احداث ۲۰ هزار مسکن برنامه اقدام ملی با حضور روحانی آغاز می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3980530151 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عملیات اجرایی احداث حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی متعلق به برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شهرهای جدید طی چند روز آینده با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت راه و شهرسازی، به منظور رونق و تعادل‌بخشی به بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای مهم در ایجاد فرصت‌های شغلی و به تحرک واداشتن سایر بخش‌های اقتصادی کشور، در برنامه تقدیمی وزارت راه و شهرسازی در دی‌ماه ۱۳۹۷ به رییس‌جمهور، مقرر شد ظرف مدت سه سال عملیات اجرایی ساخت تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با هدایت و راهبری مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شود.

با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید و نیز در راستای اجرای اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی که وظیفه تأمین مسکن آحاد جامعه به خصوص گروه های نیازمند را برعهده دولت نهاده، شرکت عمران شهرهای جدید نیز مانند سایر بخش‌های مربوطه احداث واحدهای مسکونی را در دستور کار خود قرار داده و مشمول این طرح شد.

در این راستا از مجموعه ۴۰۰ هزار واحد تکلیفی، سهم شرکت عمران شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد، سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۰۰ هزار واحد و سهم بنیاد مسکن ۱۰۰ هزار واحد اعلام و در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به گزارش های ارائه شده شرکت عمران شهرهای جدید تا کنون عملیات اجرایی حدود ۶۰ هزار واحد از این برنامه را در شهرهای گوناگون آغاز کرده که هرکدام در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این راستا عملیات اجرایی تعداد ۱۵۰ هزار واحد مسکونی متعلق به برنامه مذکور نیز در هفته آینده با حضور رئیس جمهور آغاز و در دست اقدام قرار خواهد گرفت که شهرهای جدید دارای سهمی حدودا ۲۰ هزار واحدی در آن خواهد بود.

گفتنی است شهرهای جدید با آغاز این ۲۰ هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس، فولادشهر، بهارستان، گلبهار، صدرا، سهند، امیرکبیر و هشتگرد، عملیات اجرایی احداث حدودا ۸۰ هزار واحد را به طور رسمی از زمان ابتدای برنامه آغاز و در دستور کار دارد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، با توجه به اطلاعات ارسالی از شهرهای جدید حاضر در این برنامه شهر جدید فولادشهر با هفت هزار و ۱۳۴ واحد، شهر جدید پرند با چهار هزار و ۴۴۸ واحد، شهر جدید گلبهار با دو هزار و ۷۶۲ واحد، شهر جدید سهند با یک‌هزار و ۵۴۷ واحد، شهر جدید صدرا با یک‌هزار و ۴۹۷ واحد، شهر جدید امیرکبیر با ۸۰۰ واحد، شهر جدید هشتگرد با ۵۲۰ واحد و شهر جدید پردیس با ۱۵۰ واحد به ترتیب بیشترین پروژه را در این افتتاح در بر خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۹۴۸۲۰۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۳۱
خسته نباشید بعد شش سال زود نیست؟ یکم دیگه استراحت کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین