توضیحات نیروی هوایی ارتش درباره درگیری و تیراندازی مرگبار در بیشه‌کلا

گروه اجتماعی الف،   3980520145 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار درگذشتگان حادثه روز گذشته در بیشه کلا به تشریح ابعاد و جزئیات بیشتری پرداخت.

توضیحات نیروی هوایی ارتش درباره درگیری و تیراندازی مرگبار در بیشه‌کلا

به گزارش الف، روز گذشته درگیری خونینی در شهرستان محمودآباد مازندان، بر اثر مالکیت شهرک قصر دریا صورت گرفت. در این ماجرا مالکان مدعی‌اند که زمین برای آنهاست و از سوی دستگاه قضایی نیز حکم دارند اما نیروی هوایی ارتش اجازه ورود مالکان به زمین را نمی‌دهند. در همین حال زمانی که مالکان می‌خواستند وارد زمین‌شان شوند ابتدا تیر هوایی شلیک شد و پس از وارد شدن مالکان به منطقه نظامی، نیروهای ارتشی به تیراندازی به‌سوی مالکان پرداختند که ۲ نفر در دم جان باخته و ۴ نفر مجروح شدند.

در  همین خصوص توضیحات نیروی هوایی ارتش را می‌خوانید:

«فرودگاه پادگان بیشه‌کلا نیروی هوایی به عنوان تنها مرکز آموزشی انجام عملیات نجات خدمه به‌ منظور آموزش خلبانان و کروی پروازی این نیرو در اراضی واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران استقرار یافته و به‌ دلیل موقعیت خاص سوق‌الجیشی در طرح‌های عملیاتی برای مقابله با تحرکات احتمالی بیگانگان، مردم یاری و کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه و ناگوار به‌عنوان پایگاه مقدم پیش‌بینی شده است.

باند فرودگاهی نیروی هوایی در پادگان بیشه‌کلا یکی از باندهای موجود در استان مازندران با مأموریت آموزش نجات خدمه در موقعیت‌های جغرافیایی جنگل و دریا و پشتیبانی محسوب می‌شود که وجود ساخت و سازهای غیر معمول در حریم این باند موجب اختلال در روند مأموریت‌های مهم از جمله؛ مأموریت های امدادی و مردم‌یاری در حوادث و سوانح طبیعی و غیر مترقبه این فرودگاه راهبردی شده است.

بر اساس ابلاغیه ریاست حقوقی و امور مجلس نیروهای مسلح به شماره 291/1150/3614 در تاریخ 1397/12/26 و متعاقباً نامه فرمانده نیروی هوایی ارتش به  شماره 48-1/15/4840 در تاریخ 1398/05/16 به مراجع مرتبط در سرخ‌رود استان مازندران، صراحتاً تصریح شده است «هرگونه خلع ید و رهاسازی اراضی و اماکن تحت اختیار نیروهای مسلح مستلزم رعایت تشریفات خاص قانونی و کسب مجوز  از سلسله مراتب سازمانی نیروهای مسلح است» و همچنین دراین ابلاغیه‌ها تأکید شده، «با توجه به موقعیت حساس کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور و اهمیت و حساسیت مأموریت‌های خطیر نیروهای مسلح در راستای حفظ و حراست از کشور، ضمن توقف عملیات اجرایی پرونده مطروحه از هرگونه دستور خلع ید از پلاک‌های مورد نظر بدون رعایت موارد یاد شده جلوگیری به‌عمل آید».

این در حالی است که بدنبال صدور حکم مبادی ذی‌ربط مبنی بر تحویل‌گیری بخشی از زمین توسط افراد مدعی، پس از مراجعه مأموران جهت اجرای حکم خلع ید از قسمتی از اراضی نیروهای مسلح و پس از تنظیم صورتجلسه توسط ضابطین قضایی و ترک محل اجرای حکم، متأسفانه یکی از مدعیان مالکیت، روند اعتراضی خود را به‌صورت غیر قانونی ادامه داده و با تحریک تعدادی از کارگران خود، موجب دامن زدن به ناآرامی و در نهایت هجوم به‌سمت پادگان نظامی شد.

در پی این هجوم و در مرحله نخست، مسئولان و کارکنان پادگان در تلاش بودند تا در آرامش و با مذاکره مسالمت آمیز مهاجمان را آرام کنند، لیکن بدنبال تشدید التهاب‌ها و پس از تعرض به منطقه نظامی، تعدادی اقدام به درگیری‌های نزدیک با عناصر تأمین حفاظت فیزیکی نموده  و کارکنان و سربازان برای ممانعت از ادامه این تعرض به پادگان با وجود تجهیزات حساس هوایی و جلوگیری از خلع سلاح و احتمال تسخیر پادگان، پس از مجروحیت ناشی از ضرب و شتم، اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند.

نیروی هوایی ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این درگیری، این موضوع را از مبادی قانونی ذی‌صلاح پیگیری و اعلام می‌دارد همانگونه که در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و ایثار کارکنان ولایی این نیرو و پس از آن در مقاطع حساس و ناگوار مانند سوانح طبیعی سیل در استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان و زلزله کرمانشاه با سرلوحه قرار دادن شعار «ارتش فدای ملت» همواره یار و یاور مردم بوده است، همچنان موجب اطمینان قلب مردم خونگرم خطه دلاور خیز مازندران خواهد بود لیکن ضمن بررسی دقیق علل و عوامل حادثه، محرکان و مقصران این حادثه را از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار می‌دهد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۴۹۵۲۱۵:۵۰:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
شهدا زنده اند و نزد پروردگار خود روزی میخورند .
ناشناس۱۰۴۵۰۴۷۱۶:۲۷:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۰
نکنه منظورت از شهدا کسانی هست که بزور خواستند وارد محوطه نظامی شده و سربازان را خلع سلاح کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۴۵۱۱۲۱۷:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۰
کدام خلع سلاح..منطقه مسکونی مگه پادگانه.تازه با ضابطان قضایی رفته بودند.
فرناز۱۰۴۵۳۳۷۱۹:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
دوست عزیز متوجه هستید که این زمین توسط ارتش غصب شده بوده و حکم دادگاه هم به نفع اهالی روستا بوده؟!
ناشناس۱۰۴۵۸۲۷۱۰:۲۲:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۲۱
گستاخی برخی از افراد در برخورد با نیروی های پلیس و نظامی اصلا قابل قبول نیست مامور پلیس موظف به اجرای دستور مافوق خودشون هستند و هرگونه درگیری با اونها در هر جای دنیا که باشه صد در صد غیر قانونی هست ولی انگار خیلی از افراد این جایگاه رو باور ندارن طرف به خودش اجازه با پلیس راهنمائی و رانندگی درگیر بشه یا همین مورد اخیر واقعا انتظار داشتند به یک منطقه نظامی تعرض کنند و باهاشون برخورد نشه
ناشناس۱۰۴۴۹۵۵۱۵:۵۲:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
انصافا در این مقوله حق بطور کامل با نیروی هوایی جمهوری اسلامی است. قانون تاسیس اردوگاه و مرکز غریق نجات نیروی هوایی در سال 43 تصویب شده و امروز سندش در سایت مرکز اسناد مجلس هم موجوده. دلیل نمیشه حالا چون زمین های اونجا کیمیا شدند و قیمت گرفتند محلی ها نسبت به حریم این پایگاه که پایگاه مقدم جبهه شمال نیز هست تعرض کنند و دنبال ویلاسازی و کسب سود باشند
ناشناس۱۰۴۴۹۶۸۱۵:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
عجب دادگاه حکم داده خالی کنید میگه ترجیح میدیم قانون و رعایت نکنیم .
حمیدرضا۱۰۴۴۹۷۳۱۵:۵۸:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۲۰
با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند...
آرش۱۰۴۴۹۸۲۱۶:۰۰:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
منطقه نظامیه !! به هر دلیل و با هر مدرکی ، ورود به اون ، باعث تیراندازی و .... خواهد شد . این موضوع در همه جایه دنیا واضح و مبرهن است.
ناشناس۱۰۴۵۱۰۷۱۷:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
حالا اگر سپاه این کار را کرده بود ببین جریان مزدور داخلی و خارجی چی کار کرده بودن !!
ناشناس۱۰۴۵۱۵۱۱۷:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
جوک نگو عزیزم حکم قضایی داشتن
ناشناس۱۰۴۵۰۳۰۱۶:۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
اجرای حکم قضایی رو منوط به تشریفات داخلی خودتون کردین و مالک بدبخت رو اتفاقی کشتین؟ نیروی انتظامی نباید برای متفرق کردن ملت اونجا میبود؟
ناشناس۱۰۴۵۰۳۴۱۶:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
خوب اگه کسی با قدرت نمایی به محدوده نظامی تعدی کنه محافظین چه کار باید بکنند؟
فرناز۱۰۴۵۳۴۱۱۹:۲۵:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
توجه کنید که حکم دادگاه به نفع اهالی روستا بوده است.
ناشناس۱۰۴۵۴۱۹۲۰:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۲۰
مثل اینکه با ضابطین قضایی بودند
ناشناس۱۰۴۵۴۶۴۲۱:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
کسی که حکم خلع ید گرفته چکار باید بکنه؟
ناشناس۱۰۴۵۸۷۷۱۱:۱۷:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
اعلام کمک می کنند صد نفر هم که بودند دستگیر می کردند آدم غیر مسلح رو که با سلاح گرم نمی کشند تازه از سلاح گرم هم اگر استفاده می کنند از سلاح گرم سبک استفاده می کنند و به جا های غیر حیاتی شلیک می کنند نه که باژ ۳
ناشناس۱۰۴۶۱۰۳۱۳:۳۶:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۲۱
هیچی دیگه طبق منطق دوستان، سربازها باید تسلیم بشن و پایگاه را تحویل مهاجمها بدهند!
علی کریمی۱۰۴۵۰۴۰۱۶:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
توضیحات نیروی هوایی اصلا قانع کننده نبود.
نادری۱۰۴۵۴۱۶۲۰:۴۰:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
دقیق مطالعه بفرمایید قانع میشوید،بفرمایید اگر باند فرودگاه تخریب بشه و فردا روزی از طرف همین کشورهای شمالی تهدیدی علیه این مرزو بوم بشه از کدوم فرودگاه برای دفاع از خود استفاده کنیم،نکنه انتظار دارید از داخل ویلای کنار دریای ه آقایون از ما بهترون دفاع کنیم.
ناشناس۱۰۴۵۴۴۹۲۱:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
امثال تو اگر خدا نعوذبلله هم توضیح بدهد قبول نمیکنی منطقه نظامی است
ناشناس۱۰۴۵۴۶۸۲۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
خیلی محتاطانه بیانیه داده مثل آدم بگو در همه جای دنیا ورود به منطقه نظامی همین واکنش رو بهمراه داره
ناشناس۱۰۴۵۶۱۰۰۰:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
توضیح نمیخواد جواب های هویه.
ناشناس۱۰۴۵۶۷۰۰۲:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۲۱
شما کجای داستانی که باید قانع بشی؟
حمیدرضا۱۰۴۵۷۳۰۰۷:۱۵:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۱
توضیح نبود. توجیه بود
ناشناس۱۰۴۵۷۹۰۰۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
منطقه نظامی رو بخواهی واردش بشی حق تیر داره الان قانع شدی؟ منطقه نظامی با کسی شوخی نداره استادیوم ورزشی نیست که بری بزنی و در بری و هیچی نشه نظامی = وجود نظم
ناشناس۱۰۴۶۱۰۱۱۳:۳۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۱
تیرشون که بهت خورد اون وقت متوجه میش که محدوده نظامی چیه و قانع میشی
ناشناس۱۰۴۵۰۷۸۱۶:۴۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
عجب!تیرهوایی زدن ومردم مردن؟مگه مردم کفترن یاتو هوا پرواز میکردن باتیرهوایی مردن؟..
ناشناس۱۰۴۵۰۸۹۱۶:۵۲:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۲۰
حق ورود به منطقه نظامی نداشتن. فکر میکنید اگر مجبور به تیراندازی نمیشدن اونا برمیگشتن یا به وردشون به پایگاه ادامه میدادن.
ناشناس۱۰۴۵۱۲۷۱۷:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
آنچه که در فیلم نشان داده می شود افرادی در حال سنگ پرانی هستند و حمله ای در کار نبوده همچنین نیروهای نظامی در بالا و مردم پایین قرار دارند و شلیک هوایی باعث کشته شدن مرم نمی شد. بااین تفاسیر پس..
ناشناس۱۰۴۵۱۵۴۱۷:۲۰:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۲۰
اول گفتن زمین خوار بودن الان میگن مالک بودند حکم قضایی داشتن
ناشناس۱۰۴۵۱۶۷۱۷:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
میتونستن پلیس رو خبر کنن
ناشناس۱۰۴۵۱۶۸۱۷:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
بسیار عالی و منطقی و مجلسی فقط از اصل چرا زمین مردمو غصب کرده بودن نمازم میخوندن توش؟؟؟
ناشناس۱۰۴۵۱۷۳۱۷:۳۰:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
اشتباه کردن مالکین، و اشتباه غیر قابل جبران کردن نیروی نظامی، باید طوری تیر اندازی شود که موجب مرگ نشود این که هر سرباز ی میدونه.
ناشناس۱۰۴۵۱۷۴۱۷:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۰
باند فرودگاه نیروی هوایی مانع اتصال ویلاهای لاکچری شهرک قصر دریا به دریا می باشد..و این مانع باید برداشته می شد تا این ویلانشینان بتوانند از پلاژ اختصاصی خود بهره مند شوند
ناشناس۱۰۴۵۱۹۱۱۷:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
مردن بخاطر یه مسئله که براحتی قابل حل بود
ناشناس۱۰۴۵۲۹۳۱۸:۴۸:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
به نظرم کار درستی انجام شده...اینجوری باشه از فردا هر کسی راه می افته وارد اماکن نظامی می شه.
ناشناس۱۰۴۵۳۳۹۱۹:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
تسخیر پادگان.. اون شخصیتی که متن نامه را نوشته این را در نظر بگیرد که جنگ ایران و کشور ثالث نیست ودر ثانی حکم دادگاه داشتند قضات محترم دادسرای نظامی یقینا نمی گذارند به نام کلمات گنده حقی پایمال شود امید این است.
کبیر۱۰۴۵۳۴۹۱۹:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
شک نکنید مدعی مالکیت .. تبانی داشته است.وگرنه کل املاک ایران اول متعلق به کشور ایران است و کسانیکه از مرز و بوم ایران حراست میکنند.نه کسانیکه دریا خواری و کوه خواری و کویرخواری میکنند ای وای به دولتی که اینقدر ضعیف است که ارازل و اوباش منطقه ادعای مالکیت پادگان ارتش را میکنند.ما ایرانیان اصیل مالکیت فردی هیچ فردی بر سرزمین ایران را نمی پذیریم و همه را از اصل باطل میدانیم و مدعی هستیم خائنین غیر ایرانی .. .غلط کرده اند که به سمت پادگان ارتش رفته اند اگر من بودم تمامی نسل این نخاله ها را شناسایی و با غلطک از روی آنها عبور میکردم.
ناشناس۱۰۴۵۳۵۱۱۹:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
همه ملت با هر طرز فکری پشت ارتش اند ولی خدایی اگه کسی از ارتش اشتباه کرده نیاز به این همه توجیه نیست
حسن۱۰۴۵۳۵۵۱۹:۳۹:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
نکنه باید زنگ میزدن۱۱۰ ؟؟؟؟پادگان نیروی هوایی با اون تجهیزات و ضد هوایی و موشک و هواپیما مگه میشه که بهش تجاوز بشه و کاری نکنه؟؟؟؟کار درست رو کرده
ناشناس۱۰۴۵۳۹۵۲۰:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۰
به زور زمین مردم رو تسخیر کنن بعد بهشون تیر اندازی کنن بعد به صورت اتفاقی فوت کنن جای تاسف داره اصلا چرا زمین تسخیر بشه که بخواد اتفاقی تیراندازی بشه
صف۱۰۴۵۴۱۱۲۰:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۰
نیروی هوایی باید بدون ترس و با صراحت بگوید که برای جلوگیری از سقوط پادگان بدست افراد مهاجم به سوی آنان تیراندازی کرده و دو نفر هم کشته شدند اصلا تسلیت گفتن به خانواده مهاجمان کشته شده چه معنی دارد.اگر قرار بود که نگهبانان پادگان با مهاجمان مقابله نکنند الان پادگان سقوط کرده و تجهیزات موجود در آن غارت شده بود و چه بسا اتفاقات بسیار خطرناکی پیش می آمد و کنترل آن سخت بود. خلاصه در هر شرایطی نگهبانان پادگانها وظیفه دارند از ورود افراد متفرقه به هر شکل ممکن جلوگیری نمايند.
ناشناس۱۰۴۵۴۱۸۲۰:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۰
شلیک هوایی لزوما با ‌زوایه نود درجه و به طرف آسمان نبوده چون هوا در همه سطوح جریان دارد پس تیر هوایی بوده بهمین سادگی
ناشناس۱۰۴۵۴۴۱۲۱:۱۵:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۲۰
اون منطقه از مازندران تمام زمینهای سمت ساحل یا دست ارگانها و نهادهاست یا ملک شخصی عده ای خاص هست .اصلا انگار ساحل دریای خزر ملی نیست ودرمالکیت عده قلیلی هست .اون منطقه محمود اباد هم جزو زمینهای گران وبه قولی لوکس منطقه هست واحتمالا صحبت از میلیاردها تومن پول هست .ورود به منطقه نظامی تحت هر عنوانی همین عواقب رو داره و اون آقای مدعی هم بیشتردلش برای جیب خودش سوخته وشک نکنین حکم قضایی رو.. گرفته.بهتر که ساحل دست نهادهایی مثل هوانیروز باشه تا اینکه عده ای در پوشش ویلاسازی مالک دریا بشن.
پیراسته فر۱۰۴۵۴۵۳۲۱:۲۶:۳۹ ۱۳۹۸/۵/۲۰
.. واما یک نکته:چرانباید نهادها وسازمانها،همچون مردم،به حکم محاکم قضایی سرتسلیم فرودبیاورند!؟ چرا ارتش حکم را «وتو»کرد!؟
ناشناس۱۰۴۵۴۵۶۲۱:۲۹:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۰
تیر هوایی بوده یا ..؟!!! مگه میشه با تیر هوایی کسی کشته بشه؟
ناشناس۱۰۴۵۵۴۸۲۳:۲۳:۲۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
نیروهای مسلح از هر قانون و نیروی قضایی بالاتر است و بس و هیچ قانونی برای آنها قابل اجرا نیست مگر خودشان بخواهند
ناشناس۱۰۴۵۵۷۶۲۳:۴۸:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۲۰
زمینهای مردم بی دفاع را در این برهه حساس کنونی غصب نکنید
ناشناس۱۰۴۵۵۸۷۲۳:۵۶:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۲۰
اونی که باید محاکمه بشه کسی است که جماعت و تحریک کرده متاسفانه چاره ای نبود
ناشناس۱۰۴۵۶۰۷۰۰:۲۰:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
بنظرم یه سوال هم باید از عوامل انتظامی استان باید کرد، که شما کجا بودید؟؟
ناشناس۱۰۴۵۶۶۲۰۱:۴۷:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۲۱
نکنه باندهایی از زمینخواران ..با دریافت مجوز از دادگاه محلی .. میخواهند چند هزار متر زمین مرغوب را بالا بکشند و نقشه و قرعه بنام پادگان نیروی هوایی افتاده !
ناشناس۱۰۴۵۶۹۳۰۲:۳۵:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
هرج و مرجه!
ناشناس۱۰۴۵۶۹۹۰۲:۴۴:۳۸ ۱۳۹۸/۵/۲۱
با توجه به موقعیت حساس کنونی ????
کاوه۱۰۴۵۷۰۷۰۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۲۱
آنچه که در فیلم دیده می شود شلیک هوایی نبوده .. آخر کجای دنیا به کسی که دنبال گرفتن زمینی که مال خودش است آنهم با داشتن حکم قضایی شلیک می کنند ؟
حسین۱۰۴۵۷۰۸۰۳:۱۳:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
ضابط قضائی مقصر است. حکم بایستی به سلسله مراتب ابلاغ شود و فرمانده پادگان صلاحیت و اختیار واگذاری املاک پادگان را ندارد و ابلاغ هر حکم به عوامل و فرمانده ای پادگان یک کار خلاف رویه و غیر معمول بوده و فقط به قصد تحریک معترضان زمین ها انجام شده است. در برابر افرادی که با تجهیزات و ادواتی مثل لودر قصد ورود به محوطه نظامی را دارند و از تیر هوایی هم هیچ واهمه و ترسی نداشته و به کار خود ادامه می دهند چه کاری باید انجام داد؟
ناشناس۱۰۴۵۷۱۵۰۵:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۲۱
"اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند." !!
ناشناس۱۰۴۵۷۲۴۰۶:۴۰:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۲۱
مگه کشکه؟ رفتن با نیروی نظامی درگیر شدن؟ پس قانون چکارست؟
Valor۱۰۴۵۷۵۱۰۷:۵۷:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۲۱
منطقه نظامیه و هر کس بدون مجوز وارد بشه سزاوار شلیک گلوله است.خوب کاری کردن و مقصر خود افرادی هستند که وارد منطقه نظامی شدن.
سعید۱۰۴۵۷۶۳۰۸:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۲۱
لشگر که نبودن. چند نفر بودن . میتونستن از پلیس ۱۱۰ کمک بخوان . تازه اونها لابد مدارکی داشتن چرا با اونها صحبت نشده و نماینده قانونی نیروی هوایی وارد مذاکره نشده. مگر نه اینکه اونجا مکان آموزشی بوده پس چه ترسی وجود داشته . ؟ متاسفانه در سال های اخیر خیلی از ارگان ها در مناطق شمالی زمین ها رو تصاحب کردن به بهانه های مختلف. واقعا متاسفم ..
علی۱۰۴۵۸۱۵۱۰:۰۴:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۱
سربازان ارتش به وظیفه خودشان عمل کرده اند . افراد بصورت غیر قانونی وارد منطقه نظامی شده اند و مقصر هستند. مقصر کسی است که آن ها را تحریک کرده
ناشناس۱۰۴۵۸۱۶۱۰:۰۵:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۱
کسی با حکم قضایی برای ورود مراجعه میکندوبا اسلحه مانعش میشوند.بالاخره اشکال از کجاست؟؟؟؟
ناشناس۱۰۴۵۹۳۶۱۱:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۱
ارتش کار درستی کرد
ناشناس۱۰۴۶۲۲۱۱۵:۱۱:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۱
حرص و طمع چه کارها که با بشر نمیکنه !!!!! مسئول این عواقب اون کسانی اند که به خاطر زمین دیگران را تحریک و وادار به ورود به منطقه نظامی کردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین