امیرآبادی: سالی ۱ میلیون یارانه بگیر اضافه می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3980507095 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از سال اول که ۶۳ میلیون نفر یارانه می‌گرفتند کم نشد بلکه تاکنون حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه بگیر شدند و سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به این جمع اضافه می‌شود. به علت سیاسی کاری و نبود بانک اطلاعاتی منسجم در کشور دولت نمی تواند یارانه پردرآمدها را قطع کند.

سالی ۱ میلیون یارانه بگیر اضافه می‌شود

به گزارش صداوسیما، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه تیتر امشب گفت: بهمن سال 89 که دولت دهم یارانه نقدی را برقرار کرد قرار بود مردم در مصرف آب، برق و حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمد‌ها یارانه‌ای نفدی به مردم پرداخت کند، اما دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پردرآمد‌ها را حذف کند.

وی افزود: نه تنها از سال اول که 63 میلیون نفر یارانه می‌گرفتند کم نشد بلکه تاکنون حدود 80 میلیون نفر یارانه بگیر شدند و سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به این جمع اضافه می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سال 93 و 94 در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده است که یارانه افرادی که پردرآمد هستند را قطع کند که دولت هنوز این کار را انجام نداده است، چون یارانه به سمت بحث‌های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند یارانه‌ها را قطع کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه افراد پردرامد و دهک‌های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: بیشتر افرادی که یارانه شان قطع شده است افرادی هستند که زیرپوشش کمیته امداد، تامین اجتماعی، بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

وی تصریح کرد: به علت اینکه بانک اطلاعاتی منسجمی در کشور نداریم نمی‌توان خانوار‌ها را از نظر درآمد به صورت دقیق تفکیک کرد.

امیرآبادی در ادامه برنامه افزود: وقتی هنوز ما نمی‌دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند نمی‌توان همان‌ها را نیز حذف کرد و دولت نمی‌تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌ها و ابزار‌های لازم و اطلاعات کافی، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به امور مستمندان و مستضعفان جامعه راهکار‌های مختلفی وجود دارد و حذف یارانه تنها راهکار نیست و به علت مشکلاتی که در شناسایی افراد پردرامد و کم درامد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پردرامد‌ها حذف نخواهد شد بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درامد خواهد رفت.

عضو هیات رییسه مجلس در ادامه افزود: دولت توانایی شناسایی دهک‌ها را ندارد و با این کار بازهم یارانه افراد فقیر قطع خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۵۴۲۶۱۲:۴۵:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۷
روايت تحريف شده از قانون هدفمندی يارانه ها. با دادن يارانه نقدی ، قيمت حاملهای انرژی افزايش فاحشی يافت و به فوب خليج فارس نزديک شد. يعنی از اين جيب به اون جيب شد. هرساله برداشت از جيب مردم زيادتر
ناشناس۱۰۲۵۸۲۹۱۶:۱۵:۲۵ ۱۳۹۸/۵/۷
آقای امیر آبادی آیا نیروی انتظامی آمار دارندگان ماشین های صد میلیون یا دارندگان چند ماشین را ندارد آیا سازمان مالیات آمار مالیات دهندگان کلان را ندارد آیا دولت آمار گیرندگان حقوق بگیران بالا مثل نمایندگان مجلس را ندارد آیا دولت اطلاعات گردش مالی افراد از طریق سیستم بانکی را ندارد آیا آیا آقای امیر آبادی نگران .. اسفند ماه هستید؟؟؟؟؟؟؟؟
آریابان۱۰۲۶۰۱۲۱۸:۵۲:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۷
راهکار درست اینه که فقط نیازمندان واقعی که این ارقام یارانه میتونه کمکی بهشون بکنه شناسائی شوند و البته و صد البته اون اشخاصی هم که وجود یا عدم دریافت این مبلغ ناچیز مطلقا نمیتونه در زندگی اقتصادی شون تأثیرگذار باشه از فهرست حذف شوند ولی واقعا گره کار در کجاست که دولت تاکنون به خیلی از بی نیازان هم یارانه پرداخت میکند ؟!؟!؟!؟ درقدیمها که هنوز بانک اختراع نشده بود، متکای زیر سر، محل انباشت دارائی ها بود و کسی هم از میزان آن خبر نداشت؛ ولی امروزه که دیگه همۀ انواع و اقسام دارائی های افراد از شمار کارخونه ها ، پاساژ ها ، مغازه های چند دهنه چند صد متری ، ویلا های هزار متری ها ، ماشین های متعدد رنگارنگ میلیاردی ، پته های چند صد میلیاردی گمرکی ورود و خروج سالیانۀ کالا ، حساب های متعدد ریالی و ارزی کهکشانی در بانک های مختلف، همه و همه اگر برای همه آشکار نباشه، حداقل باید موقع مالیات-بگیری برای وزارت اقتصاد و دارائی آشکار باشه، که اگر نباشه وای به اون جامعه !!!!! ؛ دولت بعیده که نتونه پولدار ها رو شناسائی کنه ، پس گره کار در کجاست ؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۰۲۶۱۴۵۲۰:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۷
جناب نماينده قانون هدفمندی يارانه ها است نه قانون صرفه جويی در حاملهای انرژی!
ناشناس۱۰۲۶۱۵۳۲۰:۴۷:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۷
آقای امير آبادی! با قانون هدفمندی يارانه ها، يارانه حاملهای انرژی تقريبا حذف شد و طبق قانون درصدی از درآمد حاصل از آن ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واريز ميشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین