ماکرون خطاب به ایران: «فورا» ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهید

گروه جهان الف،   3980411107 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: تهران باید «فورا» ذخایر اورانیوم خود را به سطح معین در برجام برگرداند.

ماکرون خطاب به ایران: «فورا» ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهید

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه کاهش میزان ذخایر اورانیوم ایران را خواستار شد و گفت پاریس به زودی گام‌هایی برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای (برجام) برمی‌دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ماکرون که دیروز تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران صحبت کرده، امروز گفته است که ایران باید «فورا» میزان ذخایر اورانیوم به غنای پایین خود را به کمتر از سقف تعیین‌شده در برجام بازگرداند.

وی افزود: «در روزهای پیش رو گام‌هایی برمی‌دارم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران تعهداتش را اجرا می‌کند و همچنان از مزایای توافق هسته‌ای بهره‌مند می‌شود.»

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد بخشی از تعهدات خود در برجام را معلق می‌کند. عدم پایبندی به سقف ۳۰۰ کیلوگرمی اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد یکی از این تصمیمات بود، که روز گذشته رسما عملی شد. ایران ۶۰ روز به طرف‌های باقی‌مانده در برجام فرصت داده تا به نحوی آثار ناشی از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را جبران کنند، در غیراینصورت تهران گام‌های تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به برجام برخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۸۱۸۸۰۱۳:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
چشم، الساعه
ناشناس۹۸۲۱۱۱۱۵:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خطاب به ماکرون: شما هم فورا تحریمها را لغو کنید و فورا روابط بانکی را عدای کنید و فورا فروش نفت را به روال سابق برگردانید و فورا شرکتهایتان به قرارددهایشان عمل کنند و فورا ....
علی۹۸۲۲۷۲۱۷:۰۳:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۱
با راه اندازی اینستکس حسن نیت خودشان را نشان دادند بیشتر از این نمی توانند ، چون اقتصاد اروپا در دست بخش خصوصی و در بورس آمریکا است و از دولتها دستور نمی گیرند . ما محکوم به شکست هستیم باید راه خود را تغییر دهیم .
ناشناس۹۸۲۳۰۷۱۷:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
اگر قرار بود کاهش بدیم که افزایش نمیدادیم!!
ناشناس۹۸۲۴۰۶۱۸:۳۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
مگر اینها نمی دانند اگر با لحن تند با ملت ایران حرف بزنند همه ایرانی ها با سلیقه های مختلف سیاسی با هم متحد می شوند؟
ناشناس۹۸۱۸۸۴۱۳:۳۵:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۱۱
به فکر جنبش جلیقه زردها باش..مردم فرانسه هم تو رو قبول ندارن جوانک !
ناشناس۹۸۲۵۳۱۲۰:۱۰:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
ماکرون مخور هندونه با پوست که اینکار کار ترامپ و جان بولتون یابوست
میلاد حمیدی۹۸۱۸۸۸۱۳:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۱۱
من جای ظریف باشم می گویم برای ایران و هیچ کشوری بایدی وجود ندارد مخصوصا برای آنهایی که خود و شرکایشان زراد خانه های هسته ای دارند. تو باید بفهمی با ایران صحبت می کنی بهتر است این لحن را با دست نشانده های خودت داشته باشی. البته باید دید این باید چه نوع بایدی است. نوعی از باید ها به معنی تعیین تکلیف و دستور نیست بلکه به معنی درخواست و نصیحت است. اگر گزینه دوم درست است نوع پاسخ باید ملایم تر باشد.
ناشناس۹۸۱۸۹۰۱۳:۳۷:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خدا نگذرد از جریان غربگرا که با انفعال و ساده لوحی خود ، امثال این اقا رو گستاخ کردن...
ناشناس۹۸۲۵۱۵۲۰:۰۲:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۱۱
حیف آقا که به این دلقک بگن
ناشناس۹۸۱۹۰۳۱۳:۴۵:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
یکی اینو از برق بکشه تااز کاخ الیزه نکشیدنش پایین
ناشناس۹۸۱۹۰۶۱۳:۴۶:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خسته نباشید میگم به رو حانی و اصلاحات... کارو به جایی رسوندی که فرانسه با ما مثل زیر دستش حرف میزنه
ناشناس۹۸۲۵۱۶۲۰:۰۳:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
هم انگلیس و هم فرانسه در زمان دولت خاتمی و روحانی ، با ایران مثل مستعمرات خودشون رفتار میکنن
ناشناس۹۸۲۶۷۲۲۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
نه خیلی قبلش فرانسه زیر دستمون بود؟
ناشناس۹۸۱۹۰۸۱۳:۴۷:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۱۱
این همون عزتیه که برجام نافرجام اصلاح طلبان و کسانیکه به قول خودشون زبان مذاکره با دنیارو بلدن به کشور ما داده که یک خونخوار اروپایی واسه ما تعیین تکلیف کنه بدون اینکه به تعهد خودش پایبند باشه . زبان دنیا زبان انگلیسی بلد بودن و چنتا توییت زدن نیست زبان دنیا دیدن چنگالهای آخته و آغشته به خون امثال اینهاست
ناشناس۹۸۱۹۱۰۱۳:۴۸:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۱
وای ترسیدیم .
شهروند۹۸۱۹۱۷۱۳:۵۶:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۱
اروپای پیر و بی اختیار با این موش مرده بازی های استعمار پیشه خود؛ دیگر نه اعتباری و نه وجهاتی برای دخالت در امور جهانی را دارد.اروپای که توان اقتدار ملی- اقتصادی خود را در مقابل آمریکا و انظار جهانیان از دست داده است. جناب آقای مکرون فورا وبدون معطلی به خواست نهضت " جلیقه زردها " که حدود سی و چند هفته است در خیابانهای سراسر فرانسه برعلیه سیاستهای غلط اقتصادی شما تظاهرات میکنند رسیدگی کنید.نه در امور کشور ی مستقل همچو ایران .شما در جنگ تحمیلی رژیم صدام حسین برعلیه کشور ما و بعد در نابودی زیر ساختهای سوریه - یمن و.چاد و ونزویلا و...پرونده خونین و خفت باری از خود بجای گذاشته اید. شما آلت دست " آمریکا و صهیونیست ها" هستید.و از خود نه اقتدار دارید و نه اختیار؛ پس خیلی بی جا کردید در پای میز 1+5 حاضر شدید و همواره نقش پلیس لمپن بد را بازی کردید !!؟؟
ناشناس۹۸۱۹۱۸۱۳:۵۶:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۱
اوه ، اوه ، چشششششم.
ناشناس۹۸۱۹۲۰۱۳:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
برو بچه پیش مامانت! هنوز دهنش بوی شیر میده واسه ما شاخ و شونه میکشه.
ناشناس۹۸۱۹۲۵۱۳:۵۸:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
اشکالی نداره بیا اضافه تولیدمون رو بخر
ناشناس۹۸۱۹۲۶۱۳:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۴/۱۱
یکی به این بچه بگه تو چی میگی ؟!!! برو دنبال کارت بابا
شهروند۹۸۱۹۴۸۱۴:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
وااااااااااههههههای ی ی ی ترسیدم
ناشناس۹۸۱۹۶۳۱۴:۱۲:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
چشم، بهش میگم.
ناشناس۹۸۱۹۷۶۱۴:۱۴:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خب راهش ندن این هفته که میخاد بیاد ایران
نادر۹۸۱۹۸۰۱۴:۱۶:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
واقعا فرانسه شورش رو در آورده اون از حمایت بی شرمانه صدام در جنگ تحمیلی که هواپیماهای سوپر ایتندار رو با خلبان به صدام داد و این مسخره بازیهای الان معلوم نیست کشوری با اون پیشینه تاریخی که به اصطلاح پرچمدار آزادی بود چرا به این روز افتاده
حسام۹۸۲۰۲۱۱۴:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
فورا دهانت رو ببند.
ناشناس۹۸۲۰۳۱۱۴:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۱۱
اگر تونستی اول آشوب پاریس رو جمع کن بعد بیا ملت بزرگ ایران رو تهدید کن
ناشناس۹۸۲۰۳۶۱۴:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
به قول فردوسی: تــفــو بــر تــو ای چــرخ گـــردون تفو. یک مشت جانورهایی که دیری نیست که از روی درخت ها پایین آمدن و تو قرن 21 هنوز یاد نگرفتن دستشون رو.. بشورن، برای ملت ایران تعیین تکلیف میکنن، افسوس.
ناشناس۹۸۲۰۴۸۱۴:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خدا لعنت کنه کسانی که ما را اینقدر ذلیل کردند. دولت محترم تدبیر و امید بفرمایید اینم نتیجه وادادگی و به قول شما دیپلماسی و زبان مذاکره را بلد بودن!
خطاب به مکرون۹۸۲۰۷۵۱۴:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۱۱
فورا به تعهدات برجامی خود عمل کن.
ناشناس۹۸۲۰۷۸۱۴:۵۹:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۱۱
گستاخی ممنوع زبان درازی ممنوع برو به کدخداتون بگو ملت ایران برای تو و امثال تو تره هم خورد نمی کنه
ناشناس۹۸۲۱۱۴۱۵:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
این کلمه «فورا» را از کجاش در آورده؟ این مردک نمیداند که یک سال طول کشید تا اینستکس آغازبه کار کند آن هم به صورت نمادین و نه واقعی و ر حجم چند میلیون یورو؟!
مهران۹۸۲۱۳۰۱۵:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
وقتی میگیم به دشمن نباید رو داد یعنی این حالا این که خوبه وزیر امورخارجه امریکا میگفت ما نمیپذیریم حالا که ما از برجام خارج شدیم ایران حق ندارد از برجام خارج شود ، یعنی واقعا اینها چقدر وقیح هستند البته وقاحتشون به خاطر عملکرد مسئولین ما هست که پر رو شدن اگر روزی که اوباما بعد از برجام تحریم داماتو رو تصویب کرد روحانی و دولتش جلوش می ایستادن الان اینقدر پر رو نبودن
ابو۹۸۲۱۳۹۱۵:۴۳:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
وقتي ديديم استكبار اينجوري عصباني شده است يقين داريم كه درست داريم حركت ميكنيم بايد دراين جهت با جديت وتوكل به خدا تحت فرمان ولي امر مسلمين ادامه بدهيم .
ناشناس۹۸۲۲۴۰۱۶:۴۷:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۱۱
از این واژه های تکراری تاریخ مصرف گذشته خسته نشدی چگوارا
ناشناس۹۸۲۱۴۷۱۵:۴۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
الان ماكرون مثلا از ايران عصباني شده تو كه اينقدر خشن هستي لا اقل دستور ميلادي مردم فرانسه شنبه ها نيايند عليه دولت جنابعالي شعار بدهند يك تشر اينجوري ميزدي كلا فيصله پيدا ميكرد خودما از فردا ذخاير اورانيوم را ميبريم به زير صفر!!جدا!!! برو به ترامپ بگو
م۹۸۲۱۷۲۱۵:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
بزنم تو دهنش بچه پررو
ناشناس۹۸۲۲۲۷۱۶:۴۰:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۱۱
آقای مکرون فورا جنبش جلیقه سبزها رو تمومش کن بعد بیا سراغ دیگر کشورها واسه زورگویی
ناشناس۹۸۲۲۴۳۱۶:۴۹:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
فرانسه صفت خوک کثیفی رو داره که ادکلن زده!
خسرو سلجوقی۹۸۲۲۴۵۱۶:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
ماکرون جان اول برو ببین اینقدر اختیار داری حرف بزنی؟! بعد نطق کن
sahatabar۹۸۲۲۶۷۱۷:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
تو غلط کردی و جد و نیاکانت!!!!!!!!!!!!!!!!!!! برو یک فکری به حال جنبش جلیقه زردها کن بدبخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دیگه نبینم زرت و پرت کنی!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۹۸۲۲۶۹۱۷:۰۱:۲۷ ۱۳۹۸/۴/۱۱
تو و ترامپ و همه وحشی های غربی غلط می کنید.
ناشناس۹۸۲۲۸۵۱۷:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خشم مورچه! شما بله قربان گوی آمریکا باش ذلیل.
ناشناس۹۸۲۲۹۷۱۷:۱۴:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
بابا پنجعلی: بخوابونم دهنش
ناشناس۹۸۲۳۰۸۱۷:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
سلام لطفا از قول ايراني ها به اقاي مكرون دستور دهيد كه فورا اعتراضات خيابانهاي پاريس را تمام كنيد و با مردم بدرفتاري نكنيد ضمنا يادآور كنيد دوره قاجار و پهلوي گذشته است اينجا ايران است مهد تمدن و شجاعت ديگر از اين غلط ها نشنويم اين بار را به بزرگي خودمان مي بخشيم اما دفعه بعد پاي خود را از گليم خودتان بيرون نكنيد يقينا رهبر عزيزمان پاسخ كوبنده تري را به ايشان خواهد داد . شنيدم ميخواهد بيايد ايران 98.4.11
علی 671۹۸۲۳۲۰۱۷:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
ماکرون :شما غلط می کنی که به کشور ما دستور می دهی .بچه پر رو و بی تربیت تو خودت در کشورت مردم علیه حکومتت شنبه ها راهپیمایی و خواستار برکناریت هستند و قبولت ندارند .آنوقت شما یک جوجه بچه به کشور مقتدر و بزرگی مثل ایران دستور توقف می دهی .غلط کرده ای که حرف بیجا زدی .فکر کردی ما نوکر حلقه به گوشت هستیم امل الفساد .بار آخرت باشد که چنین غلطی کردی و گر نه چنان توی دهنت می زنیم که با اربابت سال دیگر با برف ها به زمین بیایی .مردک پر رو
ناشناس۹۸۲۳۲۲۱۷:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
چرا به آمریکا نگفتید فورا به برجام برگرد
حسن۹۸۲۳۴۵۱۷:۴۹:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خوش خیالهایی که قرارداد محرمانه پژو ارباس وغیرو بستند عبرت بگیرند
ناشناس۹۸۲۳۵۷۱۷:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۱۱
یک سال آزگار این بابا در برابر نقض حقوق ملت ایران و محروم ساختن ما از امکانات آبنبات چوبی برجام ساکت بود حالا تازه از خواب بیدار شده! صبح بخیر! به هرحال از این که کمی به (جلز ولز) افتادی دلم خنک شد.
حمید۹۸۲۳۶۸۱۸:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۱۱
قابل توجه دولت حسن روحانی.. ملت ایران و تاریخ ایران
ناشناس۹۸۲۴۳۷۱۹:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
چشم ارباب
ناشناس۹۸۲۴۶۰۱۹:۱۷:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۱۱
انها خيلي بااين اضافه توليد مشكلي ندارند بيشتر از ادامه كاهش تعهدات ورسيدن به قبل از برجام مي ترسند آنجا كه غني سازي بالاي بيست درصد وسانتريفيوژ ها با حداكثر توان كار كنند الان كه هنوز خيلي مانده به شرايط قبل از برجام
ناشناس۹۸۲۴۶۳۱۹:۱۹:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
فکر کرده ناپلئون بناپارته! مثل گربه ای که فکر میکنه شیره! برو بابا، در جایگاهی نیستی که به ایرانیان متمدن دستور دهی! ظاهرا سران اروپا هم مثل ترامپ و سران آمریکا صهیونیست هستند. باید ایران هوشمندانه برنامه هسته ای را توسعه دهند تا اینها بسوزند. ظاهرا داشتن ذخایر اورانیوم هم کمتر از داشتن بمب هسته ای نیست.
ناشناس۹۸۲۵۶۲۲۰:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۱۱
آقای ماکرون یاد دون کشوت افتادی ولی در عمل به پای آن هم نمیرسی مرد ناحسابی اول تو به تعهدی که نسبت به برجام دادی عملی کن بعدا هارت وپورت راه بینداز
ناشناس۹۸۲۵۶۹۲۰:۴۲:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
برو ابله از تو گنده ترها که قبل از تو بودند نتوانستند غلطی بکنند تو که بچه قورباغه ای. ایران باید برد موشکهارا آنقدر زیاد کند که دلقکهای مانند ماکرون نتواند یاوه سرایی کند
ناشناس۹۸۲۵۹۳۲۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۱۱
خفه بابا
ناشناس۹۸۲۶۰۹۲۱:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۱۱
چقدر پر رو شده! شما که جرات ندارید بی اجازه آمریکا آب بخورید لطفا ساکت سر جایتان بنشینید. وزن واقعی اروپا را در این ایام پر تلاطم فهمیدیم... هیچ.
ناشناس۹۸۲۶۳۰۲۲:۰۹:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۱۱
به همون سرعتی که اینستکس داره تراکنششششششششششش انجام می دهد. در با سرعتی بیشتر درخواست شما را بررسی می کنیم.زمان الان به نفع ایرانه دیگه بدبخت شدین. برای شما از این به بعد دو سرباخته
ظریف۹۸۲۷۱۸۲۳:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۱۱
جدی؟ بروکنار باد بیاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین