسیار بالاتر می برد .

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۹۷۶۴۱۲:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
از این سطح بازدارندگی کشور احساس غرور کردم
ناشناس۱۱۱۹۹۶۱۱۴:۰۰:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
تا زمانی که سرزمین اصلی امریکا کاملا از تیررس موشک های ما خارج است و کل سرزمین ما وجب به وجبش در تیررس انهاست, سخن گفتن از توان بازدارندگی بی معناست.
ناشناس۱۱۲۰۴۲۸۱۹:۳۴:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بی معنا نیست به یک دلیل: اسرائیل (پاشنه آشیل غرب و بویژه آمریکا) در همسایگی این موشک هاست! این کشورها کاری نمی کنند که اسرائیل به خطر بیافته ...
ناشناس۱۱۲۰۵۹۵۲۲:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
جناب عالی از کجا فهمیدی خارج از دسترس است؟ شاید کاملا در دسترس باشد.
ناشناس۱۱۲۰۶۰۴۲۲:۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
دقیقا بحث سر همینه کل پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه در تیرس ماست، و بعد مسافت زیاد آمریکا از سرزمین اصلیش از عوامل بازدارنده ایست که چند ساله آمریکا رو از حمله به ایران منصرف کرده وگرنه شما یه لحظه هم شک نکن که آمریکا دریغ نمی کرد از حمله به ایران
ناشناس۱۱۲۰۶۱۷۲۲:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
از کجا می‌دونی شاید داشته باشیم.
ناشناس۱۱۱۹۹۹۱۱۴:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
موشک خلیج همیشه فارس عشقه، ولی عشق من زمانی کامل میشه که برد سجیل برسه حدود 15000 کیلومتر یعنی تمام دنیا.
ناشناس۱۱۲۰۳۳۵۱۸:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
دنیا هم اجازه می ده شلیک کنیم
ناشناس۱۱۱۹۷۶۶۱۲:۰۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
چهارتا چیزم دارین جار بزنین . بفهمن آماده مقابله بشن
ناشناس۱۱۲۰۲۲۹۱۶:۵۸:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
همین چهار تا چیز باعث شده اسرائیل خودشو خیس کنه در ضمن نیاز نیست از زبان رسانه های ایرانی اینا رو بشنون اونا خودشون به اندازه کافی جاسوس دارن
ناشناس۱۱۲۰۴۸۶۲۰:۱۵:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
به این عمل میگن نوعی اعلام اینکه ما داریم برای جلوگیری از جنگ و خسارت . که حرکت آرامکو هم اگه کار دوستاندباشه نوعی از این اعلام هاست .
ناشناس۱۱۲۰۵۹۴۲۲:۰۹:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
تو زمینه نظامی چیزی رو جار میزنن که چندین نسل بعدش رو ساختن مطمئن باشین تو زمینه اطلاعات و کارهای سری خیلی جلوییم!
ناشناس۱۱۲۰۶۱۹۲۲:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اینا مال سال ها پیشه جدیدا رو نمیشه عزیز.
ناشناس۱۱۱۹۷۶۸۱۲:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
خیلی جالبه ما از موشک های پیشرفته اونا احساس وحشت نمیکنیم ولی اونا از تسلیحات ما به شدت در هراس هستند
ناشناس۱۱۱۹۸۲۸۱۲:۴۹:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
چون دانشت کمه
ناشناس۱۱۱۹۹۷۱۱۴:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۳
شما معلومه دکترای هوا فضا داری
رضا۱۱۲۰۰۶۹۱۵:۰۷:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
چون اونا جون مردمشون براشون مهمه
ناشناس۱۱۲۰۶۲۳۲۲:۲۹:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اتفاقا تنها چیزی که برای یهود و سردمداران آمریکا مهم نیست جان آدم هاست.
ناشناس۱۱۲۰۲۳۵۱۷:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وقتی که شبا بعد از کشیدن قلیونت راحت میری سرتو میزاری زمین و تا صبح خر پف میکنی یه چند دقیقه قبلشم به این حرفت فکر کن
امیرعلی محسنی ساری۱۱۱۹۷۷۰۱۲:۱۱:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
درد بلای بچه های سپاه ارتش بخوره تو سر مدیران بی لیاقت علی الخصوص ایران خودرو وسایپا علی برکت ا...
ناشناس۱۱۱۹۷۷۱۱۲:۱۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
دست مریزاد
مرتضی@۱۱۱۹۷۷۹۱۲:۱۵:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
واقعا اقتدار نظامی لذت بخشه. به آدم حس خوبی میده . دم نظامیان کشور بابت این امنیت و اقتدار گرم
ناشناس۱۱۱۹۹۱۷۱۳:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اقتدار واقعی وقتی هست که تو یک کالا تولید کنی که تو خانه هر آمریکای یافت بشود. کاری که کره جنوبی داره می کند.
ناشناس۱۱۲۰۰۷۲۱۵:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
ان وقت این کره جنوبی شما از ترسش چسبیده به امریکا و می گوید به جان مادرت از من در مقابل کره شمالی حمایت کن که مبادا اشغال نشویم در حالیکه اگر دو کره متحد شوند خودش یک ابر قدرت می شود ولی امریکا موش می دواند این وسط در ضمن ان پنیر و فرش ایرانی را هم ببین اگر ندیدی!!!
شهروند۱۱۲۰۰۹۸۱۵:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بیبین!!!!. همون کالاهای کره هم با اجازه آمریکا ساخته میشه. توهمین تحریم ها دیدین جرات نداشتن یه یخچال به ایرا نصادرات کنن چون اربابشون اجازه نداده بود. .این چه صنعتی که اختیارشو نداری !!!!!
مصطفی۱۱۲۰۱۷۴۱۶:۱۳:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بجای سفسطه کردن یکم تاریخ بخونید... اقتدار نظامی مقدمه اقتدار اقتصادی ست....
ناشناس۱۱۲۰۶۰۲۲۲:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
درسته! اینترنت محصول پنتاگون است. هر تکنولوژی حساس از نیروهای نظامی شروع می شود. این شکوفایی ابزارهای نظامی ما یعنی آینده درخشان در محصولات دیگر.
ناشناس۱۱۲۰۷۸۴۰۴:۰۶:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
پس چرا روسیه اقتصاد خوبی نداره؟
ناشناس۱۱۲۰۸۰۴۰۶:۱۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
نمونه اش لابد ژاپن که اصلا نیروی نظامی نداره؟!!
ناشناس۱۱۲۰۱۹۲۱۶:۲۹:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
آره مثل کره و ژاپن مقتدر بودن یعنی سرباز آمریکایی دختر بچه ژاپنی و کره ایی رو مورد تجاوز قرار بده و تو هیچ غلطی نتونی بکنی این یعنی پیشرفت؟!!!
ناشناس۱۱۲۰۲۳۸۱۷:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
فعلا که فقط کالاهای چینی تو خونه هاشون پیدا میشه
سهیل۱۱۲۰۷۴۷۰۱:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
لشکر سایبری لیبرتی فعال هستن
ناشناس۱۱۱۹۷۸۸۱۲:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
حالا دیگه شورش نکنید. امریکا سال 1969 ادم روی ماه برد و اورد!
ناشناس۱۱۱۹۸۴۲۱۳:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
حالت خوبه اخوی ؟ صحبت از ماه نیست صحبت از موشک های ضد کشتی بالستیک است البته نارحتی امثال شما از قدرت موشکی ایران قابل درک است زیاد به خودت فشار نیار
ناشناس۱۱۱۹۸۷۰۱۳:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
مطمینی رفتن روی ماه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس۱۱۱۹۹۵۸۱۳:۵۸:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
شوروی که پیشتاز فضا بود تشکیک نکرد اونوقت تو با خوندن دو تا خبر زرد چنین ادعایی می کنی ؟
ناشناس۱۱۲۰۶۰۳۲۲:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
کاتولیک تر از پاپ نباشید. خود آمریکایی ها در این خصوص بسیار شک دارند.
ناشناس۱۱۱۹۹۲۴۱۳:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
آی.کیوی عزیز... مثل اینکه توجه نکردی . بحث روی فناوری های دیگه نیست . صحبت روی موشک بالستیکه که در کوتاه ترین زمان ممکن از جو خارج سپس بر میگردد و به طور مستقل روی اهداف ثابت و متحرک قفل کرده و با شیرجه و سرعتی معادی 8 برابر صوت رو سر هدف فرود میاد . موشکی با هوش مصنوعی . این نمایانگر قدرت نرم افزاری جوانهای وطن ما است . افتاد ؟
ناشناس۱۱۲۰۰۷۴۱۵:۱۰:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اگر اونا رفتن به ماه! ماه کجا رفته=)
ناشناس۱۱۲۰۴۴۰۱۹:۴۲:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اگر 50-60 سال قبل رفتند ماه پس چرا الان نمی توانند ؟
امید۱۱۱۹۸۰۲۱۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بسم الله الرحمن الرحیم برد خلیج فارس الان ۲۰۰۰ کیلومتر است.
ناشناس۱۱۱۹۸۴۹۱۳:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
یک سوال دارم. به نظر شما ناو 5 میلیارد دلاری با 5 هزار خدمه و سرباز توش. هیچ راهکاری برای این مدل موشکها نداره؟ وایستاده شما بری بزنیش؟ لطفا فناوری موشک هایی که 1969 آمریکا ساخته بود برای رسیدن به ماه رو هم بیارید اینجا با این بچه موشک مقایسه کنید.
عمار۱۱۱۹۹۶۳۱۴:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۱۳
با نگریستن به این موشک احساس امنیت بسیار زیادی مینمایم.
ناشناس۱۱۱۹۹۷۴۱۴:۱۰:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
قطعا با این موشک پدر آمریکا و اسراییل و همه را درخواهیم آورد والله مگه شوخیه والله چی فکر کردین
ناشناس۱۱۲۰۷۱۸۲۳:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
آره اونا هم چلاق می شینن تا ما پدرشونو در بیاریم چون اونا اصلا موشک ندارن هواپیمای جنگنده هم ندارن آخه ما براشون میسازیم .
ناشناس۱۱۲۰۰۲۲۱۴:۴۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
عین فناوری که سایپا و ایران خودرو استفاده می کنند هیچ جای این دنیا نمی بینی
ناشناس۱۱۲۰۰۹۳۱۵:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
خدایا شکرت
پیمان۱۱۲۰۱۴۳۱۵:۵۴:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
چرا ایران تو ونزوئلا پایگاه نمیزنه که به خاک آمریکا دسترسی موشکی داشته باشه؟ به نظرم هرچی پول به ونزوئلا بدید ارزش این رو داره که بزارن یه پایگاه موشکی اونجا بزنید.
ناشناس۱۱۲۰۲۸۸۱۷:۴۰:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
شما فعلا بیا پراید های ثبت نامی را تحویل بده.تکنولوژی پیش کش/..
ناشناس۱۱۲۰۳۵۶۱۸:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
چرا ما باید فکر کنیم جنگ بین موشکهاس. پس ارزش پول. اقتصاد. و رفاه انسانه چه جایگاهی دا ره و چگونه میشه به عنوان پشتوانه قلمداد کرد
ناشناس۱۱۲۰۴۷۷۲۰:۰۸:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
ممنون از دلاوران نظامی کشور عزیزمان... لطفا از موشک‌های منهدم کننده خودی سایپا و ایران خودرو و وهم بگویید... که باعث افتخار دشمنان ما شده...
ناشناس۱۱۲۰۵۰۱۲۰:۲۹:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اونایی که کارشون ساخت خودرو هست دزدی میکنن چه ربطی به کسانی داره که وظیفشو‌ن رو درست انجام دادن. اینکار رو میکنندکه امثال شما بگی پوشک به خاطر موشک گرون شده
ناشناس۱۱۲۰۵۴۲۲۱:۰۳:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
موشک های کروز امریکا پس از شلیک زیر کنترل ماهواره ای قرار دارد و از پایگاهی احتمالا در تگزاس هدایت میشوند .
ناشناس۱۱۲۰۶۴۳۲۲:۴۹:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اگر ندارند پس چرا میرید به روس التماس می کنید برای اس 300 و اس 400 شون!!
ناشناس۱۱۲۰۷۰۷۲۳:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
ما میتوانیم. آفرین
اکسیر۱۱۲۰۷۱۵۲۳:۵۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۳
اون دوره خورشچف بود. اونورم ج.کندی نه ترامپ. کاسترو هم با مادورو تومنی سنار توفیرشه داداشم
ناشناس۱۱۲۰۷۴۰۰۰:۵۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
چین DF-21d داره خود چین تسلیحاتشو از روسیه میگیره (فناوری ساختشو)
ناشناس۱۱۲۰۷۴۲۰۱:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
ایران هم موشک K-300P Bastion-P v رو نداره موشک روسی ساحل به دریا با سرعت 2.5 ماخ
ناشناس۱۱۲۰۸۰۵۰۶:۱۷:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
اقتدار کنونی نظامی کشور مدیون آن نخبه هایی است که پذیرش بهترین دانشگاه های آمریکا را داشتند یا اگر میخواستند در کسری از ثانیه بدست می آوردند اما از رفاه ظاهری خود گذشتند برای امنیت ما..قدرشان را بدانیم.
مهران۱۱۲۰۸۵۰۰۷:۲۶:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
موشک زیر سطحی حوت رو که زیر اب سرعتی در حدود صد متر بر ثانیه دارد رو هم نه امریکا نه روسیه ندارند موشک های زیر سطحی روس وامریکایی در حدود سی متر بر ثانیه سرعت دارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین