تاثیر سیل‌های اخیر بر بازار میوه و گوشت

گروه اقتصادی الف،   3980107037 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به آنکه مناطق شمالی و جنوب غربی ایران تولیدکننده میوه، سبزی، سیفی جات و تا حدودی گوشت هستند، پیش بینی کارشناسان حوزه تولید این دست محصولات خوراکی آن است که سیل اخیر تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.

به گزارش ایسنا، از حدود هشت روز پیش، استان گلستان و به ویژه شهرهای آق قلا و گنبد کاووس درگیر سیل شده اند که در روز گذشته سیل و بارش شدید به استان‌های جنوبی و جنوب غرب نیز کشیده شد و سیل ناگوار شیراز را رقم زد. این دو منطقه یکی از مراکز اصلی تامین میوه و گوشت است و حال این سوال ایجاد شده که با توجه به اتفاقات فوق آیا تامین میوه، سبزی، سیفی جات و گوشت با کمبود روبه رو خواهد شد یا خیر؟

نگرانی از بابت میوه بی مورد است

در این رابطه اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به ایسنا، گفت: در روزهای اخیر به واسطه همزمانی با تعطیلات سال نو که افزایش مصرف و تقاضا را در بازار میوه و سبزی به همراه دارد، سیل شمال و جنوب کشور تاثیری بر بازار میوه و سبزی نداشته است.

وی ادامه داد: در حالی حاضر میوه خاصی در باغ های مناطق شمالی و جنوبی کشور وجود ندارد و عمده محصولات در روزهای پایانی سال گذشته از باغها برداشت شده است.

کارگر با تاکید بر اینکه بازار در حال حاضر به طور کامل تامین است و ذخیره سازی مناسبی برای عرضه محصولات مصرفی در روزهای گذشته انجام شده، خاطرنشان کرد: مناطق جنوبی همچون دزفول و شیراز که با سیل و بارش شدید باران درگیر هستند، به عنوان تولید و تامین کننده سیفی جات شناخته می‌شوند و در حال حاضر که آمار دقیق و مشخصی از میزان آسیب دیدگی باغهای سبزی و سیفی جات منطقه در دست نیست، نمی‌توان اعلام نظر دقیقی نسبت به آینده این بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی یادآور شد: در حالی دزفول و شیراز تامین کننده سبزی و سیفی جات هستند که در اطراف تهران سرمایه گذاری و تلاش قابل توجهی برای کشت و برداشت سبزی و سیفی جات انجام شده و تا چندی دیگر این محصولات به بازار وارد می‌شود، اما میوه و سبزی موردنیاز فقط به تولید شیراز و شهرهای جنوبی وابسته نیست.

وی با اشاره به وقوع سیل در مناطق شمالی بیان کرد: استان گلستان یکی از مراکز اصلی تامین کننده کاهو است که امید می‌رود آسیبی به محصولات کشاورزی این منطقه به ویژه کاهو وارد نشده باشد.

کمبودی در عرضه مرغ نیست

در همین رابطه مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان ماهی و پرنده نیز به ایسنا گفت: با وجود آنکه برخی از مناطق شمالی دچار سیل و آسیب شده، اما به دلیل آنکه دیگر استان‌ها به تولید و پرورش طیور به ویژه مرغ می‌پردازند، بازار مرغ هیچ‌گونه کمبودی ندارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان سهم قابل توجهی در تولید و پرورش مرغ و طیور دارد، یادآور شد: آمار دقیقی از میزان آسیب دیدگی واحدهای مرغداری در دست نیست.

یوسف خانی تاکید کرد: در کنار پرورش و تولید مرغ در دیگر استان‌ها، از سوی شرکت پشتیبانی امور دام مرغ به اندازه کافی برای چنین مواقعی ذخیره سازی شده است.

دیدگاه کاربران

بینام۸۳۴۳۱۲۱۴:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۷
دولت بی عرضه درهمه چیز ازمهارسیل تا توزیع گوشت و میوه ..درشهرک معلم کرمانشاه فقط دوبارمیوه دولتی توزیع شده وبه گفته میوه فروشها مابقی روانه بازارازادشده
ناشناس۸۳۴۳۵۸۱۵:۴۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۷
کمبودی نیست، همون کیلیویی بیست تومن به دست مردم می رسانیم. البته اسحاق جان میوه و گوشت دولتی هم تونسته بخره. جوینده یابنده است. مردم تلاش کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین