آیت الله جنتی پس از گفتگو با حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی: دشمنان طمع و شادی نکنند/ راه نفوذ بی‌صلاحیت‌ها را خواهیم بست

گروه جهان الف،   3980528186 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند.

آیت الله جنتی پس از گفتگو با حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی: دشمنان طمع و شادی نکنند/ راه نفوذ بی‌صلاحیت‌ها را خواهیم بست

به گزارش مهر، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ﴿انفال/۴۶﴾


تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران پر است از حوادثی که کام مردم را تلخ و شیرین کرده است و در هر مقطعی تجربه‌ای بر این پدیده زنده افزوده است. برگ برگ این نهال ۴۰ ساله مرهون قطره قطره خون شهیدان و شاهد زحمات و تلاش‌ها و خون دل خوردن‌های امام، رهبری معظم انقلاب و مردمِ دلسوز این انقلاب است.

اتفاقات روزهای اخیر نشان داد توصیه‌های امام بزرگوار ما (سلام الله علیه) و رهبر عزیز انقلاب در وحدت کلمه مسئولان و حفظ یکپارچگی امت، در روزهای سخت انقلاب، چقدر مهم و راهگشا است و ذره‌ای غفلت از این مسئله تا چه حد می‌تواند دل‌های فرزندان این انقلاب را رنجیده خاطر گرداند.

هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفتگوهای جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظرهای طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید. اعضای شورای نگهبان متشکل از فقها و حقوقدانان همواره با برادری و صمیمیت در کنار یکدیگر به بررسی موضوعات و مسائل قانونی و شرعی پرداخته‌اند و دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی قرار داده‌اند. هرچند اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود.

با این وجود حضور فقهای بزرگ و نام‌آوری همچون حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی که هر دو از سرمایه‌های علمی این کشور و دارای سوابق ارزشمند انقلابی، مبارزاتی و اجرایی در خدمت به مردم و مبارزه با فساد و گسترش عدالت هستند، برای شورای نگهبان و کشور مایه مباهات و غنیمت و برای دشمنان و بدخواهان همچون خاری در چشم است.

طبیعتاً عملکرد همه مسئولان این کشور که برخاسته از توده‌های مردم‌اند در پیشگاه مردم و در معرض قضاوت‌های آنان است و هرکس از رهگذر خویش به رفتار و گفتار آنان می‌نگرد. در این خصوص نیز لازم است مردم و خصوصاً شما طلاب و دانشجویان عزیز نسبت به این دو عالم بزرگ حوزه قضاوتی منصفانه داشته و مجاهدت‌ها و خدمات گذشته آنان را در نظر گیرید و از دامن‌زدن به اختلافات پرهیز و ادامه دادن این بحث توسط افراد ناآگاه جلوگیری کنید.

من امروز در گفتگویی که با این دو بزرگوار داشتم هر دو بر حفظ آرمان‌های انقلاب و ضرورت حفظ و صیانت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان مردم و نظام تأکید داشتند و انشاءالله به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید.

بی تردید امروز دشمن بیش از گذشته از ملت ایران عصبانی و خشمگین است و تاب سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی را ندارد. بینی او از آزادی نفتکش ایرانی و موفقیت‌های علمی و اقتصادی به خاک مالیده شده است و چشم دیدن وحدت و همدلی میان دولت و ملت را ندارد. دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند. مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم و دشمنی با دشمنان ملت، یکدل و یکصدا هستند. دل‌های این مردم با هدایت‌های رهبر عزیز انقلاب به درگاه الهی پیوند خورده است و کشتی انقلاب در اقیانوس مواج حوادث متلاطم نخواهد شد.

عزیزان من؛ تردید نکنید که شورای نگهبان در راه انجام وظایف قانونی خود در صیانت از حق‌الناس و رأی مردم ذره‌ای دریغ نخواهد کرد و راه نفوذ مفسدان و بی‌صلاحیت‌ها را خواهد بست و در عزم راسخ این نهاد خللی وارد نخواهد شد. شما جوانان عزیز نیز با تکیه بر رهنمودهای رهبر بزرگوار، در راه اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنید و به پیش بروید، فکر کنید و عمل کنید، آگاه باشید و بیدار سازید و خود را دل مشغول وقایع گذرا نکنید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید؛ و الله خیر المستعان

احمد جنتی 

۱۳۹۸/۵/۲۸

دیدگاه کاربران

علیرضا۱۰۵۷۰۸۴۲۲:۲۳:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
سلام کلمه انشاالله که تو متن نوشتید غلطه درستش ان شاء الله است.
ناشناس۱۰۵۷۵۰۸۰۹:۳۴:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۹
منظورت انشاءاله
ناشناس۱۰۵۷۲۱۳۰۰:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۹
استاد با این سنش ماشاا.. چه دست به قلمی داره
ناشناس۱۰۵۷۲۲۱۰۰:۲۲:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۲۹
حضرات آیات یعنی چه ؟ ..
ناشناس۱۰۵۷۲۵۹۰۰:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۹
..آيا دشمن از ساختن شهرك باستي توسط آقازاده ها.. سوء استفاده نمي كند،دشمن از تبعيض،رانت وويژه خواري يك عده آقازاده در كشور سوء استفاده نمي كند؟
بیژنگ۱۰۵۷۳۴۵۰۲:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
جناب آیت الله جنتی تمام حرفهای شما درست ! ولی یک چیز را من نمی فهمم؛ ..،..بحث بین ایات محترم چه ربطی به دشمن دارد؟ و نیز اینکه بحث بین این دو فرد چه ربطی به رد صلاحیت احتمالی بسیاری افراد خواهد داشت؟ برادرِ من دو تن از فقها بر سر مسایلی شخصی و داخلی با هم بحث می کنند چرا شما سریع این را به دشمن.. ربط می دهید؟ شما را به خدا به جای پرداختن به موضوعات این چنینی به اصل مشکل و تبعات آن بپردازید
عمران۱۰۵۷۳۷۷۰۴:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۹
آقای جنتی، این همه صحبت، یک کلمه در مورد اتهامات گفتید؟ که مثلا «نهادهای مسئول با جدیت به هر اتهام فساد در هر رده رسیدگی کنند؟». کشور را با تعارفات و انشاالله و ماشالله اداره نمی توان کرد.
ناشناس۱۰۵۷۳۸۵۰۵:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۹
وقتی رهبری ساده زیست هستند ، اگر مسئولی در این کشور مثل اشراف زندگی کرد و خانه اشرافی داشت حتما کارش ایراد دارد. حال هر کسی و در هر مقامی باشد.
ناشناس۱۰۵۷۴۶۱۰۸:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۹
دوستان بحث دارند... چه ربطی به دشمنان دارد
ناشناس۱۰۵۷۴۹۷۰۹:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۹
اين موضوع ربطي به دشمنان ندارد فردي در قوه قضائيه ،..حوزه اي ساخته پرسش شده از كجا آورده اي
ناشناس۱۰۵۷۵۳۲۰۹:۵۸:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۹
مردم از دانستن حقیقت خوشحال میشوند و مردم .. دشمن انقلاب نیستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین