«کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده» کیست؟/ انتصاب معاون دفتر وزیر با مدرک راهنمایی/ نقد عطریانفر بر عملکرد اصلاح‌طلبان در سال ۸۸

گروه سیاسی الف،   3980304153 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

«کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده» کیست؟/ انتصاب معاون دفتر وزیر با مدرک راهنمایی/ نقد عطریانفر بر عملکرد اصلاح‌طلبان در سال ۸۸

«کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده» کیست؟

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی در گفت‌وگوبا فارس خواهان مجازات کسی شده است که «دو رئیس قوه را بیچاره کرده است». زاکانی گفت: معتقدم این برکناری کفایت نمی‌کند و اگر کسی در دوره مسئولیت دچار فساد شده باید محاکمه‌اش کنند و اتفاقا محاکمه کردن فردی که فساد آشکاری دارد و توسط آقای رئیسی کنار گذاشته شده کمک می‌کند که جهت آینده در قوه قضائیه تثبیت شود. البته همه کسانی که کنار گذاشته شده‌اند مقصودم نیست بلکه فرد یا عنصر خاصی است که کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

زاکانی:‌ کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل و مایه بدنامی قوه قضائیه شده را باید کنار گذاشت

در این زمینه، نخست باید متذکر شد منطق ادعای زاکانی درست است. برکناری از پست برای یک متخلف کافی نیست و باید مجازات شود. به نظر می‌رسد زاکانی فرد خاصی را مدنظر دارد. در این صورت بهتر بود ایشان با تهیه مدارک هویت این فرد متخلف را افشا و در رسانه‌ها او را بی‌آبرو می‌کرد.

ای‌کاش زاکانی در مدت صدارت آن دو رئیس قوه، تلاش می‌کرد این فرد متخلف از کار برکنار و دادگاهی شود و برای افشاگری تا برکناری‌اش صبر نمی‌کرد.

***

انتخابات ۹۸ مقدمه ۱۴۰۰ است

حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس داشته است. بخش‌هایی از این گفتو‌گو را می‌خوانیم:

«اشکالی که به حزب اعتدال و توسعه وارد است، این است که آنها مطلقاً نتوانستند در جبهه اصولگرایان حضور و پایگاهی داشته باشند یعنی حزب اعتدال و توسعه به اهداف مهم خود نرسیده است. جبهه اصولگرایان هیچ وقت اعتنایی به حزب اعتدال و توسعه نداشته و این حزب حتی حضور حداقلی هم این جبهه نداشته است.

از نظر من حزب اعتدال و توسعه از اهداف خود فاصله گرفته است. حزب اعتدال و توسعه برای ورود به جبهه اصلاحات نیز احتیاط می‌کند هرچند جبهه اصلاحات ممکن بود حزب اعتدال و توسعه را به عنوان یک حزب میانه بپذیرد. آنها خودشان تأکید دارند که ما اصلاح‌طلب نیستم.

کارگزاران که خواسته اصلی خود را اصلاح‌طلبی می‌داند خاستگاه خود را رها نمی‌کند که برود به حزبی که نه میانه است و نه جایگاهی در اصولگرایی دارد، ائتلاف کند. برویم با حزب اعتدال و توسعه ائتلاف کنیم چه اتفاقی بیفتد؟

آن چیزی که ما با این ائتلاف از دست می‌دهیم در برابر آن چیزی که باید به دست بیاوریم خیلی بیشتر است...

ضعف‌های دولت قابل بیان است، چه در انتخاب افراد، چه در انتخاب سیاست‌ها. مهم‌ترین ضعف را این می‌دانم که دولت نتوانست پشتوانه رهبری را حفظ کند و این را من از همه اینها مهم‌تر می‌دانم.

بالاخره ما که به آقای روحانی رای دادیم، به روحانی‌ای رای دادیم که نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود. ما که نمی‌خواستیم آقای روحانی بشود خاتمی، موسوی و کروبی دوم. ما می‌خواستیم کسی باشد که زانو به زانوی رهبری بنشیند و با هماهنگی مقام معظم رهبری مشکلات کشور را حل و فصل کند...

از مجلسی که اکثریتش اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب، به شرط کفایت، یک رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب بیرون خواهد آمد؛ یعنی در انتخابات ۱۴۰۰ انتخاباتی در تراز ایران و کسی که بتواند همپای رهبری حرکت کند و پاسخگوی مسائل پیچیده ایران امروز باشد، انتخاب خواهد شد. پس به نظرم نباید فعلا روی ۱۴۰۰ تمرکز کنیم.»

بیشتر بخوانید:

مرعشی: مسیر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از ۹۸ می‌گذرد/ اصلاح‌طلبان از ضعف‌های دولت آسیب دیده‌اند

***

انتصاب معاون دفتر وزیر با مدرک راهنمایی

روزنامه شرق نوشت: «در‌حالي‌كه بر اساس قوانين كشور، براي تصدي پست‌هاي مختلف شرايط احراز تعريف شده است، رضا رحماني، وزير صنعت، معدن و تجارت، ۱۱ آذر سال گذشته فردي را به‌عنوان معاون دفتر وزارتي خود برگزيده كه در حكم كارگزيني اين فرد، آخرين مدرك تحصيلي او راهنمايي درج شده است. نام‌برده با حدود ۲۴ سال سابقه خدمت در سازمان صنعت، معدن و تجارت در آذربايجان شرقي مشغول به كار بوده و پس از انتقال به تهران از وزير صمت حكم دريافت مي‌كند...

در حكم كارگزيني «ج.ك»، معاون دفتر وزارتي كه تاريخ صدور آن مربوط به ۶ ارديبهشت سال ۹۵ است، سابقه كاري او ۲۲ سال و ۹ ماه ذكر شده و آخرين مدرك تحصيلي او، راهنمايي اعلام شده است. «ج.ك» متولد سال ۴۷ است و با ۲۲ سال سابقه كار، طبقه شغلي هشت و رتبه ارشد را در سازمان صمت استان آذربايجان شرقي به او اختصاص داده‌اند. اين در حالي است كه بر اساس قوانين موجود، شرايط احراز پست يك مسئول دفتر گواهينامه فوق‌ديپلم یا دانشنامه ليسانس در یکی از رشته‌های گروه امور اداری و مدیریت، علوم اجتماعی، روان‌شناسی و حصول تجارب مربوطه طبق جدول شرایط احراز اعلام شده است. همچنين بر اساس آيين‌نامه اجرائي قانون مديريت خدمات كشوري كه در سال ۸۵ به تصويب مجلس رسيد، شرايط عمومي استخدام در دستگاه‌هاي دولتي داشتن مدرك تحصيلي دانشگاهي يا مدارك هم‌تراز (براي مشاغلي كه مدارك هم‌تراز در شرايط آنها پيش‌بيني شده است) بوده است. با‌ وجود اين، شخصي در وزارت صمت از سوي وزير حكم دريافت كرده است كه هيچ‌يك از شرايط درج شده در قوانين كشور را ندارد.»

***

نقد عطریانفر بر عملکرد اصلاح‌طلبان در سال ۸۸

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وقایع سال ۸۸ به شرق گفت: «من درعين‌حال مواضع اتخاذشده در سال ۸۸ را هم نقد مي‌کنم که خود از قربانيان حوادث آن سال بودم. واقعيت اين است که مي‌توانستيم از رخ‌دادن آن اتفاقات جلوگيري کنيم.

دليلي نداشت آن‌همه هزينه‌ داده شود، زيرا هم ما مي‌دانستيم که برانداز نيستيم و هم آنهايي که بر قدرت سوار بودند بعدها فهميدند که اصلاح‌طلبان برانداز نيستند. بعد از انتخابات متأسفانه يک تصوير بسيار منفي از اصلاح‌طلبان نزد حاکميت ايجاد شد.

تصور حاکميت اين بود که اصلاح‌طلبان قصد براندازي نظام را دارند در صورتي که اين‌طور نبود و ما نبايد هزينه امري را مي‌داديم که نسبتي با آن نداشتيم. به ياد دارم وقتي به‌ آقاي هاشمي توصيه شده بود که در انتخابات مجلس در سال ۷۸ شرکت کند، ما مخالف بوديم.

خدمت ايشان عرض کردم دليلي براي حضور شما در اين انتخابات وجود ندارد. ايشان نکته نگران‌کننده و خطيري گفت. فرمود توصيه است که شرکت کنم. گفتم چرا؟ گفت تلقي اين است که مجلس ششم يک مجلس تندرو خواهد شد.

من گفتم حتي اگر هم چنين توصيه‌اي شده باشد، زماني مي‌‌توانيد مجلس را کنترل کنيد که بر مسند رياست‌ آن تکيه بزنيد، در صورتي که اين جماعت نمي‌گذارند رئيس بشويد، حتي شايد با اين‌همه تخريبي که مي‌کنند نگذارند که رأي بياوريد.

اين سخن براي آقاي هاشمي بسيار سنگين بود و ابتدا نپذيرفت که نتيجه هم هماني شد که پيش‌بيني مي‌کرديم. وقتي نتايج مجلس ششم اعلام و آقاي هاشمي نفر سي‌ام تهران شد، به ايشان عرض کردم مصلحت در استعفاست و متن استعفاي ايشان را هم حسب‌الامر پيشنهاد دادم.

درباره سال ۸۸ هم همين‌طور بود. برخي تندروي‌ها باعث شد هزينه‌هاي بيهوده‌اي بر پيکره جريان اصلاحات تحميل شود. بله، قطعا بهتر بود که در دوران انزوا روي هويت و گفتمان اصلاحات به‌طور جد کار مي‌کرديم اما کسي به بحث هويت‌سازي توجه نکرد و بيشتر نظاره‌گر بودند. عنصري که به‌عنوان فعال سياسي وارد ميدان سياست مي‌شود،

ما بايد بتوانيم با عقلانيت مشکلات را از پيش‌رو برداريم و به زبان مفاهمه برسيم. نبايد فراموش کنيم که اصلاح‌طلبان تکيه‌گاه محکمي در عرصه سياسي نزد حاکميت ندارند، ازاين‌رو بايد با آرامش به ساحل اطمينان و يقين برسيم تا در درياي متلاطم سياست قرباني نشويم.

من حوادث سال ۸۸ را يک سوءتفاهم بزرگ بين دو رويکرد سياسي حاکميت و اصلاح‌طلبان مي‌دانم. ما در آن زمان گرفتار يک گفتمان غبارگرفته بوديم و تلقي نظام سياسي اين بود که حرکات اصلاح‌طلبان رويکردي براندازانه دارد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۱۸۹۳۱۹:۰۹:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۴
آتش سوزی ها، حمله به هیئت مذهبی، شعارهای ساختار شکنانه، بلاهایی که سر بسیجیان آورده شد و ... سو تفاهم بود؟
ناشناس۹۲۲۱۹۷۲۳:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۴
حوادث سال 88 فتنه باند ثروت و قدرت بود که دست شون از حقوق های نجومی و پست های مدیریتی کوتاه شده بود.
ناشناس۹۲۲۲۲۷۰۰:۱۳:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۵
فتنه 88 خیانت به کشور و ملت بود.
ناشناس۹۲۲۳۲۹۰۲:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۵
کجا رو میگی؟ ایران این اتفاقا افتاده؟
ناشناس۹۲۱۹۳۰۱۹:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۴
با آمدن آقای رئیسی به قوه قضائیه مردم امید زیادی پیدا کرده‌اند که با مفسدین و افراد خلافکار برخورد جدی خواهد شد. انتظار داریم و دعا می‌کنیم این حرکت فساد و ظلم‌ستیزی که برای نجات انقلاب در این قوه شروع شده تداوم پیدا کرده و متوقف نشود.
ناشناس۹۲۱۹۳۱۱۹:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۴
وقتی با این حجم سنگین جنگ نرم دشمنان علیه ایران جلسه شورای عالی فضای مجازی به دلیل خلقیات آقای رئیس جمهور برگزار نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین رئیس جدید این شورا تصمیم گیری بشود. همین کار برای جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی که چند ماه است تشکیل نشده صادق است.
ناشناس۹۲۱۹۳۳۱۹:۳۳:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۴
پوشش‌دهی شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران در شهرستان عجب‌شیر قوی نیست. شهروندان به خاطر همین مشکل اقدام به خرید گیرنده ماهواره می‌کنند. چرا مسئولان صدا و سیما برای رفع این مشکل کاری نمی‌کنند؟
ناشناس۹۲۱۹۳۴۱۹:۳۳:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۴
20 سال قبل دادگاه عمومی شهر میناب در استان هرمزگان سه نفر قاضی داشت الان فقط یک قاضی به تمام پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. 38 ماه است که از قم به جنوب کشور می‌روم تاکنون 5 بار دادگاه تشکیل شده ولی نتیجه‌ای گرفته نشده است.
ناشناس۹۲۱۹۳۶۱۹:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۴
زباله‌‌‌گردهایی که شب و روز اشیائی را از داخل سطل‌های زباله خیابان‌های شهر جمع‌آوری می‌کنند با زیرورو کردن آشغال‌ها موجب آلودگی بیشتر محیط می‌شوند. شهرداری باید به این وضعیت سروسامان بدهد و از آلودگی محیط زندگی شهروندان جلوگیری نماید.
ناشناس۹۲۱۹۸۳۲۰:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۴
پیشنهادت عالیه . یعنی بازم کاری نکنیم که زباله گرد وجود نداشته باشه. فقط باشن ولی محیط شما رو آلوده نکنن. نوبری به قرآن
(م) زيبنده خواه۹۲۱۹۴۷۱۹:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۴
اقاى زاكانى اظهارات شما درست قابل احترام و تاييد ميشود ولى وقتى از فرد مورد نظر اسم نميبريد از نظر شرعى و اخلاقى خطاكار محسوب ميشويد زيرا ذهن مردم را بسوى ده ها نفر روانه ميكنيد كه حتى ممكن است مورد نظر شما در ميان انها نباشد. چه بسا برخى تصور كنند كه اظهارات شما بر پايه اغراض شخصى و اختلافات خصوصى باشد. هر چه زودتر خودتان را نجات بدهيد.
ناشناس۹۲۲۰۰۸۲۰:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۴
اگر قرار باشد از خطاكار ومفسد نام تبريد كه خودش يك نوع اشاعه فساد است چون وقتي نام برده نميشود افراد زيادي را شامل ميشودضمن اينكه مطمئن باشيد اقاي رييسي هم توان مقابله با اين فساد ريشه دار نخواهد شد تا كنون كه اينگونه نشان داده شده
عباس۹۲۲۰۲۱۲۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۴
لطفا فیش حقوقی همه کاره صمت را برای عبرت دکترها و مهندسین منتشر کنید
ناشناس۹۲۲۱۲۰۲۲:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۴
از این حرف ها بگذریم کاری کردن که دیگر امیدی برای مردم نمانده
ناشناس۹۲۲۱۴۴۲۲:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۴
جرا این اطلاعات به روئسای قبلی قوه قضائیه داده نشده است ؟ دستگاه های اطلاعاتی پاسخگو باشند.
ناشناس۹۲۲۱۵۱۲۲:۵۶:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۴
آقای زاکانی این اطلاعات را از کجا آورده است.
ناشناس۹۲۲۱۹۸۲۳:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۴
اصلاح طلبان باید با سیاست خداحافظی کنند که بدجور خراب کردند.
ناشناس۹۲۲۲۸۰۰۰:۴۹:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۵
رویکرد براندازانه نبود ؟؟؟؟؟؟؟علنا مرکل کلینتون اوباما از شما حمایت می کردند و فیس بوک را برای شما سرپا نگه داشتند شعار اوباما بااونایی یا باما نه غزه نه لبنان از کدامشان تبری جستیدآتش کشیدن هیات و مساجد هم ناز شصتتان واقعا اینقدر فراموشکار هستند ملت ایران
ناشناس۹۲۲۳۵۵۰۳:۵۷:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۵
درود به شرف معاون دفتری وزیر.واقعا باید ازش تقدیر کرد که جعل مدرک نکرده.الان اکثر مدیرا که لقب دکتررو میکشن با جعل مدرک به این عنوان دست پیداکردن
ناشناس۹۲۲۴۱۲۰۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۵
اقا اینکه چیزی نیست در بانک ملی پست هایی که باید فوق لیسانس باشند را با دیپلم انتصاب می کنند اب از آب هم تکون نمیخوره
ناشناس۹۲۲۴۴۲۰۸:۰۱:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر این واقعیت داشته باشد که فرد خاطی بدون مجازات فقط بر کنار شده است ! از همین حال می توان حدس زد که آینده قوه مذکور ولو با ریاست جدید به کجا خواهد رفت.
ناشناس۹۲۲۴۵۹۰۸:۳۱:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۵
ایشا بازرس ویژه وزیر صنعت هستند و متاسفانه فرد خوشنامی هم نیستند
ناشناس۹۲۲۴۹۵۰۸:۴۷:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۵
"سوء تفاهم". آقای عطریانفر هنوز هم نفهمیده ایی 88 چه شد و چه گذشت؟؟؟؟؟؟؟؟ کمی فکر هم خوب است.
ناشناس۹۲۲۵۵۸۰۹:۲۸:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۵
مدارک تحصیلی و آکادمیک تا مادامیکه با توانایی مدیریتی و شعور اجتماعی و درک شرایط نباشد جز کاغذ نیست پس زیاد هم به القاب استاد و دکتر و ... دلخوش نباشید اگر صرف مدرک بود اکنون استادان اقتصاد دان بزرگ‌ترین تجار دنیا بودند
ناشناس۹۲۲۵۷۹۰۹:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۵
تا مردم دست روی دست گذاشته اند یک عده فاسد مملکت را غارت خواهند کرد.
ناشناس۹۲۲۵۸۴۰۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۵
انتصاب معاون دفتر وزیر با مدرک راهنمایی کورکور رو پیدا میکنه، آب گندیده چاله رو وزیر صمت یکی در شان خودش را استخدام نموده است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین