چند هزار نفر در کشور پرونده وکالت دریافت کرده‌اند؟

گروه اجتماعی الف،   3980510186

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاور خانواده قوه قضاییه بااشاره به وجود ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق عنوان کرد: ازاین تعداد ۷۵هزارنفر وکیل و ۴۵هزارنفر کارشناس رسمی دادگستری هستند.

به گزارش مهر، علی بهادری‌جهرمی عصر پنج شنبه در همایش ملی «نقش حقوقدانان و وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام دوم انقلاب با رویکرد احیای عدالت و مبارزه با فساد» با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اقدامی انقلابی در سایر حوزه‌های حکومتی و اجتماعی است، گفت:  انقلاب اسلامی ایران هرچند پیروز بود اما حرکت انقلابی در یک حوزه محقق شد و در دیگر حوزه‌ها به طور کامل محقق نشده و به همین دلیل مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کرده اند.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: در نگاه جدید باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اداری و مالی اقداماتی انجام و در این حوزه‌ها انقلاب واقعی صورت گیرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاور خانواده قوه قضاییه با اشاره به اینکه باید گام‌های زیادی طی کنیم تا به مطلوب انقلاب اسلامی برسیم، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه محور اصلی را طرح کرده اند که یکی از محورها مبارزه با فساد و تحقق عدالت است.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مخاطب بسیاری از فرامین رهبری مردم هم هستند و این بیانیه یک فرمان انقلابی از رهبری انقلابی به ملت انقلابی است، اظهار داشت: حاکمیت نیز به عنوان جزئی از مردم در این حرکت قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی جامعه وکلا را جامعه نخبگان کشور برشمرد و با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق در کشور عنوان کرد: از این تعداد کمتر از یک پنجم و چیزی حدود ۷۵ هزار نفر وکیل و کمتر از ۴۵ هزار نفر کارشناس رسمی دادگستری هستند.

جامعه نخبگان در هر حرکت انقلابی نقش باز کردن بن بست‌ها را بر عهده دارندرئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاور خانواده قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وکلا نخبگان و از سرمایه انسانی کشور هستند که باید قدر این سرمایه های انسانی را دانست، افزود: جامعه نخبگان در هر حرکت انقلابی نقش باز کردن بن بست‌ها را بر عهده دارند.

بهادری جهرمی بابیان اینکه وکیل، کارشناس و حقوقدان باید منافذ فساد را شناسایی کند، افزود: نباید ترسید و باید بلندنگر بود.

وی با تاکید بر اینکه وکیل و کارشناس صیانت‌کننده از حق است، گفت: وکلا باید در روند اجرایی شدن یک حکم با همکاری، معاضدت و مساعدت به قاضی حقی را به درستی به جا آورند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاور خانواده قوه قضاییه از صدور ماهانه ۱۲۰ رای توسط قضات در همدان خبر داد و گفت: این تعداد آمار کمی نبوده و اگر وکلا زمینه یاری را مهیا سازند، رای ها سریعتر و سالم تر صادر شده و نگاه شهروندان نیز به روند اجرای احکام مثبت تر خواهد بود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان همدان نیز بابیان اینکه مبارزه با فساد ساده نیست، گفت: برخورد با فساد سیستماتیک مستلزم اراده قوی و پولادین است.

علیرضا ترکستانی اضافه کرد: حکومت ما دینی است و باید برای اتخاذ هرگونه تصمیم از سوی مسئولان مشروعیت آن عمل مورد توجه واقع شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین