مجازات در انتظار قطع کنندگان غیرقانونی درختان

گروه اجتماعی الف،   3980305207

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: افرادی که به هر دلیلی بدون اخذ مجوز اقدام به قطع درختان می کنند مجازات نقدی یا حبس در انتظارشان خواهد بود.

به گزارش فارس، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در مواقعی که برای اجرای پروژه ساختمانی، پارکینگ، پروژه‌های شهری و ... نیاز به جابجایی، هرس و یا قطع درختان باشد، افراد یا مالکان باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در رابطه با نوع فعالیت کمیسیون ماده هفت بیان کرد: این کمیسیون به منظور حسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز و آئین نامه اجرایی آن در تشخیص باغات در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج دایر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مطرح کرد: پس از دریافت تقاضاهای مربوط به حذف و یا هرس درختان معارض اجرای عملیات ساختمانی و ورودی‌های پارکینگ، کارشناسان از محل بازدید می کنند و پس از بررسی موقعیت و وضعیت درختان و در صورت لزوم تعیین عوارض بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، رأی کمیسیون به شهروند و مناطق شهرداری مربوطه ابلاغ می‌شود.

بضاعتی پور ادامه داد: جهت حذف درختان معارض اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌های شهرداری از قبیل احداث بزرگراه‌ها، تعریض و آسفالت خیابان‌ها، قطار شهری و ... پس از بررسی وضعیت درختان در تطابق با طرح مصوب اجرایی و بررسی‌های کارشناسانه در خصوص حفظ درختان، موضوع در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز مطرح و در بسیاری از موارد رأی کمیسیون منجر به اصلاح و تغییر طرح در راستای حفظ درختان می‌شود.

وی در خصوص اعمال قانون افراد و یا مالکانی که بدون مجوز اقدام به قطع درختان کرده اند، اظهار کرد: در صورت عدم پرداخت عوارض توسط فرد و یا مالک، افراد خاطی به دادگاه معرفی می‌شوند و علاوه بر جبران خسارت وارده به استناد ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی از یک تا ۱۰ میلیون ریال نیز محکوم خواهند شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: همچنین در صورتی که بیش از ۳۰ اصله درخت بدون مجوز قطع شده باشد فرد و یا افراد خاطی به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌ شوند؛ نحوه اطلاع‌ از تخلفات صورت گرفته از طریق گزارش‌های ارسالی از شهرداری‌های مناطق و یا گزارشات مردمی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین