بستن سایت‌های قیمت‌گذاری خودرو تاثیری دارد؟/ همه کاسب شده‌اند

گروه اقتصادی الف،   3980214116 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بازار خودرو در طول دو هفته اخیر به صورت سازمان یافته به سمت افزایش قیمت رفته است اما سوال اینجاست با ممنوعیت اعلام قیمت خودرو توسط سایت ها، بازار روند نزولی قیمت ها را خواهد دید؟

بستن سایت‌های قیمت‌گذاری خودرو تاثیری دارد؟/ همه کاسب شده‌اند

تسنیم نوشت: در طول هفته‌های اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار سرکش‌تر از سال گذشته هر روز روند صعودی پیدا کرده و هنوز خبری از ثبات قیمت ها و حتی کاهش قیمت ها نیست.

جالب اینجاست در هفته گذشته وزارت صنعت و سازمان حمایت به جای مدیریت اوضاع بازار خودرو از مردم خواستند "فعلاً خودرو نخرید" اما سوال اینجاست آیا در حال حاضر مردم امکان خرید خودرو دارند که دست از خرید بکشند. امروز حرف اول بازار خودرو را دلال بازی و کاهش عرضه خودرو می زند، در این شرایط  هر کس به هر ترفندی در صدد خرید خودرو و فروش آنها در بازار است. متأسفانه مصرف کننده اصلی هم نه امکان خرید از سایت فروش فوری محصولات خودروسازان و نه از بازار را دارد.

در جدیدترین اقدام واحدهای نظارتی برای کاهش دلال بازی بازار خودرو در صدد ممنوعیت اعلام قیمت های خودرو از سوی سایت ها از جمله دیوار و شیپور بر آمده اند تا از این طریق مانع اعلام قیمت های خلاف واقع برای فروش خودرو شوند. به اعتقاد فروشندگان خودرو این اقدام دولت مثبت بوده و می‌تواند تا حدودی اعلام قیمت های غیر منطقی را در بازار کاهش داد  چراکه کسی پراید 60 میلیون تومانی را نه فروخته و نه خریده است.

نوری یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط با اعلام اینکه فضای مجازی نقش زیادی در اعلام قیمت‌های کاذب خودرو داشته است می گوید: همه به نوعی کاسب شده اند و با صرف هزینه ای کم آگهی‌های نجومی قیمت خودرو را منتشر و در بازار التهاب به وجود می آورند.

وی با بیان اینکه البته آشفته بازار خودرو با این گونه اقدامات آرام نمی‌شود، افزود: بازار خودرو در طول دو هفته اخیر به صورت سازمان یافته به سمت افزایش قیمت رفته است وباید پشت پرده های این موضوع را پیدا و برخورد لازم را با آنها انجام داد. علاوه بر این عرضه خودرو هم باید افزایش یافته وخودروسازان ضمن ایفای تعهدات خود به افزایش تولید اقدام کنند.

در حال حاضر پراید از 47 میلیون تومان به 54 میلیون تومان، پژو405 از 68 میلیون تومان به 84 میلیون تومان، پژو پارس از 86 میلیون تومان به 101 میلیون تومان، پژو 206 از 72 میلیون تومان به 95 میلیون تومان و سمند از 72 میلیون تومان به 85 میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه کاربران

مهرداد رجبی۸۸۷۲۸۳۱۴:۱۶:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
در حال حاضر که فروش نفت تحریم است بهتر است دولت با کشورهای کره و ژاپن وارد مذاکره شود و در مقابل نفت تحویلی خودروهای کم مصرف و ارزان ( همراه با خدمات پس از فروش) وارد کشور کند. شركت هاي خودروسازي داخل با همكاري شركت هاي كره اي و ژاپني به فكر نوسازي خودروهاي توليدي از نظر حداقل كردن ميزان مصرف بنزين، حداقل توليد آلايندگي، راحتي و ايمني و كيفيت در موتور و بدنه باشند؛ در ضمن با فراخوان هاي عمومي ماشين هاي موجود در خيابان را از نظر كيفيت احتراق موتور و ميزان سوخت مصرف به صورت رايگان مورد بازنگري قرار دهند. چون بنزين يك فرآورده ملي است، و استفاده از آن حق همه ايرانيان است و نبايد اجازه قاچاق حتي يك قطره به كشورهاي همسايه داده شود. سوخت هاي فسيلي و فرآورده هاي نفتي ثروت هاي ملي متعلق به همه ايرانيان و آيندگان است، پس بايد بهينه و به جا مصرف شود تا مورد نفرين آيندگان نشويم. بنزين ايران بسيار ارزان عرضه مي شود و سود ارزاني آن در حال حاضر نصيب جمعيت اندكي( دهك هاي هفتم، هشتم، نهم و دهم) از جامعه و قاچاق چيان مي شود؛ راه كار اين است كه قيمت آن واقعي و حداقل در حدود متوسط قيمت كشورهاي همسايه شود. در حال حاضر عادلانه ترين روش دادن ماهيانه 20 ليتر بنزين سهميه اي( يارانه اي به قيمت هر ليتر 1000 تومان) براي هر ايراني( زنده و مقيم كشور) يا واريز معادل نقدي آن براي هر ليتر بنزين با قيمت آزاد( 7000 تومان) به حساب سرپرست خانوار توسط دولت است. هرفردی اختیار استفاده از بنزین یا حق واگذاری آن به شخص دیگر یا فروش آن به دولت و با قیمت آزاد( 7000 تومان) را دارد. توزيع بنزين براي خودروهاي شخصي فقط براساس كارت سوخت و قیمت هر واحد برای بنزین سهمیه ای 1000 تومان و برای بنزین خارج از سهمیه 7000 تومان باشد. قیمت واحد بنزین با استفاده از کارت جایگاه دار 10000( ده هزار) تومان باشد. 3000 تومان مازاد باید تجهیز و بازسازی مدارس, تجهیز بیمارستان و ایجاد فضای سبز و نگهداری محیط زیست شود. توزيع بنزين براي خودروهاي عمومي( خودروهای کار) بنزین سوز خارج از شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها -...) براساس پيمايش مسير روزانه با نصب GPS و تایید و نظارت دقیق واحدهای ذیربط با قيمت يارانه اي هر ليتر بنزين 1000 تومان صورت مي گيرد. صرف CNG با قيمت فعلي فقط مخصوص خودروهاي عمومي( خودروهای کار) درون شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها - سرويس ها و تاكسي هاي اينترنتي, سرویس مدارس و ...) بوده و بعد از سه ماه از اجراي اين طرح سهيمه يارانه اي بنزين خودروهاي دو گانه سوز به 30 ليتر در ماه تقليل يابد. در ضمن واقعی شدن قیمت بنزین باعث استفاده کمتر از خودروهای شخصی و توسعه خودروهای کار و ایجاد اشتغال بیشتر بسیاری می شود. با توجه به موارد یاد شده هیچ دلیلی برای گران کردن کرایه حمل بار و حمل مسافر وجود ندارد, باید در این خصوص نظارت دقیقی شود و با متخلفین جریمه های سنگین نقدی و خلع همیشگی از فعالیت در نظر گرفته شود. در ضمن با ایجاد و توسعه سرویس خودروهای عمومی ( انواع تاکسی - وانت بار و ...) زمینه ایجاد اشتغال زیادی را به وجود آورد. فقط کافی است کمی از خود خوا بکاهیم و به شرایط حاد و خاص کشور بیندیشیم. مهرداد رجبی - دکترای انرژی
مهدی۸۸۸۲۸۹۰۰:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۵
آقای دکتر شما این سخنان را خودت تنهایی گفته اید؟؟؟؟؟ شما اثر تورمی بنزین 7000 تومانی را در اقتصاد کشور حساب کرده اید؟؟؟؟؟؟ شما میدانید که با افزایش قیمت بنزین تورم % 150 الان به بیش از %300 ارتقا خواهد یافت؟؟؟؟؟؟ آقای دکتر شما خود دولت نیستید؟؟؟؟؟؟ آیا شما میدانید که کره و ژاپن اصلا نفتی از ایران وارد نمیکنند(بعد از دوم ماه می) که به ما ماشینهای کم مصرف بفروشند؟؟؟؟؟؟؟ همان زمان بعد از برجام هم وقتی واردات آزاد بود اکثر ماشینهای وارداتی از کره خودروهای با حجم موتور بالا و مصرف بالاتر از 9-8 لیتر برای 100 کیلومتر پیمایش بودند.( سانتافه و توسان و اپتیما و سوناتا و غیره) آقای دکتر عزیز چرا شما ایرادی به پراید و پژو با مصرف بالاتر از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر نمیگیرید و اصولا از مافیای ویران کننده خودروساز نمیخواهید بسوی طراحی و ساخت ماشینهای با سوخت بسیار کمتر بروند؟؟؟؟؟؟ البته با توجه به توان داخلی، چون خارجیها این تکنولوژی را به ما نمیدهند. پیشهناد من بعنوان یک ایرانی بدون دکترا و بقیه عناوین به دولت این است که بعد از سهمیه بندی بنزین (ماهی 60 لیتر 1000 تومان و از 60 تا 100لیتر 2000 تومان و بیشتر از آن لیتری 5000 تومان)، نرخ بنزین را در استانهای مرزی و استانهایی که در آنها قاچاق سوخت داریم، را به لیتری 10000 تومان برساند. ولی تمام اتومبیلهای آن استانها را با کارت مخصوص بنزین شناسایی نماید و ما به تفاوت قیمت سهمیه بندی و آزاد(همان 1000 و 2000 تومان و10000 تومان) را همان روز و یا حداکثر روز بعد به حساب صاحب خودرو واریز نماید که خدای ناکرده اجحافی به هموطنان استانهای مرزی و همجوار آنها نشود. بدین ترتیب آنهایی که بنزین قاچاق میکنند باید لیتری 10000 تومان بپردازند و چون کارت مخصوص سوخت ندارند، نمیتوانند ما به التفاوتی را که حق صاحبان خودروهای آن استانها است دریافت کنند. و برای جلوگیری از قاچاق سوخت جریمه ای بسیار بالا مثلا لیتری 25000 تومان و توقیف وسیله نقلیه ای که سوخت قاچاق میکند بنفع دولت را تعیین کند.( جریمه باید آنقدر بالا باشد که نقش بازدارندگی خود را ایفا کند).
ناشناس۸۸۷۳۰۲۱۴:۲۲:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
100 درصد . واقعا فاجعه شده بخدا خسته شدیم اشکمون در اومده کمرمون شکسته دیگه بریدم
ناشناس۸۸۷۵۷۶۱۶:۰۲:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
گرانی پیاز و گوشت هم بخاطر سایت ؟ چرا با کسب و کارهای مجازی بازی می کنید اون سایت ها 100 تا کارمند دارن نون میخورن
ناشناس۸۸۷۳۰۳۱۴:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
خیلی اثر داشتن جلوی رشد قیمت گرفته شد پراید 111 شد 39500 نه ببخشید 59500 و 206 صندوق دار شد 139500 البته قیمت عاملیت مجاز نه دلالان و واسطه ها واقعا من توقع داشتم میشه بالای 200 میلیون ولی با این حرکت جلوی شتاب قیمت گرفتن از مسولیین تشکر میکنم
ناشناس۸۸۷۳۸۳۱۴:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مشکل کشور اینه که 80 میلیون جمعیت دلال داره
ناشناس۸۸۷۹۷۰۱۹:۴۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
دلیلش اینه که خود دولت دلال است
ناشناس۸۸۷۳۹۱۱۴:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
وقتی واردات آزاد و عرضه خودرو توسط دلالان ایران خودرو و سایپا افزایش یافت اونوقت میشه گفت قیمتها ممکنه کاهش یابد والا با بگیر و ببند و سیستم قیمت پایین نمیاد
مهرداد رجبی۸۸۷۴۹۲۱۵:۳۷:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۴
راحت ترین برای کنترل قیمت ها بالاتر از حد متعارف( قیمت متعارف توسط مراجع ذیر ربط تعیین و تایید و به اطلاع عموم می رسد) وضع مالیات سنگین( حداقل 50%) بر فروشنده و خریدار به نفع بیت المال است. این قانون باید به تصویب فوری مجلس شورای اسلامی برسد و سریعا توسط واحدهای نظارتی اجراء و کنترل شود. مثلا قیمت واقعی پراید 22 میلیون تومان است در حال حاضر 52 میلیون تومان قیمت گذاری شده است با این حساب 30 میلیون تومان قیمت مازاد است و 50% آن حدود 15 میلیون تومان می شود باید از طرفین اخذ شود. یعنی شرکت سایپا باید حدود 7.5 میلیون تومان بابت فروش هر پراید به بیت المال مالیات بدهد و این پول ها بایدصرف تجهیز بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشور شود. من نمی دانم چرا نمایندگان محافظه کار این دوره مجلس چنین قوانینی را وضع نمی کنند واقعا متعجبم و شاید خود آنها به دنبال سودا گری و معامله گری هستند! سامانه اطلاعاتی موجود باید به دنبال گزارش های فوری مردم باشند تا در صورت رویت و اثبات برخورد فوری و قاطع صورت گیرد. این قانون باید در مورد سایر کالاها نیز اجرا شود با این وسیله ریشه احتکار، سودا گری و واسطه گری نیز خشکانده می شود. مهرداد رجبی - دکترای انرژی
امید۸۸۸۰۲۹۲۰:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اون ۵۰درصد مالیات هم کشیده میشه رو قیمت ماشین.مثل مالیات بر ارزش افزوده
ابو۸۸۷۶۴۵۱۶:۳۲:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
سايتها كه الان بوجود نيامده اند سه سال قبل قيمت خودرو و مسكن در سايتهاي مختلف به وفور وجود داشت ولي قيمتها تقريبا" ثابت بود مشكل را بايد اساسي و كارشناسي ريشه يابي كرد و بعد با استفاده از همه ظرفيتهاي توانمند داخلي انها را حل كرد .
ناشناس۸۸۷۶۴۶۱۶:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
وقت کردین یه سر به سایت باما بزنید میبینید چطور نوسان قیمت و اعلام میکنه تو این زمونه دروغغغغغغغغغغغغغغغغغغ چرا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر۸۸۷۶۶۶۱۶:۴۰:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مگه قیمت دلار رو از روی سایت ها برنداشتن ؟؟؟ قیمت اومد پایین ؟؟؟ از فردا باید کل قیمت اجناس تو سوپر مارکت ها و گوشت و مرغ و حبوبات و ..... و همه رو از رو سایت ها بردارین ، چون تو هر صنفی دلال جماعت وجود دارن . آقا کار با بگیر و ببند درست نمیشه ، اگر میشد تا حالا شده بود . تو خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل .....
ناشناس۸۸۷۶۷۸۱۶:۴۹:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
نمی دانم چرا پیام های مرا منتشر نمی کنید؟ آیا نوشته های بر خلاف یا بر ضرر شما است؟ سعی کنید در رسانه عدالت پیشه کنید. مهرداد رجبی آیا بنزین علاوه بر سوخت موتور کاربرد خوراکی نیز دارد که این قدر در مقابل سهمیه بندی و واقعی کردن قیمت این آب حیات؛ توسط نمایندگان مجلس، مردم و دولت جبهه گیری و اظهار نظر می شود. بنزین به سه دلیل باید واقعی شود: 1- بنزين يك فرآورده ملي است، و استفاده از آن حق همه ايرانيان است و نبايد اجازه قاچاق حتي يك قطره به كشورهاي همسايه داده شود. سوخت هاي فسيلي و فرآورده هاي نفتي ثروت هاي ملي متعلق به همه ايرانيان و آيندگان است، پس بايد بهينه و به جا مصرف شود تا مورد نفرين آيندگان نشويم. 2- بنزين ايران بسيار ارزان عرضه مي شود و سود ارزاني آن در حال حاضر نصيب جمعيت اندكي( دهك هاي هفتم، هشتم، نهم و دهم) از جامعه و قاچاق چيان مي شود؛ راه كار اين است كه قيمت آن واقعي و حداقل در حدود متوسط قيمت كشورهاي همسايه شود. 3- مصرف بی رویه و شاید بیهوده آن باعث آلودگی محیط زیست، کاهش سلامتی جامعه و هزاران بدبختی دیگر و افزایش هزینه های سرسام آور نظیر هزینه درمان بیمارسرطانی و قلبی و ... می شود. باید از مصرف کنندگان بنزین عوارض آلودگی و مالیات بر مصرف گرفته و در تجهیز مدارس و بهداشت و درمان مصرف شود. حداقل فایده واقعی کردن قیمت بنزین افزایش فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری و در نهایت افزایش سلامتی و نشاط در جامعه با کاهش آلودگی و ترافیک و سر و صدا در خیابان ها است. برای جلوگیری از تورم و افزایش هزینه ها دولت باید راه کارهای زیر در نظر بگیرد: 1- توزيع بنزين براي خودروهاي عمومي( خودروهای کار) بنزین سوز خارج از شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها -...) براساس پيمايش مسير روزانه با نصب GPS و تایید و نظارت دقیق واحدهای ذیربط با قيمت يارانه اي هر ليتر بنزين 1000 تومان صورت مي گيرد. 2- مصرف CNG با قيمت فعلي فقط مخصوص خودروهاي عمومي( خودروهای کار) درون شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها - سرويس ها و تاكسي هاي اينترنتي, سرویس مدارس و ...) بوده و بعد از سه ماه از اجراي اين طرح سهيمه يارانه اي بنزين خودروهاي دو گانه سوز به 30 ليتر در ماه تقليل يابد. 3- از تمام کسانی که دارای خودروهای شخصی بوده و خواهان مشارکت در حمل و نقل عمومی بار و مسافر( سرویس مدارس – تاکس های اینترنتی – آژانس ها – اسنپ ها و وانت بار ها ...) هستند توسط واحدهای ذیربط ثبت و نام و دریافت مجوز و سوخت یارانه ای بر فعالیت مستمر آنها رصد و پایش دقیق صورت گیرد. این امر باعث ایجاد اشتغال عده کثیری از جوانان بیکار شود. از متقاضیان تعهد های سنگین حقوقی و مالی گرفته شود و روشن شود که در صورت کوچک ترین تخلف نظیر عرضه و فروش بنزین شدیداً جریمه مالی شود. مثلاً قانون 85 را اعمال کند، در صورت فروش بنزین، اختلاف قیمت بنزین آزاد و یارانه ای را در 85 میلیون ضرب و به عنوان جریمه نقدی دریافت کنند. عادلانه ترین روش توزیع: عادلانه ترين روش دادن ماهيانه 20 ليتر بنزين سهميه اي( يارانه اي به قيمت هر ليتر 1000 تومان) براي هر ايراني( دارای کد ملی، زنده و مقيم كشور) يا واريز معادل نقدي آن براي هر ليتر بنزين با قيمت آزاد( 7000 تومان) به حساب وی یا سرپرست خانوار توسط دولت است. هرفردی اختیار استفاده از بنزین یا حق واگذاری آن به شخص دیگر یا فروش آن به دولت و با قیمت آزاد( 7000 تومان) را دارد. توزيع بنزين براي خودروهاي شخصي فقط براساس كارت سوخت و قیمت هر واحد برای بنزین سهمیه ای( فردی) 1000 تومان و برای بنزین خارج از سهمیه 7000 تومان باشد. قیمت واحد بنزین با استفاده از کارت جایگاه دار 10000( ده هزار) تومان باشد. 3000 تومان مازاد باید تجهیز و بازسازی مدارس، تجهیز بیمارستان و ایجاد فضای سبز و نگهداری محیط زیست شود. دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت متوسط منطقه اي (به صورت ارزی) به کشورهای همسایه( پاكستان – تركيه – عراق – افغانستان- ارمنستان) صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري و کشت های گل خانه ای در روستاها و شهرهای مستعد كند. مهرداد رجبی
گنجی۸۸۷۹۸۶۱۹:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
حضرتعالی ! این همه درست 1-ولی دولتی که فردا که بنزین گران بشود همه چیز مجداا قیمت گذاری بخاطر حمل و نقل می شود همه را ترسانده است 2- وقتی می شود بنزین را قیمت گذاری کرد و از مردم خواست کمتر مصرف کنند که انتخاب نوع خودرو مردم حق انتخاب داشته باشند نه من بروم یک خود رو بخرم صد میلیون تومان و روی آن به دروغ بنویسند مصرف 7 ولی مصرف واقعی آن 11 لیتر در صد کیلومتر باشد 3-مگر حق و حقوق مردم با نرخ بقیه دنیا برابر است که قیمت بنزین با بقیه دنیا برابر باشد من معلم 179 دلار در ماه حقوق می گیرم که کمتر از بیمه بیکاری فلان کشور میکروسکوپی دنیا ست هر وقت حقوق من به حداقل یک نسبت عادلانه رسید آن وقت تو و هم حزبی هایت بیایید و از مضرات ارزانی بنزین بنویسید
ناشناس۸۸۷۶۸۴۱۶:۵۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اینچوری حداقل صورت مسئله پاک میشه برای چند روز
ناشناس۸۸۷۶۹۶۱۶:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
فقط می توانید جلوی سرعت گرانی رو بگیرید همین!
ناشناس۸۸۷۷۲۳۱۷:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
وقتی دولت سرمایه های مردم در بانک ها را با سیاست غلط کاهش نرخ سود بدون معرفی جایگزینی بیرون برد. این سرمایه های سرگردان به خودرو، آپارتمان، سکه و طلا و ارز هجوم آورده و قیمت آنها رو بالا بردند. و تازمانی که کانال درست اقتصادی برای آن تعریف نشود همین منوال ادامه دارد.
ناشناس۸۸۷۸۴۶۱۸:۲۷:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
با دلار 14 تومنی واردات به صرفه نیست . دلار به زودی سقوط میکنه چون تقاضا براش به شدت کم میشه
ناشناس۸۸۷۹۶۶۱۹:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اگر از ابتدا سایت دیوار و شیپور را می بستند هیچ کالایی گران نمی شد
علی۸۸۸۲۴۵۲۳:۳۶:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مگه اون روزی که پراید ۷ تومانی شد ۲۰ تومان دیوار و شیپوری بودن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین