این, تبلیغ چادر نیست

محمد ماکویی، گروه تعاملی الف،   3980313062 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
این, تبلیغ چادر نیست

همیشه فرق عمده بازیگران زن تلویزیون و سینما این بوده که در حالی که بازیگران زن سینما می توانستند با موهایی اندکی بیرون، در صحنه حاضر شوند، بازیگران تلویزیون می بایست با پوشش کامل در برابر بینندگان عزیز خودنمایی نمایند. با این وجود، صدا و سیما تمایل فراوان داشته که حتی با چنین حضوری "چادر" را حجاب برتر معرفی نماید. به همین دلیل در اغلب قریب به اتفاق سریال ها و فیلم های تلویزیونی آدم بده ها با مانتو و روسری معرفی می شدند و نقش های خوب به خانم های چادری می رسید.

متاسفانه آش این قضیه تا آنجا شور شد که صدا و سیما به حضور برخی بانوان در صحنه با چادر بسنده نکرده و از بازیگران دارای نقش مثبت خواست که در مجامع عمومی و جاهایی که پای فیلم و سریال هم در کار نیست با چادر حضور داشته باشند. دلیل این امر واضح است، چون هیچ چیزی به اندازه اینکه مردم متوجه شوند ایفاگر نقش خوب، نه تنها نقش بازی نمی کند و خوبی از خودش است، بلکه در زندگی معمولی هم چادر را به عنوان حجاب برتر پذیرفته است نمی تواند مبلغ استفاده از چادر باشد.

متاسفانه نسخه های فوق کمتر افاقه نمود و مردمی که در جامعه آدم های خوبی می دیدند که پوشش مانتو روسری داشتند به نتیجه اینکه لازمه خوب بودن چادری بودن است نرسیدند. به این ترتیب لازم بود صدا و سیما روش تبلیغی خود را تغییر داده و جهت تبلیغ چادر به شیوه ای دیگر وارد عمل شود. این نحوه تبلیغ خودش را به بهترین نحو ممکن در سریال برادر جان، که این روزها از شبکه سه پخش می شود، نشان می دهد زیرا در این سریال غلیظ ترین آرایش از آن لعیا زنگنه است که با پوشش چادر مشغول ایفای نقش می باشد.

البته باید انصاف داده و پذیرفت که صدا و سیما در تبلیغ خود کاملا هوشمندانه عمل کرده است، زیرا زن چادری سریال، پوشینه پوش است و آرایش غلیظ خود را تنها در برابر محارم و بینندگان تلویزیونی به نمایش می گذارد. با این حال، برای مخاطب عام که سریال را تنها به قصد تفریح و سرگرمی دیده و چندان تمایل ندارد که از لایه های درونی "تبلیغات" سر در بیاورد پوشش لعیا زنگنه تنها تحت عنوان "چادری بودن ربطی به آرایش غلیظ ندارد" معرفی خواهد شد.

درست است که این نحوه تبلیغ کمیت زنان چادری جامعه را افزایش خواهد داد و خیلی ها را به صرف اینکه حجاب برتر محدودیت های زیادی را به همراه نخواهد آورد به استفاده از چادر ترغیب خواهد نمود، اما باید به این نکته توجه کرد که این موضوع از لحاظ کیفی به زیان خانم های چادری که چادر را با ایمان و اعتقاد راسخ قبول کرده اند تمام خواهد شد زیرا وجود خانم های چادری دارای آرایش غلیظ در جامعه نمی تواند چادر را به عنوان الگوی خوب یک زن مسلمان معرفی نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۵۱۶۳۱۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۱۳
کافی است نام بازیگران را در اینترنت وارد کنید تا با دیدن عکس های آنها متوجه فرق زمین تا هوای لباس پوشیدن و آرایش کردن آنها در زندگی شان با آنچه در صدا و سیما نشان می دهند، بشوید! این دوگانگی نشانگر چیست؟ آیا صدا و سیما ظاهر سازی را تبلیغ نمی کند؟
ناشناس۹۳۵۵۶۹۱۴:۰۳:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۱۳
و متاسفانه این از صداقت گوگل و بی صداقتی تشکیلات عریض و طویل ..صدا و سیماست!
ناشناس۹۳۵۱۷۹۱۰:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
این که به عنوان پوشش خانم های عرب زبان جنوب کشور نمایش داده شده و تقریبا نزدیک به واقعیته
ناشناس۹۳۵۳۹۸۱۲:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۱۳
آیا دوگانگی در پوشش مجریان و بازیگران نقش مثبت کمکی به فرهنگ سازی می کند؟؟
ناشناس۹۳۵۷۲۵۱۴:۵۲:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۱۳
... حالتون خوبه ؟؟؟؟؟ به همین دلیل در اغلب قریب به اتفاق سریال ها و فیلم های تلویزیونی آدم بده ها با مانتو و روسری معرفی می شدند و نقش های خوب به خانم های چادری می رسید.
ناشناس۹۳۵۸۸۷۱۵:۴۰:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۱۳
بزرگترین اشتباه تلویزیون در دهه های قبل ، اصرار بر متعالی نشون دادن آدمهای عادی و روزمره بود . افرادی که توی سریالهای مناسبتی ، یک شبه متحول میشدن و در نقش یک عارف کامل ، بیننده رو متعجب میکردن . اون سالها این رویکرد حتی در سینما هم بود و مثلا نیکی کریمی در فیلم سارا ( داریوش مهرجویی ) ، تبدیل به عارف میشد و مردم هم باورشون میشد که کاراکتر عروس ، متحول شده و از این به بعد واقعا اینجوری زندگی میکنه
ناشناس۹۳۵۸۹۱۱۵:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۱۳
متاسفانه مردم در ایران فکر میکنن که نقشی که بازیگر داره بازی میکنه منطبق بر شخصیت خودشه . برای همین تبلیغ گسترده حجاب توی تلویزیون با بازی دخترهای بازیگری که اغلب اونها در واقعیت ، یا اصلا باحجاب نبودن یا رفتارهای دیگه ای داشتن ، بیشتر به ضرر حجاب تموم شد
زریر عباسی۹۳۶۷۹۳۰۵:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۱۴
صدا و سیما اگر تبلیغ کردن بلد بود وضع جامعه این نبود . صبح تا شب داره مثلا دین را تبلیغ می کنه ولی جامعه روز به روز از دین فاصله می گیرد . آنها .. دین را مثلا تبلیغ می کنند آنهم با بدترین وضع تبلیغ می کنند و اصلا کاری به اثرگذاریش ندارند .
ماندگاری۹۳۶۸۶۶۰۹:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۱۴
مدتهاست که تلویزیون ..کارکرد مثبت خود را از دست داده و بعید میدانم خانمی تحت تاثیر نقش خانم لعیا زنگنه صرفا در این فیلم چادری شود.ادعایتان با اعداد و ارقام اثبات نمایید..
ناشناس۹۳۶۹۳۶۱۰:۲۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۱۴
تجربه نشان داده هر موردی که صدا و سیما به آن اصرار می ورزد ،عکس آن در جامعه اتفاق می افتد.کافیست نسبت جمعیت مانتو پوش در دهه شصت و امروز را با چادری ها محاسبه کنید.نه تنها کم نشده که به مراتب بیشتر شده است. البته راحتی استفاده از مانتو از اصلی ترین عوامل است در استفاده از آن است نه بد حجابی.
ناشناس۹۳۷۰۹۲۱۲:۴۰:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۱۴
یادداشت ناپخته ای بود. حتی غیرواقعی. در برخی سریال ها زنان فقیر و نوکر و کلفت را چادری نشان می دهند و زنان مدیر و مدبر و ثروتمند را مانتویی
رضا۹۳۷۲۷۸۱۵:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۱۴
من برعکس شما میاندیشم سیمای ایران این سالها جز برای ویرانی حجاب قدمی برنداشته است مگر رویا نونهالی که ساعتها در سیما حاضر شد چادری بود مگر مجریان اخبار چادریند برنامه های نسیم و آی فیلم را ببینید و اگر چادری یافتید بما هم بگویید گول چند فیلم رمضانی یا تنهایی لیلا را نخورید
رضا۹۳۷۸۱۱۱۰:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۱۵
ببخشید که این مطلب را می نویسم می تونید از مسئولان دایره منکرات نیروی انتظامی بپرسید که چه کمیت بالایی از بازداشتی های آنها چادری هستند و از این پوشش برای رد گم کردن استفاده می کنند
ناشناس۹۳۸۰۹۸۱۵:۲۱:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۱۵
آخه داشتن و نداشتن چادر یا حتی بالاتر از اون داشتن و نداشتن حجاب چقدر مهمه که اینهمه وقت و هزینه و بودجه و نیرو براش صرف میشه، آخرش هم هیچی، جامعه هم داره راه خودش رو میره
ناشناس۹۳۸۶۰۳۰۰:۳۳:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۱۶
«البته باید انصاف داده و پذیرفت که صدا و سیما در تبلیغ خود کاملا هوشمندانه عمل کرده است، زیرا زن چادری سریال، پوشینه پوش است و آرایش غلیظ خود را تنها در برابر محارم و بینندگان تلویزیونی به نمایش می گذارد.» تحلیل از این ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین