قرائتی: تعطیلی پنجشنبه‌ها عمر را تلف می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3980711112 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

قرائتی مخالفت خود را نیز درخصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها اعلام کرد و گفت: هشت سال و نیم از عمر من بر سر این تعطیلی پنج شنبه به هدر رفت و این یک قانون غلط است که رواج پیدا کرده؛ این تعطیلی‌ها عمر انسان را تلف میکند.

ایسنا: حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: حوزه‌ علمیه و دانشگاه هردو متهم به اتلاف وقت و آموزش علوم غیرمفید هستند که امیدواریم از این وضع رها شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی،در جمع متسابقان بخش پایانی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در مسجد الغدیر دانشگاه قم عنوان کرد: قرآن همچون دریاست و باید در دریای قرآن شنا کرد تا عمق معرفت قرآن را درک کنیم.

قرائتی با اشاره به آیه "کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِمَا کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ" بیان کرد: شما دانشجویان درس بخوانید اما قانع نباشید و از سفره معرفت قرآن نهایت استفاده را ببرید و با قرآن و روح آن دوست باشید، سعی کنید اسلام شناس باشید وبا قرآن زندگی کنید و مغز قرآن را درک کنید.

این مفسر قرآن همچنین درخصوص وسعت زمین‌های بلااستفاده در دانشگاه قم گفت: این بی‌عدالتی است که چندهکتار زمین بلااستفاده در دانشگاه قم وجود دارد درحالی که وسعت کل حوزه‌های علمیه چیزی کمتر از وسعت این دانشگاه است و ما عادل نیستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز به مسئله جوانان و ازدواج جوانان نیز پرداخت و اظهار کرد: باید راه ازدواج جوانان را تسهیل کنیم و آنان را به مشقت نیندازیم و قرآن را الگو قرار دهیم چراکه نصف دین با ازدواج کامل می‌شود.

وی بااشاره به عبارت" السلام علینا و علی عباد الله الصالحین" بیان کرد: حضرت شعیب(ع) نمونه‌ بارز صالحین است چراکه ازدواج دخترش را تسهیل کرد و فشاری بر موسی نیاورد؛ مهریه‌ دخترش را هفت سال چوپانی موسی قرار داد وآن را بعنوان داماد خود برگزید.

قرائتی مخالفت خود را نیز درخصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها اعلام کرد و گفت: هشت سال و نیم از عمر من بر سر این تعطیلی پنج شنبه به هدر رفت و این یک قانون غلط است که رواج پیدا کرده؛ این تعطیلی‌ها عمر انسان را تلف میکند.

رئیس ستاد اقامه‌ نماز با اشاره به اهمیت علم‌آموزی جوانان اظهار کرد: علم وقتی مفید است که جهت‌گیری درستی داشته باشد مهم نیست که چه مدرکی گرفتی مهم این است که علمت را در اختیار چه کسی قرار میدهی و در راستای چه هدفی است؛ معدن علم قرآن است وعلم وعمل باید باهم تناسخ داشته باشد.

وی بیان کرد: در زمان پیامبر بعنوان پاداش موفقیت در رشته‌های ورزشی و عملی به ورزشکار ابزار تولید می‌دادند تا استعداد خود را رشد دهد، اما امروزه مدال و کاپ قهرمانی جایگزین آن شده که در تعالی استعداد فرد تاثیری ندارد.

وی خطاب به جوانان ادامه داد: شما جوانان نباید خود را محدود به درس خواندن کنید، هرچه را که شنیدید نباید باور کنید بلکه با تحقیق و تفحص از صحت آن اطمینان حاصل کنید، قانع نباشید و عطش تحصیل علم را همواره در خود داشته باشید.

قرائتی در پایان بیان کرد: حوزه‌ی علمیه و دانشگاه هردو متهم به اتلاف وقت و آموزش علوم غیرمفید هستند که امیدواریم از این وضع رها شوند.

دیدگاه کاربران

rassharif۱۱۱۸۱۰۰۱۳:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۱
اصلا این طور نیست. آیا وقت مردم در کشور های با تعطیلی پایان هفته دو روزه تلف شده است؟ مردم ایران باز دهی کار شان بسیار پائین تر از خیلی از کشور های حتی غیر پیشرفته است. یعنی کار دو روز را در شش روز انجام می دهند. این تعطیل نبودن پنج شنبه فقط به هزینه های بیشتر منجر می شود.
ناشناس۱۱۱۸۱۵۷۱۴:۵۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۱۱
جناب آقای قرائنی. سلام. آیا بیکاران نیز می توانند ازدواج کنند؟
ناشناس۱۱۱۸۱۹۷۱۵:۴۳:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۱
از متن: «در زمان پیامبر بعنوان پاداش موفقیت در رشته‌های ورزشی و عملی به ورزشکار ابزار تولید می‌دادند تا استعداد خود را رشد دهد، اما امروزه مدال و کاپ قهرمانی جایگزین آن شده که در تعالی استعداد فرد تاثیری ندارد» یعنی .. توقع داریم به ورزشکاران بیل و کلنگ جایزه بدن؟!
علی۱۱۱۸۳۱۴۱۸:۳۳:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۱۱
ورزش به معنای قهرمانی تنها پی از تشکیل بازیهای المپیک نوین شکل گرفت .قبل از آن بازی حساب میشد .نظیر بازی چوگان یا بز کشی و یا کشتی در برخی از کشورها منجمله ایران عزیزمان وجود داشت . در دوره یونان باستان نیز بازیهایی شبیه به ورزش قهرمانی وجود داشت اما در حجاز زمان پیامبر اکرم مدرکی تا بحال بنده ندیده‌ام .از لحاظ علمی هم که حجاز کلا ملت بیسواد بودند و تعداد با سوادها از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد . از لحاظ اقلیمی فقط اسب دوانی یا شتر دوانی امکان دارد که وجود داشته باشد ..
پرتو۱۱۱۸۳۲۴۱۸:۴۷:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۱
متسابقان یعنی چی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین