سرقت میلیاردی از منزل یک نماینده و چند پرسش/ نظر علی مطهری راجع به فتوای مراجع درباره فیلم شمس و مولوی/ وعده رئيسی برای اجرای قانون جرم سياسی

گروه سیاسی الف،   3980707122 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

سرقت میلیاردی از منزل یک نماینده و چند پرسش/ نظر علی مطهری راجع به فتوای مراجع درباره فیلم شمس و مولوی/ وعده رئيسی برای اجرای قانون جرم سياسی

گزارش اطلاعات سپاه از مفاسد اقتصادی به نمایندگان

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بنا بود تا در نشست امروز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در جلسه فراکسیون گزارش و توضیحاتی را در رابطه با لایحه دو فوریتی حذف چهار صفر از پول ملی به اعضا ارائه کند که وی در این جلسه حاضر نشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین نیروهای سازمان اطلاعات سپاه با حضور در جلسه فراکسیون، اطلاعات و اخبار مربوط به مفاسد اقتصادی را در اختیار نمایندگان قرار دادند.

***

باهنر: مسکوت ماندن FATF سیاست نظام است

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعتماد گفت: «اگر بخواهم درباره روند جديد مبارزه با فساد بگويم، لازم است تاكيد كنم اين رويكرد جديد توانسته نقاط اميد فراواني را ايجاد ‌كند و سرمايه اجتماعي را بالا ببرد. در حقيقت كم‌كم اين باور در حال تقويت شدن است كه كسي نمي‌تواند خودش را در حاشيه امن قرار دهد. يعني ديگر منصب‌ افراد و همچنين نسبت‌هاي انتسابي و اكتسابي با مسوولان براي متخلفان حاشيه‌ امن نمي‌آورد و اين‌ خيلي اميدواركننده است. اما در اين ميان يك اشكالي كه وجود دارد، اين است كه هنوز يك مرز قانوني روشن و هماهنگ در مورد فساد تعريف نكرده‌ايم؛ يعني از يك طرف ما با انبوه قوانين مواجه هستيم كه خود اين حجم از قوانين مشكل‌زاست. از سوي ديگر جرم‌انگاري ما در قوانين بسيار زياد است و اين جرم‌انگاري خودش زمينه‌هاي فساد و توليد مجرم را به دنبال دارد؛ يعني حتي مجازات‌هايي هم كه براي مفسدان در نظر گرفته مي‌شود بعضا احساس مي‌شود اين مجازات‌ها تحت تاثير عواملي مانند جو افكار عمومي و... اتفاق افتاده است.»

باهنر درباره مسکوت ماندن لوایح FATF در مجمع گفت: «مساله FATF يك سياست است كه فعلا بررسي نشود، مساله اين نيست كه ما در مجمع تشخيص هنوز وقت نكرده‌ايم، راي بگيريم. اصلا اين‌گونه نيست كه مجمع وقت نمي‌كند به اين موضوع رسيدگي كند. اروپاييان براي ما شرط گذاشتند ما هم گفتيم ما دو قدم برداشتيم، حالا ببينيم شما چه ‌كار مي‌كنيد كه ما قدم بعدي را‌ برداريم. اين يك سياست است.»

***

وعده رئيسی برای اجرای قانون جرم سياسی

اعتماد نوشت: «ما هر حرفي كه مي‌زنيم، اقدام عليه امنيت ملي و تشويش اذهان عمومي است»؛ اين گلايه‌اي است كه دو دانشجو در جريان سفر سيدابراهيم رييسي، رييس قوه‌قضاييه به كلك‌چال، بي‌واسطه به گوش او رساندند. گلايه‌اي كه اين روزها نه فقط به واسطه بازداشت و حبس فعالان كارگري، مدني و رسانه‌اي از سوي اصلاح‌طلبان بلكه از جانب اصولگرايان نيز مطرح مي‌شود. نمايندگان مجلس نيز ازسوي ديگر براي حل اين معضل و به اصطلاح بازتر شدن دايره تحمل‌ها، اجراي قانون جرم سياسي را پيشنهاد مي‌كنند؛ قانوني كه از زمان تصويب در روزهاي آخر نهمين دوره مجلس تا به امروز، حتي در يك مورد نيز اجرا نشد تا انتقادات از بالا بگيرد. سيدابراهيم رييسي در مواجهه با اين انتقاد، نه‌تنها پاسخ هميشگي مسوولين كشور در ادوار گذشته در عدم وجود زنداني سياسي و تاكيد بر وجود افرادي با اتهام امنيتي، جاسوسي و همكاري با گروه‌هاي معاند را به كار نبرد، بلكه به نوعي بر لزوم اجراي قانون جرم سياسي صحه گذاشت. او گفت كه «كمي صبر كنيد؛ ما بحثي را باز خواهيم كرد كه ان‌شاءالله بتوانيم اين مشكل را حل كنيم.» عالي‌ترين مقام قضايي جمهوري اسلامي همچنين خاطرنشان كرد كه «اگر (بحث) جرم سياسي را حل كنيم، اين موضوع حدفاصلي مي‌شود بين (اقدام) خلاف امنيت (ملي) و جرم سياسي.» او همچنين بار ديگر تاكيد كرد كه اين مشكل «حل مي‌شود.» اين اظهارات را به نوعي مي‌توان اولين وعده رييس قوه‌قضاييه براي اجراي قانون جرم سياسي در ايران دانست.

***

انتقاد عطریانفر از رهبری اصلاحات

روزنامه شرق میزگردی با حضور ابراهیم اصغرزاده و محمد عطریانفر دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره موقعیت سیاسی و چشم‌انداز اصلاح‌طلبان برگزار کرده است. در بخشی از این میزگرد ابراهیم اصغرزاده گفت: «اصلاح‌طلبان البته در مباحث اقتصادي از مشي و مکتب خاصي پيروي نمي‌كنند. دولت آقاي خاتمي بارها سياست‌هاي اقتصادي خود را در تداوم سياست‌هاي اقتصادي دولت آقاي هاشمي اعلام مي‌کرد. اشتباه جريان اصلاح‌طلبي در تمام اين سال‌ها آن بود که وقتي در قدرت سهيم شد به شکلي خود توجيه‌گر قدرت شد و با منطق و زبان قدرت سخن گفت تا آنجا که زماني اعتراضات گروه‌هاي مردم به گراني و تورم و بحران اقتصادي را اغتشاش ناميد... جبهه اصلاحات هميشه يک طيف گسترده با گرايشات اقتصادي بازارمحور تا برنامه‌محور بوده است.»

این اعتراف اصغرزاده درست و در نوع خود بسیار بسیار عجیب است. چگونه یک جریان سیاسی اعتقاد به مشی اقتصادی خاصی ندارد؟ چگونه ممکن است یک جریان سیاسی اعتقادات اقتصادی خود را مشخص نکرده باشد؟ البته این مشکل در کشور ما محدود به اصلاح‌طلبان نیست و اصولگرایان هم به مشی اقتصادی خاصی اعتقاد ندارند.

عطریانفر در بخشی از این میزگرد با انتقاد از رهبری اصلاحات گفت: «راهبران اصلاحات بايد نگاه‌هاي تبعيض‌آميز خود را بردارند. اگر کسي در اين نقطه قرار گرفت که مأموريت کلي او تنظيم و تمشيت امر اصلاحات باشد، همه بايد يکسان ديده شوند. نمي‌شود افرادي خود را پشت سر مخفي کرده و منويات خود را عرضه کنند و در اين رابطه سايرين بر اثر رعايت اخلاق‌مداري خود را کنار بکشند. اکنون کسي دارد اين سخنان را مي‌گويد که با تمام وجود علاقه‌مند و دلبسته به شخص آقاي سيد محمد خاتمي است. کسي که جزء اولين‌هايي است که پيوند رفاقتش با او را از سال ۵۹ به عنوان دستار ايشان در کيهان اثبات کرده است، موضع هم موضع دفاع است. بنده عرض مي‌کنم راهبري و بازيگري در عرصه قدرت يک سمتش اختيارات است و پا‌به‌پاي اين اختيارات سمت ديگرش مسئوليت پاسخ‌گويي است. ما در حوزه راهبري اصلاحات بعضي وقت‌ها دنبال ستايش‌شوندگي هستيم، نه مسئوليت‌پذيرفتن و پاسخ‌گوبودن. در اين رابطه اصلا زاويه نگاه من، آقاي سيد‌محمد خاتمي نيست و سر سوزني عرايض بنده تعريض به ايشان نيست، زيرا سيدمحمد خاتمي نقش خود را خوب ايفا کرده است. ما در لايه‌هاي پايين‌تر دچار مشکل هستيم. در لايه‌هاي بعد از خاتمي هرکدام اسير رفتار تبعيض‌آميز هستيم، مانند آنچه در مجلس و فراکسيون اميد مي‌بينيم يا آنچه در شوراي شهر رخ مي‌دهد؛ چه در رابطه با ليست‌بندي‌ها که متأسفانه شاهد تبعيض هستيم. اين مصيبت را بايد به‌طور مبنايي رفع کنيم.»

به نظر می‌رسد روی سخن عطریانفر بیشتر به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باشد و انتقاد او بیشتر حمایت خاتمی از این شورا را هدف گرفته است.

***

نظر علی مطهری راجع به فتوای مراجع درباره فیلم شمس و مولوی

علی مطهری راجع به فتوای برخی مراجع درباره ساخت فیلم شمس و مولوی به سازندگی گفت: «به اعتقاد من این قبیل اظهارنظرها فتوای شرعی درباره احکام و فروع دین نیست که ضرورت اجرا داشته باشد؛ بلکه اینها نظر شخصی درباره یک مسئله اجتماعی است. ساختن چنین فیلم‌هایی در واقع بیان تاریخ است و به معنای تایید یا تکذیب یک شخصیت یا یک جریان فکری و فرقه اجتماعی نیست بلکه هدف از آن به تصویر کشیدن وقایع تاریخی است. بنابراین معنا ندارد که ما بخواهیم تعیین تکلیف کنیم که قسمتی از تاریخ به تصویر کشیده شود یا نشود. می‌تواند این فیلم سبب ترویج فرقه صوفیه نشود و در واقع از نوع ادبی باشد که لقمان آموخت و نظر فقها را تامین کند.

من معتقدم این اظهار نظر و موارد مشابه آن از قبیل حکم وجوب و حرمت و امثال آن نیست. این، نظر یک مرجع بوده و البته نظرشان محترم است اما اینطور نیست که اگر به آن عمل نکنند مرتکب گناهی شده باشند. دست‌اندرکاران ساخت چنین برنامه‌هایی می‌توانند با مراجعه به مراجع عظام تقلید و توضیح موضوع، سوء‌تفاهمات را از بین برده و آنها را قانع کنند. متاسفانه در مورد فیلم رستاخیز هم این اتفاق افتاد و هفت سال است که از نمایش آن جلوگیری شده است در حالی که می‌توانست به شکل دیگری عمل شود. آنچه بر آن تاکید دارم این است که این قبیل اظهارات مراجع عظام، به‌مثابه فتوا درباره فروع دین نیست که لازم‌الاجراست بلکه صرفا نظر آنها درباره یک مسئله اجتماعی است.
حتی اگر جنبه شرعی به این موضوع بدهیم، در نظام ما در این گونه موارد نظر ولی فقیه ملاک است.»

***

تحلیل زیدآبادی درباره واکنش رسانه‌ها به اقدامات رئیسی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در کانال تلگرام خود با اشاره به نامه دو زندانی سیاسی به رئیسی در استقبال از دستور وی در بازنگری در احکام سنگین علیه فعالان کارگری و رسانه‌ای نوشت: «این نوع نامه‌ها به دلایل مختلف، چندان در رسانه‌ها بازتاب پیدا نمی‌کند و در حاشیه می‌ماند. یکی از این دلایل، سرعت گرفتن صدور احکام سنگین و پی در پی علیه کنشگران حوزه‌های مختلف سیاسی و صنفی و رسانه‌ای در هفته‌های اخیر است که فضا را برای بازتاب این نوع خبرها بسیار سخت و سنگین کرده است.

با این حال، دلایل دیگری هم برای در حاشیه ماندن خبرهایی از این دست وجود دارد. از یک طرف، جمعی از نیروهای بی‌نهایت خشمگین در خارج از کشور که جز به سرنگونی حکومت رضایت نمی‌دهند اصولاً با هر خبر و گزارشی که نشانی هر چند کمرنگ از ملایمتی حتی احتمالی از سوی نظام سیاسی با خود داشته باشد، با چنان قهر و غیظی برخورد می کنند که گویی با نقل آنها فاجعه‌ای در ربع مسکون رخ داده است!

اصلاح‌طلبان نیز که از رفتار شیخ صادق لاریجانی به تنگ آمده بودند و به همین دلیل بخشی از آنان ابتدا محتاطانه از حضور رئیسی در رأس قوۀ قضائیه استقبال کردند، اینک از یک طرف، به دلیل کثرت صدور احکام سنگین در دادگاه‌های انقلاب و از طرف دیگر به دلیل نگرانی از احتمال برنامۀ رئیسی برای حضور در رقابت‌های سطح بالای سیاسی آینده، ترجیح‌شان این است که خبرهایی از این دست چندان پررنگ نشود.

تکلیف اصولگرایان و بخصوص طیف تندرو آنها نیز که مشخص است. آنها هر مقام قضایی را در صورتی خوش می‌دارند که تا سر حد امکان از ابزار زندان و اعدام و نفی‌بلد و شلاق و محرومیت علیه نیروهای منتقد یا مخالف استفاده کند و کمترین نرمشی در این زمینه نشان ندهد. آنها به همین دلیل، هنگامی که خشونت احکام صادره شدت می‌گیرد رئیسی را تا مقام "ذوالقرنین" و به عبارتی "کورش کبیر" بالا می‌برند و در عین حال نامۀ زندانیان سیاسی خطاب به او را نادیده می‌گیرند!

در این میان اما مسئلۀ اصلی این است که آقای رئیسی صرف نظر از عملکرد گذشته و گرایش‌های اعتقادی و سیاسی خود، در منصب ریاست قوۀ قضائیه واقعاً می‌خواهد چه کند؟

اگر او می‌خواهد به تجلیل و تمجیدهای کیهانی دلخوش باشد که راهش ادامه و تشدید همین بازداشت‌ها و صدور احکام سنگین است! اما اگر او به هر دلیلی دست کم در پی «تقلیل مرارت» بخشی از مردم این جامعه است بهتر است به ندای زندانیانی که خطر برخی از بی‌مهری‌های رسانه‌ای را به جان خریده‌اند و به امید بهبود اوضاع، او را خطاب قرار داده‌اند، گوش فرا دهد...»

***

سرقت میلیاردی از منزل یک نماینده و چند پرسش

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مبلغ ۴۰۰ میلیون وجه نقد و ۲۰۰ هزار دلار از منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرقت رفته است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد که مبلغ ربوده از خانه این نماینده ۲۰۰ هزار دلار نبوده، بلکه ۲۵۰ هزار یورو بوده و این شخص یکی از نمایندگان حوزه انتحابیه استان آذربایجان غربی است.

محمد جواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان در این رابطه به ایسنا گفت: سرقتی از خانه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی شده است که طبق اعلام این نماینده به پلیس ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری دلار به سرقت رفته است که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است.

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر وجود این حجم زیاد از پول در خانه این نماینده گفت:‌ دو تا سه میلیارد تومان پول در حد فروش یک آپارتمان ۱۵۰ متری در منطقه دو یا سه تهران است.

در این زمینه پرسش‌های فراوانی برای مخاطب این اخبار شکل می‌گیرد که مهمترین آن این است که این نماینده چرا این مقدار پول را در خانه نگهداری می‌کرده است؟ چرا آن را به بانک نسپرده  و سوالاتی از این قبیل.

واکنش سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان هم جالب است. چنانکه دیدیم برخورد جمالی با نگهداری این حجم پول نقد در منزل بسیار عادی است. تو گویی قبح برخی مسائل چنان در بین مسئولین کشور ریخته است که چنین اتفاقی امری بسیار عادی جلوه می‌کند.

به نظر می‌رسد تا زمانی که اموال و درآمدهای مسئولین در منظر مردم شفاف نباشد همین آش و همین کاسه برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دزد به خانه عضو کمیسیون اقتصادی زد/ ۳۵۶۲۵۰۰۰۰۰ پول نماینده را دزد برد!

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۳۲۶۵۲۰:۳۷:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۷
اینها دارند سهم خودشان را از انقلاب مستضعفین بر می دارند .تازه این جزو نمایندگان فقیر است
ناشناس۱۱۱۳۶۳۸۰۷:۴۹:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۸
پولی نبوده. همه اش 250 هزار تا پول کثیف خارجی عینهو چرک کف دست. همه اش هم از محل حقوق حلال نمایندگی به دست اومده. یکی نیست بگه اگر این پول خونه یه کارگر یا یه کارمند پیدا می شد به غیر از این بود که به جرم احتکار و قاچاق ارز و اقدام علیه امنیت ملی و مفسد اقتصادی طرف الان داشت محاکمه می شد؟ شما ببین چه کسانی در مجلس برای ما مردم بدبخت و گرفتار هزار تا مشکل اقتصادی تصمیم می گیرن.
ناشناس۱۱۱۳۶۷۷۰۸:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۸
كار امريكاست
ناشناس۱۱۱۳۷۰۷۰۸:۳۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۸
باید پرسید که چرا صلاحیت این گونه افراد برای انتخابات تایید شده است؟؟ آیا کسی پاسخگو هست؟؟
ناشناس۱۱۱۳۲۷۸۲۰:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۷
باداورده را باد میبرد
ناشناس۱۱۱۳۲۷۹۲۰:۵۱:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۷
از طرف جمعی از شهروندان تهرانی ؛ از این دزد شریف و حاذق و کاردان نهایت سپاسگزاری را مینمائیم . مردم دعاگوی شما و خانواده محترمتان هستند . اجرتان عند الله
ناشناس۱۱۱۳۲۸۱۲۰:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
رای از مردم ؛ رانت و فساد اقتصادی و نجومی بگیری هم از اینا !
ناشناس۱۱۱۳۲۸۲۲۰:۵۳:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۷
برای سلامتی این دزد عزیز سعید ، اجماعا" صلوات ختم کن
ناشناس۱۱۱۳۲۸۵۲۰:۵۵:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۷
از پلیس و دستگاه قضا میخواهیم که پیگیر پرونده سرقت از این نجومی بگیر نباشد
ناشناس۱۱۱۳۲۸۷۲۰:۵۶:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۷
تبریک به شاه دزد عزیز هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
ناشناس۱۱۱۳۲۸۹۲۰:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۷
پول جایش بانک هست نه منزل .. دست دزد درد نکنه.!!!
ناشناس۱۱۱۳۲۹۲۲۱:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
شاه دزد عزیز مطمئنا در قلب میلیون ها ایرانی جای داری
سید۱۱۱۳۳۰۲۲۱:۱۴:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
علامه دهر زمانه ودر مجلس این دوره فقط جناب مطهری است که برای هر مسئله ای که وجود داشته باشد اظهار نظر ایشان آماده است.
ناشناس۱۱۱۳۳۰۶۲۱:۱۶:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۷
باید از زحمات این دزد شریف در خانه ملت قدردانی به عمل آید .
فوق لیسانس بی کار۱۱۱۳۳۰۸۲۱:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۷
تک تک قدم های این شاه دزد محترم ، عبادت محسوب میشود به بازوان پرتوان این شاه دزد گرامی بوسه میزنیم .
بهرام۱۱۱۳۳۱۲۲۱:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۷
دو تا سه میلیارد تومان پول در حد فروش بهای یک آپارتمان است اینهم یک دروغ بزرگ اقای نماینده این همه پول نقد هیچ بانکی بکسی نمی دهد از کجا اورده باید جواب بدهد پول های کثیف یعنی همین
ناشناس۱۱۱۳۳۱۴۲۱:۳۱:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۷
دعوا از اول سر پول و قدرت بود!!! پول و قدرت از کف یک عده رفت تو دست عده ای دیگر و ما مردم هاج و واج نگاه می کنیم!
ناشناس۱۱۱۳۳۱۸۲۱:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۷
دولتی بی کفایت تر و در عین حال از‌خودراضی تر از این دولت ندیده تاریخ ایران؟
ناشناس۱۱۱۳۶۲۱۰۷:۴۰:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۸
ایشون نماینده مجلسه!!!! اصلا فرق دولت و مجلس رو می دونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا فقط پول میگیری علیه دولت بنویسی؟ دقت کن!
ناشناس۱۱۱۳۷۳۷۰۹:۰۰:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۸
این موضوع چه ربطی به دولت داشت؟؟؟؟؟
M۱۱۱۳۳۳۰۲۱:۵۲:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۷
این نماینده مجلس از بقیه مسئولین کشور یاد گرفته که دلار دپو کند تا اگر اتفاقی برای کشور افتاد سریعا فرار کند و اینکه میدونه با رانت و دزدی می توان ثروتمند شد. اگر خمینی کبیر زتده بود این همه دزدی و رانت نبود در برابر امام راحل ، جرات این غلط ها نمیکردند. متاسفانه امام رفت و دزدان جای او گرفتند. حیف و هزاران حیف
ناشناس۱۱۱۳۳۳۷۲۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۷
این پول ها از کجا میاد؟ نرفتن این پولها تو حساب بانکی چه علتی میتونه داشته باشه؟ چه بر سر اقتصاد و پول ملی اومده که حتی نماینده مجلس ریال را تبدیل به یورو میکند؟ یکی نیست به اینها بگه که چه کسی مملکت رو به اینجا رسونده که خود مسئولین و قانونگذارهای مجلس هم اعتماد به پول ملی ندارن؟ شایدم چنج کرده که با پاسپورت تشریف ببره دیار کفر برای سرمایه گزاری
حرف حساب۱۱۱۳۳۳۹۲۲:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۷
سرقت ميلياري ؟ خدايا اين ميليارد تو خانه اش بوده خارج از خانه چقدر ؟ كاش از كجا اوردي .. ولش كن
شهروند۱۱۱۳۳۴۶۲۲:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۷
خود اين جنابان بزرگترين اخلالگران اقتصادي كشور هستند بندگان خدا پنج ميليون حقوق مي گيرند!!!!!!!!
ناشناس۱۱۱۳۳۴۹۲۲:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۷
نوش جان دزد
صادق۱۱۱۳۳۵۸۲۲:۱۱:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۷
با توجه به مبارزه بدون رودربایستی آقای رییسی الان داد یک عده بلند شده که ای وای فلان کرد و بهمان کرد تو شهر ما که چنتا قاضی رشوه خوار و شهردار دزد فعلا تعلیق شدن دیگه خبری هم از جولان زمین خوارها در ادارات مسکن و ثبت اسناد نیست
ناشناس۱۱۱۳۳۷۹۲۲:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۷
دلار در خانه نماینده چه میکرد مگر آپارتمان در تهران خرید و فروش میشود ؟
ناشناس۱۱۱۳۳۸۰۲۲:۳۵:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
این روزها خود دزدها هم پول نقد نگه نمی دارن. این دیگه نوبره عضو کمسیون اقتصادی ۴۰۰ میلیون تومن پول تو خونه داشته. حتما تو بالشم نگهداری می کرده!!
ناشناس۱۱۱۳۴۰۹۲۳:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۷
حتماً وجود بیش از 200000 یورو در خانه ایشان توطئه دشمن بوده.
پیمان۱۱۱۳۴۳۵۲۳:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۷
هردم از این باغ برق میرسد فاسد و فاسدترین میرسد. حالمون بهم بخورد از این همه فساد
اشکان۱۱۱۳۴۵۰۲۳:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۷
محمد جواد جان به حقوق کارمندی بگو این مبلغ دزدیده شده برابر با چند سال کار چند تا کارمند هست !!!!!!
ناشناس۱۱۱۳۴۵۷۲۳:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۷
نظر جناب مطهری در خصوص فتوای میرزای بزرگ راجع به تنباکو چیست؟! تنباکو نه فروع دینه و نه احکام
ناشناس۱۱۱۳۵۰۳۰۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۸
نماینده مجلس پول هایش را به یورو نگه می دارد؟
ناشناس۱۱۱۳۵۷۰۰۵:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۸
مطهری و اظهار نظر در مورد شمس تبریزی! آن هم در شبی که دزد از خانه یک نماینده دلار می دزده.
ناشناس۱۱۱۳۶۵۷۰۸:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۸
تخصص و حتی موجودیت این آقازاده موج‌بازی و حاشیه‌سازیست _____________
هموطن۱۱۱۳۵۷۴۰۵:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۸
حتی نماینده ها هم دوست ندارند یارانه اشان قطع شود ! شاید هم به بانک ها اعتماد ندارند!؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۱۱۳۵۷۶۰۶:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۸
با کم ارزش شدن پول ملی واقعا این ارقام باصطلاح میلیاردی به سیاق قدیم چشمگیر نیست و نمی دانم چرا به جای پرداختن به نحوه و علت بروز این سرقت و لزوم ایمن سازی منازل از سرقت روی این ارقام مانور داده می شود؟! و لذا جملات انتهایی(تحلیل و برداشت الف) منطقی و منصفانه نمی رسد. والله اعلم.
غلام عباس۱۱۱۳۶۱۷۰۷:۳۴:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۸
ان ججم پول نقد در خانه نماینده فقط میتواند حاصل یک کار غیرقانونی از قبیل رشوه یا زدوبند و.. باشد وگرنه اگر معامله قانونی یا فروش اموال و... بود که از طریق بانک و کارت بانکی ردوبدل می شد پس فساد سیستمی است داداش
ناشناس۱۱۱۳۶۲۹۰۷:۴۵:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۸
افاضات این نماینده راجع به بهای ارز و شیوه فروشش خواندنی است. رسانه ای که فورا مدعی می شود پول چندانی نبوده در حد خرید یک اپارتمان یادش نمی اید حقوق کارگر 1/5 میلیون است و تازه انهم پرداخت نمی شود!
ناشناس۱۱۱۳۶۴۱۰۷:۵۳:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۸
الان مشخص شد که چرا برخی برای نماینده شدن سر و دست میشکنند و پول خرج میکنند !! فقط خدمت !!
حسین۱۱۱۳۶۵۲۰۸:۰۳:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۸
ارزی که باید در چرخه اقتصادی کشور باشد چرا در خانه نگهداری می شده.پس قاچاق چیست ؟؟؟؟
حسن۱۱۱۳۶۶۳۰۸:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۸
تعجب می کنم این نماینده عزیز و بزرگوار برای یک مقدار پول دم دستی کار را به پلیس کشانده اند , مثل اینه که دزد بیاد خونه من و شما پنج هزار تومن ته جیب مان اگر مانده باشه بدزده ,
ناشناس۱۱۱۳۶۶۴۰۸:۰۹:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۸
الان دزدی از منزل نمایندگان بیشتر گیرش میآید تا سرقت از بانک.
ناشناس۱۱۱۳۶۷۹۰۸:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۸
محمدعلی شاه قاجار کجایی که مجلس را به توپ ببندی هرچه بگندد نمکش می زنند وای از آن روز که بگندد نمک
بهرام۱۱۱۳۶۸۱۰۸:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۸
لطفا توهین نکنید , مطمینا باشید این شخص دزد عادی که میاد خونه من و شما نیست , این فرد کار چاق کنی است که بعد از انجام کار , میاد دستمزدشا از معامله بر می داره و بسیار هم منصفه .
ناشناس۱۱۱۳۶۹۶۰۸:۲۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۸
چرا اسمش رو نیاوردید. این نماینده دکترای علوم فرانی داره و بنابراین با مفاهیم قرآن از همه بیشتر آشنا هست وای به حال مردم بدبخت ایران
ناشناس۱۱۱۳۷۱۲۰۸:۳۵:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۸
سرقت میلیاردی از منزل یک نماینده !! دمش گرم از سارقین محترم تقاضا داریم ضمن ارائه طرحی در صنف خودشان همچون رابین هود از این به بعد به خانه مسئولین دستبرد بزنند. ولی بخشی از سرمایه های سرقتی رو بین مردم بی بضاعت تقسیم کنند. بلکه منجر به رفع اختلافات طبقاتی و رونق اقتصادی در زندگی مردم هم باشیم. و من الله توفیق
ناشناس۱۱۱۳۷۴۲۰۹:۰۲:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۸
سالها می گذرد و نظرات متعدد آقای مطهری در زمینه های مختلف را می شنویم ولــــــی متاسفانه در هیچ موردی در رابطه با فشار اقتصادی و بد مدیریتی دولتمردان بی تدبیر کنونی حرفی نمی زند .
ناشناس۱۱۱۳۷۸۷۰۹:۳۹:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۸
اگر ما فیلم شمس و مولوی نسازیم هالیود و یا ترکیه می سازه آن طور که دل خودشان بخواد
ناشناس۱۱۱۳۸۰۰۰۹:۴۵:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۸
در همه جای دنیا نگهداری این مقدار پول نقد صرف نظر از منشا مشروع یا نامشروع آن جرم است. این پول باید در بانک باشد تا منشا و محل خرج آن شفاف باشد و مالیات ان اخذ شود و .... تنها خلافکاران و پولشویان این میزان پول نقد نگاه می دارند.
ناشناس۱۱۱۳۸۴۲۱۰:۲۱:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۸
200000 دلار؟ چطوره که وقتی مردم عادی بخوان دلار بخرن با 1000 بدبختیو کارت ملی و ... سالی 2000 تا بیشتر نمیدن بعد ایشون چجوری فقط 200000 تا تو خونش داشته؟ قانون فقط واسه مردمه ؟ البته که این 200000 تا پول خورد آقایون هست ....
ناشناس۱۱۱۳۸۶۴۱۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۸
مگر نگهداری بیش از ۱۰ هزار دلار جرم محسوب نمیشد؟؟؟!! یا این قوانین رو فقط برای مردم بیچاره ساختند
علی کریمی۱۱۱۳۸۶۷۱۰:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۸
مگر این دزدان شریف از پس این مسئولین برآیند.
ناشناس۱۱۱۳۹۱۴۱۱:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۸
تا وقتی که منشاء پول مشخص نشه اظهار نظر درباره اون کار درستی نیست. ممکنه این نماینده بسیار آدم پاکدستی باشه و اون پول از حلال بدست اومده باشه. الله اعلم
ناشناس۱۱۱۴۱۱۴۱۳:۱۲:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۸
شاید میخواسته اپارتمانی در ترکیه خریداری کند، وگرنه کاره ای نبوده که چاسوسی کرده باشد
ناشناس۱۱۱۳۹۲۱۱۱:۱۳:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۸
تبهکارانی که جلوی چشم ما میخواهند تبهکاری را امری عادی جلوه دهند.
ناشناس۱۱۱۳۹۲۶۱۱:۱۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۸
دزدی به هر عنوان و از هر کسی باشد عمل قبح و زشت است.نباید عمل او را تایید و تمحیدکنید؟از نماینده ناراحتید چرا منکر را تایید میکنید؟ خودتان به حای او بگذارید.آیا بازهم تایید میکنید؟
ناشناس۱۱۱۴۰۱۹۱۲:۲۸:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۸
منزل برادر شما بوده دوست عزیز؟ خیلی حالت بده!!!!!1
ناشناس۱۱۱۴۲۵۵۱۴:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۸
یادش بخیر استادم می گفت : همیشه نتایج رفتار و تصمیمات نادرست، بازنده - بازنده است اگر نماینده ها قانون های درست می نوشتند، همه مردم می توانستند شغل و درامد داشته باشند . و نیازی به دزدی نبود
علی گرگانی۱۱۱۳۹۵۰۱۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۸
نخست اینکه واژگان را درست فارسی بنویسید!!! سرقت واژه تازیه فارسی نیست ! بنویسید دزدیدن سپس هم این نماینده اینهمه پول را چگونه به دست آورده؟!!! یه چیزی بود که نمایندگان با شفافیت آرایشان مخالفت میکردن همچنین مخالفت دارایشان
ناشناس۱۱۱۴۰۶۲۱۲:۵۴:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۸
رابین هود عزیز خدا حفظت کنه
ناشناس۱۱۱۴۰۹۳۱۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۸
نوش جانش
ناشناس۱۱۱۴۲۱۷۱۴:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۸
مرگ بر اسراییل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین