وزیر نیرو: چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم!

گروه اقتصادی الف،   3980319117 ۱۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.»

وزیر نیرو: چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم!

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به افزایش تعرفه آب و برق  از ابتدای اردیبهشت سال جاری اظهار داشت: تعرفه‌ها 7 درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است. به این ترتیب که به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش 7 درصدی، به کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند یک پاداش(اشانتیون) داده می‌شود، یعنی به ازای هر متر مکعب آب و هر کیلو وات ساعت برقی که کمتر از الگوی مصرف استفاده کنند مبلغی پرداخت می‌شود و کسانی هم که بالای الگو قرار دارند علاوه بر 7 درصدی که شامل همه می‌شود 16 درصد بیشتر پرداخت می‌کنند. 

وی ادامه داد: این افزایش نرخ آب بها و قبض برق برای پرمصرف‌ها به این خاطر  است که اگر به آنها فشار وارد شد مصرف را کم کنند. البته تعداد این مشترکین کم است اما اگر 10 درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند عملا 20 تا 30 درصد قیمت قبض‌شان کاهش پیدا می‌کند. 

وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه افزایش تعرفه‌ها شروعی برای کم شدن فاصله بین خوش مصرف‌ها و بدمصرفان جامعه باشد، گفت: ما می‌خواهیم در استان‌های گرمسیر هم شرایطی مثل اسکاندیناوی یا قطب شمال داشته باشیم یعنی چند تا کولر گازی روشن باشد، در حالی که دمای آسایش 24 درجه است بعضا داخل ساختمان‌ها درجه حرارت روی 16 یا 17 است. این الگو یعنی وضع مصرف در کشور خراب است.

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.

اردکانیان تاکید کرد: 40 سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم  یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۴۲۷۶۰۱۳:۴۹:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
صرفه جویی را از وزارتخانه خودت شروع کن!!
ناشناس۹۴۲۹۶۲۱۴:۴۹:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وزیر محترم درست فرموده اند. ما ملتی تنبل، تن پرور، مصرف و متوقع هستیم. تا موقیکه این هستیم، پیشرفتی در کار نخواهد بود.
ناشناس۹۴۳۱۴۷۱۵:۵۵:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بسیار خوب ؛ چرا از خودتون شروع نمی کنید؛ از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری ،
ناشناس۹۴۳۲۳۵۱۶:۲۵:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من شروع کرده ام.
ناشناس۹۴۳۷۱۸۱۹:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
این دولت و این مجلس .. .. باید طرحی نو دراندازیم طرحی غیرتمتدانه و آبرومند و شرافتمندانه و مقتدرانه و عاقلانه و حکیمانه
ناشناس۹۴۳۴۶۲۱۷:۴۷:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حقتونه حالا برید رای دادن به این اصلاح طلبان را تَکرار کنید
ناشناس۹۴۳۵۰۷۱۸:۱۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آبدارچی کاتخوان دارتان هم یک وعده غذا میخورد؟؟؟؟
ناشناس۹۴۳۲۸۷۱۶:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
با شما موافقم.همیشه فیش برق بنده بیش از دو برابر بقیه همسایه هاست.ضمنا مصرف نه مسرف.
ناشناس۹۴۳۵۲۰۱۸:۲۰:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پس مشکلات کشور گردن شکم مردم افتاد؟؟؟
ناشناس۹۴۲۹۶۶۱۴:۵۰:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حقیقت را گفته، چرا ناراحت شدید؟
ناشناس۹۴۳۳۰۸۱۶:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر بچه های مسئولین و اطرافیان اونها کمتر بدزدن و فرار کنن ، وضع مملکت بهتر میشه
ناشناس۹۴۳۳۱۰۱۶:۵۰:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اولا درست نگفتند ثانيا جيني ها اقازادگان انها اختلاس گر نيستند
ناشناس۹۴۲۹۷۵۱۴:۵۲:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما مسئولین حکومتی کشور را مانند مسئولین چینی بسازید و آنگونه اداره کنید ما هر چقدر بفرمائید میخوریم .
بابک۹۴۲۹۹۴۱۵:۰۱:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب وزیر، در این تعطیلات هفته قبل فقط یک میلیون ماشین برای تفریح به شمال رفت. تا جاییکه جاده ها بند آمد. بعد همین ملت می آیند از نداری گریه موری می کنند. اینها فقط مصرف کردن و هدر دادن منابع را بلد هستند.
ناشناس۹۴۳۴۳۳۱۷:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
هنوز نمی فهمی در بین هشتاد میلیون ادم ده میلیون مرفه از جمله همین وزیر هست! وگرنه اکثر مردم در تهیه یک کیلو برنج و میوه هم درمانده اند
ناشناس۹۴۳۰۱۱۱۵:۰۹:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پس لطفا شما مدیران از حقوقهای نجومی تان شروع کنید که بر این اساس دیگر نیازی به این سطح حقوق ندارید
ناشناس۹۴۳۵۹۳۱۸:۵۷:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
احسنت
ناشناس۹۴۳۱۸۹۱۶:۱۱:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وزیر نیرو از این دامادهای خوب صرفه جو مثل داماد شریعتمداری ندارند آیا؟ ما مردم که خیلی کلا زیاده خواهیم آرزوی یک آپارتمان 80 متری و داشتن یک خودروی خوب به جز پراید و.... وااای چقدر ما مردم بدیم
ناشناس۹۴۳۳۴۸۱۷:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بله یادم هست سال گذشته به کلیه ادارات بخشنامه کرده بودند کولر فقط از ساعت 10 تا 12 روشن باشد در حالیکه ما یک کولر آبی هم نداشتیم شرکت برق منطقه ای بالای سر یک یک کارمندانش کولر گازی گذاشته بود که تمام مدت روشن بود.
ناشناس۹۴۳۳۶۳۱۷:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حقوق میلیونی و پاداش های چند ده میلیونی مدیران نالایق وبی کفایت هم کمر بودجه مملکت رو شکسته.مسئولین نیز از زیاده خواهی خود کم کرده و مثل مسئولین چینی به فکر کشور باشند نه به فکر قوم و قبیله و حزب .
ناشناس۹۴۳۵۲۳۱۸:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
در چین داماد وزیر با گردن کلفتی از ملت چین طلبکار است
ناشناس۹۴۳۶۴۶۱۹:۱۹:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر وزاتخانه شما بدون مجوز از سال گذشته برای تمام واحد ها تعرفه جدیدنوشته و برای هر واحد میلیون ها تومان فیش صادر می کنند . اگر ندهی هم آب شما را قطع می کنند . بهتر نیست در هزینه وزارتخانه خود صرفه جویی کنید و به جان مردم .. مردم به اندازه کافی گرفتارند و توانی برایشان نمانده است . لطفا مدیریت بهینه اداره خودتان را انجام دهید . ممنون
ناشناس۹۴۳۶۵۱۱۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خانواده ایشان در آلمان سکونت دارند؟!
ناشناس۹۴۳۶۷۵۱۹:۴۰:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
منظور از ما برخی وزرا و ..های آنهاست که با پول های ..به هر جهت در خارج با پورشه و مازراتی زیاد میخورند و اما زیاد نمی‌پوشند .
ناشناس۹۴۳۶۸۱۱۹:۴۳:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
کاش فقط خوردن و پوشیدن برخی بود ،برادر و پدر داماد این و آن مشغول صدها میلیارد رانت و اختلاس استفاده میکنند کسی هم جلوداران نیست و محاکمه علنی و مجازات و مصادره اموال هم که در مورد این افراد مصون از قانون اجرا نمیشود .اما مردم ندارند که زیاد بخورند و زیاد بپوشند
ناشناس۹۴۳۷۴۹۲۰:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
فقط 22 بهمن به هر کارمند برق .. دو میلیون کارت خرید دادین. از جیب ملت برا خودتون خرج میکنین بعد میگین مردم کم بخورن.
ناشناس۹۴۳۷۸۸۲۰:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وزیر درست می گوید، مردم و دولت باید به هزینه کرد کمتر و صرفه جویی و اقتصاد مولد و بدون دلالی رو آورند. دوران نفت و بریز و بپاش تمام شد. چینی ها خیلی کار میکنند و کم غذا می خورند برای اینکه تولید کنند و ارز وارد کشور کنند.
ناشناس۹۴۲۷۷۰۱۳:۵۱:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جلوی فساد وحشتناک در وزارتخانه را بگیر عوضش ده تا وعده غذا بخور
ناشناس۹۴۲۷۷۶۱۳:۵۳:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ببخشید شما که ما3 وعده غذا می خوریم از این به بعد هر کدام فقط یک وعده غذا می خوریم و درآمدش را به شما نجومی بگیران و آقازاده های اختلاسگرتون می دیم !!!!
ناشناس۹۴۲۷۷۸۱۳:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آیا خانواده وزیر هم روزی یک وعده غذا می خورند؟ پیشنهاد میشه آقای وزیر به چین سفر کند بعد اینگونه علمش را به رخ مردم بکشد.
ناشناس۹۴۳۲۰۱۱۶:۱۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
از گردن های باریک و شکم های تو رفتشون معلومه چه کسی یک وعده غذا می‌خورد! البته اگر من هم یک وعده ام از گوشت درجه یک و ماهی تازه و خاویار و... تشکیل می‌شد هر دو روز یک وعده غذا میخوردم.
ناشناس۹۴۲۷۸۴۱۳:۵۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای روحانی و برادرشون چند وعده غذا میخورند؟
ناشناس۹۴۲۷۸۹۱۳:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اقازاده چینی ها پورشه سوار می شود از پول ملت؟ برو چین وزیر شو
ناشناس۹۴۲۷۹۱۱۳:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اف بر من که شماها را تکرار‌کردم تا اینگونه تحقیرمان کنید
ناشناس۹۴۳۴۲۰۱۷:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مجبور بودی تکرار کنی چون بنابراین منت نزار
ناشناس۹۴۲۷۹۳۱۳:۵۶:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما باخانواده یک وعده غذابخور و به اندازه یک آبدارچی حقوق بگیر مردم دنبال رو شما خواهند شد آقای وزیر راستی قیمت لباس در تن شما چقدر ه , میشه بگی
ناشناس۹۴۲۸۰۴۱۳:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همین دیگه مونده تا غذای ملت را یک وعده کنید !مملکت داری نمی دانید بروید، بگذارید عالمان و سیاستمداران غیر حناحی و وابسته و شجاع و کاردان مشغول شوند،
ناشناس۹۴۲۸۰۵۱۳:۵۹:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما و خانواده محترمتون هم با یک وعده غذا سیر میشید؟یه نسخه ای برای ملت بپیچید که خودتونم اجرا کنید حداقل
ناشناس۹۴۲۸۱۲۱۴:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
" تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است." تحریم کنندگان خیلی چیزهای دیگر هم فهمیده اند از جمله: - اغلب مسئولین کشور تخصصی در کار خودشون ندارند و صرفا با تکیه و رانت و .. پست ها رو اشغال کرده اند. - دزدی و اختلاس .. - افراد متخصص و توانمند مهاجرت کردند. -توانایی تامین حداقل نیازهای مردم، مسکن، اشتغال و ... وجود نداره - حتی با همسایگان هم روابطی در خور شان مون نداریم. شما هنوز این چیزا رو نمی دونی چطور بر مسند وزارت تکیه کردی؟ ..
س.علی۹۴۲۸۲۷۱۴:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
نه تنها چینی ها که بیشتر کشورهای دیگه مردم باحداقل راضی هستن
ناشناس۹۴۲۹۹۸۱۵:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بله راضی هستند ولی مسئولین اونها بیت المال را لوله کشی نکردن به جیب خودشون و اقوام !
س.علی۹۴۳۶۱۰۱۹:۰۳:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اینکه شما میگی راجع به مسئولین .. و فامیل کلا یه بحث جداست که ریشه در بی تفاوتی و درست فکر نکردن مردم ایران و البته کلا جهان سوم داره.
ناشناس۹۴۲۸۳۲۱۴:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بد نیست درباره درآمدهای ایشان و خانواده ایشان هم تحقیق شود
علی۹۴۲۸۳۵۱۴:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
در خراب بودن الگوی مصرف و همچنین وابستگی ما به نفت شکی نیست منتهی این فرهنگ سازی و اصلاح وظیفه اصلی دولت ها بوده و هست. به جای سد سازی و راه سازی که پیمانکاران خصوصی توانائی انجامش رو دارند و این فرصت ازشون به نفع جیب دولت دریغ شده می بایست رویه دولت ها ایجاد امنیت و برنامه ریزی توسعه زیر ساخت ها و فرهنگ سازی باشه. این که مشکل رو ببنیم و به گردن مردم بی اندازیم روش صدا سیما و 20 و 30 هستش که اخیرا از دهان دولتمردان هم شنیده میشه. با تشکر
ناشناس۹۴۲۸۳۷۱۴:۰۸:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
علت تحریم شدن بقول شما "علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است" نیست ، بلکه وجود مدیران خیلی لایقی مانند شما هستند که ناتوانی خود را از جیب مردم پر میکنند و کاهش هزینه را از کیسه دیگری هزینه میکنند نه خود
ناشناس۹۴۲۸۳۸۱۴:۰۹:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر و دیگر مسئولین مربوطه! خجالت بکشید! چرا فکر می کنید مشکل از مردم است و مسئولین ( حداقل مسئولین -برخی بسیار پرمدعا..تاکنون) همه ۵ ستاره و بهترین هستند؟ حالا گیردادید به خوردن و پوشیدن مردم؟ بجای گفتن این گزافات اگر توانایی ندارید، صندلی مسئولیت را به افراد توانمند واگذار کنید.
ناشناس۹۴۲۸۴۳۱۴:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
عزیزم . چرا حقوق میگیری ؟ هوا بخور و فی سبیل الله کار کن . با هوا سد بساز . چرا برای آب و برق باید پول بدهیم .
گرسنه۹۴۲۸۴۴۱۴:۱۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
باشما موافقم. می‌تونید بدون اینکه تظاهر کنید درخلوت خود کمتر مصرف کنید. واحیاناخانواده وفرزند خودتانراهم ازخارج صدابزنید بیاید. درضمن چینی‌ها هم انسانندو اگر نمی‌دانید بسیار پرخوراک وخوشخوراک.
ناشناس۹۴۲۸۶۲۱۴:۱۵:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
با سلام خدمت آقای وزیر سلام برسانید و بفرمایید الناس علی دین ملوکهم فقط همین
ناشناس۹۴۳۵۱۳۱۸:۱۶:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
احسنت
ناشناس۹۴۲۸۷۹۱۴:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چهار چوب ذهنی وقتی اصلاح میشه که مردم احساس کنن به شعورشون توهین نمیشه.کلی دروغ و شعار الکی میدید به خورد مردم و خودتون در بهترین شرایط زندگی میکنید.همین حرف شما توهین به درک مردم هست.ملت ایران با این ثروت رو با سوییس مقایسه کن.وگرنه بدون حضور و تلاش شما دولتی ها مردم در حد بخور نمیر بلدن دربیارن
ناشناس۹۴۲۸۹۹۱۴:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
به نظرم باید مدیرانمون رو تعویض کنیم .کسانی بیان که حرف و عملشون یکی باشه و شعار ندن بعد خودشون و فامیلشون خارج برن و بخورن ،درس بخونن بعد به ما شعار ساده زیستی بدن و بگن زیاد میخورید.
مردم عادی۹۴۲۹۰۱۱۴:۲۷:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چینی ها مدیران بی کفایت و دزدشون رو سریع اعدام میکنن برای همین هم کسی جرات این کارها رو نداره که خون مردم رو به شیشه کنه بعدش هم طلبکاری کنه ولی ما هم در عوض پست بالاتر بهشون میدیم
ناشناس۹۴۲۹۰۴۱۴:۲۸:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
واقعا اگه الگوی مصرف رعایت نشه هیچ احدی نمیتواند فشاری که به تولید میاد رو جبران کنه و پاسخگوی تولید برای مصرف بی رویه باشه.
مهرداد۹۴۲۹۰۹۱۴:۳۰:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
هروقت داوطلبانه اول از خودتون شروع کردین بعد
مهدی۹۴۲۹۲۹۱۴:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب وزیر بهتر نیست از خودتان شروع کنید
ناشناس۹۴۲۹۳۸۱۴:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقا زاده ها چطور؟
ناشناس۹۴۲۹۴۳۱۴:۴۳:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چینی ها بالای یک میلیارد جمعیت دارن. مردم ایران یک وعده بخورن، اختلاسگرها اموال و منابع کشور رو غارت کنن ببرن بدن جای دیگه؟ یک اتومبیلشون چند میلیارد میارزه. خجالت بکشین.
محمد۹۴۲۹۵۰۱۴:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
درست است حرف بدی زده است ولی با این تیتر شما اصل موضوع افزایش نرخ که لازم وضروری است را زیر سئول برده اید لطفا" تیتر را اصلاح نماید
ناشناس۹۴۲۹۶۸۱۴:۵۱:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
.. چرا حلال خدا را حرام میکنید ؟ چرا حرفی می زنید که به آن عمل نمیکنید؟ مگر مردم مظلوم یمن که حتی شاید یک وعده در روز هم غذا گیرشان نیاید در تحریم همه جانبه حتی سخت تر از ما نیستند؟ چرا فقط بلدید صورت مسئله را پاک کنید؟ آیا از نظر شما ..؟! آیا در ایام انتخابات هم از این حرفها میزنید؟
ناشناس۹۴۲۹۷۴۱۴:۵۲:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خیلی رو داری....داماد هایتان چطور می برند و می خوارند و می دزدند حالا ببین فرزندانتان چه می کند تا برسه به خودتان....
آرش۹۴۲۹۷۷۱۴:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر یک روی سکه رو گفت که مصرف بالاست. درسته. روی دیگر سکه که دلیل نارضایتی مردم هست فساد گسترده بویژه در میان وابستگان به قدرت هست و عدم اعتماد به دستگاههای نظارتی و..
موسی۹۴۲۹۸۶۱۴:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وزیر نیرو دروع می گوید مصرف سرانه ایرانیها خیلی کم است.....سرانه مصرف سالانه گوشت: ایران؛ 6 کیلوگرم/ ترکیه؛ 27 کیلو/ اروپا؛ 45/ آمریکا؛ 70
ناشناس۹۴۲۹۹۰۱۵:۰۰:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چین مدیران و وزرایی مثل شما ندارن
سعید۹۴۲۹۹۹۱۵:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای اردکانیان: لطفا نام محله و متراژ خونه ای که زندگی میکنید و درآمد ماهیانه خودتون را اعلام فرمایید بعد ما مطابق سطح شما صرفه جویی میکنیم
ناشناس۹۴۳۰۰۴۱۵:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
قبلا مثال یمن بود حالا چین ، خوبه پیشرفت کردیم
ناشناس۹۴۳۰۰۵۱۵:۰۴:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مثلا شما آنجایید که با تدبیر خودتان امید مردم را برای بهتر زندگی کردن به واقعیت تبدیل کنید. آقای وزیر محترم نیرو اصلا اساس ابداع منابع جدید نیرو در همه اعصار همین بوده که مردم بهتر و راحت تر و با کیفیت تر زندگی کنند. نیروی مورد نیاز مردم را که نمیتوانید تامین کنید دارید لقمه های مردم را هم میشمارید. شما را باید بگذارند رئیس سازمان امور مالیاتی تا از کسانی که اضافه وزن دارند مالیات بگیرید.
ناشناس۹۴۳۰۱۰۱۵:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مصرف سرانه گوشت، مرغ، لبنیات ومیوه را در ایران با کشور های متوسط رو به بالا مقایسه کنید همه چیز مشخص میشود
ناشناس۹۴۳۰۱۶۱۵:۱۱:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
سالها فرصت داشتیم مثل ترکیه و امارات و مالزی برای جذب توریست و گسترش صنعت توریسم اقدام کنیم چرا در گسترش صنعت توریسم موفق نبودیم ؟؟؟ کی مقصره الان ؟؟؟
ناشناس۹۴۳۰۲۷۱۵:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
نظرتون راجع به نایاب شدن داروهای اعصاب و روان چیه جناب وزیر؟دقیقا چه خاکی باید تو سرمون بریزیم؟
ناشناس۹۴۳۰۳۸۱۵:۱۶:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مردم چند ماهه گوشت نخوردن ایشون به همین سیب زمینی و برنج و ماکارانی بی گوشت هم اعتراض دارن ! چرا از اختلاسها و دزدی ها و رانتخواری ها چیزی نمی گن ایشون
حسین۹۴۳۰۵۷۱۵:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حرف وزیر نیرو درباره مصرف غذای ایرانیها وزیر نیرو به اشتباه مدعی شده که ایرانیها غذا زیاد می خورند و چینیها روزانه فقط یکبار غذا می خورند.مطابق آمارهای جهانی ایرانیها از نظر مصرف غذا مقام 50 را دارا هستند.در حالیکه هر آمریکایی روزانه 3800 کیلوکالری مصرف می کنه و مقام نخست را دارا هستند.هر آلمانی 3540 کیلوکالری مصرف میکنه و مقام دهم جهان را دارا هستند.هر ترکیه ای 3500 کیلوکالری و مقام 15 را دارند.هر روسی 3320 کیلوکالری و مقام 26.هر اماراتی 3170 و مقام 37.هر عربستانی 3120 و مقام 43 جهان.هر لبنانی 3090 و مقام 47.هر چینی 2990 کیلوکالری و مقام 61.هر اریتره ای 1590 کیلوکالری و مقام 172 هست تمام
ناشناس۹۴۳۰۸۷۱۵:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جالبه بیشترین حقوق ها رو مدیران وزارت خونه نیرو و اداراتشون در سراسر کشور می گیرن
ناشناس۹۴۳۰۹۴۱۵:۳۵:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
فرمودین پایه حقوق مسئولین امسال چند شده؟ 23 میلیون؟. ای بابا .. باهاش یه وعده غذا هم بزور میتونن بخرن. معلوم میشه رزق کم کارگر حلال خور زحمتکش برکتش از حقوق نجومی مسئولین بیشتره، اولا ثانیندش مردم، این پیام ایشون یعنی مردم مثل اول انقلاب خودتون به هم کمک کنین و دست همدیگرو بگیرین ما از بس مشغول نجومی ..مونیم دیگه بفکر شما نمیتونیم باشیم. فاتحه مع الصلوات.
ناشناس۹۴۳۱۱۱۱۵:۳۹:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب آقای روحانی و کلیه اعضای کابینه اش... که شرایطی را در مملکت فراهم کنند تا در پایان کار دولت تدبیر و امید 《 حتی مرتاضان هندی هم حاضر به زندگی در ایران نباشند 》.
ف.خ۹۴۳۱۲۴۱۵:۴۶:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
درست گفته است. ایرانی ها در بسیاری از الگوی های مصرف ( سوخت، برق، آب، نوشابه، نمک، شکر ، دور ریز نان و....) از استاندارد جهانی بالاتر هستند.
ناشناس۹۴۳۱۲۹۱۵:۴۸:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اون یکی گفت لنگ بپوشید ، این یکی هم میگه یه وعده غذا بخورید! به جای این حرفها به فکر کشور باشید و منافع ملی را درست تعریف کنید ، مدیریت خود را اصلاح کنید.
ناشناس۹۴۳۱۳۰۱۵:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
لطفا با انتشار لیست اموال و دارایی های خود به مردم صادق بودن خود را در عمل نشان دهید .
ناشناس۹۴۳۱۳۸۱۵:۵۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اصلاح طلبان تا موقعی که در قدرتند این حرفها را می زنند تا موقعی که کنارند دولتی را که سر کار است را به شدت تخریب می کنند
ناشناس۹۴۳۱۴۹۱۵:۵۵:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
تو ماه رمضون هم دو وعده غذایی رو باید خورد. محض اطلاعات تان ایران یک درصد جمعیت جهان با نه درصد از منابع جهان را دارد، چرا باید حال مردم این باشد، غیر از مسوولان چه کسانی مقصرند
سعید تازشی۹۴۳۱۵۳۱۵:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر ,فکر کردید مردم ایران تاحالا مردم چین را ندیده اند,چینی ها صبح تا شب مشغول خوردن هستند(البته کار هم میکنند),متاسفام برای چنین وزیری
مازیار۹۴۳۱۶۰۱۶:۰۰:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
تا حالا سیستان و بلوچستان رفتی؟ روستاهای مرزی ؟ همین اطراف تهران چی اونجارو دیدی؟
ناشناس۹۴۳۱۶۲۱۶:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حقوق كارمندان وزارتخانه شما از همه بيشتر است چرا؟
مهران۹۴۳۱۶۳۱۶:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دقت کردید اصلاح طلب ها گند میزنن از خوب نشون دادن گوشت ملخ تا سرطان زا بودن گوشت گوسفند تا بقیه کشورها کم میخورن و میپوشنن و ... استفاده میکنند تا گندکاریشون رو ماست مالی کنند
ناشناس۹۴۳۲۹۹۱۶:۴۷:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
همشون همینن هم اصولگرا هم اصلاح طلب.
ناشناس۹۴۳۳۳۸۱۷:۰۴:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
افرین...................دقیقا
ناشناس۹۴۳۱۸۱۱۶:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خدا رو شكر با توجه به نوع كارم(شركت نفت)با چيني ها از نزديك كار كردم.و با قاطعيت ميگم بيشتر از ما غذا ميخورن،بيشتر ميپوشن و حتي بيشتر پول ميگيرن
ناشناس۹۴۳۱۹۶۱۶:۱۲:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خجالت هم خوب چیزی است!
معصومی۹۴۳۲۱۱۱۶:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
حاجی تو سه وعده بخور و بگو شکر، ما اصلا غذا نمی خوریم . والسلام.
ناشناس۹۴۳۲۲۲۱۶:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من موندم این اقایون اگه حرف نزنند دنیا کن فیکون میشه ، یکی میگفت اشکنه بخوریم این میگه ی وعده غذا یکی دیگه میگفت مسافرت نرید اینگون اعصاب مردم را بهم بریزید که روزی دمار از ...........
ناشناس۹۴۳۲۳۳۱۶:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خدا را شاکریم که دولتمردان ایرانی تا این اندازه به اوضاع و احوال جهان تسلط دارند
ناشناس۹۴۳۲۵۷۱۶:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بلاهت خود را نشان دادی جناب وزیر
معلم امار۹۴۳۲۶۶۱۶:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
باتوجه به منابع سرشاری که داریم باید آب و انرژی و غذا برای افراد با در آمد پایین مانند امریکا مجانی باشد.ضمنا نصف اجاره خانه نیز پرداخت شود.
ناشناس۹۴۳۳۰۷۱۶:۴۹:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
کم خوردن و کم پوشيدن را از خودتان شروع کنيد تا بقيه هم از شما تبعيت کنند.
ناشناس۹۴۳۳۴۳۱۷:۰۵:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب وزير! چرا در حوزه مسئوليت خودتان گزارشی ارائه نميديد؟ مثلا در ده ، نه ماه گذشته چه فکری برای مشکلات برق تابستان امسال کرده ايد؟ چه زير ساخته هايی را اصلاح کرده ايد؟ چند نيروگاه به نيروگاههای کشور افزوده ايد؟ انرژی خورشيدی را چند درصد گسترش داده ايد؟ و صدها چرای ديگر.
سروش۹۴۳۳۴۹۱۷:۰۶:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
والا من 3 سال چین زندگی کردم هم شمال بودم تو بیجینگ و تیانجین هم جنوب تو شانگهای. چینی ها روزی 3 وعده غذا میخورن خوب هم میخورن و بسیار بسیار به غذا حساسند و زمان غذا اصلا کار نمی کنند
حسین۹۴۳۳۷۳۱۷:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
جناب وزیر. شما برای دست گرمی و شروع صرفه جویی به کارکنان مجموعه خود به اندازه معلمان حقوق و مزایا بدهید تا جریان صرفه جویی شروع خوبی داشته باشد.کارکنان شما با سابقه و مدرک یکسان 8 برابر یک معلم حقوق و مزایا دارند.صرفا جهت اطلاع!!!
ناشناس۹۴۳۴۲۶۱۷:۳۰:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۹
بیایید ببینید چه گندی زده به وزارت نیرو و صنعت برق این آقا
ناشناس۹۴۳۴۳۰۱۷:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۹
وزن کشی کنیم هرکی اضافه وزن بیشتر داشت اول اون شروع کنه اینجوری مفت خورها شناسایی میشن
ناشناس۹۴۳۴۳۹۱۷:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
پس خبر نداری تو این کشور گل و بلبلی که شماها ساختید هستند کسانی که همان یک وعده غذا را هم از توی سطل آشغالدونی محل شما میخورن ..؟؟؟!!!!!
ناشناس۹۴۳۴۴۲۱۷:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
واقعا جای تعجب دارد کسانی که در وزارت نیرو فامیل دارند اکثرا از بریز بپاشهای زیر مجموعه شما هستن وزیر محترم نیرو شاید هم گاهی اوقات وظایف وزارت بهداشت درمان را هم بر عهده جنابعالی است که توصیه تغذیه ای می فرمائید ولی این فرموده شما را هم خانواده معزز شما شاید قبول کنند ولی اجرا نمی کنند بهتر است در شهرستان ها به بریز بپاشهای وزارت نیرو دقت فرمائید صاحب ..مردم خدا است.
ناشناس۹۴۳۴۵۰۱۷:۴۱:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اول از خودت و خونواده شروع کن.شما درآمدت چنده؟؟؟ یه کم صرفه جویی کن از درآمدت کم کن و بده به فقرا
بی دقت۹۴۳۴۸۰۱۸:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
درچین مدیران اختلاسگر یا خودشونو میکشن یا اعدامشون میکنن نه اینکه ترفیع رتبه بگیرن قابل توجه وزیر محترم
ناشناس۹۴۳۴۸۱۱۸:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر نیرو شما بهتر است فکری به حال بیست درصد تلفات آب آشامیدنی به گزارش خودتان در سیستم آبرسانی شهری که مربوط به وزارت خانه خودتان است بکنید وهمچنین فکری به حال ۹۹ درصد تلفات فاضلاب رها شده در سطح کشور باشید تا وعده خوراک مردم را بشمارید آخر برادر عزیز کسی می تواند از این حرفها بزند که کاری هم از پیش برده باشد و در ضمن شما فرض بفرمائید ما ملت تنبلی هستیم شما لطف کن وزارت ما ملت را به عهده نگیر مشکل ما ملت این است که ..
ناشناس۹۴۳۵۱۸۱۸:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خب راست میگن مردم کمتر بخورن تا مسولان و اقازاده ها بیشتر چپاول کنند
شهروند۹۴۳۶۶۹۱۹:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چقدر بی چشم و رو..!! مردم حقشونه که به اینارای دادن
علی۹۴۳۵۲۸۱۸:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۹
کلا این اصلاح طلبا مردم دار نیستند و خبر از مردم ندارند کلا یا بچه پولدارند یا بچه پولدارها را دوست دارند
ناشناس۹۴۳۵۳۳۱۸:۲۷:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۱۹
آقای وزیر حرف .. بر عکس چینی ها بسیار پر خور هستند. مصرف سوخت مشخصا نتیجه اجبار به استفاده از خودروهای بی کیفیت داخلی هست، که به خاطر منافع مافیا خودرو کل کشور با مال و جان تاوان آن را می‌دهند. از طرف دیگر سالها ساختمان هایی غیر استاندارد و ناسازگار با اقلیم ساخته شده و به دلیل مسایل اقتصادی و ضعف تکنولوژی در آنها از لوازم الکتریکی پرمصرف استفاده شده است که نهایتا منجر به افزایش مصرف انرژی شده است. مشاهده ایرانیان سراسر جهان نشان می‌دهد که ایرانیان دارای فرهنگ قناعت، پس انداز بوده و اسراف کار نیستند.
ناشناس۹۴۳۵۳۴۱۸:۲۸:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من نمیدونم این دولت از رئیس جمهور تا وزیر یک مشاور نداره که بهشون بگه حرف درست بزنن اون یکی میگه ابر نگاه میکنه هر جاسرسبزه میباره هرجا کویره رد میشه دوباره میگه از روچهره مردم نظر سنجی میکنم .. اون یکی میگه لنگ بپوشین اون یکی میگه یک وعده غذا بخورید حرف زدن بلد نیستید حرف نزدن هم بلد نیستید حیف از وقتی که صرف کردم تا به شما رای بدم از..
دبیر۹۴۳۵۴۲۱۸:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
چند ده ساله مردم و عوامل خارجی مقصر مشکلات معرفی می شوند. فرمول خوبی پیدا کردند { فرار به جلو و طلب کار بودن از ولی نعمت )
ناشناس۹۴۳۵۷۶۱۸:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
یعنی در چین هم قماش اسلاحتلب داریم؟
ابوالفضل۹۴۳۵۸۵۱۸:۵۴:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
از زمانی که یادمه کولر آبی منازل همین کولر بوده فقط ورق آن نازکتر حجم پوشال آن کمتر و مصرف برق ثابت بخاری گازی هم همینطور 60 در صد پرت انرژی دارد-تلفات انرژی در خطوط برق 25 درصد ورود الکتروموتورهای چینی پر مصرف به صنعت-و .. مورد دیگر اینها تقصیر ملت است؟مدیرانی ..که فقط دو هنر دارند:1-دست کردن در جیب مردم2-گرفتن حقوق های نجومی -نه طرحی نه ایده ای هیچ فقط بدنبال مقصر که آنهم مرم هستند
ناشناس۹۴۳۵۹۰۱۸:۵۶:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
ببخشید جناب وزیر این ما که می گویید کیست؟
ناشناس۹۴۳۶۳۳۱۹:۱۱:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
توهم هم حدی دارد، برخی فکر می کنند چه گلی به سر مردم زده اند؟ فکر می کنند مردم غرق در خوشی و ثروت هستند ؟
ناشناس۹۴۳۶۴۰۱۹:۱۷:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اصلاح طلب واصول گرا ندارد همه سروته یک کرباسند
ناشناس۹۴۳۶۵۲۱۹:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
مسافرت وخونه وغذا وووووو لاکچری دارند ولی خود را جدا از بقیه ۹۶ درصد مردم می دانند
آریو سوئد۹۴۳۶۷۶۱۹:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
دوست ژاپنی داشتم که مدتی در ایران کار کرده بود. او می گفت ایرانیها ۳ برابر ژاپنیها غذا میخورند و یک دهم ژاپنیها کار میکنند.
ناشناس۹۴۳۷۵۸۲۰:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
نگاهی به سرانه مصرف گوشت و مرغ و ماهی و شیر و ... کشورها بیاندازید می فهمید که مردم ایران از سر ناچاری بیشتر نان و برنج می خورند نه گوشت
ناشناس۹۴۳۷۹۷۲۰:۴۵:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۹
من هم دوست ژاپنی داشتم که می‌گفت مسئولین شما دویست برابر مسئولین ژاپنی یغما می‌کنند ...و کار هم نمی‌کنند! در ضمن احساس میکنم تفریح مردم افسرده شده رستوران رفتن. مردم رو اینقدر با حرف و عمل آزار ندهید.
ناشناس۹۴۳۸۱۷۲۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
در خصوص درصد اختلاسها مقایسه ای نفرمودند دوست شما؟
valor۹۴۳۶۹۵۱۹:۴۸:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۹
شما روزی یه وعده بخور!
ناشناس۹۴۳۷۰۰۱۹:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۱۹
خوب جمع کن برو چین عزیزم نه بخور نه مصرف کن این همه مدرک دکتری و فلان برای چیه اگه به همین راحتی میشه نسخه پیچید برای مردم
ناشناس۹۴۳۷۰۳۱۹:۵۰:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
واقعا برای خودم متاسفم که وزیر مملکتم اینقدر .. عزیزم چین تحریم نمی شود به خاطر نوع سیاست ها و همچنین تاثیر بسیار شدیدی که در اقتصاد جهان دارد نه به خاطر کم خوردن مردمش
ناشناس۹۴۳۷۵۱۲۰:۰۷:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۹
اگر توان کار و مدیریت و بهبود شرایط را ندارید حداقل بر زخمی که برای مردم درست کردید نمک نپاشید. مجلس کجاست؟
کاوه۹۴۳۸۲۶۲۱:۰۹:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۱۹
از وقتی به دستور رئیس دولت سازندگی مدیران ارشد شدند تافته جدا بافته و بقیه مردم خادم آنها تا امروز مسابقه دو ومیدانی شروع شده که هر کس می خواهداز دیگری جلو بزند و وقتی ملتی سیری ناپذیر شد آنوقت پرخوری ، شیک گشتن و پولدار شدن به هر طریقی هدف و کار کردن و مولد بودن امری ثانویه تلقی می شود . عادت ها باعث بروز رفتارها می شود . آب از سرچشمه گل آلود است ، هر وقت سردمداران جلوی .. زیاده خواهی شان را گرفتند بقیه هم به تبعیت از آنها همین کار را خواهند کرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

آخرین عناوین