قرائتی: تعطیلی پنجشنبه‌ها عمر را تلف می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3980711112 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

قرائتی مخالفت خود را نیز درخصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها اعلام کرد و گفت: هشت سال و نیم از عمر من بر سر این تعطیلی پنج شنبه به هدر رفت و این یک قانون غلط است که رواج پیدا کرده؛ این تعطیلی‌ها عمر انسان را تلف میکند.

ایسنا: حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: حوزه‌ علمیه و دانشگاه هردو متهم به اتلاف وقت و آموزش علوم غیرمفید هستند که امیدواریم از این وضع رها شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی،در جمع متسابقان بخش پایانی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در مسجد الغدیر دانشگاه قم عنوان کرد: قرآن همچون دریاست و باید در دریای قرآن شنا کرد تا عمق معرفت قرآن را درک کنیم.

قرائتی با اشاره به آیه "کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِمَا کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ" بیان کرد: شما دانشجویان درس بخوانید اما قانع نباشید و از سفره معرفت قرآن نهایت استفاده را ببرید و با قرآن و روح آن دوست باشید، سعی کنید اسلام شناس باشید وبا قرآن زندگی کنید و مغز قرآن را درک کنید.

این مفسر قرآن همچنین درخصوص وسعت زمین‌های بلااستفاده در دانشگاه قم گفت: این بی‌عدالتی است که چندهکتار زمین بلااستفاده در دانشگاه قم وجود دارد درحالی که وسعت کل حوزه‌های علمیه چیزی کمتر از وسعت این دانشگاه است و ما عادل نیستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز به مسئله جوانان و ازدواج جوانان نیز پرداخت و اظهار کرد: باید راه ازدواج جوانان را تسهیل کنیم و آنان را به مشقت نیندازیم و قرآن را الگو قرار دهیم چراکه نصف دین با ازدواج کامل می‌شود.

وی بااشاره به عبارت" السلام علینا و علی عباد الله الصالحین" بیان کرد: حضرت شعیب(ع) نمونه‌ بارز صالحین است چراکه ازدواج دخترش را تسهیل کرد و فشاری بر موسی نیاورد؛ مهریه‌ دخترش را هفت سال چوپانی موسی قرار داد وآن را بعنوان داماد خود برگزید.

قرائتی مخالفت خود را نیز درخصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها اعلام کرد و گفت: هشت سال و نیم از عمر من بر سر این تعطیلی پنج شنبه به هدر رفت و این یک قانون غلط است که رواج پیدا کرده؛ این تعطیلی‌ها عمر انسان را تلف میکند.

رئیس ستاد اقامه‌ نماز با اشاره به اهمیت علم‌آموزی جوانان اظهار کرد: علم وقتی مفید است که جهت‌گیری درستی داشته باشد مهم نیست که چه مدرکی گرفتی مهم این است که علمت را در اختیار چه کسی قرار میدهی و در راستای چه هدفی است؛ معدن علم قرآن است وعلم وعمل باید باهم تناسخ داشته باشد.

وی بیان کرد: در زمان پیامبر بعنوان پاداش موفقیت در رشته‌های ورزشی و عملی به ورزشکار ابزار تولید می‌دادند تا استعداد خود را رشد دهد، اما امروزه مدال و کاپ قهرمانی جایگزین آن شده که در تعالی استعداد فرد تاثیری ندارد.

وی خطاب به جوانان ادامه داد: شما جوانان نباید خود را محدود به درس خواندن کنید، هرچه را که شنیدید نباید باور کنید بلکه با تحقیق و تفحص از صحت آن اطمینان حاصل کنید، قانع نباشید و عطش تحصیل علم را همواره در خود داشته باشید.

قرائتی در پایان بیان کرد: حوزه‌ی علمیه و دانشگاه هردو متهم به اتلاف وقت و آموزش علوم غیرمفید هستند که امیدواریم از این وضع رها شوند.