تفاوت آثار مصوبه‌های مجلس و دولت بر حقوق کارمندان چیست + جدول

گروه اقتصادی الف،   3980318106 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان نقض آشكار مصوبه مجلس است، اعلام کرد: شاهد رشد بی‌قواره و نامتعارف حقوق برخی كاركنان دولت براساس مصوبه هيأت وزيران هستيم.

تفاوت آثار مصوبه‌های مجلس و دولت بر حقوق کارمندان چیست + جدول

به گزارش فارس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان «ارزیابی سیاست افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در قانون بودجه سال 1398 کل کشور «جزء «1» بند «الف» و بند «ی» تبصره «12» ماده واحده»، به بررسی مصوبه دولت در راستای اجرای این بند از قانون بودجه 98 و نسبت آن با قانون مصوب مجلس پرداخت و اعلام کرد مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان نقض آشکار مصوبه مجلس است.

در بخشی از این گزارش، بازوی کارشناسی مجلس آثار مصوبات دولت و مجلس بر حقوق گروه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده که در جدول زیر آمده است:

به صورت خلاصه، تفاوت های میزان افزایش حقوق کارکنان دولت مطابق مصوبه مجلس و دولت مطابق با بررسی های این مرکز پژوهشی جدول زیر است:

براساس این گزارش، مرکز پژوهش های مجلس در تحلیل میزان افزایش حقوق مطابق با مصوبه مجلس اعلام کرده است: «این همان نتیجه مطلوب و مورد نظر مجلس است که اقشار پایین‌تر افزایش بیشتری داشته باشند.داده‌ها نشان از آن دارد که حتی با پیاده‌سازی نظام پلکانی نزولی مورد نظر مجلس شورای اسلامی نیز حقوق و مزایای مستمر گروهی از جامعه کارکنان دولت به میزان سه و نیم برابر (۳.۵) گروهی دیگر از کارکنان افزایش خواهد یافت».

بازوی کارشناسی مجلس در تحلیل میزان افزایش حقوق مطابق با مصوبه دولت اعلام کرده است: «داده‌ها نشان از آن دارد که با پیاده‌سازی مصوبه دولت (۱۸ درصد افزایش) حقوق و مزایای مستمر گروهی از جامعه کارکنان دولت ۵.۷۷ برابر گروهی دیگر از کارکنان افزایش خواهد یافت».

نهایتا در گزارش این مرکز پژوهشی با مقایسه موارد فوق آمده است: «همانگونه که مشاهده میشود نسبت افزایشها براساس مصوبه مجلس یک به سه‌ونیم است، در حالی که این نسبت در مصوبه دولت یک به ۵.۷۷ است که در این صورت مصوبه مجلس با اهداف قانونگذار قرابت بیشتری دارد».

سایر نکات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره مقایسه میزان افزایش حقوق کارکنان دولت مطابق با مصوبه های مجلس و دولت عبارتست از: «۴. نکته قابل توجه آن است که سیاست مالیاتی جدید مجلس شورای اسلامی درخصوص حقوق کارکنان سبب شده است که تا حقوق ۱۰ میلیون تومانی شاهد نظام پلکانی نزولی هستیم به نحوی که میزان افزایش حقوق به ۱۰ درصد (مصوبه مجلس) و ۱۳.۳ درصد (مصوبه هیئت وزیران) میرسد، اما پس از آن شاهد یک شیب ملایم به سمت افزایش حقوق هستیم به نحوی که حقوق ۲۰ میلیون تومانی با ۱۱.۴ درصد رشد (مصوبه مجلس) و ۱۶ درصد رشد (مصوبه هیئت وزیران) همراه خواهد شد که با سیاست مورد نظر قانونگذار در تعارض است.

۵. داده‌های جداول فوق نشان از دارد که دولت نتوانسته از طریق تبدیل عدد ۴ میلیون ریال به ضریب ریالی مراد قانونگذار را محقق کند، زیرا ضریب یکسان آثار مختلفی بر حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر داشته است به گونه‌ای شاهد رشد بی‌قواره و نامتعارف حقوق برخی از کارکنان دولت براساس مصوبه هیئت وزیران هستیم».

دیدگاه کاربران

علی 671۹۴۱۰۵۳۱۶:۲۹:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۱۸
آیا با این تفاسیری که بیان می شود برای ما باز نشتگان چیزی می ماسد و دستمان با این گرونی ها و بد بختی ها که روحانی به سر مان آورده چیزی به حقوقمان اضافه می شود علاوه بر اینکه اضافه شده .اگر برای ما نفع دارد .ادامه دهید .اگر نه بیخودی ما را سر گردان نگه ندارید و هر روز مطالبی الکی خوردمان دهید .
رضا۹۴۱۶۴۰۲۲:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۱۸
اولین متخلف به قانون دولت و مجلس است که حقوق ها بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است با تشکر و احترام به کارکنان محترم سایت الف
ناشناس۹۴۱۰۵۴۱۶:۳۰:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۸
عجب بازی در اورده اند بطوریکه ملت از ترس پیشنهاد پوپولیستی مجلس طرح دولت را که شندر غاز اضافه تر است ترجیح دهند غافل از اینکه بطور میانگین نرخ واقعی تورم نسبت به سال گذشته از سه برابر نرخ افزایش حقوق هم بیشتر است
ناشناس۹۴۱۰۶۲۱۶:۳۷:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱۸
تورم 300 درصد و افزایش حقوق 18 درصد!!!! تازه 4-5 درصدش هم میره واسه مالیات
ناشناس۹۴۱۰۸۳۱۶:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۸
مسولانی که مصوبه مجلس را اجرا نکرده اند باید در دادگاه اداری به خاطر توهین به ملت که نمایندگان منتخب ملت هستند از کار برکنار شوند
ناشناس۹۴۱۱۴۱۱۷:۲۲:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۱۸
تورم بالای 100درصد است. کارمند و قشر ضعیف جامعه چگونه خرج زندگی را تامین کنند؟ دزدی و تورم را مهار کنید افزایش حقوق را بدید دزدها حلالشون.
ناشناس۹۴۱۱۶۱۱۷:۳۵:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۱۸
اگر اکثریت حقوق بگیران را حساب کنیم که در محدوده دو و نیم تا سه و نیم می گیرد تفاوت صد هزار تومان، این همه قیل و قال نمی خواست، مگر اینکه اهداف ف دیگری داشته باشند. که بدون شک نتیجه ی لازم را نخواهند گرفت.
ناشناس۹۴۱۲۰۵۱۷:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۸
حداقل افزایش 100 درصد برای همه. جنگ زرگری ممنوع.
مجمع کارمندان مظلوم۹۴۱۲۱۵۱۸:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۱۸
چند وزیر با فشار پنهانی نوبخت , استعفاء داده اند , حالا با فشار افکار عمومی , خود نوبخت هم باید استعفاء بدهد.
ناشناس۹۴۱۳۲۳۱۹:۰۰:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۱۸
نرخ تورم حداقل 30 درصد است بنابراین حداقل افزایش دستمزدها نیز لاقل بایستی 30 درصد باشد. اگر واقعا مجلس برای مردم دلسوز است بودجه نهادهایی که هیچ سودی به حال مردم ندارند را. قطع کند تا صرف عمران وابادی و تولید و کارافرینی شود.
ناشناس۹۴۱۳۵۷۱۹:۱۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۱۸
بجای پخش این جداول هرچه زودتر نسبت به اصلاح حقوق ما بازنشسته ها بخصوص گروه اول و دم اقدام کنید
ناشناس۹۴۱۳۹۷۱۹:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۸
به داد کارکنان بی پناه وزارت کار برسید گرفتار نجومی خواران شده ایم.
بهرام۹۴۱۴۱۶۱۹:۵۵:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۱۸
اقایان مجلسی ها خودتان قانون را زیر پا میگذارید طبق قانون افزایش حقوق کارکنان و کارگران باید بیشتر از نرخ تورم باشد چرا به این قانون توجه نمیکنید
ناشناس۹۴۱۴۵۷۲۰:۲۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۱۸
چرا مرکز پژوهشهای مجلس در مورد اينکه افزايش حقوقها از دولتهای آقای احمدی نژاد تاکنون کمتر از تورم بوده بررسی انجام نميده و در دامن جنگ زرگری افتاده؟!
ناشناس۹۴۱۴۸۰۲۰:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۸
رسما مردم را مسخره کرده اند ، آقا ما راضی نیستیم بخاطر 100هزارتومن همدیگر را بکشید !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین