مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد

گروه جهان الف،   3980702175

نشست سران در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی آنتونیو گوترش آغاز شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد

به گزارش تسنیم، هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در سطح سران برگزار می‌شود، صبح روز سه‌‌شنبه به وقت محلی با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک رسماً آغاز شد.

آنتونیو گوترش در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: «در منشور سازمان ملل متحد یک پیام مهم برای همه ما وجود دارد: اینکه مردم را در اولویت قرار دهیم. مردم باید در صدر اولویت‌های ما باشند. مردم حقوقی دارند که با واسطه انسان بودن از این حقوق برخوردار شده‌اند.»

وی افزود: «من در طول مدت حضورم در سازمان ملل با افراد مختلفی دیدار کردم؛ با مردمی که نگران بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها بودند، با جوانانی آواره در خاورمیانه که آرزوی بازگشت به خانه خود را دارند، با مردمی که از بیماری‌های کشنده جان به در برده‌اند و می‌خواهند مانند افراد عادی زندگی کنند. ما در دنیای ناآرامی زندگی می‌کنیم و بسیاری از مردم در جهان نگرانند که مبادا فراموش شوند و جا بمانند؛ نگرانند که ماشین‌ها شغلشان را از آنها بگیرند، حاکمان خودکامه عزت آنها را لگدمال کنند، جنگ‌طلبان زندگی آنها را از بین ببرند و سوخت‌های فسیلی آینده آنها را بربایند.»

گوترش خاطرنشان ساخت: «خانم‌ها و آقایان، مردم این حق را دارند که در صلح و آرامش زندگی کنند. با وجود مشکلاتی که در دنیا وجود دارد، از اتفاقات مثبت صحبت می‌کنم. در برخی کشورها از جمله ماداگاسکار، یونان، مقدونیه، سودان و آفریقای مرکزی اتفاقات امیدوارکننده‌ای رخ داده است. در سوریه نیز شاهد تحولات مثبتی بوده‌ایم. من دیروز هم گفتم که یک توافق در بین همه بازیگران در سوریه برای تدوین یک قانون اساسی سازمان‌یافته حاصل شده است. سازمان ملل مشتاق است که کمیته قانون اساسی سوریه را طی هفته‌های آینده در ژنو راه‌اندازی کند.»

وی در ادامه هشدار داد: «اما خانم‌ها و آقایان، ما هنوز هم در جهان شاهد خشونت، گسترش تروریسم و رقابت تسلیحاتی هستیم. گاهی اوقات می‌بینیم که برخلاف خواست شورای امنیت،‌ دستیابی به صلح دشوارتر شده است. مشاهده می‌کنید که در یمن و لیبی و افغانستان دستیابی به صلح سخت شده است. در خاورمیانه برخی اقدامات یکجانبه باعث شده که ایجاد دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین دشوارتر شود. در ونزوئلا و در جنوب آسیا تنش‌ها افزایش یافته است.»

وی خاطرنشان کرد: «فراتر از همه این موارد، ما اکنون با احتمال شکل‌گیری یک مسابقه تسلیحاتی بزرگ در خاورمیانه مواجه شده‌ایم. پیامدهای این مسابق تسلیحاتی بالاتر از آن است که دنیا بتواند تحملش کند. حمله به تأسیسات نفتی عربستان اقدامی غیرقابل‌ قبول است. در شرایطی که یک اشتباه کوچک می‌تواند به یک درگیری بزرگ منجرشود، ما باید به‌شدت تلاش کنیم تا منطق و خویشتنداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم. من امیدوارم شاهد روزی باشم که همه کشورهای منطقه بتوانند در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند، بدون اینکه در امورات یکدیگر دخالت کنند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برجام نیز گفت: «من امیدوارم که بتوانیم روند پیشرفت در زمینه منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را نیز ادامه دهیم؛ روندی که در برجام متبلور بود. خانم‌ها و آقایان! من از اول هم تأکید کردم که پیشگیری، میانجی‌گری و دیپلماسی راه‌های مواجهه با بحران‌های پیش روی ما هستند. تصور کنید که ما چه زندگی‌هایی را می‌توانیم از طریق تأکید بر صلح نجات دهیم.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین