حاشیه‌های مراسم ترحیم دختر آبی/ همه بودند الا سلبریتی‌ها

گروه اجتماعی الف،   3980621173 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم هفتمین روز درگذشت سحر خدایاری در روستای سلم از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری با حضور تعدادی از مردم روستا و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حاشیه‌های مراسم ترحیم دختر آبی/ همه بودند الا سلبریتی‌ها

به گزارش فارس از شهرکرد مراسم هفتمین روز درگذشت سحر خدایاری صبح و عصر امروز در روستای «سلم» از توابع شهرستان کیار حدود 45 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد؛ گزارش زیر روایت خبرنگار فارس از این مراسم است.

بعد از گذشتن از شهر شلمزار و لابه لای جنگل‌های بید به روستای سلم می‌رسیم؛ روستا خیلی بزرگ نبود، به همین دلیل به راحتی به منزل مادری حاج حیدرعلی خدایاری (پدر سحر) رسیدم. در اواسط راه با فرد میانسالی همراه می‌شوم که اتفاقا از بستگان «سحر» است؛ از فرصت استفاده می‌کنم و اولین سؤال را از کلیت ماجرا می‌پرسم؛ معلوم است که دل پری از حواشی اتفاق افتاده دارد؛ کوتاه بودن مسیر اجازه طرح جزییات را نمی‌دهد.

به محض رسیدن به منزل، حیدرعلی (پدر مرحوم)، برادرش، شوهرخواهر و جمعی از بستگان دیگر از منزل خارج می‌شوند و در کوچه تصادفی به یکدیگر رسیدیم، تا شنیدند که خبرنگار هستیم، پدر بغض می‌شکند و اشک در چشمانش جمع می‌شود و سایر بستگان هم کمی حساسیت نشان دادند.

پدر سحر گفت مگر دیشب گزارش تلویزیون و مصاحبه من را با خبرگزاری‌های داخلی ندیدید؟ من همه حرف‌هایم را زدم و حرف جدیدی ندارم! لحن آرام و ابراز همدردی من روی پدر تاثیر گذاشت؛ با لحنی آرام‌تر ادامه داد: "دیدید چگونه با آبرویم بازی کردند؟ من دیروز تمام حرفهایم را به همکارتان گفتم، حرف من همان است که دیروز از صداوسیما هم پخش شد."

چند قدمی با پدر سحر همراه می‌شویم ولی صمیمت ایجاد شده هم در تغییر نظرش تاثیری نداشت؛ یکی از بستگان از دورتر با همان لهجه محلی می‌گوید دشمن قصدسوء استفاده از این موضوع را دارد و این مسئله داغ این خانواده را سنگین‌تر کرده، از شما هم خواهش می‌کنم به این ماجرا دامن نزنید.

اکنون از منزل دور شدیم و رسیدیم به نزدیکی مسجد روستا و چند دقیقه مانده بود تا ساعت 10 که آغاز اولین مراسم ترحیم بود؛ پدر سحر درحالی که تجدید وضو کرده و جوراب‌هایش را از جیب بغل آویزان کرده همانطور که از وضوخانه به سمت مسجد می‌رود از دور اشاره می‌کند که نظرش عوض نشده و تمایلی برای مصاحبه ندارد.

وارد مسجد شدیم و مراسم آرام آرام شکل می‌گیرد؛ پدر، برادر، شوهرخواهرها و برخی دیگر از اقوام سحر به رسم قدیمی در ورودی درب مسجد ایستاده‌اند تا به مهمانان خوشامد بگویند.

جمعیت قابل توجی نبود  به غیر از چند مدیر شهرستانی، بقیه مردم محلی روستا هستند که برای عرض تسلیت آمده‌اند؛ ظاهرا مداح هم اهل فضای مجازی بود و متوجه زخم ضدانقلاب به این خانواده شده، می‌گوید بیش از این نمی‌خواهم بر این زخم نمک بپاشم، شاید به همین دلیل بود که روضه را سریعا تمام کرد و بیشتر وقت را به قرائت پیام های تسلیت ارسال شده گذراند.

چندساعت بعد حوالی ساعت 15 باید طبق اعلام قبلی مراسم دوم برگزار می‌شد، از کوچه‌های منتهی به روستا می‌شد فهمید که این برنامه خیلی پرشورتر از برنامه صبح برگزار خواهد شد.

ماشین‌های با شماره پلاک‌هایی از استان‌های همجوار خیلی به چشم می‌آمدند و شماره پلاک‌های متعلق به استان اصفهان از همه بیشتر بود و این نشان می‌داد که این خانواده، مردمی هستند و اهل معاشرت!

در همین یک ساعت اولیه مراسم، مسجد چندبار پر و خالی می‌شود، جمعیت زیادی برای عرض تسلیت و همدردی با این خانواده از راه‌های دور و نزدیک آمده‌اند ولی در این بین خبری از سلبریتی‌ها یا برخی از دایه‌های دلسوزتر از مادر نبود ولی تا دلتان بخواهد مردمی بودند که از روستاهای خراجی، تشنیز، قلعه تک و شهرهای شلمزار، دستنا، شهرکرد، فرخشهر و ... در این مراسم حضور داشتند.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام طاهری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان است که با سخنانش فضای جلسه را عوض می‌کند؛ این روحانی که طبق سخنانش آشنایی دیرینه‌ای با این خانواده دارد، شهادت می‌دهد که این خانواده با آنچه ضدانقلاب گمان می‌کند فاصله زیادی دارد، آن طرحی که برای ندا آقاسلطان و ... داشتند هرگز برای این شخص و این خانواده نمی‌توانند انجام دهند.

تعداد زیادی از مسؤولان محلی از جمله شهرداران شهرهای اطراف و شوراهای اسلامی و مدیران محلی با ارسال پیام و اهدا تاج گل و ... با این خانواده همدردی کردند و گروهی از جانبازان دوران دفاع مقدس در شهرستان کیار با صدور پیام تسلیتی به پدر سحر از این همرزم قدیمی دلجویی کردند.

بعد از مراسم کمی با داماد ارشد خانواده هم صحبت می شوم، وی که از از روحانیون ساکم قم است کمی از خوبی این خانواده و تدین و پایبندی به انقلاب و ... برایم گفت.

نکته‌ای که تمام مردم محلی و به خصوص بزرگترها بر آن اتفاق نظر داشتند مردم‌داری، رعایت حق الناس، فعالیت در مسجد و ... اعضای این خانواده بود.

یکی از پیرمردهای روستا می‌گفت: حیدرعلی غیر از ماه رمضان چند ماه دیگر از سال را هم روزه می‌گرفت و فرد بسیار معتقدی است خداوند کمکش کند با این اتفاق تلخ کنار بیاید.

این معتمد روستای سلم در خصوص وضعیت معیشت حیدرعلی ادامه داد: وی قبلا به جوشکاری مشغول بوده و بعد از جنگ هم به استخدام جهاد درآمده، گمانم الان غیر از بازنشستگی جهاد منبع درآمد دیگری نداشته باشد چون وضع مالی متوسط و حتی روبه پایینی دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۸۹۸۹۶۲۲:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۲۱
سلحشوری .. کجا هست
ناشناس۱۰۹۰۰۹۹۰۳:۵۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
سلحشوری حداقل اینقدر غیرت و شهامت داشت که در همون ساعات اولیه، پیام تسلیت و عزا بده، از اکثریت نماینده های مجلس هنوز هیچ خبری نیست.دریغ از یک تسلیت ساده
ابوالفضل۱۰۹۱۹۷۵۱۴:۳۸:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۳
چون منافع حزبی ایجاب می کرد!
ناشناس۱۰۹۰۱۷۶۰۸:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
حضور فیزیکی لازم نیست. همینکه انسان یاد کسی را بکند، کفایت می کند.
ناشناس۱۰۸۹۹۱۴۲۲:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
مراسم توی یه روستای ناشناخته و دور افتاده در سکوت خبری برگزار شده بعد حتماً توقع دارید .. توی مراسم باشه؟!
ناشناس۱۰۹۰۰۸۲۰۲:۳۴:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خدا نکند کسی بخواهد کاری بکند
ناشناس۱۰۹۰۴۲۰۱۲:۴۹:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگر می خواستند می رفتند و بهتر است توجیهاتت را نگه داری برای خودت
مصطفي بروجن۱۰۹۱۱۸۹۰۸:۲۷:۴۸ ۱۳۹۸/۶/۲۳
مراسم محل تولد و خانه و زندگي سحر بوده استان چهارمحال بختياري شهرستان كيار
ناشناس۱۰۸۹۹۵۵۲۳:۱۸:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
دو تا سلبریتی دو تابعیت اعدام کنید
ناشناس۱۰۹۰۳۵۸۱۱:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۲۲
قبلش روان پریش های اجتماع را باید درمان کرد
ناشناس۱۰۸۹۹۸۶۲۳:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۲۱
دست سلبریتی درد نکنه که باعث میشن مشکلات جامعه مطرح بشه
ناشناس۱۰۹۰۴۷۱۱۴:۰۳:۲۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
معمولا اين سلبریتيها از اوضاع نان ميخورند و اكثرشان دنبال كانادا و امريكا رفتن هستند ، اعتباري به آنها نيست كه نيست كه نيست .
ناشناس۱۰۸۹۹۸۹۲۳:۵۰:۱۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
بغضم گرفت به خدا امان از دست بعضی ها.‌
ناشناس۱۰۸۹۹۹۰۲۳:۵۳:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۲۱
ممنون..
ناشناس۱۰۹۰۰۱۷۰۰:۲۹:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اصل موضوع فراموش شد! اگه میشد ورودشان به ورزشگاه هموار شود کار به درگیری و توهین و شکایت و دادگاه و خودکشی دخالت دشمن نمیرسید.
ناشناس۱۰۹۰۰۲۲۰۰:۳۴:۳۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
خدا رحمت کند این خانم مرحومه و خدا به راه راست هدایت کند .. عاقلان دانند
ناشناس۱۰۹۰۰۳۰۰۰:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
چر ا فکر می کنید برای یک دختر روستایی حکم زندان به خاطر دیدن فوتبال باید طبیعی و قابل قبول باشد
ناشناس۱۰۹۰۳۵۹۱۱:۳۶:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۲۲
شما یا خیلی پرتی از مرحله یا خودتو به خواب زدی, حکم زندان برای رفتن به استادیوم یک دروغ بزرگ بود
ناشناس۱۰۹۰۹۴۹۲۳:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
پس برا چی خودشو آتیش زد؟
ناشناس۱۰۹۱۳۲۹۱۰:۰۳:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شما حرف پدر این خانواده را هم قبول نداری آن وقت دلیل می خواهی ؟؟ شما برو با انتخابت خوش باش شماها دلیل نمی خواهید همین اینکه اصلح طلبان و پهلوی ها و منافقین برایتان خط مشی تعیین کنند بس است دلیل می خواهی چه کنی
آرمان۱۰۹۰۰۴۵۰۱:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
پس این وسط مقصر کیه خانواده ؟ جامعه؟ قاضی؟ خود مرحوم یا شاید هم کسی مقصر نبوده ؟ این همه حس ناراحتی و سرشکستگی از کجا اومد که این جوون را پرپر کرد؟
ناشناس۱۰۹۰۴۸۵۱۴:۲۳:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
در جریان قتل عمد میترا استاد، از نظر سلبریتی‌ها جنون آنی عامل قتل بود و نجفی بی‌گناه! ولی اینجا باوجود اذعان پدر محترم سحر خانم به رفتارهای تند و جنون‌آمیز فرزندش در زمان عصبانیت و حتی مصرف دارو بخاطر این مسئله، دیگه تئوری جنون آنی مطرح نیست و مقصر نرفتن خانم‌ها به ورزشگاه هستش!!! مواظب باشین یهو نمیرین از این همه ثبات در عقیده!
ناشناس۱۰۹۰۰۸۹۰۳:۰۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۲
بسیار بجاست باشگاه آبی استقلال برای این هوادار مجلس یادبودی در تهران برگزار کند.
ناشناس۱۰۹۰۱۲۳۰۷:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
دشمن !!! اینقدردشمن گفته اند ! که در آینده هر کسی عطسه هم بکند می گویند کار دشمن است .
ناشناس۱۰۹۰۲۲۹۰۹:۴۱:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۲۲
سلبيريتى ها تو يك مسجد روستايى چكار دارند؟ اونا اگه بخوان برن مسجد يا تو شهرك غرب مسجد ميرن يا تو ميدون فاطمي
ناشناس۱۰۹۰۲۵۹۰۹:۵۷:۵۵ ۱۳۹۸/۶/۲۲
امان از تعصب
ناشناس۱۰۹۰۳۰۴۱۰:۵۲:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۲۲
نفهمیدیم چگونه با آبروی پدر بازی شده ؟ این پدر را باید روشن کرد که این واقعه طیف گسترده ای را تحت تاثیر قرار داده . مسئله این جوان را مردم در خصوصیات فردی او خلاصه نمیکنند .
ناشناس۱۰۹۰۳۵۵۱۱:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۶/۲۲
روستای سلم ؟ در ضمن اگر می آمدند متهم به فضا سازی می شدند شما به همان فضای مجازی قناعت کن
ناشناس۱۰۹۰۴۲۶۱۲:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
آسمان را به ریسمان بافتید ولی از خود مرحومه چیزی نگفتید
ناشناس۱۰۹۰۴۹۸۱۴:۳۸:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۲۲
این که مشکل روانی داشته باز هم تقصیر، شماست که افسردگی در جامعه اینقدر زیاد شده چون شادی وجود ندارد
ناشناس۱۰۹۰۵۵۸۱۵:۳۴:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۲۲
.. خدا ایشان را بیامرزد و به بازماندگانش صبر دهد.
حسین۱۰۹۰۹۱۰۲۲:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
اگه این اتفاق نمی افتاد زمینه استفاده یا سوء استفاده برای دشمن هم بوجود نمیومد، دشمن کارش دشمنیه، ما چرا باعث خودکشی یک دختر جوون شیم،..؟؟ یک نفر کشته شد دلیلش چی بود؟؟
ناشناس۱۰۹۱۰۷۲۰۳:۳۲:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۲۳
یک نفر(میترا) هم گلوله باران شد،، دلیل سکوت اینهمه دلسوز چی بود؟
ناشناس۱۰۹۰۹۵۳۲۳:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۲۲
برنامه پرونده ویژه شبکه سه که کلا اعتراض به حضور در ورزشگاه وحکم 6ماه زندان رو منکر شد!! اما نگفت پس برا چی این دختر دست به خود سوزی زده بعد هم دوتا از کارشناسا هرچه تقصیر بود انداختن گردن دولت ومطهری وخانم سلحشوری .
ناشناس۱۰۹۱۳۳۱۱۰:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۲۳
شما دلیلت برای خوسوزی به خاطر ورزشگاه چیست نامه و سندی برای این ادعا داری که از دیگران سند می خواهی؟؟ حرفهای خانواده هم که برای شما چرت است تنها حرف مورد قبول شما حرفهای دروغ امثال مطهری و سلحشوری .. و بی بی سی و صدا امریکاست از آنها هم سند خواستی؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین