اژه‌ای: ‌فردی توانسته با بهانه‌ای ‌۳۸هزار سکه خریداری کند/ عمده ذخایر طلای کشور به‌دست خودمان بر باد رفته

گروه اجتماعی الف،   3980526122 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه گفت که تنها یک فرد توانسته به‌یک‌بهانه مقدار زیادی تسهیلات از بانکی بگیرد و با آن بیش از ۳۸هزار سکه خریداری کند.

اژه‌ای: ‌فردی توانسته با بهانه‌ای ‌۳۸هزار سکه خریداری کند/ عمده ذخایر طلای کشور به‌دست خودمان بر باد رفته

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری قدیم و جدید استان گیلان اظهار داشت: دستگاه قضا و قضات در این برهه حساس زمانی باید بدون واهمه و ملاحظه‌کاری برای احقاق حقوق مردم حکم بدهند.

معاون اول قوه قضائیه مردم گیلان را مردمانی ولایتمدار، مجاهدپرور و زاهدپرور خواند و عنوان کرد: گیلان استانی است که همواره مجاهدانی در خود داشته و دارد که در تاریخ آن درخشیده‌اند و سرداران بزرگ و رشیدی نظیر میرزا کوچک جنگلی و فرماندهان و رزمندگان طول دفاع مقدس تنها نمونه‌ای از آن به‌شمار می‌رود.

محسنی اژه‌ای وجود آیت‌الله بهجت، آیت‌الله محمدی گیلانی، آیت‌الله احسان‌بخش و سایر افرادی را که در عرصه دستگاه قضا منشأ خدمات بزرگی بودند در گیلان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مردم شهیدپرور گیلان در مسیر پیروزی و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی کنار فقها و علمای خود همواره حاضر بودند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر اینکه تمام منصوبان و کارگزاران نظام باید جانب مردم را داشته باشند خاطرنشان کرد: مسئولان باید خدمت را در دستور کار قرار دهند و تمام منصوبان در دستگاه‌ حاکمیتی اسلامی در برابر مطالبات مردم و خواسته‌های آنان نباید بی‌توجه باشند.

معاون اول قوه قضائیه امنیت و آرامش مردم و فعالیت منصوبان حاکمیت در این حوزه و مبارزه با هنجارشکنان را از دید حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) متذکر شد و ابراز داشت: امام علی(ع) در برابر آن‌هایی که می‌خواستند زمینه برگرداندن منافقان و نفوذ آنان را فراهم کنند به‌شدت برخورد کرد و ایستادگی مجاهدانه‌ای در این مسیر داشت.

وی با بیان اینکه برخی افراد با خرج‌کردن پول‌های نامشروع در عرصه انتخابات و برای یک‌سری نامزد مورد نظر خود درصدد ایجاد یک جایگاه برای خود هستند عنوان کرد: این افراد با پولی که از طریق زدوبند و تضییع حقوق بیت‌المال کسب شده است می‌خواهند در صحنه انتخابات برای تحقق منافع نامشروع خود تلاش کنند.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه پول‌های نامشروع این دسته از افراد وسوسه‌انگیز بوده و امکان بروز برخی فسادها را ایجاد می‌کند تصریح کرد: این افراد صاحب نفوذ و پول‌های بادآورده هر مسئول و صاحب‌منصبی را به‌شیوه خود او اغفال می‌کنند به‌طوری‌که برای مدیر مذهبی و غیرمذهبی برنامه‌ای مخصوص تدارک دیده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای مبارزه با عواملی را که در مسیر تضییع حقوق بیت‌المال فعالیت غیرقانونی داشته و یا با زدوبند و فساد مال‌اندوزی کرده‌اند از ضروریات اصلی کشور خواند و گفت: باید این اراده و انگیزه برای مبارزه با شکل‌گیری چنین عناصری در دستگاه قضا وجود داشته باشد تا اموال نامشروع و حق ملت از آنان گرفته‌ شود.

وی مقابله با افرادی را که هنجارشکنی کرده و ارزش‌های انقلاب، نظام و مردم متدین ایران اسلامی را زیر پا می‌گذارند متذکر شد و اظهار داشت: کنار این‌ها دستگاه قضایی با عواملی که دست در دست بیگانگان گذاشته و جریان طاغوت و شیطان بزرگ را در کشور ترویج می‌کنند نیز به‌شدت به مقابله می‌ایستد.

معاون اول قوه قضائیه با تصریح به اینکه در مقابل تضییع حقوق بیت‌المال و حجم بالایی از هنجارشکنی‌هایی که در حال وقوع است نمی‌توان و نباید سکوت اختیار کرد ابراز داشت: کسانی که امروز می‌خواهند آرامش و امنیت مردم این مرز و بوم را با هنجارشکنی‌های فرهنگی و نظایر این بر هم بزنند بدانند دستگاه قضا در برابر آنان خواهد ایستاد.

محسنی اژه‌ای قدرت روزافزون سپاه، ارتش، بسیج و قوه قضائیه در مقایسه با دوران ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و همچنین درباره دادگستری گیلان اظهار داشت: با تمام زحمات و تلاش‌های انجام‌شده توسط رئیس کل سابق دادگستری گیلان باید بگویم در این استان کارها و برنامه‌های بسیار زیادی باید برای اصلاح امور اجرایی شود.

وی حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و محاکم استان گیلان در مقایسه با سایر استان‌های کشور را مسئله‌ای قابل پیگیری دانست و گفت: آمارها نشان می‌دهد مدت ماندگاری پرونده‌های کیفری و حقوقی در محاکم قضایی گیلان کمتر از میانگین کشوری است که این موضوع از تلاش همکاران قضایی استان حکایت دارد.

معاون اول قوه قضائیه کاهش تعداد پرونده‌های کیفری و حقوقی در گیلان با استفاده از ظرفیت‌های استانداری، نماینده ولی‌فقیه، عوامل نظامی و انتظامی و سایرین را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: نخستین قدم برای تحقق این موضوع تشکیل شوراهای حل اختلاف واقعی در گیلان برای حل‌وفصل منازعات است.

محسنی اژه‌ای بیشترین سوژه‌های پرونده‌های کیفری در گیلان را سرقت، توهین، ضرب‌وجرح عمدی و غیرعمد و تهدید خواند و عنوان کرد: کنار اصلاح فرهنگی باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم که عمده این منازعات به‌جای معطل ماندن در محاکم قضایی استان با صلح و سازش مورد حل‌وفصل قرار گیرند.

وی موضوع تغییر کاربری‌های اراضی در استان گیلان را یکی از مباحث بسیار جدی این خطه دانست و با تأکید بر اینکه "باید منشأ این تخلفات را از بین ببریم" ابراز داشت: باید مجموعه اقدامات و برخوردها در این زمینه قاطعانه باشد و قبل از هر کاری به‌سراغ افراد یا دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند رفت.

معاون اول قوه قضائیه تلاش برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در حوزه تغییر کاربری‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نظارت گسترده بر عملکرد دهیاران، شوراها و یا دستگاه‌های اجرایی مسئول در صدور جواز تغییر کاربری اراضی لازم است تا در زمان بروز هرگونه تخلف و جرم از آنان مطالبه‌گری لازم انجام شود.

محسنی اژه‌ای از حجم بسیار زیاد پرونده‌های مربوط به بانک‌ها در دستگاه قضا و محاکم قضایی کشور سخن گفت و عنوان کرد: بانک‌ها و متولیان آن باید براساس یک قانون و ضابطه مشخص اقدام به پرداخت تسهیلات کنند زیرا در غیر این‌صورت جرایم و تخلفات عدیده‌ای در مورد معوقات بانکی و نحوه هزینه‌کرد تسهیلات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه "عمده ذخایر طلای کشور به‌دست خودمان بر باد رفته و حیف‌ومیل شده است" اظهار داشت: وقتی که این تخلفات و جرایم بزرگ رخ می‌دهد همه از دستگاه قضایی توقع دارند که با عوامل و مفاسد اقتصادی و مالی برخورد کند در حالی که در درجه نخست دستگاهی که چنین تسهیلاتی را داده باید مؤاخذه شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه تنها یک فرد توانسته به‌یک‌بهانه دیگر مقدار زیادی تسهیلات از بانکی بگیرد و با آن بیش از 38 هزار سکه خریداری کند تصریح کرد: برای اینکه واقعاً با چنین پدیده‌ها و مفاسدی برخورد کنیم باید به‌سراغ کسی برویم که پس از پرداخت تسهیلات، بانک هیچ نظارتی بر نحوه هزینه آن نداشته است.

محسنی‌اژه‌ای شناسایی ریشه‌ها و عوامل ایجاد فساد و پیشگیری از بروز و ترویج آن در دستگاه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: دستگاه قضایی مسئول جاده‌سازی، انجام کارهای عمرانی و یا اعطای تسهیلات نیست اما در صورت بروز هرگونه مفسده‌ای از تمام عوامل این حوزه‌ها انتظار پاسخگویی شفاف را دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۳۱۵۶۱۶:۱۴:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
به قول آقای بهمنی، آنقدر طلا و سکه داریم که اگر لازم شود در سوپرمارکت ها به فروش می رسانیم.
ناشناس۱۰۵۳۷۸۴۰۱:۲۳:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
کاری نداره قیمت دلار و طلا را که مصنوعی بردید بالا بیارید پایین همه طلاهایشان را می فروشند مشکل اصلی تمام بدبختی های اقتصادی خود مقامات هستند
ناشناس۱۰۵۳۱۵۸۱۶:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
باعث و بانیش را دستگیر کنید نه فقط خریدار را
ناشناس۱۰۵۳۹۲۲۰۸:۴۵:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
مگر می شود اینهمه پول را جابجا کرد ولی مراکز اطلاعاتی ندانند..
ناشناس۱۰۵۳۱۶۶۱۶:۱۶:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
در همه جای دنیا برای کاهش قیمت ارز و سکه بانک مرکزی اقدام به فروش می کند. در همه دولت ها این اجرا شده چیزی بر باد نرفته اگر فروخته نمیشد الان معلوم نبود قیمت سکه چند بود. مگر از کشور خارج شده که بر باد رفته؟؟؟
ناشناس۱۰۵۳۵۳۲۲۱:۲۴:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
بله شده
من۱۰۵۳۱۸۰۱۶:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
باز هم "فردی"
ناشناس۱۰۵۳۲۲۶۱۶:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شما خودت هم باید پاسخگو باشی..
امید۱۰۵۳۲۳۸۱۶:۵۶:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم روحانی و سیف باید محاکمه شوند .
ناشناس۱۰۵۳۲۴۵۱۷:۰۰:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
پولش را از کجا آورده این همه سکه خریده آنرا بررسی کنید
ناشناس۱۰۵۳۲۴۶۱۷:۰۰:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شرم به این دولت ..
ناشناس۱۰۵۳۲۵۴۱۷:۰۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آقا این یک نفر نیست برای دادن یک وام کم هزار بهانه وضامن می خواهند چگونه یک فرد باید بتواند این پول سکه تسهیلات بگیرد
ناشناس۱۰۵۳۲۵۷۱۷:۱۲:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
نام این اسلاحتلب .. چیست؟
ناشناس۱۰۵۳۹۰۶۰۸:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
فعلا تو شعار بده
ناشناس۱۰۵۳۲۶۰۱۷:۱۴:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اون ۲ تن مظلومین چی شد ؟ بخار که نمیشه !!
ناشناس۱۰۵۳۲۶۱۱۷:۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۲۶
شما و دادستان و بانک مرکزی و بازرسی و مجلس و رئیس جمهور چه کار کردین
ناشناس۱۰۵۳۳۰۶۱۷:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
كي بايد آن دستگاه متخلف را تنبيه كند ؟؟؟؟ پس كار قوه قضاييه چيست ؟؟؟ اينهمه فساد اقتصادي از كجا آمده ؟؟؟ براي از بين بردن فساد اخلاقي و اجتماعي راهي نداريد جزء آنكه فساد اقتصادي در كشور و مديران خيانتكار كانادا نشين بيت المال خواران لواسان نشين و غارتگري در كشور را از بين ببريد !!! براي اينكار قدم اول خود دستگاه قضاء و اطرافيان ..و مديران كشور را بازرسي و بررسي نماييد .
ناشناس۱۰۵۳۳۶۳۱۸:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۲۶
سکه خریدن نه سقف داشت نه مالیات ،غش در معامله نکنید ،قرار نیست به خریداران سکه با دید منفی بنگریم ،اینکه منابع طلای مملکت با پیش فروش سکه از بین رفت از نظر شما دارای اشکال است ،و آیا اینکه درآمد مردم و پس انداز مردم هم از بین رفت دارای اشکال است ؟
ناشناس۱۰۵۳۳۷۱۱۸:۵۳:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
هر چند این خریدها قانونی بوده اما قانون دیگری لازم است که این خریدها را باطل و اموال غارت شده را برگردانند ! اگر بخواهید می شود ! نگویید نمی شود !
ناشناس۱۰۵۳۳۷۳۱۸:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۶
امان از دست این دولت اصلاحات!!!! مردم و کشور را با خاک یکی کرد
ناشناس۱۰۵۳۴۶۷۲۰:۲۴:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
کسی که دستور فروش پشتوانه طلا کشور را داده و دلار های کشور را به حراج گذاشته را تعقیب قضایی کنید این خواسته تمام ملت ایران است.
ناشناس۱۰۵۳۵۳۸۲۱:۲۸:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
اشتباه خریداران سکه این بود که از شبکه بانکی خرید کردند باید یا از بازار میخریدند یا سراغ خودرو خارجی و مسکن میرفتند ،
ناشناس۱۰۵۳۵۸۲۲۲:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۶
سکه های نزد سلطان سکه چه سرانجامی پیدا کرد
ناشناس۱۰۵۳۵۴۳۲۱:۳۳:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آقای اژه ای دقيق بفرمایید منظورتان از خودمان چه کسانی هستند نام ببرید و محاکمه فرمایید ..
ناشناس۱۰۵۳۵۴۵۲۱:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۶
آقای اژه ایی پیش فروش سکه غارت اموال بوده یا رانت وفساد آقازادها و صاحبان قدرت ؟ پیش فروش سکه غارت اموال بوده یا استخراج سالها از منابع مشترک نفت وگاز توسط کشورهای همسایه ؟ادرس اشتباه ندهید ، اینکه افراد پولهای کلان را از کجا آورده اند موضوع دیگری است که باید پیگیری شود
ناشناس۱۰۵۳۹۸۸۰۹:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۲۷
پیش فروش سکه هم غارت بوده جوری می گویی انگار این پیش فروش برای توسعه اقتصادی کشور انجام شده؟؟
بی بصیرت۱۰۵۳۶۷۱۲۳:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۶
مشکل دقیقا چیست؟ آیا کسی که سکه خریده خطا کرده؟ آیا کسی که سکه فروخته خطا کرده؟ اگر خطایی بوده از سوی خریدار سکه نبوده چون در چارچوب قانون عمل کرده. اگر هم مسوولان قصور ورزیده اند که به پیش فروش سکه مبادرت کرده اند. باز هم به خریدار ربطی ندارد. و مسوولان باید پاسخگو باشند اگر قیمت سکه کاهش یافته بود و خریدار متضرر شده بود بازهم علیه این فرد سخنرانی می شد. این فرد به سخنان دولت اعتماد کرده و کاملا اقدامی قانونی انجام داده
ناشناس۱۰۵۳۶۹۰۲۳:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
دولت روحانی به نفع چه کسی کار می کند؟ ارز و طلا که ذخایر هر کشوری هستند به دست این دولت فنا می شوند وصندوق ذخیره خالی می شود این کار به نفع مردم است یا ..
ناشناس۱۰۵۳۷۰۷۲۳:۴۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۶
انگار تو این کشور تا بحال دولت نداشتیم .. ولی امیدوارم برنامه مبارزه با فساد بصورت سیستم در بیاید یعنی با تعویض افراد کل برنامه از بین نرود.
محسن۱۰۵۳۸۲۶۰۴:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۷
این اختلاس ها ، رانت ها و حیف و میل بیت المال را مرتبا" مطرح میشود ، نشان از ناتوانی ما در کنترل این موارد توسط خاطیان دارد ، لطفا" ببینید بقیه ملت ها و کشورهای موفق در مبارزه با فساد چگونه عمل کرده اند ، از آنها الگو بگیرید و قوانین و سیستم نظارتی را اصلاح کنید ، هر روز داد زدن که آی بردند و خوردند برای مردم هیچ کاری نمی کند
معین۱۰۵۳۸۲۹۰۴:۳۳:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۷
چرا فروش سکه در زمان آقای بهمنی را رسیدگی نمیکنند؟چرا تغییر قسمت ۱۰درصدی چندروزه قیمت پایه ارز را در زمان آقای بهمنی رسیدگی نمیکنند.؟
ناشناس۱۰۵۳۹۰۴۰۸:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۷
با اشاره به اینکه تنها یک فرد توانسته به‌یک‌بهانه دیگر مقدار زیادی تسهیلات از بانکی بگیرد و با آن بیش از 38 هزار سکه خریداری کند من معنی متن بالا را متوجه نشدم هرکسی متوجه شد به فارسی سلیس توضیح دهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین