پمپئو: معافیتی در کار نیست/ عربستان و امارت به ما اطمینان دادند

گروه جهان الف،   3980202155 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: هیچ معافیتی را به هیچ کشوری برای خرید نفت از ایران نمی‌دهیم. امارات و عربستان به ما اطمینان دادند که نمی‌گذارند در بازار نفت مشکلی پیش بیابد.

پمپئو: معافیتی در کار نیست/ عربستان و امارت به ما اطمینان دادند

به گزارش مهر، واشنگتن امروز دوشنبه اعلام کرد که از تاریخ ۲ ماه می سال جاری میلادی (۱۲ اردیبهشت ماه) معافیت ۸ کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مذکور در این خصوص گفت: حدود یک سال پیش که رئیس جمهوری ترامپ کارزار جدی را علیه ایران آغاز کرد تا این کشور به یک کشور عادی بازگرداند.

وی در ادامه در ادعایی مضحک مدعی شد: تحریم‌های ما بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمدهایاین کشور را از تهران گرفته است. هدف ما این است که مانع از واردات نفت ایران توسط کشورهای دیگر شویم؛ می‌خواهیم درآمدهای نفتی این کشور را به صفر برسانیم. هیچ معافیتی را به هیچ کشوری برای خرید نفت از ایران نمی‌دهیم و بر این امر نیز نظارت می‌کنیم.

پمپئو اضافه کرد: می‌خواهم تأکید کنم که ما نهایت تلاشمان را در پیش گرفتیم تا تأثیرگذاری این موضوع بر بازار نفت به حداقل برسد. امارات و عربستان به ما اطمینان دادند که نمی‌گذارند در بازار نفت مشکلی پیش بیابد. ما خود نیز تولید کننده بزرگ نفت هستیم. با اعلام امروز ما بر جدیت واشنگتن تاکید می‌کنیم. می‌خواهیم درآمد ایران را به صفر برسانیم و این امر به تصمیم گیری مقامات ایران بستگی دارد.

این مقام آمریکایی با دخالت در امور داخلی ایران گفت: برنامه موشکی تان را متوقف کنید و از گروه‌های تروریستی (گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب الله لبنان) حمایت نکنید؛ این تنها خواسته ما نیست؛ تقاضای شرکای ما و مردم ایران نیز است!

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری درباره اینکه «آیا واقعاً به دنبال بازمذاکره برجام هستید یا می‌خواهید ایرانی‌ها رفتارشان را عوض کنند؟» و نیز «آیا واشنگتن از گروه‌های تبعید شده بیرون از ایران نظیر مجاهدین (گروه تروریستی منافقین) حمایت می‌کند؟» نیز مدعی شد: ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم نه گروه‌های تبعیدی خارج از این کشور! رئیس جمهوری ترامپ همیشه گفته است که اگر آمریکایی‌ها هدف حمله قرار بگیرند، ما واکنش نشان می‌دهیم و از جان آمریکایی‌ها حفاظت می‌کنیم. ما به دنبال ۱۲ هدف خود هستیم و اگر ایران در این مسیر حرکت کند؛ با آن گفتگو می‌کنیم. کشورهای حوزه خلیج فارس و بسیاری دیگر نیز با ما در این مسیر هم عقیده هستند. حتی کشورهای اروپایی نیز علیرغم تلاش‌های خود، می‌بینند که ایران از گروه‌های تروریستی (گروه‌های مقاومت فلسطینی و حزب الله لبنان) حمایت می‌کند؛ کشورهای اروپایی دیده اند که ایران به ونزوئلا کمک کرده است!

خبرنگار دیگری در ادامه از رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا پرسید: آیا با این کارزار تغییر رفتاری در ایرانی‌ها دیده اید؟ نظرتان درباه فرمانده جدید سپاه پاسداران، سردار سلامی چیست؟

مایک پمپئو در پاسخی که با گفته‌های ایران هراسانه وی در تضاد است، افزود: دیدیم که قدرت ایران برای آسیب رسانی به ما کم شده است! همه اقدامات ما در حمایت از ملت ایران ادامه خواهد داشت؛ من نظری درباره فرمانده جدید سپاه ندارم. همه مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور روحانی و وزیر خارجه ایران ظریف، ایده مبنائیِ پابرجائی حکومت اسلامی را قبول دارد؛ برای ما فرقی نمی‌کند که میانه رو باشد یا تندرو. حمایت از حزب اله لبنان و حماس مخالف منافع ملی ما است!

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۷۳۵۰۱۸:۱۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲
شما هیچ غلطی نتوانستید بکنید و نخواهید توانست یکبار شانستونو با صدام و اذنابش امتحان کردید حماقت را دوباره تکرار کنید جواب دندان شکن تری خواهید گرفت دلتونوبه وزوزها فضای مجازی و خائنینی که در آنطرف آب شمارا تلکه می کنند خوش نکنید مردم ایران اهل عملند اونهایی که حرف می زنند جرات ندارند میخواهید دوباره امتحان کنید؟
رامین۸۶۷۸۴۱۰۰:۱۵:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳
شکم سیر خبر ندارد از گرسنه مردم ندار شدند پس لطفا از جانب خودتان حرف بزنید نه مردم
پیمان۸۶۷۹۳۸۰۱:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳
دیگه باید چیکار کنن که نکردن؟ فقط مونده که یه بمب اتم بندازن تو ایران وگرنه تا امروز هر ضربه ای تونستن به ایران زدن. ایران هم باید تلافی کنه و تنگه هرمز رو واسه کشتی های آمریکایی ببنده.
ناشناس۸۶۷۳۶۳۱۸:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲
آقای پمپئو دلیل این همه شتابزدگی در رفتارهای نسنجیده شما چیست؟! زمان چندانی تا انتخابات آمریکا نمانده و شما نه در پرونده ایران و نه در مذاکرات با کره شمالی به هیچ نتیجه ای نرسیدید. بر خلاف هیاهو نتیجه نگیرید شکست سختی خواهید خورد.
ناشناس۸۶۷۳۷۵۱۸:۲۴:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲
گوش دو خاندان نوکر صفت ال نهیان و ال سعود را باید پیچوند.. سپاه در تنگه هرمز اینها رو گوشمالی بده..
ناشناس۸۶۷۶۴۱۲۱:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲
بستن تنگه هرمز قیمت نفت رو بالاتر از اینی که هست میبره ____________ بعضیها ساده لوحانه فکر میکنن اینکار به نفع رقبای تولید کننده مثل سعودی و آمریکا و روسیه و امارات و قطر و کویت و .... هست ____________ احتمالاً اینها نمیدونن بستن تنگه یعنی فلج شدن تجارت جهانی و پیروزی ایران در برابر قماربازان و ارازل و اوباش
ققنوس۸۶۷۳۸۰۱۸:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲
کنفرانس خبری اقای پمپئو را گوش کردم ایشان فقط یادش رفت اتش سوزی کلیسای نوتردام گردن ما بیاندازه !!!!! وقتی سه کشور در منطقه هستن که هر سه خود را قدرت برتر منطقه میبینند شما نمیتوانید از یکی بخواهید تا به نفع رقبای دیگرش خود را تضعیف کند!!!!
آزاده۸۶۷۳۹۲۱۸:۳۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲
باید با سیاست ها و سایر ابزارها به عربستان و امارات بفهمانیم که تهدید و مقابله با منافع ایران چه پیامدهایی برای آنها دارد این دولت جرات این برخوردها رو ندارد
ناشناس۸۶۷۳۹۳۱۸:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲
خب تکلیف عربستان و آمریکا از قبل مشخص بود اما دولت محترم توضیح بده که با امارات چطور میخواد برخورد کنه خصوصا این که کلی ایرانی و سرمایه ی ایرانی تو امارات متمرکز شده؟
ناشناس۸۶۷۴۹۸۱۹:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲
تنگه هرمز را ببندیم تا نفتی از آن صادر نشود
پیما۸۶۷۹۳۷۰۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳
ترسو چرا منفی میدن؟ دیگه آمریکا چه بلایی باید سرتون بیاره که یه اقدامی بکنید؟ مگه آمریکا ترسی از اقداماتش داره که ایران باید بخواد داشته باشه؟
ناشناس۸۶۷۵۳۶۱۹:۵۷:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲
درخت را از داخلش کرم می خورد امان از سردمدا ان حاکم دول امارات و عربستان
ناشناس۸۶۷۵۴۵۲۰:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲
بایستی از فرصت طلایی بدست آمده هرچه سریعتر در جهت اصلاحات ساختار اقتصادی و اداری کشور بهره جست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مد ظله العالی کشور را از صادرات نفت بی نیاز نمود. به پتانسیل های واقعی موجود در کشور شامل جوانان تحصیل کرده و نخبه کشور به معنی واقعی بها داد و به ضرورت اصلاح اقتصاد و مدیریت کشور پس از گذشت بیش از یک قرن چه با غرب و چه بدون غرب تن داد و هزینه آن را پرداخت نمود . تا ایران و ایرانی بتواند یک بار دیگر هویت و اصالت واقعی خود را در جهان که ترکیبی از هوش ، زکاوت ، خلاقیت ، هنر و سخت کوشی و تلاش است بدون نیاز به اقتصاد نفتی رانت پرور ، فساد آور و دزدپرور به خود و جهانیان ثابت کند.
ناشناس۸۶۷۷۲۰۲۲:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲
این حرفها که سال ها ست تکرار می‌شود وروز به روز.. هی روزگار
ناشناس۸۶۷۹۴۷۰۱:۵۱:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۳
یعنی الان روسیه و کانادا این چیزهایی را که شما گفتید نمی دانند و دارند با حداکثر توان نفت می فروشند و با پولش طلا می خرند و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنند و ارزش پول ملی خود را حفظ می کنند ، چرا شعار می دهید خودتون هم می دونید این صحبتها هیچ وقت عملی نمی شود مثلا نمی شود پیشرفت کرد و نفت نفروخت و وقتی نفت می فروشیم حتما باید رانت و فساد باشد، نمیشود از پول نفت به طور صحیح استفاده کرد. خود آمریکا با تمام توان نفت تولید می کند.
ناشناس۸۶۷۶۶۲۲۱:۵۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲
خروج نفت نیز توسط ایران برای امارات و عربستان سهمیه بندی می شود این دو کشور حق صادرات نفت از تنگه هرمز بیش از سهمیه اوپک نخواهند داشت نفت های اضافی توقیف خواهد شد
پیمان۸۶۷۹۳۶۰۱:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۳
این چه جنگیه که همش اونا دارن میزنن و ما فقط حرص میخوریم؟ 80 میلیون ایرانی باید اراده کنن و تنگه هرمز ایران رو واسه آمریکایی ها مسدود کنن.
ناشناس۸۶۷۹۸۹۰۳:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۳
امروز روزی هست که سپاه باید نشون بده تو نیم قرن فعالیتش چکار کرده. و به دشمنان ایران درس عبرت بده. در غیر اینصورت 40 سال فعالیتش واقعا زیر سوال میره
ناشناس۸۶۸۰۰۶۰۶:۱۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۳
با امارات اصلا برخورد نمی شه. کم کم وابستگی خودشو به ما کم داره می کنه و روز به روز دشمنی بیشتر. اقدام نشه بعد دیگر اقدامی نمی شود کرد. کاملا یک طرفه خواهد بود
ناشناس۸۶۸۰۲۳۰۷:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۳
عربستان حاضر هست برای از بین بردن شیعه و آمریکا برای بدست آوردن پول بیشتر حاضرند همه کاری انجام دهند. بازی راه انداختن و انسانیت را فرانوش کردند.
ناشناس۸۶۸۱۱۹۰۸:۴۷:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۳
کاش هیچ وقت کشور نفت خیزی نبودیم. عقب ماندگی ایران زمانی شروع شد که نفت در این کشور اکتشاف شد.
sahatabar۸۶۸۱۹۰۰۹:۴۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۳
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین