عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از یمن فریبکاری است؟

گروه جهان الف،   3980504107

شبکه المنار در گزارشی اعلام کرد امارات تظاهر به عقب‌نشینی از یمن می‌کند و در واقع این حرکت یک اقدام تاکتیکی و فریبکارانه است.

عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از یمن فریبکاری است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، امارات تظاهر به عقب نشینی از یمن می‌کند، اما در واقع حرکت اماراتی‌ها در اعلام عقب نشینی، یک اقدام تاکتیکی و فریبکارانه است و هیچ نشانه‌ای که بیانگر عقب نشینی واقعی آن‌ها از یمن باشد وجود ندارد.

خبرنگار المنار در صنعا درباره آخرین تحولات یمن گفت وظیفه ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن از زمان تعیین وی به این سمت، همواره تکذیب حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان بوده، اما تکذیبیه‌های او سودی نداشته و حملات پهپادی یمنی‌ها به خصوص به پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر واقع در جنوب عربستان ادامه یافته است، به خصوص آنکه هواپیما‌های جنگنده سعودی، بیشتر از این پایگاه به پرواز در می‌آیند و یمن را بمباران می‌کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: حملات پهپادی به فرودگاه‌های سعودی اگرچه قدری کم شده و بیشتر حملات الان روی پایگاه‌های نظامی هوایی متمرکز شده است، اما ادامه دارد. خبر‌ها از اقدام دولت سعودی به انتقال مراکز کنترل و هدایت به دیگر پایگاه‌های هوایی حکایت دارد چرا که پایگاه هوایی ملک خالد، هدف حملات متعددی قرار گرفته است. دلیل تشدید حملات رزمندگان یمنی در جنوب عربستان نیز تشدید حملات سعودی است که از مزدوران یمنی و سودانی در حملات به مرز‌ها استفاده می‌کند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز با پاتک پاسخ دادند و ده‌ها نفر از مزدوران سعودی در تازه‌ترین درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند. این در حالی است که رسانه ها، خبر‌های متعددی را در خصوص گشایش‌های احتمالی و عقب نشینی‌های امارات و سودان از جنگ در یمن مطرح می‌کنند، اما همه این‌ها فریبکاری است. امارات از تجاوز به یمن عقب نشینی نکرده، همه آنچه که اتفاق افتاده بازآرایی نیرو‌های اماراتی است. البته نیرو‌های اماراتی در یمن محدود هستند و بودن و نبودن آن‌ها در موازنه قدرت در سواحل غربی تغییراتی ایجاد نمی‌کند.

امارات، ارتش بزرگی ندارد و نیروهایش در یمن در واقع مجموعه‌ای از شماری از افسران هستند که نبرد‌ها را از پایگاههایشان که از خطوط درگیری خیلی دور هستند کنترل می‌کنند و آنان در بندر المخاء و برخی مناطق بسیار آرام مستقر هستند و عقب نشینی آن‌ها به عدن نشانگر تمایل اماراتی‌ها به صلح یا عقب نشینی از یمن نیست. آنان از برخی از مناطق یمن که در اشغال است به برخی مناطق اشغالی دیگر عقب نشینی کرده‌اند.

المنار افزود: تنها مطلبی را که درباره سخنان اماراتی‌ها می‌توانیم با قاطعیت تأیید کنیم توقف حملات هوایی اماراتی هاست و به نظر می‌رسد حملات موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به عربستان باعث نگرانی شدید اماراتی‌ها شده است و آنان می‌خواهند اینگونه به جهانیان وانمود کنند که قصد صلح دارند تا از حملات رزمندگان یمنی به امارات در امان بمانند و زمانی که اماراتی‌ها از عقب نشینی و تمایل به عقب نشینی از جنگ یمن صحبت می‌کنند، می‌خواهند حضورشان را در جنوب یمن با این حرف که از سواحل غربی عقب نشینی کرده اند، قانونی کنند.

در نتیجه، این فقط یک فریب است و تا زمانی که توافقنامه سوئد اجرا نشود امکان ورود به هیچ حل وفصل جدیدی وجود ندارد و بیش از هفت ماه از امضای آن می‌گذرد، اما هیچ پیشرفتی نداشته و تمام آنچه که اتفاق افتاده است امتیازدهی از طرف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بوده است. آن‌ها نیز برای آنکه صلح برقرار و مأموریت فرستاده بین المللی تسهیل شود چنین کاری کرده اند؛ اگرچه مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن گفته ماه آینده میلادی شاید گشایشی حاصل شود، اما این سخنان در راستای فعالیتهای وی مطرح می‌شود که همواره می‌کوشد به نتیجه برسد، اما هیچ نشانه واقعی وجود ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین