نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است/ حقوقم کمتر از 7 میلیون تومان است

گروه اجتماعی الف،   3980215090 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به لحاظ حجمی و عددی، 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود اما به لحاظ ریالی و ارزی برای سه درصد باقیمانده، یک میلیارد و 300 میلیون دلار و برای 97 درصد 550 میلیون دلار هزینه می‌شود.

به گزارش فارس، سید مرتضی خاتمی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و هفته معلم اظهار کرد: امروز کشور در مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است چرا که کارشکنی‌های دشمنان بیش از پیش شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشور گفت: قطعا تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید چون آمریکا نه در برهه کنونی بلکه در برهه‌های زمانی مختلف کارشکنی کرده و موجب شده است که اصول دیپلماتیک حتی به صورت شعاری در دنیا رنگ ببازد.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم های موجود، ما در کشور راه غلبه بر تحریم را خوب می‌دانیم، افزود: البته قبول دارم که علاوه بر تحریم خارجی ما قدری خود تحریمی هم داریم چون هم در دولت و هم در مجلس و هم در برخورد ریشه‌ای با قضایا مشکل داریم که بخشی هم به قوه قضائیه مربوط است، اما قطعا باید فسادی که در برخی از بخش‌ها وجود دارد حل شود، مثلا مواردی چون پرونده پتروشیمی که حدود هفت سال خاک خورده است.

خاتمی با بیان اینکه گاها استراتژی صادرات و واردات نیز در کشور ما مشکل دارد یعنی چیزهایی را وارد می‌کنیم که در داخل موجود است، یا گاها ارز گرفته شده ولی کالا وارد نشده یا وارد شده و در مسیر توزیع واقعی نرفته است، گفت: اینها همه قابل ردیابی و پیگیری است اما متاسفانه در مسیر اجرا و نظارت دولت نقش خود را به درستی ایفا نکرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: برخی از مشکلات نیز در بحث واگذاری‌ها رخ می‌دهد، یعنی یک بخش به مبلغی بسیار کمتر از آن چیزی که ارزش دارد واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید در تولیدات به سمتی برویم که این تحریم‌ها ما را دچار مشکل نکند، گفت: برای مثال درست است که به لحاظ حجمی و عددی، 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود اما به لحاظ ریالی و ارزی برای سه درصد باقیمانده، یک میلیارد و 300 میلیون دلار و برای 97 درصد 550 میلیون دلار هزینه می‌شود.

*باید به تدریج یارانه‌ها را حذف کنیم

خاتمی با بیان اینکه ما باید به تدریج به سمتی برویم که یارانه‌ها را حذف کنیم که البته این موضوع فعلا در مجلس رای نیاورد، افزود: بر همین اساس مجلس به سمتی رفت که کالا برگ الکترونیکی را عملیاتی کند که امیدواریم با این امر مردم کالاهای اساسی خود را با یارانه دریافت کنند.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اجرای طرح تحول سلامت و شیوه اجرای آن طی سنوات گذشته اقدامات مفید و موثری از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: از این پس طرح تحول سلامت با جابجایی برخی از اولویت‌ها و همچنین راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیک سلامت ، ورود اطلاعات کل ایرانیان در سامانه متمرکز وزارت بهداشت و ... اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ارزیابی عملکرد چهارساله خود و تصمیمی که برای نمایندگی مجلس دارد نیز گفت: قانون اساسی ما مسیر را در این زمینه ها روشن کرده است که در پایان یک دوره، مردم به  داوطلبان خدمت‌گذاری خود نمره دهند و اگر مردم به هر کس نمره قبولی بدهند، افتخار خدمت‌گذاری مردم را خواهد داشت.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود اشاره کرد و افزود: تلاش شده چه در حوزه قانون‌گذاری و چه تغییر رویکردها نقش خود را به عنوان عنصر اثرگذار انجام ‌دهم.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی به تقویت بخش شیلات و درآمدزایی و اشتغالزایی از محل آن، تقویت سیگنال‌های مرتبط با بخش میراث فرهنگی و گردشگری، بومی‌گزینی در  بخش صنعت و معدن، حل و رفع موانع  پتروشیمی زنجان از جمله تخصیص قسط اول تسهیلات ارزی و ترخیص ادوات آن از گمرک اشاره کرد گفت: البته از پیگیریهای هیات مدیره رضایت نداریم چون باید در این زمینه گام های اساسی بردارند نه اینکه بجای بازه زمانی سه ساله ، چهار برابر آن زمان گذشته و می بایست اقدام شایسته انجام می‌شد.

وی ادامه داد: خرید به موقع محصولات کشاورزی با قیمت مناسب، پیگیری برای راه‌اندازی خطی ریلی( خط ریلی واصل  تهران- تبریز به همدان- سنندج) و اختصاص اعتبار مورد نیاز  برای آغاز عملیات اجرایی از دیگر موضوعاتی است که پیگیری شده است.

خاتمی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که برای مناطق کارگرنشین از لحاظ بهداشتی شرایطی بهتر از آن چه هست را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: البته  به دنبال این هستیم که موازنه بین نیروهای بومی و غیر بومی صورت گیرد و  توازن برقرار شود.

*گروگشی نمایندگان در استیضاح وزرا در حاشیه مجلس است

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی در باره گرو کشی نمایندگان مجلس در استیضاح وزرا نیز گفت: ما در مجلس هستیم که جوش مردم را بزنیم و هر چیزی که ما را از این مسیر خارج کند نباید رخ دهد، اما اینکه در مجلس چنین چیزی رخ می‌دهد، در حاشیه آن است اما شخصا وزیری را به خاطر درخواست شخصی باز خواست نکرده‌ام.

وی تصریح کرد: نماینده مجلس باید در مرز قانون حرکت کند و وزیر نیز باید در مدار قانون وظایف خود را انجام دهد که اگر این نظم به هم بریزد قطعا حاشیه ایجاد کرده و مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
خاتمی همچنین درباره برخی از حرکات نمایشی و رسانه‌ای کردن آنها از جمله برخی از اقدامات استاندار زنجان نیز گفت:  اگر مسوولی وظایف اصلی خود را انجام دهد و همزمان با آن یک سری اقدامات دیگر را نیز انجام دهد، به عقیده بنده بد نیست.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره میزان درآمد و حقوق نمایندگان نیز اظهار کرد: حقوق نمایندگان نرم مشخصی دارد، یعنی در محدوده قانون خدمات کشوری است، فرضا بنده بیش از ۲۵ سال کارمند دولت بودم و الان نیز همان حقوق دولتی را می‌گیرم، (منهای مزایای مستمر که در دوران کارمندی تعلق می‌گرفت) مبلغی که کمتر از  7 میلیون تومان است.

وی گفت: در عوض یک مبلغ برای هزینه‌های جانبی نمایندگان از جمله برای اداره دفاتر در حوزه انتخابیه پرداخت می‌شود یا نماینده می‌تواند ماشین قسطی خریداری کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین