دنیای امروز دنیای موشک‌هاست

سعید نوروزی، گروه سیاسی الف،   3980404059 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
دنیای امروز دنیای موشک‌هاست

جنگ یا صلح؟ دوگانه‌ای که بر طبل آن می‌کوبند؛ حرف از صلح که زده می‌شود می‌گویند باید بر سر میز مذاکره نشسته و درباره هر چیزی که ما می‌خواهیم مذاکره کنیم وگرنه شرایط برایتان بدتر می‌شود. در عین حال که از صلح سخن می‌گویند، تهدید هم می‌کنند! در کنار آن فشار بر مردم وارد کرده تا وادار به عقب‌نشینی شده، بر سر میز نشسته و تن بدهیم بر آن چیزی که می‌خواهند. آخر سر هم نه چیزی از مذاکره نصیب‌مان می‌شود نه آن‌ها به قول‌هایشان عمل می‌کنند، همانطور که در ماجرای برجام به عینه دیده‌ایم.

اما این روزها بحث جنگ، مطرح‌تر است. جنگ که به میان می‌آید برخی از داخل می‌گویند باید با آمریکا کنار و کوتاه آمد؛ در آن سو نیز آمریکا و اسرائیل شروع به تهدید کرده و می‌گویند گزینه نظامی روی میز است! امروز حتی کار به فرستادن کشتی جنگی و ناو آبراهام لینکلن هم رسیده و ایالت متحده نظامیانش را در خاورمیانه افزایش می‌دهد. اسرائیل نیز خودی نشان داده و چند وقت یک‌بار حملاتی در سوریه انجام داده و دائما ایران را تهدید می‌کند. 

سرانجام هر دو مشخص است؛ درباره‌ٔ صلح (همان مذاکره) نمی‌توان با سابقه‌ای که از آمریکا و اروپایی‌ها داریم به آن‌ها اعتماد کنیم و دوباره بر سر یک میز بنشینیم؛ پس راهکار فقط نگاه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور است. که اگر چشم از اروپا برداریم می‌توانیم وضعیت اقتصادی را تا حد بسیاری سامان دهیم، به شرطی که مسئولان دست از حرف کشیده و کار کنند.

جنگ نیز مشخص است؛ برای مقابله با تهدیدات علیه کشور باید مقابله و مقاومت کرده و توان نظامی - دفاعی را افزایش داد. که اگر این مورد عملی شود، دیگر حتی جرات انجام حرکت نظامی علیه خاک ایران را ندارند، همانطور که اکنون نیز اینگونه بوده و اگر حرفی هم می‌زنند، برای ایجاد ترس و جوّ روانی بوده تا بلکه بتوانند کار خود را پیش ببرند؛ که به پشتوانه افزایش و بالابردن قدرت دفاعی - نظامی تاکنون بارها ضربات سنگینی از نیروهای ایرانی خورده‌اند. چه در عراق و سوریه که با حضور مستشاران ایرانی نتوانسته‌اند به آنچه می‌خواستند برسند چه در تقابل‌های رودررو! 

آخرینش سرنگونی پهپاد غول‌پیکر آمریکایی بود که با سامانه بومی سوم خرداد رهگیری و منهدم شد. حتی بعد از آن هم نتوانستند پاسخی به ایران بدهند و می‌دانستند هر گونه رفتاری شرایط را برایشان وخیم‌تر می‌کند؛ پس مشخص است که در این زمانه باید قدرت نظامی را افزایش داد، مشخص است که باید موشک ساخت و به آن افتخار کرد تا بتوان از خود دفاع کرد؛ اگر امثال سامانه پدافندی سوم خرداد و رادار بشیر (که گفته می‌شود پهپاد RQ-4 آمریکایی ابتدا توسط این رادار شناسایی شده) نبودند، ایالت متحده با پهپادهای فوق پیشرفته‌اش آسمان ایران را گشت می‌زد و دیگر ترسی از نیروهای ایرانی نداشتند.

دنیای امروز دنیای موشک است برای ایران، وقتی زیر مذاکرهٔ چندساله و معتبر می‌زنند، گفتمان ایران باید توسعه قدرت نظامی و دفاعی‌اش باشد و در کنار آن بگوید مذاکره می‌کنیم به شرط‌ها و شروطه‌ها...

دنیای امروز نظامی است، که آمریکا تهدید کرده و ناو می‌فرستد اما وقتی از طرف مقابل مقاومت می‌بیند مجبور است عقب‌نشینی کند. و پاسخ ایران به برایان هوک که می‌گوید: «دستاوردهای موشکی ایران فتوشاپ است!» همین است؛ تحقیر و زدن پهپاد پیشرفته‌اش توسط سپاه پاسداران انقلاب. صدالبته در بیان کلی کاجرا باید گفت که آمریکا توان اقدام نظامی علیه ایران را نداشته و نمی‌تواند حمله کند که اگر می‌توانست در این ۴۰ سال انجام می‌داد.

تجربه نشان داده وقتی توانایی‌هایمان زیاد شد و دشمن دید که می‌توانیم مقابله به مثل کنیم، متوقف می‌شود. عقل هم می‌گوید وقتی قدرت دفاعی را افزایش ندهی، دشمنت گستاخ می‌شود. پس باید قدرت دفاعی‌ ما به نوعی باشد که دشمن تشویق نشود به اقدام علیه کشور.

اتفاق اخیر، درس مهمی به همه، خصوصا دولتی‌ها داد و آن اینکه، در دنیای سیاست، قدرت‌ها برای قانون، مذاکره و وعده‌هایی که می‌دهند، ارزشی قائل نیستند و برای رسیدن به هدف، حاضرند دست به هرکاری بزنند تا به خواسته خود برسند. امروز با اقتدار است که کارها پیش می‌رود نه با لبخند و قدم زدن. لذا دیپلماسی را هم اگر بلد باشی باز شاید فریب خورده و به آن‌ها اعتماد کنی. چه زمانی روزگارِ مذاکره هم هست؟! آن زمان که در مذاکره قوی باشیم و طوری مذاکره کنیم که سرمان کلاه نرود. آن‌ها از مذاکره، مبادلات اقتصادی، تحریم، تهدید به جنگ و سلاح و... استفاده می‌کنند تا به خواسته‌شان برسند و سد مقاومت را بشکنند؛ پس در مقابل همه‌ٔ اینها بایستی تجهیزات دفاعی و قدرت نظامی داشت.

امروز! دنیای موشک است، دنیای گفتمان و مذاکره با کشورهایی هم‌چون آمریکا، انگلیس و فرانسه تمام شده است و آن‌ها اگر حرفی هم می‌زنند فقط گنده‌گویی و وعده پوچ است و نباید دل بست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۷۰۳۰۰۱۰:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۴
اون موقع که سرهنگ های ما میگفتن ما به موشک نیاز داریم اقایان گفتن نه و فقط مذاکره و گفتمان... جناب هاشمی رفتنداما امثال اقای روحانی و ظریف جایشان را پر کردند و هنوز می گویند مذاکره...
ناشناس۹۷۰۴۴۷۱۱:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر به حرف حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی که گفته بود دنیای امروز دنیای گفتمان است نه موشک ها !!! عمل می کردیم اکنون امنیت هم نداشتیم و سایه جنگ بر سرکشور گسترده بود.
ناشناس۹۷۰۶۵۶۱۲:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۴
هرچی میکشیم از انحرافیه که رفسنجانی بعد از جنگ ایجاد کرد . از تجمل و اشرافی گری و کاخ نشینی گرفته تا مذاکرات پنهانی با این و اون ، حتی با عربستان و امثال اون . اینهمه ژن و رانت و پارتی ، محصول تفکرات ایشون بود که سی ساله مملکت رو گرفتار کرده .
ناشناس۹۷۱۰۸۰۱۴:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۴
با انحراف و هرچه میکشیم از هاشمی شما موافق بودم ولی با قسمت دوم حرفت خییییییررررررررررررر
ناشناس۹۷۲۰۶۹۲۲:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۴
هاشمی ٨سال ریس جمهور بود ٢ساله مرده بعد چطوری٣٠ساله گرفتاریها ازاونه؟
ناشناس۹۷۰۷۰۳۱۲:۲۵:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۴
وقتی هاشمی تا این اندازه مرتکب خطای استراتژیک شده، پس ببین در آن سالها که رسمی و غیررسمی امور مملکت دستش بوده چقدر اشتباه کرده! بیخود نیست که الان به این همه بدبختی گرفتاریم...
ناشناس۹۷۱۰۳۳۱۴:۱۲:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۴
افزایش نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان در دولت هاشمی یکی از خطاهای استراتژیک ایشان در زمینه اقتصاد بود که باعث مشکلات فراوانی برای مردم شد.
ناشناس۹۷۰۴۹۵۱۱:۲۴:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۴
قدرت نظامی پشتوانه دیپلماسی قوی است.
ناشناس۹۷۰۵۳۳۱۱:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۴
اعتماد ینی مرگ... خود ایت الله هم میدانستند اما سیاست اقتضا میکرد که نگویند.. نشانه اعتماد هم که شد تحریم؛ تحریم ظریف توسط آمریکایی که امید دارند روزی خوب بشنود و این یعنی مرگ
ناشناس۹۷۰۶۵۹۱۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۴
سیاست که نه ، منافع شخصی و خانوادگی و حزبی و جناحی و قومی و قبیله ای !
ناشناس۹۷۰۹۸۷۱۳:۵۶:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۴
برای چکش همه مشکلات به شکل میخ است
ناشناس۹۷۰۳۰۱۱۰:۲۹:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۴
چرا معطلی تنها راه نجات جهان جنگ و نابودی امریکا و غرب و اسرائیل و کشورهای عربی سپاه باید برای نجات بشریت زودتر موشک باران کنه جهان را
ناشناس۹۷۰۴۳۲۱۱:۱۵:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۴
چرا چرت میگی موشک های ایران کاربرد دفاعی دارند و در جهت بازدارندگی از جنگ است.
ناشناس۹۷۰۶۶۱۱۲:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۴
پهپاد اربابت رو زدن ، تو دیوونه شدی ؟
حمید۹۷۰۹۹۶۱۴:۰۰:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۴
هرکی مخالف شما بود نوکر آمریکا و اسراییه؟
عابد۹۷۱۱۵۸۱۴:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۴
حق و ناحق داریم و میانه نداریم....ایران و نظامیان آن حق اند و مخافینشان ناحق و نوکر ناحق
ناشناس۹۷۱۵۶۸۱۷:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۴
مخالف چی هستی ؟ وقتی بحث دفاع از خاک ایران در برابر امریکاست ، مخالفت تو به معنی نوکری اونهاست !
امیر حسین سلطان/تهران۹۷۱۹۴۷۲۱:۱۳:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۴
اولا: ادب مرد به ز دولت اوست! هر وقت در منطق کم می آورید بی ادبی و تهمت را چاشنی و مکمل ادعاهای تان می کنید. سخن گفتن با هموطن خیلی بیش از آنچه تصور می کنید محتاج رعایت ادب و نزاکت است. ثانیا: اقتصاد و معیشت مردم با اینگونه توجیهات جناب نویسنده محترم قابل حل و فصل نیست و بالاخره ثالثا: نباید خطای از دست رفتن بهترین فرصتها در موضوع هسته ای حالا دوباره در موضوعی دیگر(دفاع موشکی) تکرار شود و نهایتا با قراردادی به مراتب مورددارتر از برجام هسته ای مواجه گردیم. والله اعلم
ناشناس۹۷۰۳۳۵۱۰:۴۶:۰۷ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر از تاریخ اسلام هم درس بگیریم باید در برابر ضربه های اقتصادی به دشمن ضربه اقتصادی زد و در برابر ضربه نظامی ضربه نظامی. با مذاکره نامتقارن نمیتوان امتیاز نظامی داد امتیاز اقتصادی گرفت و آنرا حفظ کرد. در بازی قدرت نباید تمنای روابط کرد.
ناشناس۹۷۰۳۵۹۱۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۴
ترامپ دیشب هدف خود از مذاکره مجدد را نابود کردن برنامه موشکی ایران بیان کرد البته یانکی ها باید این آرزو را به گور ببرند.
ناشناس۹۷۰۳۷۰۱۰:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۴
در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است و قوی تر ها ضعیفان را می کشند نمونه بارز آن جنگ یمن است لذا تقویت بنیه دفاعی و موشکی کشور از اوجب واجبات است .
ناشناس۹۷۰۸۰۶۱۲:۴۷:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۴
فرمایش شما همه جا هست. هر کس قدرتش زیاد هست نظرش رو اعمال می کنه. مثلا در ادارات ما یا هر جای دیگه!
ناشناس۹۷۰۳۷۹۱۱:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۴
این جمله ان مرحوم ، در دی ۹۴ و بلافاصله بعد از برجام مطرح شد و هدف هم زمینه سازی برجام ۲ بود...البته رهبری اجازه تکثیر ان تفکر خطرناک در حوزه دفاعی و منطقه ای رو نداد..
ناشناس۹۷۰۳۹۰۱۱:۰۴:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۴
جریان غربگرا ( و در واقع غربگدا) مدعی هست که به خاطر معیشت مردم ، باید مذاکره کرد.. شما به فکر ژن های خوبتون تو فرنگید نه مردم چرا موقع دریافت حقوق نجومی ، به یاد مردم نیستید ؟!
ناشناس۹۷۰۳۹۱۱۱:۰۵:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۴
در دنیای موشک فکری هم به سیب زمینی ومایحتاج مردم فلکزده بکنند سیب زمینی کیلوئی 9000 تومان با این گرانی نه دین میماند نه ایمان
ناشناس۹۷۰۶۶۶۱۲:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر اقتصاد مملکت هم دست افرادی بود که برای ایران و ایرانی ارزش قائل هستن الان وضع مملکت این نبود .
ناشناس۹۷۰۳۹۳۱۱:۰۵:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۴
شما؟ کارشناس ارشد تمام امور هستی؟ یادتان می آید غایت آرزوهایتان (محمود) در سال 88 می گفت: "من کارشناس ارشد تمامی امور هستم" شاید هم کبری آسوپار باشی.
ناشناس۹۷۰۵۷۶۱۱:۵۰:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۴
پیشرفت چشمگیر صنعت هسته ای و موشکی و فضایی ایران در دولت محمود احمدی نژاد بود درود بر او .
ناشناس۹۷۰۶۶۷۱۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۴
نه بابا ، کارشناس تمام امور که خواهرزاده روحانیه !!!
ناشناس۹۷۱۴۶۲۱۶:۲۸:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۴
ایشان گفتند که انگلیس یک جزیره کوچک در شاخ آفریقا است یادتان هست که
ناشناس۹۷۱۹۴۲۲۱:۰۸:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۴
دکتر احمدی نژاد میگفت رییس جمهور باید د ر همه زمینه ها اطلاعاتی داشته باشد که کلاه سرش نره که حرف درستیه
ناشناس۹۷۰۴۰۲۱۱:۰۸:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۴
وقتی طرز فکر موشکی باشه وضعیت اقتصادی اینجوری میشه سنگاپور و ترکیه و...نگاه کنید.
ناشناس۹۷۰۵۸۰۱۱:۵۲:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۴
اقتصاد که نداریم اگر موشک نبود امنیت هم نداشتیم .
ناشناس۹۷۰۴۱۵۱۱:۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۴
پیشنهاد میکنم فیلم تاریکترین ساعت را ببینید.
ناشناس۹۷۰۴۱۶۱۱:۱۱:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۴
کاملا درست است. قانون این جامعه به اصطلاح بین المللی، قانون جنگل است. در همه زمینه ها باید توانایی خود را توسعه دهیم. هر کس در حد توان خود. حتی صرفه جویی در مصرف.
ناشناس۹۷۰۴۲۷۱۱:۱۴:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۴
سطح تحلیل مناسبات جهانی را در حد دعوای دو نفر تنزل داده اید چیزی که واضح است غربی ها بویژه آمریکا فعلا اقتصاد ایران را هدف گرفته اند در زمینه نظامی سیاست شون تحریک کردن و جاخالی دادن است بفرمایید برای اقتصاد چه کرده اید
ناشناس۹۷۱۰۶۳۱۴:۲۳:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۴
دشمن توان رویارویی و جنگ نظامی با ایران را ندارد و به همین دلیل به جنگ اقتصادی روی آورده است .
ناشناس۹۷۱۹۵۹۲۱:۲۵:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۴
نمیدونم سیاستشون تحریک هست یا نه اما اگر هم بخوان تحریک کن میدونن که نمیتونن جاخالی بدن چون اگر میتونستن الان یه پهپاد بیشتر داشتن.
ناشناس۹۷۰۴۹۸۱۱:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۴
موشکی به در میخوره که پشتوانه اقتصادی داشته باشه . شوروی و چین را مقایسه کنید
ناشناس۹۷۰۷۰۸۱۲:۲۷:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۴
بدون امنیت اقتصاد معنی نداره
ناشناس۹۷۱۹۶۶۲۱:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۴
به نظر دقیقا برعکس باشه چون میگن سرمایه خیلی ترسو هست و جایی که امنیت نباشه سرمایه سریع فرار میکنه. علت رشد این روزهای بورس با توجه به تهدیدات بیرونی شاید همین باشه. سرمایه ها خیالشون راحته که حداقل جاشون امنه.
1120۹۷۰۵۰۲۱۱:۲۵:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۴
خدا رحمت کند آیت الله هاشمی را کجا هستند امروز ببینند که موشکی نیاز داریم نه گفتمان و مذاکره را *** جنگ جنگ تا پیروزی ***
ناشناس۹۷۰۵۵۱۱۱:۳۹:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۴
تا زمانی که موجودات انسان نما ولی از درون پلید و حریص روی کره زمین وجود دارد، جنگ و نابودی و بی عدالتی هم وجود خواهد داشت
نا شناس۹۷۰۵۵۸۱۱:۴۲:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۴
اتحاد جماهیر شوروی قویترین موشک های قاره پیما را داشت، نیمی از اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را تحت سیطره اش بودند، سیستم اطلاعاتی و جاسوسی اش همتا نداشت، اما امروز آن نظام را باید تو موزه ها جستجو کنید.
ناشناس۹۷۱۰۰۱۱۴:۰۱:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۴
روسیه که فقط نیمی از اونهمه قدرت شوروی رو داشت همین الان قویتر از امریکاست و حتی وضع زندگی عمومی مردم در اون خیلی بهتر از قبل شده . دلیل فروپاشی شوروی ، تفرقه ای بود که بین گروههای مختلف ایجاد شد به دست امریکا و بعد هم فروپاشی اقتصاد کمونیستی و سوسیالیستی اونها .
ناشناس۹۷۱۰۴۸۱۴:۱۶:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۴
کشورهای لیبی و عراق وقتی تاسیسات موشکی و هسته ای خود را جمع آوری و بار کشتی کردند مورد حمله نظامی قرار گرفتند.
ناشناس۹۷۱۹۷۱۲۱:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۴
کسی نگفته که موشک داشته باشی حتما پیشرفت میکنی چون شرط اصلی پیشرفت تلاشه ولی حتما بدون امنیت پیشرفت نخواهیم کرد چون همیشه در سایه جنگ هستیم.
ناشناس۹۷۰۵۶۹۱۱:۴۵:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۴
پشتوانه سياست گفتگوي جامعه غرب و امريك جز بمب هسته اي چيز ديگه اي هست؟
ناشناس۹۷۰۵۹۴۱۱:۵۵:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۴
بچه گانه ترین ادعا که با موشک و باتون میشه امنیت برقرار کرد، جوجه را اخر پاییز می شمارند
ناشناس۹۷۱۰۵۴۱۴:۱۹:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۴
بچه های دهه هشتادی مثل شما زمان جنگ تحمیلی را ندیدند که چگونه صدام شهرهای ایران را موشک باران می کرد و ما توان مقابله به مثل و پاسخ نداشتیم و امروز اهمیت موشک و قدر امنیت مون را نمی دانند.
ناشناس۹۷۰۶۱۳۱۲:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۴
درست است. شما یک کشور ضعیف نظامی نشان دهید که در دنیای امروز باقی مانده.نمونه اش زیاد است مثل لیبی ، عراق و سوریه و افغانستان.
رضا ایرانی۹۷۰۶۱۷۱۲:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۴
امریکا به همپیمانان خود مانند ترکیه رحم نمی کند و به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و تشکیل خاورمیانه جدید است و مذاکره با امریکا درباره توان موشکی یعنی نابودی امنیت و تمامیت ارضی کشور
ناشناس۹۷۰۶۲۵۱۲:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۴
امروز گفتمان موشکهاست. واقعا این جمله را فقط یک .... میگوید. آدمهایی که در رابطه بین خودشلن و دیگران رابطه موشکی دارند، گفتمان یعنی گفتگو، یعنی مشکلت را با صحبت و مذاکره حل کن، نه چاقوکشی. وقتی در صلحی، نجنگ و صلح را حفظ کن. البته من فقط به تیتر ایراد گرفتم، بقیه مسایل را قبول دارم
ناشناس۹۷۰۶۳۳۱۲:۰۵:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۴
حرف تلخی است اما درست است.
شناس۹۷۰۶۹۶۱۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۴
دل خوش به موشک نباش چون اگر خدای نکرده جنگی برای بقای نظام دربگیرد فرصتی برای شلیک نمی ماند . اگر عقل داشتن هواپیمای بدون سر نشین را هدف قرار نمی دادند چون هواپیمایی که با 35 سرنشین در کنار پهپاد بود تمام سیستم های شلیک موشک سپاه رو هک کردن . چرا فکر میکنید چهار تا .... می تونه با دنیا در گیر جنگ بشه ؟ اگر به امید روسیه و چین و کره شمالی هستید بدانید آبی از آنها گرم نمیشه . ...
ناشناس۹۷۱۰۵۹۱۴:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۴
ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته گلوبال هاوک اثبات کرد که یانکی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
ناشناس۹۷۲۰۸۶۲۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۴
طعمه میدونی یعنی چی؟ فکر میکنی خودشون نمیدونستن توی اون ارتفاع از پرواز پهپادشون زده میشه
ناشناس۹۷۰۶۹۷۱۲:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۴
همه جای کره زمین همین را میگویند؟!
ناشناس۹۷۰۸۰۳۱۲:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۴
دلم می‌خواهد بنویسم: الله‌اکبر!
ابراهیم۹۷۰۸۰۹۱۲:۴۷:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۴
کاش دولتمردان ما در وادی اقتصاد، همان‌گونه عمل کنند که رزمندگان ما در سنگر امنیت! کاش سامانه اقتصادمان هم متکی به خدا بود!
ناشناس۹۷۰۸۲۵۱۲:۵۱:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر دنیای امروز دنیای سلاح بود ونه گفتمان ،اتحاد جماهیر شوروی با انهمه سلاح از هم نمی پاشید .اصولا نظاماتی پایدار هستند که متکی به اراده ملتها ومتکی به تعاملات جهانی باشند .بزرگان ما همواره اعتقاد داشتند که (اسایش دو گیتی ،تفسیر این دو حرف است ،با دوستان مروت با دشمنان مدارا )
ناشناس۹۷۱۱۹۰۱۵:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۴
نظام کمونیسم از درون از هم پاشید و شکست خورد وگرنه هیچ ابرقدرتی توان جنگ با شوروی سابق و روسیه امروز را نداشت و ندارد.
ناشناس۹۷۰۸۹۸۱۳:۱۹:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۴
یه طرف ایران و کره شمالی هست. یه طرف ژاپن کره‌جنوبی ویتنام یا حتی ترکیه است. این اجازه بدیم مردم درباره کلیت سیاست خارجه کشورشون انتخاب کنند
ناشناس۹۷۱۱۷۶۱۵:۰۴:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۴
پیشرفت کره جنوبی و ژاپن بدلیل همت و تلاش مردم شون هست وگرنه چرا افغانستان و پاکستان و مصر و غیره که زیر بلیت کدخدا هستن پیشرفته نیستن ؟!
ناشناس۹۷۲۵۴۹۰۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۵
هم تلاش مردم هم نداشتن زالو....
ناشناس۹۷۱۱۹۳۱۵:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۴
بهترین مدل اقتصادی برای ایران مدل چین است که به دومین قدرت اقتصادی دنیا بعد از اتحادیه اروپا تبدیل شده و هم زیر بلیط نظام سلطه نیست .
ناشناس۹۷۱۸۶۷۲۰:۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۴
مصر و عربستان و اتیوپی و مراکش و کلمبیا و شیلی و تاجیکستان و قرقیزستان و... اینها همه متحد امریکا هستن ولی از پیشرفت در اون کشورها خبری نیست
ناشناس۹۷۰۹۲۳۱۳:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۴
این دوگانگی‌ها چه سودی دارد؟! هم مذاکره هم موشک
ناشناس۹۷۱۰۲۷۱۴:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۴
خدا بيامرزد آقاي رفسنجاني را...اگر نبود هنوز داشتيم با عراق ميجنگيديم!
ناشناس۹۷۱۱۸۰۱۵:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۴
چرا آقای رفسنجانی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالف بودند ؟!
ناشناس۹۷۱۵۷۸۱۷:۲۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۴
دمت گرم، گل گفتی به خدا
ناشناس۹۷۲۱۳۳۲۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۴
پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تصمیم نظام بود.
ناشناس۹۷۱۶۵۲۱۷:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر نبود الان وضعمون خیلی بهتر بود
ناشناس۹۷۱۹۷۴۲۱:۴۰:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۴
واقعا.... اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اَ !!!!! خدا بیامرزدش. نمیدونستم!!
ناشناس۹۷۱۱۸۵۱۵:۰۶:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۴
اول پوشگ درست کنید بعدا موشک..
ناشناس۹۷۲۱۸۷۰۰:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۵
اول و بعدا نداره. هر دو باید باشه. و البته موشک مهمتر از پوشک هست
ناشناس۹۷۱۳۹۸۱۶:۰۷:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۴
اگر هاشمي وروحاني در ان زمان مدافع وحامي ساخت سلاح وموشك در داخل بودنددولتها هستند كه حمايت مالي ميكنند تا پيشرفت بوجود ايد كه در اين مورد همه دولتها هاشمي ،خاتمي،احمدي نژاد وروحاني براي ساخت موشك حمايت كردند
ناشناس۹۷۱۵۵۱۱۷:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۴
دنیای امروز دنیای گفتمان موشک هاست.
سعید۹۷۱۶۶۸۱۸:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۴
در دنیای امروز باید موشک را داشت و کنارش هدفمند مذاکره کرد؛ همچون تیم سعید جلیلی... در این صورت موفق خواهیم بود! وگرنه اگر بخواهیم با امثال عراقچی‌ها به جلو برویم به جایی نمیرسیم و فقط تا برجام ۴ و ۵ امضا زده‌ایم...
ناشناس۹۷۱۷۰۷۱۸:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۴
موشک داریم ولی نان نداریم کار نداریم و... ما کره شمالی اسلامی شده ایم با همان شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی
باهر۹۷۱۷۴۱۱۸:۳۳:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۴
ما طبق دستور صریح قرآن باید عمل کنیم وازهرنوع جنگ افزار و غیره که باعث خوف و وحشت دشمنان اسلام میشودتا حتی فکر جنگ کردن هم با ما در مخیله اشان راه ندهند، باید تهیه و آماده کنیم وگرنه بازنده خواهبم بود: ★واعدوا مااستطعتم من قوه، ترهبون به عدوالله وعدوکم★
ناشناس۹۷۱۸۶۸۲۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۴
استات اویل و مهدی هاشمی رفسنجانی
ناشناس۹۷۱۹۳۷۲۱:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۴/۴
ما توی سیاست به یک فردی همچون قالیباف نیاز داریم تا از این وضعیت راحت بشیم و همچی درست بشه
ناشناس۹۷۲۱۳۹۲۳:۳۴:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۴
انشالله قالیباف یا جلیلی سال ۱۴۰۰ وارد انتخابات بشن
شاکی۹۷۲۲۷۴۰۲:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۵
داشتن موشک خوب است به شرطی که در کنارش رب و ماکارونی و سیب و پیاز و گوشت و تخم مرغ و مسکن و ......باشد و بیکاری و اعتیاد و طلاق و ..........هم نباشد نظرتان چیه؟؟؟؟
ناشناس۹۷۲۷۱۰۱۰:۴۵:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۵
موشک موشک موشک داریم چرا به اسراییل نمیزنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  4. وقتی مربی مطرح فوتبال جهان نماینده رژیم صهیونیستی را تحویل نمی گیرد !

  5. رهبر انقلاب: مجلس باید آرامش‌بخش و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشد

  6. پاسخ لاریجانی به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری

  7. صادق زیباکلام و مدیرمسئول روزنامه جهان‌صنعت مجرم شناخته شدند/ تبعات ادعایی واهی درباره ماجرای کشته‌شدن «کیان پیرفلک»

  8. رمزگشایی از یک پیروزی جدید در سیاست خارجی ایران

  9. فرزین: نقدینگی در فروردین ماه به ۲۴.۱درصد کاهش یافت

  10. بادامچیان: اگر لاریجانی ثبت نام کند با او مذاکره خواهیم کرد

  11. واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

  12. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  13. درخواست زلنسکی از رهبران آمریکا و چین

  14. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  15. تکلیف «محسن رضایی» برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد/ «بذرپاش» و «سعید محمد» می‌آیند؟

  16. «صادق محصولی» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  3. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  4. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  7. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  8. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  9. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  10. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  11. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  13. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  14. او این چنین جاودانه شد

  15. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  16. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  17. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  18. خاری در چشم دشمنان

  19. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  20. صدای پرقدرت صداقت 

  21. مختصات پهپاد ترکیه ای درست نبود | محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور توسط چه کسانی شناسایی شد؟

  22. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  23. آنچه دشمن درباره "شهیدِ جمهور" نمی فهمد

  24. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  25. وزارت بهداشت: قیمت دخانیات در ایران بسیار پایین است

پربحث‌های هفته

  1. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  2. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  3. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  4. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  5. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  6. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  8. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  9. او این چنین جاودانه شد

  10. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  11. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  12. خاری در چشم دشمنان

  13. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  14. صدای پرقدرت صداقت 

  15. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  16. آنچه دشمن درباره "شهیدِ جمهور" نمی فهمد

  17. انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان/ انتقاد ربیعی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت رئیسی

  18. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  19. پاسخ طحان نظیف به شائبه‌ پایان ریاست مجلس قالیباف/ واکنش سردار کوثری به ادعای وضعیت مبهم محافظ رئیس جمهور

  20. رئیس دفتر رئیس جمهور:در این ۴۵ روز، کار ۴۵۰ روز را انجام می‌دهیم

  21. امپراتور خودخوانده‌ بی‌ادبی/ انتظار برخورد با توهین‌کنندگان به شهدای خدمت

  22. اسیدپاشی از آنتن به بهانه پوشش اخبار سانحه بالگرد!

  23. دیپلمات جانباز شهید ...

  24. رهبر انقلاب: مجلس باید آرامش‌بخش و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشد

  25. اعلام آمادگی پزشکیان برای حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

آخرین عناوین