• به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

    به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

    گروه اقتصادی الف،

     پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن علی رغم گذشت بیش از نیمی از عمر دولت، به شدت کند است. برخی کارشناسان مسکن معتقدند از آنجایی که الگوی ساخت بیش از ۸۵ درصد پروژه های این طرح بلندمرتبه‌سازی است، برای سرعت بخشی به روند ساخت مسکن دولت باید سراغ واگذاری زمین به مردم و مردمی سازی مسکن به صورت افقی برود.

  • تحویل ۱۲۰ هزار مسکن ملی تا پایان سال

    تحویل ۱۲۰ هزار مسکن ملی تا پایان سال

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۳۸۶ هزار و ۶۵۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تا پایان امسال۱۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

  • احتمال کاهش مجدد سود وام مسکن ملی

    احتمال کاهش مجدد سود وام مسکن ملی

    وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای کاهش نرخ سود ۱۸ درصدی تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داده است.

  • تضییقات بانکی ساخت مسکن!

    تضییقات بانکی ساخت مسکن!

     برای ساخت مسکن دو مسئله و چالش مهم پیش‌روی دولت بود که بخش اول آن یعنی عرضه زمین با مقابله دولت سیزدهم علیه انحصارطلبان در عرضه زمین و افزایش عرضه از طریق شکستن انحصار زمین و توسعه افقی شهر به خوبی جلو رفته است ولی پس از عرضه زمین، باید ساخت مسکن آغاز شود که نیازمند تأمین مالی است که این نقطه کلیدی و راهبردی به دلیل ناهمراهی شبکه بانکی به پاشنه آشیل ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی تبدیل شده است.

  • رییس شورای عالی استان‌ها: بافت فرسوده شهرها محل مناسبی برای احداث مسکن ملی است

    رییس شورای عالی استان‌ها: بافت فرسوده شهرها محل مناسبی برای احداث مسکن ملی است

    رییس شورای عالی استان‌ها گفت: بافت فرسوده شهرها محل مناسبی برای احداث مسکن ملی به شمار می‌رود، زیرا از یک سو زیرساخت‌های مورد نیاز مانند آب و برق در آنها وجود دارد و از سوی دیگر شاهد احیای آن نواحی قدیمی و نامناسب خواهیم بود.

  • تلاش برای کاهش قیمت مسکن ملی

    تلاش برای کاهش قیمت مسکن ملی

    کاهش هزینه بیمه، ساماندهی عوارض صدور پروانه و عرضه سیمان وفولاد با قیمت مناسب به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های دولت برای کاهش قیمت تمام شده مسکن است که امروز وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد.

  • ساخت ۱۷۷ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید

    ساخت ۱۷۷ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید

    بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده که از این تعداد ۱۷۷ هزار واحد در شهرهای جدید قرار دارد.

  • مساحت مسکن ملی: از ۵۰ تا ۹۰ متر

    مساحت مسکن ملی: از ۵۰ تا ۹۰ متر

    آن‌طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرده متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران بین ۵۰ تا ۹۰ متر مربع تعیین شده است؛ اوایل ماه جاری نیز مدیرعامل شهرهای جدید هزینه ساخت هر متر از این واحدها را ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

  • هزینه ساخت مسکن ملی؛ ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان در هر متر

    هزینه ساخت مسکن ملی؛ ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان در هر متر

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است که به این رقم هزینه‌های آماده سازی و محوطه سازی نیز اضافه می‌شود.

  • ساخت مسکن ملی در دل تهران؟

    ساخت مسکن ملی در دل تهران؟

    اگرچه بنا به گفته‌ی مسئولان، واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تهران ساخته نمی‌شود اما اختصاص زمین‌های بخش خصوصی، بافت‌های فرسوده و اراضی متعلق به دستگاه‌های دولتی، عملا اجرای این برنامه در دل پایتخت را امکان‌پذیر کرده است.

  • راه‌حل مشکلات بازار مسکن را کجا باید جستجو کرد؟  

    راه‌حل مشکلات بازار مسکن را کجا باید جستجو کرد؟  

    تجارت نیوز نوشت:محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی صحبت‌هایی درباره مشکلات بازار مسکن و حل موانع پیشرفت آن داشت. او در این باره بیان کرده است: اگر مشکل مسکن مردم را حل کنیم، مردم نه از ما و نه هیچ دیگر یارانه نمی‌خواهند. اما در نهایت راهکار اساسی برای حل مشکلات مسکن در کدام بخش نهفته شده است؟

  • واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین در طرح مسکن ملی طی ۳ هفته اخیر

    واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین در طرح مسکن ملی طی ۳ هفته اخیر

    وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۱۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن طی حدود ۳ هفته خبر داد و گفت:‌ به‌ زودی واگذاری زمین در روستاها آغاز می شود.

  • سود وام مسکن ملی کاهش یافت

    سود وام مسکن ملی کاهش یافت

    بنا بر اعلام وزیر راه و شهرسازی، نرخ سود تسهیلات ساخت پروژه نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

  • چرا درباره مهم ترین وعده انتخاباتی دولت اطلاع رسانی نمی شود؟!

    چرا درباره مهم ترین وعده انتخاباتی دولت اطلاع رسانی نمی شود؟!

    صابر لواسانی، گروه اقتصادی الف،

    دولت در حالی قرار است با طرح نهضت ملی مسکن، مشکل مسکن مردم را حل کند که حتی به آنها اطلاعات دقیقی از روند انجام پروژه‌ها نمی‌دهد... طبیعی است وقتی اطلاع رسانی درستی از روند و چشم انداز پروژه‌هایی که بواسطه سرمایه مردم و تسهیلاتی که آن‌ها مکلف به بازپرداخت آن هستند شکل گرفته مشخص نباشد، مردم نسبت به تکمیل آورده مالی خود اقدام نخواهند کرد.

  • تصویب وام ۴۰۰ میلیونی مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های پایین

    تصویب وام ۴۰۰ میلیونی مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های پایین

    معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ خبر داد.

  • امتیاز فروشنده و خریدار با فروش امتیاز مسکن ملی حذف می‌شود

    امتیاز فروشنده و خریدار با فروش امتیاز مسکن ملی حذف می‌شود

    سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فروش امتیاز مسکن ملی یا نهضت ملی، حذف امتیاز خریدار و فروشنده و قرمز شدن فرم «ج» را به همراه دارد.

  • آخرین برآورد از هزینه ساخت مسکن ملی

    آخرین برآورد از هزینه ساخت مسکن ملی

    سهم استان تهران از طرح چهار میلیون واحدی نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد است که بنا به گفته رییس انجمن انبوه‌سازان تهران حدود ۲۰۰ هزار واحد به مرحله‌ی اجرا رسیده و افزایش تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان با حدود ۵۰۰ میلیون تومان آورده متقاضیان می‌تواند به روند اجرای پروژه‌ها شتاب بدهد.