چرا خرمشهر، خرّم‌شهر نشد؟! / چه خوب که ممد نیست...

سعید نوروزی،   3980304067 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا خرمشهر، خرّم‌شهر نشد؟! / چه خوب که ممد نیست...

برای یک‌بار هم که شده بیایید وقتی اسم خرمشهر را می‌شنویم از شرمندگی بگوییم‌! از شرمندگیِ که کمتر به چشم می‌آید. سالگرد آزادی خرمشهر است و به‌جای تکرار خاطرات دلاورمردی‌ها از وضعیت الآن بگوییم. از خرمشهری که جنگ خرمی آن را گرفت... از شهری که هنوز هم جنگ‌زده است و وضعیتش قرمز! کافیست عکس‌ها را ببینیم و ببینیم که خرمشهر با آن همه منابع و نفت و... هنوز هم مردمش درد می‌کشند و تاسف بخوریم که چرا بخشی از این مردم عزیز کوخ نشین شده‌اند!

بعثی‌ها که آمدند و خرمشهر را گرفتند، امثال محمد جهان‌آراها جنگیدن و خون دادند و این خاک مقدس را پس گرفتند و از شهر بیرونشان کردند. لیکن جنگ آمده بود که خرم‌شهرِ آباد را ویران کند! جنگ که تمام شد آقایان و مسئولان بارها به مردم قول و وعده دادند و گفتند که ما این شهر جنگ زده را دوباره می‌سازیم و خرم‌شهر می‌کنیم. حالا بعد از سی و چند سال چه شد آن قول‌ها؟! چه شد آن دلخوشی‌هایی که به مردمانش دادیم؟!

آقای مسئول از شهدای آزادسازی خرمشهر شرمنده باش... آقایان نماینده و استاندار و مسئول از خون محمد جهان‌آرا شرمنده باشید که نگذاشت شهر به دست دشمنان بیافتد، اما همان دشمن امروز بر طبل ویرانی خرمشهر بعد از چند دهه از انقلاب می‌کوبد. مدتی قبل که به شهر رفته بودم، هنوز در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کارون جای گلوله‌های عراقی بر در و دیوار شهر مانده بود. البته اینکه شهر هنوز آثار جنگ دارد تنها یک درد از دردهای مردمان خونین‌شهر است؛ مردم اینجا آب و هوا هم ندارد!

آب و هوا ندارند و درست که بخشی از آن به‌خاطر حوادث طبیعی است، اما خرابی‌های جنگ و اینکه خرمشهر آباد نشده تقصیر کیست، غیر از مسئولین؟!

کافیست عکس‌ها را ببینیم و ببینیم که خرمشهر با آن همه منابع و نفت و... هنوز هم بخش‌هایی از آن ویران است و کسی هم جواب نمی‌دهد که چرا درست نمی‌شود! عکس‌ها را ببینید؛ 

آیا عکس‌هایی که پخش می‌شوند مایهٔ تاسف نیست؟ خرمشهر را فقط با پوستر و فیلم و نوا‌هایش دوست داریم؟! طنز تلخی‌یست که برای ساخت فیلم‌های جنگی به خرمشهر می‌رویم چون هنوز هم جنگ‌زده است! چرا سوم خرداد که می‌شود فقط از مقاومت مردم می‌گوییم و به آن افتخار می‌کنیم اما از درد و زندگی و معیشت مردم حرفی نمی‌زنیم؟!

اگر قرار باشد برای سوم خرداد مراسم بگیریم و افتخار کنیم که روز آزادسازی خرمشهر است، چرا برای خرم شدنش کاری نمی‌کنیم!؟ مگر کم ثروت و منابع در این شهر نهفته است که مردمانش باید همانند فقیران و ندارها زندگی کنند. بیشتر از سی سال از آزادسازی خرمشهر می‌گذرد و همچنان باید شاهد آثار جنگ باشیم!

این همه امکانات رفاهی و برج‌سازی و... در تهران وجود دارد و هرسال چند برابر می‌شود، خرج کردن این هزینه برای خرمشهر سخت است؟! جمع‌شدن امکانات بیشمار رفاهی در تهران و ساخت هر روزه مکان‌های تفریحی یک‌طرف و محرومیت شهر‌هایی مثل خرمشهر یک‌طرف! چرا نباید خرم‌شهر را دوباره ساخت و آن را هم آباد کرد؟! طی حمله به ساختمان مجلس توسط داعش بعداز چند روز بخش‌های آسیب دیده به بهترین شکل ترمیم شد و حتی موزه درست کردند برای یادگار! اما همین خرمشهر بعد از نزدیک به چهل سال هنوز هم ویران است و کک کسی نمی‌گزد! خب اگر نمی‌خواهید آبادش کنید پس آن را به موزه تبدیل کنید!

ممد آقای جهان‌آرا نیستی که ببینی خرمشهر شهر خون، آزاد آری اما آباد نشد... خدا رو شکر که نیستی و شهر را ببینی... فقط ️کاش آنهایی که قرار بود بعد از شما خرمشهر را بسازند و آبادش کنند کمی غیرت داشتند.

** عکس‌های خبر برای سال ۱۳۹۶ می‌باشد.

دیدگاه کاربران

صمصام۹۲۱۰۵۵۱۲:۳۸:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۴
این که بگفتی یک نکته از هزار بود !
ناشناس۹۲۱۴۶۶۱۵:۲۱:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۴
به جز تهران کجا آباد شد که خرمشهر دومیش باشه؟!
ناشناس۹۲۱۶۳۹۱۶:۳۷:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۴
تهران اباد نیست.بیا ببیین .
سرو۹۲۱۶۴۵۱۶:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۴
اگر منظورت لواسون و.....است حق با شماست.
ناشناس۹۲۱۷۶۹۱۷:۳۴:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۴
مونوم اونایی که منفی دادن تهرانی اند واقعا؟ایران یعنی فقط طهران. همه استانها فقیرن بخصوص استانهای مرزی
ناشناس۹۲۱۰۶۶۱۲:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۴
برای اینکه نونی توش نبود!!!
بانو۹۲۱۴۷۰۱۵:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۴
اراده ای در کار نبود.
بیگی29۹۲۱۹۰۳۱۹:۱۳:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۴
نیازبه بحث نیست.کافی است رشد و نزول وضعیت سواحل شمالی و جنوبی خلیج فارس را مقایسه کنید تا شدت از خود گذشتگی مسئولان !!را مشاهده کنید.
ناشناس۹۲۱۰۷۱۱۲:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۴
سر تهرانیها سلامت ، خرمشهر میخوایم چیکار!!!!!!!!!!!!
ناشناس۹۲۱۳۸۱۱۴:۴۸:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۴
البته تهرانی هم داریم تا تهرانی ، سر تهرانیهای سید خندان به بالا سلامت
ناشناس۹۲۱۴۲۸۱۵:۰۷:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۴
از همه جای ایران مهندسان و مدیران و پزشکان و پرستاران در خرمشهر جمع شده بودند و بر هیچکس پوشیده نیست که خرم شهر و آبادان از زیباترین و زنده ترین شهر های ایران بودند و و در ایران یک قطب بودند! این تنها جنگ نیست که شادابی را از این شهر ها گرفت، ما خود دگم هستیم و آنجا که بتوانیم آن را تحمیل هم می کنیم، در خرمشهر و آبادان توانستند! وگرنه که صاحبان این املاک خود بازمی گشتند و می ساختند
ناشناس۹۲۱۴۴۷۱۵:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۴
برادر عزیز ، تهران هم خرابه ای است با ظاهر بزک شده .
پیرمرد۹۲۱۴۶۱۱۵:۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۴
به تهرانی ها چه مربوط؟ مگر تهرانی تصمیم گیرنده هستن؟
ناشناس۹۲۱۸۳۰۱۸:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۴
یک سوم جمعیت داره ولی شصت درصد بودجه میگیره
ناشناس۹۲۱۴۶۷۱۵:۲۲:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۴
خداوکیلی تنها جایی که آباد شده تهرانه و مشهد، بقیه هیچی!
ناشناس۹۲۱۸۳۶۱۸:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۴
انقد تهرانی تهرانی نکن!!!!!!!فقط ی قسمت شمال تهران رو رسیدن فهمیدی؟!بیا تو ذوز روشن مرکز شهر ببین خیابونوکوچه و محله هاش چ خبره وای بحال شبهاش!
ناشناس۹۲۱۹۸۹۲۰:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۴
پیشنهاد میکنم باقیمانده درآمد مملکت را هم صرف آباد کردن قسمتهای مورد نظر شما در تهران بکنند. بقیه کشور که نباید زندگی کنند و فقط باید حق داشته باشند شرایط رفاه تهرانیها را فراهم کنند.
حامد امیری۹۲۲۰۶۲۲۱:۳۲:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۴
تهران را شهروندان تهرانی آباد کرده اند نه دولت و نه دیگران.متاسفانه دولت بدهی خود را به شهرداری تهران سالها است که نداده! توجه داشته باشید که مردم تهران حتی هزینه تاسیسات زیربنایی برق و آب برخی مناطق کشور را تامین می کنند.در حوادث سیل اخیر هم خوشبختانه بیشترین کمکهای انساندوستانه از تهران به مناطق سیلزده روانه شد. لطفا شاکر باشید. من لم یشکر المخلوق،لم یشکر الخالق پ.ن. تهرانی ها خیلی خوشوقت خواهند شد اگر دولت بساط و وزارتخانه ها و سازمانهای خود را از تهران ببرد!هرچه دورتر بهتر! ان شاالله ترافیک و هوای تهران ان وقت بهتر خواهد شد.
ناشناس۹۲۱۰۷۴۱۲:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۴
شما نمایندگاه اسراییل و آمریکا و انگلیس برای نابودی کشور هستید...
شاهرخ۹۲۱۰۷۸۱۲:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۴
تیتر خنده دار می زنید......!!!! خرمشهر اگه خرم شهر میشد دیگه کی آقایان بخور بخور کنن؟؟؟؟؟ خواهشا وقت مسئولین رو نگیرید هنوز مسئولین مشغول تقسیم غنائم هستن........
امیرعلی۹۲۱۰۸۰۱۲:۴۸:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۴
واقعا طنز تلخی ست و تلختر انکه با سواستفاده از همین احساسات برخی افراد زالوصفت در حال مکیدن سرمایه های این ایران کوچک هستند. درد بسیار است اما…
رضا۹۲۱۰۹۳۱۲:۵۲:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۴
چون بهش نیاز ندارند! هر شهری که بهش نیاز داشته باشند اباد شده مثل مشهد تهران و.... ولی خرمشهر زاهدان و...بهشون نیاز نیست
ناشناس۹۲۱۱۱۴۱۳:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۴
فکر کنم المان و ژاپن و غرب باید هر روز عزاداری برای شهری بگیرن چون جنگ جهانی صدها برابر جنگ ایران و عراق ویرانی و کشته داد
ناشناس۹۲۱۱۱۷۱۳:۰۱:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۴
همش وعده همش چشم انتظاری... پس کی میتونه درست کنه خرمشهر رو؟؟‌
ناشناس۹۲۱۱۴۲۱۳:۱۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۴
لعنت بر مسئولی که میخورد و میبرد اما برای مردم کاری نمیکند
ناشناس۹۲۱۴۷۴۱۵:۲۳:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۴
فکر میکنی با لعنت درست میشه؟!!! باید بریم یقه شون رو پاره کنیم.
پهلوان۹۲۱۶۵۱۱۶:۴۰:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۴
زورمون نمی رسه که.
ناشناس۹۲۲۳۴۹۰۳:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۵
درست رای بدید
علی۹۲۱۱۵۴۱۳:۱۵:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۴
باید منطقی فکر کرد راه اینکه بطور پایه های خرمشهر با مسما شود این است که بار دیگر در مسیر اقتصاد کشور قرار گیرد و یعنی باید واردات و صادرات کالا ها باز از مسیر خرمشهر که کوتاهترین فاصله زمینی تا مراکز اصلی مصرف حتی تهران است صورت پذیرد و در اینصورت بطور زیربنایی توسعه پیدا خواهد کرد اما اینکه یک مقدار از پول نفت را مثلا بیاوریم و یکسری ظاهری رسیدگی کنیم بلافاصله پس از قطع کمک نفتی باز دچار همین وضعیت خواهد شد لایروبی اروند و انتقال بخش مهمی از واردات به بندر خرمشهر همه چیز را اتوماتیک سرجایش خواهد نشاند.
ناشناس۹۲۱۱۶۲۱۳:۱۸:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۴
تهران 15 میلیون جمعیت داره خرمشهر ۱۴۰ هزار نفر به نظرتان باید به کدام رسید؟
حرف حق۹۲۱۲۴۷۱۳:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۴
مگر رفاه و اباداني به تعداد نفرات است ضمنا يادمان باشه كه ملت ايران به خرمشهري ها مديونه
ناشناس۹۲۱۲۶۲۱۴:۰۰:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۴
مگر به جمعیت هست؟! همین خرمشهر و مردمش بودن که نزاشتن بعثی‌ها وارد کشور بشن و از خاک دفاع کردن.. بعدش هم کلی منبع نفتی گازی سوختی در خرمشهر هست و همه کشور وابسته به اونجا هستن
ناشناس۹۲۱۳۲۴۱۴:۲۴:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۴
به همه شهرها و روستاها باید رسیدگی شود.
ناشناس۹۲۱۴۳۵۱۵:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۴
باید به خرمشهر ها رسید تا تهران 15 میلیونی نشده و به دلیل هزاران مشکل هر بار که مسئله دلار نداریم بحث انتقال پایتخت بالا نگیرد!
نخود هر آش !!!۹۲۱۶۰۷۱۶:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۴
اخوي جان ، شاعر فرموده : جهان چون چشم و خط و خال و ابروست كه هر چيزي به جاي خويش نيكوست !! و در يك تعريف از كلمه عدالت هم گفته اند : عدالت يعني قرار دادن هر چيزي در حد و جاي خود !! .... تقريباً يك همچين تعريفي !! ... خدا انشاءالله به همه ما توفيق دهد كه عدالت و رعايت عدالت ملكه خود نماييم ، آمين !!
ناشناس۹۲۱۸۳۳۱۸:۱۷:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۴
پس چرا اندازه 15 میلیون بودجه نمیگیره
علی۹۲۲۰۷۳۲۱:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۴
به هر جایی اهمیت داده بشه تا 15 ملیون یکجا جمع نشن و بقیه رها
علی۹۲۱۱۷۶۱۳:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۴
چون نگاه ملی وجود ندارد
سها۹۲۱۱۸۹۱۳:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۴
چه تیتر قشنگی خبرنگار یعنی این درود به شرف و قلمش
ناشناس۹۲۱۲۲۱۱۳:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۴
خوب شد ممد نیست دولت روحانی رو ببینه
آرش۹۲۱۷۳۸۱۷:۲۱:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۴
خوب شد ممد نیست که خیلی ها رو ببینه . روحانی که کوچیک کوچیکشه .
ناشناس۹۲۱۷۴۵۱۷:۲۴:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۴
نالایق بودن اکثریت مدیران.
ناشناس۹۲۱۲۸۹۱۴:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۴
نمونه ای دیگر از بی لیاقتی هاتون
نخود هر آش !!۹۲۱۳۲۰۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۴
چه خوب شد كه ممد نيست !! .... تيتر والبته از يك زاويه ديگر هم بايد گفت : چه بد شد كه ممد نيست و ممد ها نيستند !!
من۹۲۱۳۳۲۱۴:۲۷:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۴
من میگم اباد نشدن خرمشهر رو هم بندازیم گردن ترامپ ....حیف از اون جوونها که زیر خاک رفتن که یه عده بخورن وببخشن
ناشناس۹۲۱۳۴۸۱۴:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۴
برای اینکه اصولا آقایان تنها چهار یا پنج شهر را ایران میدانند و بخصوص جنوب ایران شامل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر و خوزستان
1120۹۲۱۳۷۷۱۴:۴۵:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۴
ایران را آباد میکنیم
ناشناس۹۲۱۳۸۶۱۴:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۴
من به عنوان یک خرمشهری میگم..که دلیلش فقط مسئولین نیستند..مردم هم مقصرند...در ضمن آیا شما موافق هستید که دولت خانه های رها شده توسط یک عده از مردم خرمشهر رو به نفع خودش مصادره کنه؟ بعد تیتر نمیزنید دزدی اموال مردم توسط دولت؟ آدمهایی هستند که در خانه های رها شده به صورت رایگان سکونت دارند، اما با تعجب باید بگم تمام در و پنجره ها رو درآورده و فروخته اند و به جای آن پارچه زده اند... در ضمن به آقای خبرنگار، باید عرض کنم منابع طبیعی، ملی هستند و متعلق به همه مردم ایران....همین شما یک عده رو پر توقع می کنید...خرمشهر بندر داره و آبادان پالایشگاه، اما شما طوری مقاله می نویسید که انگار تمام انرژی ایران و منابع نفت و گاز، در این دو شهر قرار داره..حداقل کمی مطالعه کنید...بودجه خوبی هم هر سال به خوزستان تعلق می گیره، تحقیق کنید ببینید چطور هزینه میشه‌.. چرا کسی در مورد بوشهر که قطب گاز ایرانه..اما حتی برای احداث خط آهن سالها معطل بودجه مونده چیزی نوشته نمیشه؟ چرا کسی نمی نویسه قطب انرژی گازی ایران هنوز چند تا آب شیرین کن نداره که نماینده استان کهکیوله و بویر احمد هر روز برای کمتر کردن میزان ورودی به بوشهر بهانه نتراشه؟ و بوشهر استانیه که جیره بندی آب داره؟ و در گرمای تابستان وضعیت جیره بندی بدتر میشه..
ناشناس۹۲۱۴۳۳۱۵:۰۹:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۴
من تهرانی هستم ,خرمشهر عزیز دل ما هم هست دلمون میخواد زیبا و آباد بشه ,ضمنا در مناطق پایین واطراف تهران هم از این مناظر وجود داره .
ناشناس۹۲۲۱۶۴۲۳:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۴
دوست عزیز خرمشهر را با برخی از مناطق تهران مقایسه نکن، خرمشهر بزرگترین بندر خاورمیانه، چهارده اسکله که هر اسکله چهار کشتی اقیانوس پیما پهلو میگرفتند یکی از بزرگترین نخلستان خرمای جهان را داشت رودخانه کارون و اروند تنها رودخانه های قابل کشتیرانی ایران را داشت، راه آهن تهران خرمشهر اولین خط ریلی ایران و فرودگاه مجاور ان پرواز به نیویورک و لندن و آمستردام و غیره داشت بزرگترین پالایشگاه جهان در پنج کیلومتری ان (آبادان) قرار داره، با چندین رودخانه، ماهیگیری و کشاورزی و کارخانه های صنعتی زیادی داشت و مهاجر پذیر ترین شهر و یکی از شادترین مردم در ان سکونت داشتند. خرمشهر مستحق این نبود
علی 671۹۲۱۵۷۶۱۶:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۴
برا ی تهران جرعت ندارند که نسازند چون مردم می خواهند .اما چرا خرمشهر هنوز خرمشهر نشده برای اینکه نجومی بگیران که ذخیره های انقلاب برای گرفتن حقوق های کلان هستند نمی گذارد به آنجا حتی فکر شود .خدا سایه این دولت و گروهش و نجومی بگیرانش را از سر این مملکت کم نکند که مبادا جایی آباد شود .خود خواسته را تدبیر نیست .علی برکت الله
ناشناس۹۲۱۶۱۱۱۶:۲۷:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۴
صدام اگه با این خوزستان فلک زده مواجه بود هرگز قصد تصرفش رو نمیکرد
م۹۲۱۶۷۰۱۶:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۴
. اگر امام راحل زنده بود الان خرمشهر اباد شده بود. امام به مناطق جنگی و محروم توجه داشت.
ناشناس۹۲۱۷۹۹۱۷:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۴
همه نشستند ومیگند مملکت داره غارت میشه خوب کاری کنید
ناشناس۹۲۱۸۸۱۱۸:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۴
نماینده و استاندار خوزستان و خرمشهر دقیقا چه می‌کنند؟! یعنی درد و وضعیت مردم را نمی‌بینند؟ هوا که همش خاکه.. هم هم که سالم نیست. خونه هم که مثل سومالی هست... پس امید مردم خرم شهر به چه باشه؟!
ناشناس۹۲۱۹۳۸۱۹:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۴
علت ان اختلاس ، ورانت ودزدی بی رحمانه بوده وهست
ناشناس۹۲۲۰۵۳۲۱:۲۵:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۴
دزدی و اختلاس آقایان و آقازاده ها اجازه نمیدهد.درد همیشگی و قدیمی!
ناشناس۹۲۲۰۸۲۲۱:۵۳:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۴
همه میخورن و میبرن... اینکه خرمشهر خرم شهر بشه مهم نیست
ناشناس۹۲۲۲۲۵۰۰:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۵
خرمشهر و ابادان ساخته نشدن چون ما فکر میکنیم بدون معلومات و تجربه لازم میتوانیم با شعار و تظاهر به دین داری هر کاری را انجام دهیم . برای باز سازی ابادان و خرمشهر نه برنامه ای بود و نه فکری پشت ان . ستاد معینی تاسیس کردن که انها با سلیقه خود هر کاری که دلشان میخواهد انجام دهند دوم اینکه مشخص کنند خرمشهر قطب کشاورزی است ؟ صنعتی است ؟ بندر ورودی کالا است؟ و.....فقط مسکن ساختن بدون اینکه فکر اشتغال و شهر سازی ان باشند . حاصل این میشود که اگر به شهر صنعتی خرمشهر/ ابادان سری بزنید برای نمایش سیاسی بدون برنامه و مطالعه هر اداره ای امده شعبه ای انجا زده و ملیون ها خرج کرده و ول کرده اند و رفته اند . اگر نگاهی به تعداد موافقت های اصولی که منطقه ازاد اروند داده به تعداد پروانه های بهر برداری که صادر کرده اند بکنید متوجه میشوید که کمتر از نیم در صد از انها موفق شده اند . از جنگ تا کنون هر ریس جمهوری 8 بار از فرودگاه ابادان تا مصلای خرمشهر رفته و از نزدیک خرابی های بین راه را شاهد بوده ولی اقدامی نکرده .
ناشناس۹۲۲۳۵۴۰۳:۵۳:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۵
نه خرم شهر خرمشهر شد ونه ايران ،ايران شد ولي فقر وبيكاري وفساد زياد شده والبته ٤درصد از مردم برايشان خيلي عالي شده امثال رضوي ها واقازاده هاي ديگر
ناشناس۹۲۲۷۷۷۱۱:۰۵:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۵
تموم منابع مالی صرف تهران میشه . خب باید هم آباد باشه همه چی براتهران ..اونی که میگه تهران آباد نیست بره خوزستان خراسان جنوبی ...اصلا خیلی جاهای دیگ رو ببینه بعد نظر بده لوله های نفت فقط به تهران ختم میشن ...کرمان وااااای نگو بری دهاتای کرمان فکر میکنی به صده های قبل برگشتی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین