دلیل حذف اشتباه یارانه برخی افراد اعلام شد

گروه اقتصادی الف،   3980702034

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ گفت: حذف یارانه شهریور افرادی که پیامک حذف یارانه دریافت نکرده‌اند به‌علت بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

دلیل حذف اشتباه یارانه برخی افراد اعلام شد

به گزارش تسنیم، حسین میرزایی اظهار کرد: به سرپرستان همه خانوارهایی که در مرحله اول تحت عنوان خانوارهای دهک بالا شناسایی شده‌اند پیامک ارسال شده، بنابراین افرادی که یارانه شهریور به حسابشان واریز نشده و پیامکی نیز دریافت نکرده‌اند به‌معنای حذف از دریافت یارانه نیست بلکه علت آن بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: 80 درصد تماس امروز مردم با سامانه 0216369 یعنی حدود هزار و 62 تماس از افرادی بود که یارانه آنها واریز نشده بود اما ما آنها را به‌عنوان خانوار دهک بالا از دریافت یارانه حذف نکرده بودیم که علت آن هم همان‌طور که گفته شد اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

میرزایی گفت: این اختلال از دو امر ناشی شده که یا تغییر در سرپرست خانوار اتفاق افتاده که باید با مراجعه به پلیس +10 و رفع مشکل به بانک مربوطه مراجعه و اعلام حساب کنند. و یا بعضی افراد هم به‌دلیل بروز مشکل در اطلاعات حساب بانکی‌شان در اصطلاح سازمان هدفمندی یارانه‌ها، رد حساب شدند که این افراد باید مستقیم به بانک مراجعه و حساب خود را اعلام کنند البته در صورت هر گونه سؤالی می‌توانند با سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه 0216369 تماس بگیرند.

وی افزود: خانوارهایی که در مرحله اول، پیامک یارانه را دریافت کردند اما اعتراض دارند می‌توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی معتبر شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و یا گذرنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و با نشان دادن پیامک احراز هویت شوند، سپس با دادن اجازه کتبی، به ستاد اجرایی این اجازه را خواهند داد اطلاعات حساب‌های بانکی و تراکنش‌های خرید آنها را بررسی کند، پس از دادن اجازه‌نامه، کد رهگیری به شماره اعلامی سرپرست خانوار ارسال می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه yaraneh10.mcls.gov.ir شماره ملی خود و کد رهگیری دریافتی را وارد و سپس تراکنش‌های بانکی خانوار خود را مشاهده کنند.

میرزایی گفت: اگر متوسط مبلغ هزینه‌کرد در چهارماهه اول سال 98 برای خانوارهای تک‌نفره کمتر از 4 میلیون تومان، دونفره کمتر از 5 میلیون تومان، سه‌نفره کمتر از 6 میلیون و 500 تومان، چهارنفره کمتر از 7 میلیون و 500 هزار تومان و برای خانوارهای 5نفره تا 8 میلیون و 500 هزار تومان باشد یارانه نقدی آن خانوار و یارانه قطع‌شده مرحله شهریور نیز پرداخت می‌شود، برای خانوارهای 6نفره و بالاتر نیز به‌ازای هر نفر تا 500 هزار تومان به سقف خرید خانوار 5نفره اضافه می‌شود.

وی افزود: اما اگر مجموع تراکنش‌های خرید خانوارها بالاتر از میزان یادشده باشد، اعتراض آنها پذیرفته نخواهد شد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 بودجه 98 افزود: مبالغ ذکرشده شامل مجموع تراکنش‌های خرید اعضای خانوار از طریق دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است و مبالغ کارت به کارت و یا برداشت نقدی جزو تراکنش‌های خرید خانوار به حساب نمی‌آید.

میرزایی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه اجاره‌بها، اجاره‌بها به‌عنوان هزینه خانوار و تراکنش خرید در نظر گرفته نشده است اما اجاره‌بهای منازل مسکونی لوکس که عمدتاً در مناطق بالاشهر قرار دارد جزو هزینه‌کرد خانوار و تراکنش خرید محسوب خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین