معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه‌های تخصصی است/ اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می‌بریم

گروه فرهنگی الف،   3980702125

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه برگزاری نمایشگاه تخصصی دارویی (ایران فارما) اظهار داشت: این نمایشگاه های تخصصی باید موجب تقویت رسانه ها و کارکرد تخصصی آنها باشد.

نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای تقویت رسانه‌های تخصصی است/ اکنون در جنگ افکار عمومی به سر می‌بریم

به گزارش الف، «محمد خدادی» روز سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور که امروز در مصلای تهران افتتاح شد، گفت: فرآیند بهداشت، درمان و دارو بخشی از زندگی مردم است و امروزه دیگر پزشکان نیستند که درباره پزشکی اطلاعات دارند و داروسازان نیستند که در خصوص دارو اطلاعات دارند بلکه هر کسی که قدرت جستجو در اطلاعات و انتخاب آن را دارند در زمینه های تخصصی نیز اطلاعات دارد.

وی افزود: آنچه امروز نیاز اصلی هر بخشی از جامعه و به ویژه جامعه پزشکی است این است که به موضوع اطلاعات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

خدادی، اغتشاش اطلاعات و اختلال اطلاعات را دو بحران جدی اطلاعات در جامعه کنونی دانست و گفت: اغتشاش اطلاعات ریشه در تکثیر منابع دارد؛ منابعی که بعضاً هویت ندارند و منابعی که هویت آنها شناخته شده نیستند .

معاون وزیر ادامه داد: مرجع سازی، منبع سازی، مستند سازی آن و ریاضی کردن اطلاعات در جامعه امروز یک ضرورت است.

وی باور پذیر کردن اطلاعات را ضروری دانست و گفت: امروز ما باید بین منبع و مرجع خبر و مخاطب ارتباط مستقیم برقرار کنیم .

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران فارما اظهار داشت: ظرفیتی که در این نمایشگاه فراهم شده است توجه جدی به عنصر اطلاعات در بستر رسانه هاست؛ لذا انتظار این است که به جای تبلیغ دنبال تبیین باشیم و به جای هواداری و حمایت به دنبال شریک سازی باشیم.

خدادی با تاکید بر اینکه به خط برگشت اطلاعات باید توجه شود و یک ارتباط دو سویه ایجاد گردد، اظهار داشت: تضارب اطلاعات بین گیرنده و فرستنده اطلاعات که همان خوانندگان و گویندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرد .

به گفته وی در جامعه کنونی بیش از آنکه حرف بزنیم باید بشنویم و بیش از آن که سوال کنیم باید به سوالات پاسخ دهیم و پاسخ ما به سوالات همان نیاز مخاطبان ما باشد .

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها باید به بعد از خبر توجه کنند چون خبر در دست آنها نیست و شبکه‌های اجتماعی خبر را مدیریت می‌کنند.

خدادی افزود: بعد از خبر یعنی تخصصی شدن خبر، یعنی اینکه رسانه های ما باید وارد فضای مشخص شوند و جای خود را در زندگی مردم و در مرجع سازی اطلاعات باز کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این نمایشگاه باید فرصتی باشد برای تقویت رسانه‌ها و تقویت کارکرد تخصصی رسانه‌ها .

وی با بیان اینکه کارکرد تخصصی رسانه ها باید متناسب با نیاز زندگی مردم باشد تاکید کرد: امروزه نمی توانیم فرایند تولیدی انجام دهیم و مخاطبان آن تولید را نادیده بگیریم و یا برای آنها برنامه نداشته باشیم، بلکه باید متناسب با خواست مخاطب برای مخاطبان برنامه ریزی کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دنیای جدید رسانه ها دنیای فرصت‌ها است، اظهار داشت: در این میان شبکه‌های اجتماعی نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی هستند برای افرادی که در رشته های مختلف از جمله دارو، بهداشت و درمان تلاش می کنند.

وی گفت: می توان از این فضا با ایجاد ارتباط دو سویه در بستر اطلاعات امکان پیشرفت، اثر گذاری و موفقیت را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه باید از فرصت ها برای آسیب شناسی کارکرد تولید اطلاعات بهره گرفت، اظهار داشت : توجه کردن به نقش رسانه به عنوان بخش اصلی فرایند فعالیت‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان در جامعه انجام می شود ، ضروری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امروز جنگ اصلی که به کشور تحمیل شده جنگ تحمیلی اقتصادی و جنگ افکار عمومی است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این جنگ، جنگی است که اراده های ما را باخبر تضعیف می کند.

خدادی گفت: طبیعتاً جریان رسانه ما قدرت هم‌افزایی، همدلی، همبستگی، همکاری و اقناع را در خود دارد و آن را روز به روز تقویت می کند .

وی ادامه داد: باید از همه شهدای انقلاب اسلامی، افرادی که با خون خود سند خلوص و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند یادی کرد .

وی گفت: ما از نسل آن شهدا هستیم و با مقاومت حداکثری در برابر زیاده گویی ها ایستادگی خواهیم کرد.

*** گفتنی است که چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور از ۲ - ۴ مهر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بر پاست.

این نمایشگاه در روزهای یاد شده از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ پذیرای علاقه مندان است و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است .

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین