جزئیات تازه از حذف یارانه‌/ پیش‌بینی ۷هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی

گروه اقتصادی الف،   3980706005 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ستاد حذف یارانه با تشریح نحوه راه اندازی این ستاد گفت: ستاد تبصره ۱۴ رئیس نداشته اما دستگاهها به صورت هماهنگ وظایف خود را ایفا می‌کنند، همچنین بعد از حذف مرحله اول تعدادی از یارانه بگیران، نرخ اعتراض در دفاتر پیشخوان کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

جزئیات تازه از حذف یارانه‌/ پیش‌بینی ۷هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی

حسین میرزایی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه، یک مطالبه ملی برای حذف یارانه نقدی افراد ثروتمند شکل گرفته و تکلیف قانونی نیز برای این موضوع در تبصره 14 قانون بودجه گنجانده شده، گفت: بعد از تصویب تبصره 14 قانون بودجه در مجلس، آیین نامه اجرایی آن در دولت مصوب شده و نقش دستگاهای مختلف برای حذف یارانه نقدی ثروتمندان مشخص شده است.

به گفته میرزایی، وظایف دستگاههای مختلف از جمله سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار در این ستاد مشخص شده است. بر این اساس، فرایند شناسایی خانوارهای ثروتمند با وزارت کار، اطلاع رسانی بر عهده وزارت ارتباطات، ساماندهی مراجعات مردم با وزارت کشور و دفاتر پیشخوان دولتی و در نهایت واریز، قطع یا برقراری مجدد یارانه نقدی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد حذف یارانه، رئیس ندارد

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره نحوه تشکیل ستاد تبصره 14 و ابهامات مطرح شده، گفت: نمایندگان دستگاه ها از جمله سازمان هدفمندی در جلسات  این ستاد حاضر شده‌اند.

میرزایی ادامه داد، سخنگوی ستاد نیز طی هماهنگی صورت گرفته بین شورای اطلاع رسانی دولت و وزارت کار انتخاب شده است.

وی افزود، ستاد تبصره 14 قانون بودجه با هدف هماهنگی بین دستگاههای مورد اشاره تشکیل شده و در حال حاضر در این ستاد فردی به عنوان رئیس حضور ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه، در یک روز با چند هزار تماس مردمی برای شفاف سازی طرح حذف یارانه‌ها مواجه بوده‌ایم،‌ گفت: بعد از قطع دور اول یارانه افراد متمول، یک سری اشکال و اختلال در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده بود که با همراهی این سازمان مجدد پیامک به تعدادی از خانوارها ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه، ستاد تبصره 14 رئیس نداشته اما دستگاهها به صورت هماهنگ وظایف خود را ایفا می‌کنند، همچنین بعد از حذف مرحله اول تعدادی از یارانه بگیران، نرخ اعتراض در دفاتر پیشخوان کمتر از 10 درصد بوده است.

میرزایی با بیان اینکه، هم اکنون  سه تیم پایش و نظارت برای اجرای حذف یارانه ثروتمندان و پاسخگویی به مردم در ستاد تشکیل شده است، گفت: در موضوع سازمان هدفمندی نیز یک مشکل فنی ایجاد شده بود و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز همکاری لازم را در این خصوص اعمال کرد تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

پیش بین صرفه جویی گسترده در پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال

این مقام مسئول تاکید کرد، در صورتی که این طرح به همین سرعت پیش برود در پایان سال حداقل 7 هزار میلیارد تومان در منابع در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی خواهد شد.

وی افزود، به دنبال آن هستیم تا مبالغی که از محل قطع یارانه نقدی برای دولت ایجاد می‌شود، شناسنامه‌دار شود و به صورت "بدون حساب و کتاب" توزیع و مصرف نشود.

میرزایی با بیان اینکه، در حال حاضر در ستاد تبصره 14 اختلافی بین دستگاههای مجری ایجاد نشده است،‌ تاکید کرد، تیمهای مختلفی برای پاسخگویی و پایش از جمله تیم کارشناسی و شناسایی، تیم پاسخگویی در سامانه به مردم و تیم پایش عملکرد دفاتر پیشخوان دولت تشکیل شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۰۷۸۹۰۸:۴۷:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۶
7 هزار میلیارد تومانی که تبدیل به حقوق ها و پاداش های کلان برای مقامات خواهد شد
ناشناس۱۱۱۰۸۳۲۰۹:۱۰:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۶
منابع برای اختلاس ..
بازنشته۱۱۱۰۸۵۷۰۹:۲۲:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۶
دروغ میگویند 5 روزه برای اعتراض قطع یارانه دفتر پیشخوان میروم ورود و اعتراضش هفت خوان رستم میخواهد
شهاب۱۱۱۰۸۸۲۰۹:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۶
حضرات می‌فرمودند از محل نپرداختن یارانه به دهک‌های بالا، یارانه‌ی دهک‌های پایین را قوت می‌بخشند. دولت تجاهل می‌کند، آیا رسانه‌ها هم یادشان رفت؟
ناشناس۱۱۱۰۹۲۲۰۹:۵۷:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۶
واقعا خجالت آوره. با دلار 1000 تومن این یارانه تصویب شد و الان عملا یک دوازدهم شده یعنی طبق ریاضیات دبستان از 12 گروه یازده گروه از گرفتن یارانه انصراف دادن. الان مشکل شما همون یک گروه باقیمانده هست؟ من که همون اوایل این طرح انصراف دادم ولی باعث شرمه که مسوولین کاری کردن که درآمدهای این مملکت به صفر رسیده و دنبال جبران اون از جیب ضعیفترین اقشار هستند. فقط توریسم به تنهایی میتونه 100 برابر این مبالغ درآمدزایی داشته باشه ولی دریغ از اراده برای بهبود اوضاع.
ناشناس۱۱۱۱۱۲۶۱۲:۱۵:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۶
اعلام شده قادر به شناسایی سه دهک بالا نیستند . این سه دهک چقدر از جمعیت کشور را شامل میشوند ؟ آنوقت دولت برای برنامه ریزی آمار دقیق ندارد و برنامه ریزی میکند؟
کارگر۱۱۱۲۷۱۸۱۵:۰۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
سلام کارگران تا چند ماه می توانند مرخصی بدون حقوق بگیرند؟؟ مدت زمان دریافت بیمه بیکاری برای کارگران متاهل  که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند خیلی کم می باشد!! خیلی از همکاران ما به علت شب کاری دچار بیماری افسردگی شدند چرا مشاغلی که شب کاری دارند به عنوان شغل سخت محسوب نمیشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین