آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین دست مریزاد

  3980609009 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین دست مریزاد

حسین شریعتمداری در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت: روز چهارشنبه آقای روحانی در مراسم پانزدهمین جشنواره شهید رجائی فساد اقتصادی را یکی از مشکلات موجود دانست ولی برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی را چاره کار ندانست! و گفت: «ما امروز یکی از وظایف بزرگ‌مان مبارزه با فساد و رانت در این کشور است. فساد و رانت اما با بگیر و ببند و دادگاه از بین نمی‌رود بلکه دستگاه قضایی آخرین مرحله است»! در ادامه می‌گویند «برای ممانعت از فساد باید همه چیز شفاف باشد چراکه در ابهام و تاریکی فساد رخ می‌دهد. پس آغازش به شفافیت است» و می‌افزایند «دولت اگر قدرتمند نباشد، مردم زندگی خوشی را تجربه نخواهند کرد. قدرت و توان دولت به معنای آن است که دولت بتواند در صحنه سخت مدیریت اختیارات لازم را داشته باشد؛ اگر کسی اختیار ندارد چه مسئولیتی از او خواهید داشت. مسئولیت‌ها منطبق با اختیارات است». درباره این بخش از سخنان جناب رئیس‌جمهور گفتنی است که:

۱- اگر فساد اقتصادی یک عمل و اقدام مجرمانه باشد- که هست- چرا دستگاه قضایی نباید با آن برخورد کند؟! مگر یکی از وظایف تعریف شده قوه قضائیه مقابله با مجرمان و غارتگران اموال عمومی نیست؟! در همه جای دنیا بلافاصله پس از کشف موارد و نمونه‌هایی از فساد، نظیر سوءاستفاده از بیت‌المال، رانت‌خواری، کلاهبرداری و... دستگاه قضایی وارد عمل شده و با دستگیری مفسدان و مجازات آنان به مقابله با فساد می‌پردازد. کاش آقای روحانی می‌فرمودند که اگر بازداشت- یا به قول ایشان بگیر و ببند- مجرمان وظیفه دستگاه قضایی نیست، پس وظیفه این دستگاه چیست؟! و اساساً وجود آن به چه کار می‌آید؟!

۲- آقای روحانی می‌فرمایند «برای ممانعت از فساد باید همه چیز شفاف باشد چراکه در ابهام و تاریکی، فساد رخ می‌دهد. پس آغازش به شفافیت است». این سخن بجا و تأکید قابل قبولی است و همانگونه که ایشان‌ اشاره کرده‌اند، در صورتی که سازوکار امور اداری شفاف باشد و در ابهام و تاریکی صورت نپذیرد، از فساد جلوگیری می‌شود ولی جناب روحانی توضیح نداده‌اند که اگر روند امور در فلان دستگاه دولتی شفاف نبود و سوءاستفاده مفسدان و غارتگران را به دنبال داشت، چه باید کرد؟ آیا باید مجرمان را به حال خود گذاشت و از دستگیری و محاکمه و مجازات آنها خودداری کرد؟! آنچه این روزها در جریان برگزاری دادگاه‌های ویژه مقابله با مفاسد اقتصادی شاهد هستیم، انبوهی از اسناد و مدارک غیرقابل انکار است که بر وقوع جرم از سوی برخی مدیران حکایت می‌کند. به بیان دیگر، شفافیت حاکی از وقوع جرم از سوی مراکزی بیرون از دولت محترم صورت پذیرفته و به اثبات رسیده است. در این حالت بدیهی است که دستگاه قضایی نمی‌تواند و نباید دست روی دست بگذارد و شاهد غارت اموال عمومی باشد. رویکرد مثبت و امیدواری مردم به اجرای عدالت در همین بستر که قوه قضائیه آغاز کرده و ادامه می‌دهد، پدید آمده و قدردانی ملت از این قوه را به دنبال داشته و دارد. این اقدام قوه قضائیه، دقیقاًً تحقق همان نکته‌ای است که جناب رئیس‌جمهور در سخنان چهارشنبه خود بر آن تأکید ورزیده و گفته بودند «آنچه که ما را نگه می‌دارد این است که مردم احساس کنند که ما با آنها یکی هستیم». از این روی آقای روحانی باید قدردان قوه قضائیه باشند که خواسته ایشان را تحقق بخشیده است.

۳- جناب روحانی در حالی از شفافیت و ضرورت آن سخن می‌گویند که دولت ایشان به «دولت محرمانه‌ها»! شهرت دارد. به‌عنوان مثال؛ ۱۷ ماه از مهلت قانونی دولت برای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران می‌گذرد و اخیرا جناب روحانی دستور اجرای آن را صادر کرده‌اند! حتی بعد از «شفاف»‌شدن ماجرای حقوق‌های نجومی، سخنگوی وقت برخی از دولت نجومی‌بگیران را «ذخیره نظام و امانت‌دار بزرگ کشور»! اعلام کرد. بعد از آنکه سوءاستفاده و غارت چند هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیر فرهنگیان « شفاف» شد، آقای رئیس‌جمهور فرمودند که اختلاس نبوده، بدهی معوق بانکی بوده است! محرمانه نگه‌داشتن مذاکرات هسته‌ای و مسائل مرتبط با برجام تا هنگامی که فاجعه بزرگی به ملت تحمیل کردند! قرارداد محرمانه با مدیر تلگرام، محرمانه‌ماندن میزان واردات بنزین و قراردادهای نفتی IPC، پرونده توتال، جریمه قرارداد کرسنت، قرارداد ایران و پژو، قرارداد با ایرباس و بوئینگ، محرمانه شدن نرخ رشد اقتصادی، آمار ‌اشتغال و بیکاری، امضای محرمانه سند ۲۰۳۰، امضای محرمانه سند FATF، هنوز کسی نمی‌داند پیشنهاد ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی چه کسی در دولت ارائه شده و بیش از ۱۸میلیارد دلار از ذخیره ارزی را به باد فنا داده‌اند! هیچیک از اعضای دولت زیر بار این تصمیم خسارت‌بار نمی‌روند! و... دهها نمونه دیگر از این دست اقدامات غیرشفاف و تاریک که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد!

با این وجود چگونه انتظار دارند دستگاه قضایی منتظر شفاف‌سازی دولت بماند و مردم مظلوم این مرز و بوم را در میان پنجه‌های گرگ‌گونه مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت‌المال تنها بگذارد؟!

۴- در سوره مبارکه کهف به داستان ذوالقرنین‌ اشاره شده است، او اگرچه به روایت معصومین علیهم‌السلام پیامبر نبود ولی شخصیتی مومن و دادگستر و محبوب خدا بود. برخی از مفسران، از جمله مرحوم علامه طباطبائی او را کوروش کبیر یعنی همان پادشاه هخامنشی می‌دانند. ذوالقرنین سپاه عظیم و سلحشوری در اختیار داشت. در کلام خدا از سفرهای سه‌گانه او یاد شده است، سفر به مشرق و مغرب و سفر به منطقه‌ای که در پس تنگه‌ای (برآمده از دو کوه) قرار داشت، « حَتَّى إِذَا بَلَغَ بَیْنَ السَّدَّیْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْمًا لَّا یَکَادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلًا …. ذوالقرنین در سفر سوم خود به میان دو کوه می‌رسد و در پس آن دو کوه مردمی ‌را می‌بیند که از ظلم و ستم جماعت ستمگری به‌نام «یأجوج و مأجوج» به تنگ آمده‌اند و از او می‌خواهند که میان آنها و یأجوج و مأجوج دیواری بنا کند تا از تاخت و تاز آن ستمگران در امان باشند و ذوالقرنین با آهن و مس گداخته میان آن دو کوه، سد محکمی‌بنا می‌کند که یأجوج و مأجوج توان نفوذ  و عبور از آن را نداشته‌اند. « فَمَا اسْطَاعُوا أَن یَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا- نه می‌توانستند از آن بالا بروند و نه در آن نقبی بزنند».

اردیبهشت ماه سال ۹۶ و در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی، آقای رئیسی را که یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود، متهم کردند، اگر انتخاب شود، در پیاده‌روها دیوار می‌کشد! و گفتند؛ «اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده‌روهای ما هم دیوار خواهد بود، شما آنها را نمی‌شناسید. من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند، پیاده‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند.»!

بعدها اگرچه آقای رئیسی به ریاست جمهوری انتخاب نشد اما، نیمی‌از آنچه درباره دیوارکشی ایشان گفته بودند به حقیقت پیوست! و ایشان که به ریاست قوه قضائیه انتخاب شده بود، دیوارکشی را آغاز کرد، ولی آنگونه که ایشان را متهم کرده بودند، در پیاده‌روها دیوار نکشید! رئیسی در برخورد قاطع و هوشمندانه با مفسدان اقتصادی و دستگیری و محاکمه آنها، میان یأجوج و مأجوج‌های عصر حاضر و مردم مظلوم و ستمدیده ایران، دیوار بلندی کشید و دست غارتگر آنها را از جان و مال ملت کوتاه کرد. هزاران میلیارد از اموال به غارت رفته مردم را به بیت‌المال باز گرداند و غارتگران را به دست عدالت سپرد... و این گردونه- که با استجازه معروف آیت‌الله آملی لاریجانی از حضرت آقا به گردش درآمده بود- کماکان به چرخش خود ادامه داد و این روزها با هر چرخی که می‌زند، ارتفاع آن دیوار بلند و بلندتر می‌شود و مردم را به اجرای بی‌چون و چرای عدالت امیدوارتر می‌کند... کاری کارستان و همسو با برخوردی که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود... از این روی باید گفت:‌ آیت‌الله سید ابراهیم ذوالقرنین، دست مریزاد و خدا قوت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۷۳۰۵۴۰۸:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۹
صد درصد بايد مفسدين اقتصادي را محاكمه و مجازات نمود و اموالشان مصادره و خودشان اعدام شوند .
ناشناس۱۰۷۳۲۰۸۱۰:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۹
کیهان و حسین آقا می دونن منظور روحانی از شفافیت چیه مردم هم می دونن ولی هیچ گی نمی گه!!!
ناشناس۱۰۷۳۴۶۹۱۲:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۹
شیخ‌حسن اسحاق را دستگیر و محاکمه کنند تا آرامش برقرار بشه
ناشناس۱۰۷۳۴۷۱۱۲:۲۱:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۹
حتما حسین اقا هم مالک اشتر زمانه بوده ما خبر نداشتیم احکام سنگین روزنامه نگاران و زنان گواه بر همه چیز است
حسنعلی سبد سبد گب یاس۱۰۷۳۲۳۴۱۰:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۹
جناب رییسی بهترین راه مبارزه با فساد اجرای هرچع سریعتر قانون از کجا اورده ای در همه بخش ها چه دولتی و چه خصوصی و چه افراد عادی می باشد فقط از این طریق است که میتوات توزیع صحیح ثروت در کشور را اصلاح و جلوی مفسدین را گرفت
ناشناس۱۰۷۳۳۱۹۱۱:۰۶:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۹
از ساختار فساد زا ملولم و سیستم آلمان و ژاپن و فنلاند و... آرزوست. مقامات عالی نظام چرا نتوانسته اند (در واقع نخواسته اند) این آرزوی مردم را محقق کنند؟ حرف روحانی ناظر بر این نکته است. باید از این حیث بحث شود که سهم هر یک از مقامات در این موضوع چقدر است؟ روحانی مگه نگفت مخالف فیلترینگ است چرا نتوانست؟!
ناشناس۱۰۷۳۳۸۰۱۱:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۹
اگر صداقتی در کار مبارزه با فساد است با نفرات اصلی که پشت پده هستند برخورد شود.
ناشناس۱۰۷۳۹۳۶۱۶:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۶/۹
اوني كه بخواد نق بزنه ، هركاري كني بازم نق شو ميزنه
ناشناس۱۰۷۳۶۵۵۱۴:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۶/۹
در هر رده و جایگاهی و هر آقازاده ای نه اینه سینه پر از اسرار شود
ناشناس۱۰۷۳۸۵۷۱۵:۵۳:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۹
انشاالله که اینها همه تبلیغات و مانور نباشه
ناشناس۱۰۷۳۰۵۷۰۸:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۹
بت ساختن از شخصیت ها کار اشتباهی است.
ناشناس۱۰۷۳۲۷۵۱۰:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۶/۹
تقدیر از عملکرد خوب وظیفه همه هستش
ناشناس۱۰۷۳۴۱۲۱۱:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۶/۹
عملکرد اگر خوب باشد، وظیفه است و نیاز به تشکر نیست.
ناشناس۱۰۷۳۷۲۲۱۴:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۶/۹
در جامعه وقتی ارزشهای برخی افتخار به اختلاس و توجیه و قانونی کردن حقوق نجومی باشه، آیا کار نیک را نباید تشویق و تحسین کرد؟
ناشناس۱۰۷۳۴۷۵۱۲:۲۴:۰۶ ۱۳۹۸/۶/۹
بت‌های ساخته شده را باید شکست رئیسی توان و قابلیت شکستنشان را دارد خدا و مردم ۹۸ درصدی حامی ابراهیم بت شکنند
ناشناس۱۰۷۴۳۳۲۲۲:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۹
به شرط اینکه از‌خودش بت نسازند افرادی مثل حاج حسین
ناشناس۱۰۷۳۷۱۰۱۴:۳۸:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۹
تقدیر آری اما تقدیس و قهرمان سازی خیر!!!!
ناشناس۱۰۷۳۳۵۱۱۱:۲۲:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۹
تا زمانی که از مسائل اصلی کشور نتوان آزادانه انتقاد کرد اوضاع بهتر نخواهد شد. عامل نخست فساد همین است. هی روزگار
ناشناس۱۰۷۳۰۶۹۰۸:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۶/۹
حق گفته در انتخابات رئیسی اخلاقی عمل کرد و مظلوم واقع شد.روش روحانی و دولت برای تخریب او زننده بود
ناشناس۱۰۷۳۰۷۳۰۸:۳۹:۵۱ ۱۳۹۸/۶/۹
واقعا اون 24 میلیون چه جوابی دارن به خدا بدن؟!!! رییسی اگر رییس جمهور بود آیا اینقدر وضع کشور نامناسب بود
م۱۰۷۳۱۶۷۰۹:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۹
یادت باشه تو اینجا دولت وجود نداره.اگه رئیسی هم بود اوضاع بهتر از این نبود.
ناشناس۱۰۷۳۵۸۱۱۳:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۶/۹
اینو نگید چی دارید بگید وضع مملکت رو میبینید اما به خاطر تعصب کاذب حاضر به قبول کردنش نیستید
ناشناس۱۰۷۳۲۰۲۱۰:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۹
همان جوابی که شما برای انتخاب احمدی نژاد به خدا دادید!
ناشناس۱۰۷۳۶۰۳۱۳:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۹
دو دولت اصلاحات و دو دولت تدبیر روی هم انگشت کوچکه دولتهای احمدی نژاد از نظر خدمت به اقشار ضعیف نمیشن
ناشناس۱۰۷۳۲۰۵۱۰:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۶/۹
بدتر بود
ناشناس۱۰۷۴۴۶۴۰۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۱۰
این بدبختی ها و گرونی ها حقتونه
ناشناس۱۰۷۳۲۹۱۱۰:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۶/۹
بسیار بدتر از وضع موجود بود
بینام۱۰۷۳۰۷۴۰۸:۳۹:۵۹ ۱۳۹۸/۶/۹
موافقم
ناشناس۱۰۷۳۰۸۸۰۸:۴۷:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۹
جناب شریعتمداری چطور از پاراگراف اول چنین نتیجه گیری کرده است ؟! کجا گفته که قوه قضائیه نباید برخورد کند ؟! قوه قضائیه باید به جای بگیر و ببند روزنامه نگاران و منتقدین فضای امنی برای انتقاد ایجاد کند .
ناشناس۱۰۷۴۰۸۷۱۹:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۶/۹
دوستان شما در دولت طاقت انتقاد ندارند و پشت سر هم شکوائیه علیه منتقدین صادر می‌کنند حالا میگین تقصیر قوه قضائیه است؟ اگر به شکایت رسیدگی نکنه یه جور دیگه حرف میزنین. امام از دست شماها
ناشناس۱۰۷۳۰۹۲۰۸:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۹
این مقاله بیشتر شبیه یک بیانیه جناحی است اگر خواهان فساد هستید به فسادهای دولت قبل و مورد حمایت جناح خودتان هم بپردازید
سالم۱۰۷۳۱۰۵۰۸:۵۴:۵۳ ۱۳۹۸/۶/۹
آقای حاج حسین شریعتمداری شما که استاد سخن هستید چطور متوجه نشدید که منظور آقای روحانی در بدو امر بستن و از بین بردن راههای تخلف هست بعدا" مبارزه با خاطی , برداشت شما کاملا" اشتباه هست روحانی درست میگوید وظیفه دستگاه قضا مبارزه با فاسد هست و وظیفه دولت مبارزه با فساد و ازبین برده راههای فساد , و یکی از راهها شفاف سازی هست .حالا کجای این اشکال دارد
ناشناس۱۰۷۳۱۰۸۰۸:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۹
دیوار ذوالقرنین! تعبیر جالبی بود...
ناشناس۱۰۷۳۱۴۱۰۹:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۶/۹
فعلا كه زورشون به دولتي ها و افراد ميانه قوه قضاييه ميرسه هنوز تا دانه درشتها و سر منشا فساد خيلي مونده
ناشناس۱۰۷۳۱۵۵۰۹:۳۴:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۹
مرحبا به شریعتمداری ،جناب روحانی جواب بدین دیگه،
ناشناس۱۰۷۳۱۷۴۰۹:۴۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۹
یک نفر را آنقدر نبریم در اوج و مقدس کنیم که نتوان انتقادی به او وارد کرد.
ناشناس۱۰۷۳۹۷۵۱۷:۲۷:۴۳ ۱۳۹۸/۶/۹
براستی اگر ایشان در حال بررسی و محاکمه مفسدین هستند دارند به وظیفه خود عمل می کنند. بد عملکرد دیگران دلیل نمایان شدن ایشان است.
ناشناس۱۰۷۳۱۷۵۰۹:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۶/۹
جناب شريعتمداری! "نبايد" را از کجای سخنان رئيس جمهور دو موود برخورد قوه قضائيه با فساد ، استخراج کردی؟
صف۱۰۷۳۱۷۸۰۹:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۶/۹
آنهاییکه با اقدامات قوه قضائیه و برخورد قاطع آن با مفسدان اقتصادی و اختلاسگران مخالفند بلاشک خود دستی در فساد دارند و نگران لو رفتن اقدامات مفسدانه خود هستند وگرنه از هر ایرانی غیرتمندی بپرسید از اقدام انقلابی جناب رییسی حمایت کامل میکنند و خواستار آن هستند که این اقدامات سریعتر و قاطعانه تر تا ریشه کنی کل فساد و مفسد از کشور ادامه یابد.
سعید۱۰۷۳۱۸۳۰۹:۵۰:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۹
در بزرگ کردن یه نفر و پایین کشیدن نفر دیگر مهارت کافی دارند جناب آقای شریعتمداری . ایشان در این چند ماه چطور توانستند هزاران میلیارد تومان را به بیت المال بر گرداند و اگر چنین باشد که وضع الان ما خیلی بد است
بهبودی۱۰۷۳۲۰۳۱۰:۰۰:۵۸ ۱۳۹۸/۶/۹
آیت الله رئیسی!!!!!!!صدا و سیما و رسانه ها همه میگویند حجت الاسلام رئیسی.
ناشناس۱۰۷۳۶۱۵۱۳:۳۷:۱۳ ۱۳۹۸/۶/۹
حجت الاسلام مشکلت حل شد
ناشناس۱۰۷۳۷۴۲۱۴:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۹
معمولا افرادی را دارای اجتهاد هستند آیت اله خطاب می کنند ایشان هم اجتهاد دارند
ناشناس۱۰۷۳۲۲۸۱۰:۱۵:۵۲ ۱۳۹۸/۶/۹
امیدوارم. ولی تجربه ثابت کرده افراد متاسفانه در شروع کار افراد خوب عمل می کنند ولی در ادامه یا دچار رخوت می شوند و یا دچار انحراف از مسیر.از شخصیت ها افسانه نسازیم که بعئا نشه از اونا انتقاد کار و یا مطالبه شفافیت نمود
ناشناس۱۰۷۳۲۳۵۱۰:۱۹:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۹
از اینکه جناب رئیسی دست به کارهای مثبت زده و به امید خدا در عمل نیز موفق شود چرا که آرزوی مردم ایران مقابله با فساد و تباهی است اما جناب شریعتمداری مراقب باشید از این طرف دیوار نیفتید. خودستایی شماها باعث بیچارگی و مغرور شدن احمدی نژاد و آن داستانها شد. از این رفتار های خودتان پند نگرفتید
مصطفي بروجن۱۰۷۳۲۵۱۱۰:۳۶:۳۹ ۱۳۹۸/۶/۹
ما شا الله و خداقوت . خدا به قلم شما هم بركت بده حاج حسين آقا
ناشناس۱۰۷۳۷۸۱۱۵:۱۰:۳۴ ۱۳۹۸/۶/۹
تا بیشتر جامعه را دو قطبی و نگران کند؟؟؟.!.
الف۱۰۷۳۲۵۳۱۰:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۶/۹
مطب قابل تامل و تفکری بود ، ایکاش این راه ادامه داشته باشد و همه مفسدان شناسایی و دستشان از نظام جمهوری اسلامی کوتاه گردد. یا باقطع کردن دستشان و یا با به درک فرستادنشان ، هر کی باشد و هرکه باشد .
احمد۱۰۷۳۲۷۲۱۰:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۶/۹
سنجش عملکرد افراد در سمت ریاست قوه قضائیه با چند ماه یا یک سال مشخص نمی شود یک دوره ی کامل ۵ ساله یا ده ساله باید بگذرد تا مشخص شود مثل روسای قبلی
مهدی۱۰۷۳۳۱۵۱۱:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۶/۹
کی از اصلی ترین مطالبات مردم شفافیت در قوای حکومتی است و رئیس جمهور بهتر است در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند و بگویند که در قوه مجریه چقدر شفافیت در امور ایجاد کرده اند؟
علی۱۰۷۳۳۵۰۱۱:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۶/۹
روحانی از برخورد با فامیل های خودش و دولتش بسیار نگران است و می ترسد . امثال فریدون و جهانگیری ابتکار و ...
بیژنگ۱۰۷۳۴۱۶۱۱:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۶/۹
در اینکه آقای رئیسی عملکرد قابل قبولی تا الان داشته باید بگویم که نسبت به سایر روسای قوه قضائیه بهتر بوده، ولی اینکه بخواهیم از کسی چنین بت شکن سازی کنیم من فکر می کنم اغراق باشد. در هر حال جناب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه موظف به برخورد با مفسدین می باشد و حتی ایشان باید پذیرای سخن منتقدان خود نیز باشد چرا که کسی وقتی مسئولیتی را قبول می کند باید به تمام وظایف خود به بهترین نحو عمل نماید
ناشناس۱۰۷۳۴۳۳۱۲:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۹
آقا شما را به خدا دیگه این مرد شریف را با این مجیز گوییهاتون تخریبش نکنید. بذارید بنده خدا کارش را بدون حاشیه انجام بده. جناب رییسی خاکی و متواضع هستند و نیازی به این مجیز گوییهای شما ندارند.
ایرانی۱۰۷۳۴۵۵۱۲:۱۳:۳۶ ۱۳۹۸/۶/۹
تا دیروز از کورش بعنوان شخصیتی ناپسند یاد میکردند حالا جهت مهم جلوه دادان اقدامات برخی از شخصیت های کشوری و نشان دادن اقتدار ، آنان را به کورش (ذوالقرنین ) تشبیه می کنند
ناشناس۱۰۷۳۶۴۵۱۳:۵۵:۰۱ ۱۳۹۸/۶/۹
برای بعضیا هدف مهمه و هدف هر وسیله ای رو توجیه میکنه!
ناشناس۱۰۷۳۴۷۲۱۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۸/۶/۹
چه خبره تو این جامعه ما که اصل اون بر اسلام بنا شده اینهمه هورا و مرحبا نداره بابا کارش را داره انجام میده
علی 671۱۰۷۳۴۸۱۱۲:۲۶:۱۴ ۱۳۹۸/۶/۹
آنچه گفته و نوشته شد عین حقیقت است .آقای رئیسی وقتی هم در قوه قضائیه بودند عملکردشان منصفانه بود و تنها کسی بود که به نامه های مردم توجه می کرد و پاسخ می داد .این سید کارش خیلی درست است .بدخواهان هر چه می خواهند بگویند .تهمت های روحانی و نیش های او در انتخابات را هیچ کس فراموش نمی کند .ولی ایشان بزرگواری کردند
مهدی۱۰۷۳۶۴۲۱۳:۵۴:۴۶ ۱۳۹۸/۶/۹
ها؟ انشاا... که جناحی و انتخاباتی نباشه.
پیراسته فر۱۰۷۴۰۶۰۱۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۶/۹
ماهم به جناب اقای رئیسی خسته نباشیدمی گوییم،خداوندپشت وپناهش باشد. واما بعضی هاخیال نکنندکه اداره امورقوه مجریه به آسانی قوه قضائیه است،چون دردومی «قوه قهریه»است وبازداشت وزندان ،پشتوانه احکام صادره است ،هرکس هم زبان درازی کند،احضارش می کنندتامتنبه متنبه شوند!واما«قوه مجریه»،بهت ناسزاهم بگویند،بهتان هم ببندند،بایدتحمل کنی تادلی نرنجد،درمثال، چون مادری است که سلاحش خون دل است و صبوری واستقامت،درعین حال هماهنگ کننده باشید بین افرادبالادستس وپایین دستی. وتلطیف کننده امور،صورت راهم باسیلی سرخ کنید.
ناشناس۱۰۷۴۲۳۶۲۱:۲۴:۲۹ ۱۳۹۸/۶/۹
جناب اقاي شريعتمداري هنوز كه فساد،رانت،ويژه خواري،پارتي بازي هست كم هم نشده بزار فعلا همه چيز در حد شعار است اگركار به انتها رسيد ماهم با شما هم نظر ميشويم
ناشناس۱۰۷۴۳۴۷۲۲:۵۷:۳۳ ۱۳۹۸/۶/۹
احمدی نژاد هم معجزه هزاره سوم بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین