نگاهی به گوشی Huawei Y9 2019 /محصولی خوش‌قیمت با چهار دوربین

گزارش بازرگانی،   3980501162

گوشی Huawei Y9 2019 با داشتن چهار دوربین (دو لنز برای دوربین اصلی و دو لنز سلفی) و بهره‌مندی از قیمت مناسب، به انتخابی هوشمندانه برای کاربرانی تبدیل شده است که به کیفیت عکسبرداری گوشی خود اهمیت زیادی می‌دهند.

نگاهی به گوشی Huawei Y9 2019 /محصولی خوش‌قیمت با چهار دوربین

یکی از جدیدترین محصولات هوآوی در بازار گوشی های میان رده گوشی Huawei Y9 2019 است که با توجه به محدوده‌ی قیمتی خود، یکی از بهترین دوربین‌ها را در قیاس با رقبا دارد. در ادامه با هم نگاهی به ویژگی‌های این گوشی خواهیم انداخت.

سری Y گوشی‌های هوآوی را می‌توان یکی از سری محصولات این شرکت دانست که در طول زمان پیشرفت زیادی داشته است. هوآوی چند ماه پیش گوشی Huawei Y9 2019 را معرفی کرد که می‌تواند به عنوان یک میان‌رده با قیمت مناسب، کیفیتی مطلوب از عکاسی را همراه با چهار دوربین خود در دو سمت ارائه دهد.

این گوشی از یک نمایشگر 6.5 اینچی با حاشیه بسیار کم (FullView) بهره می‌ّبرد و رزولوشن 2340x1080 آن را در طیف نمایشگر‌های Full HD+ قرار می‌دهد که برای گوشی در این محدوده‌ی قیمت، قابلیتی جذاب است.

Huawei Y9 2019 دارای تأییدیه TÜV Rheinland است که تضمین می‌کند در استفاده‌های طولانی‌مدت و در نور کم، چشم انسان دچار خستگی و آسیب نخواهد شد. همچنین حالت Huawei Reading به شما کمک می‌کند تا با آسودگی خاطر، به کار با گوشی و مطالعه کتاب و نوشته‌ها بپردازید.

استفاده از چیپست Kirin 710 با فناوری ساخت 12 نانومتری و هشت هسته‌ی پردازشی، قدرت بالایی به این محصول داده است؛ به‌گونه‌ای که عملکرد آن در کارایی تک‌هسته‌ای تا 75 درصد و در کارایی چندهسته‌ای تا 68 درصد نسبت به مدل سلف خود بهبود داده است؛ این در حالی است که مصرف انرژی این تراشه نیز تا 30 درصد کاهش داشته است. همین امر سبب می‌شود دوام باتری 4000 mAh این گوشی، بیش از پیش شود.

طراحی سه بعدی Huawei Y9 2019 با انحناهای گوشه های کناری به خوش‌دست بودن و زیبایی آن کمک زیادی کرده است. همچنین رنگ‌بندی متنوع این محصول (مشکی و ارغوانی) پاسخگوی تمام سلیقه‌ها خواهد بود.

جدا از بحث طراحی محصول و ویژگی‌های سخت‌افزاری، Huawei Y9 2019 را می‌توان یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولات در بازار موبایل دانست که بخش دوربین آن می‌تواند یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم‌رده باشد. در ادامه با هم مروری بر قابلیت‌های خوب دوربین این گوشی خواهیم داشت.

مشخصات دوربین‌ها

این گوشی در هر دو سمت به دوربین دوگانه مجهز است که در پشت، یک دوربین 13 مگاپیکسل و در جلو یک دوربین 16 مگاپیکسل، هر دو با سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی، دو ماژول دوگانه را تشکیل می‌دهند.

هوآوی تلاش کرده تا بیشترین استفاده را از پتانسیل بالا و توان پردازشی چیپست Kirin 710 برای ارتقای سطح کیفی و خروجی این گوشی داشته باشد و نرم‌افزاری را برای دوربین دستگاه ارائه دهد که بتوان به سادگی از آن استفاده کرد.

اما اگر روی ویژگی‌های دوربین‌های این دستگاه متمرکز شویم، متوجه می‌شویم که این دوربین‌ها به صورت خاص برای علاقه‌مندان به عکاسی در بودجه پایین تعریف شده و به بازار ارائه می‌شود.

هوش مصنوعی برگ برنده Huawei Y9 2019

AI یا همان هوش مصنوعی که در نرم‎‌افزار دوربین این گوشی قرار گرفته به صورت کلی یک پله سطح کیفیت آن را افزایش داده است. با استفاده از این قابلیت، دستگاه به صورت خودکار با تشخیص سوژه، عملیات پردازشی را آغاز کرده و تلاش می‌کند تا کیفیت را بالا نگه دارد.

برای مثال اگر لنز دوربین گوشی را روبه‌روی یک بنای تاریخی بگیرید، دستگاه به صورت خودکار تنظیمات عکاسی از بنا را پس از اعلان نوع سوژه، به خدمت می‌گیرد.

این امکان، قابلیت‌های بسیار بیشتری نیز با خود به همراه دارد و می‌تواند انواع سوژه‌های زنده، اشیا، لوازم و حالت‌ها را (با 22 دسته‌بندی مختلف) شناسایی کرده و بهترین تنظیمات برای عکاسی از آنها را انتخاب و ارائه کند.

عکاسی در شب و شاتر باز 6 ثانیه‌ای

گشودگی دریچه دیافراگم در این گوشی f/1.8 است و این بدان معناست که می‌توان تا 50 درصد نور بیشتری را از محیط به نسبت لنزهای معمولی به داخل سنسور راه دهد.

 

در کنار هوش مصنوعی، گوشی به قابلیت عکاسی در شب یا Night Mode نیز مجهز شده است که آن هم  می‌تواند کیفیت عکاسی در نور محدود را افزایش دهد. در این حالت مجموعه الگوریتم‌هایی برای افزایش کیفیت عکس، همراه با کاهش نویز‌ و پاشیدگی نوری نیز انجام می‌گیرد.

یکی از جلوه‌های ویژه‌ای که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای به آن علاقه‌مند هستند، عکاسی با اکسپوژر باز (نوردهی طولانی) برای مدت زمان مشخص است. نمونه تصویرهایی از این قابلیت را پیشتر در تصاویر شهرهای شلوغ در شب دیده‌اید که چراغ‌ خودروها در خیابان به دلیل باز بودن اکسپوژر دستگاه، به خطوط نوری تبدیل شده و جلوه زیبایی به آن افزوده است.

در حالت عکاسی شب به صورت خودکار بهترین تنظیمات برای رسیدن به یک تصویر با کمترین نویز و آشفتگی نوری اتخاذ می‌شود.

 تکنیک دیگری که در Huawei Y9 2019 وجود دارد و  کمک می‌کند تا در محیط‌های تاریک، تصاویر بهتری ثبت کنید، استفاده از AI و فلاش روشن خواهد بود که در بسیاری از موارد می‌تواند نتیجه بسیار بهتری را نسبت به Night Mode ارائه دهد.

حالت حرفه‌ای

حالت Pro نیز طبق معمول در این گوشی وجود دارد و کاربرانی که با مفاهیم سرعت شاتر، مقدار ISO و اکسپوژر آشنا باشند می‌توانند بهترین استفاده را از آن ببرند.

وظیفه سنسور عمق میدان

استفاده از سنسور عمق میدان در کنار سنسور اصلی به Huawei Y9 2019 این امکان را می‌دهد که بتواند عکس‌هایی با افکت‌های محو کردن پس زمینه و فوکوس دقیق ثبت کند. نکته جالب توجه Huawei Y9 2019 این است که این سنسور در هر دو سمت دستگاه وجود دارد. در پشت دستگاه این سنسور کمک می‌کند تا بتوان علاوه بر حالت عکاسی معمولی، حالتی با عنوان Aperture Mode را نیز به همراه داشته باشیم.

 

این قابلیت به Huawei Y9 2019 این امکان را می‌دهد که بدون ویرایش‎‌های نرم‌افزاری، بهترین عکس‌ها را از صورت افراد ثبت کند.

بسیاری از افراد با روتوش خودکار و یا همان حالت Beauty Mode سازگاری خوبی ندارند و به همین دلیل هوآوی با عرضه حالت Portrait Mode توانسته امکانی فراهم کند که حالت عکاسی از صورت یا پرتره، با کیفیت بالاتر و با حداقل افکت‌های نرم‌افزاری قابل دستیابی باشد.

دوربین سلفی

با وجود استفاده از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در این دوربین می‌توان از قابلیت‌های گسترده نرم‌‌افزاری که برای آن پیش‌بینی شده نیز استفاده کرد.

هوآوی این امکان را ایجاد کرده که به کمک AI بتوان حالت نورپردازی سه بعدی، حالت نورپردازی صحنه نمایش و بسیاری از افکت‌های زیباسازی تصویر را روی دستگاه پیاده‌سازی کند که اگر کمی وقت صرف آنها کنید، می‌تواند تصاویر سلفی حرفه‌ای را برایتان ایجاد کند.

با تمام این توضیحات باید گفت کمتر گوشی را می‌توان یافت که به مانند Huawei Y9 2019 در عین خوش‌قیمت بودن، امکاناتی نظیر نمایشگر خوب، قدرت پردازشی بالا و دوربین با کیفیت را در محدوده‌ی گوشی‌های میان‌رده ارائه دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین